قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. آموزش های تصویری و راهنمای استفاده انجمن :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.

جيپ صحرا

( صحرا ، واگنیر ، شهباز، گلدن ایگل ، رنه گید ، کا ام ، میول )
hoseinjeep
پست: 1
تاریخ عضویت: چهارشنبه 2 خرداد 1397, 6:51 pm
نوع خودرو: جيپ

پست چهارشنبه 2 خرداد 1397, 7:34 pm

سلام خدمت اساتيد
يه سوال تكراري
ايا نصب فنر لول تو مسير شهري براي صحرا مشكل ايجاد ميكنه
چون توي افرود فنر تخت اصلا مناسب نيست

ممنون ميشم راهنمايي كنيد
نمایه کاربر
chevy350
شروع حركت
پست: 35
تاریخ عضویت: چهارشنبه 2 مهر 1393, 1:49 pm
نوع خودرو: Camaro Z28-BMW 530

پست شنبه 5 خرداد 1397, 11:25 am

amir diesel نوشته شده:
شنبه 9 آبان 1383, 4:58 pm
سلام
به نظر من اگر يه ماشين سگ جون و پر قدرت و راحت ميخواي تو اين رنج قيمت فقط برو سراغ بليزر من آف رود با بليزر رفتم با لندكروزر مدل 92 رفتم با لندروررفتم با پاترول هم رفتم هيچ ماشيني متل بلزر تو اين جور جاها نيست ديوار راست رو هم ميره بالا!!!
درود بر شما. با بودجه مناسب یک بلیزر با موتور 400 اینچی (6.6 لیتر) و گیربکس منوال پدیده بینظیریه که واقعا حریفش شاید فقط کلاس 8 سیلندر CJ5 یا CJ7 جیپ باشه.
Mehdi_sari
پست: 9
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 13 مهر 1396, 12:13 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست سه‌شنبه 15 خرداد 1397, 6:59 am

با سلام.ببخشید سوالمو اینجا مطرح میکنم جای دیگه پیدا نکردم.
یکی از دوستان میخواد یه ماشین برای آفرود بخره.فقط قابلیت های آفرود براش مهمه و امکانات و موجود بودن قطعات و سواری و فضای ماشین اصلا براش مهم نیست چون یه ماشین سواری داره.بودجش هم زیاد نیست.از من پرسید منم گفتم از شما عزیزان بپرسم.
بین جیپ میول و ویلیز و صحرا و شهباز و توسن و کاام و گلدن ایگل و تویوتا ۲f وانت و کالسکه ای کدوم رو پیشنهاد میدید؟اگه ماشین های دیگه هم میشناسین از اینا بهتر ممنون میشم بگید.من خودم نظرم میول و کاام هست.لطفا بدون تعصب و علاقه نظر بدید.با تشکر :hb:
( کمرنگ باش
ولی هفترنگ نباش)
نمایه کاربر
hesam4x4
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 353
تاریخ عضویت: شنبه 27 خرداد 1391, 6:47 am
نوع خودرو: jeepفروختیم رفت
محل اقامت: kerman
Like شده: 23 بار

پست دوشنبه 13 آبان 1398, 10:53 am

درود دوستان قیمت کرونویل و پینیون جیپ صحرا 9x44 چه قیمته کسی قیمت دقیق دارا نو و استوکشو
live to JEEP.JEEP to live
yad patrol hard top bekhir
نمایه کاربر
Mohamad59
پست: 2
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 19 آذر 1398, 8:57 pm
نوع خودرو: جیپ صحرامدل۷۴

پست سه‌شنبه 19 آذر 1398, 9:20 pm

سلام دوستان عزیز .وهمچنین خدمت استاد گرامی مشکل بنده هم در مورد سیستم ترمز جیپ صحرا۷۴میباشد ودرخواست راهنمایی از جنابعالی درخصوص ارتقا ترمز .به نظر شما چه سیلندری برای چرخ عقب وچه دیسکی برای چرخ جلو نصب کنیم منظورم اینه مختص چه اتومبیلی باشه که بی دردسر بر روی چرخهای جیپ نصب بشه. خوشحال میشم راهنمایی کنید بزرگوار
نمایه کاربر
Mohamad59
پست: 2
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 19 آذر 1398, 8:57 pm
نوع خودرو: جیپ صحرامدل۷۴

پست سه‌شنبه 19 آذر 1398, 9:24 pm

در پست های قبلی فرمودین پوستر کلاج تویتا ۴.۵ رو میشه به عنوان پوستر ترمز جیپ بکار بگیریم واینکه روشی هست که سرسیلندر جیپ گالانت میتسوبیشی رو انژکتورش کنیم یا سیستم برقی موتور مگنتی بکنیم بهترنیست
کاام
شروع حركت
پست: 10
تاریخ عضویت: دوشنبه 9 دی 1398, 7:43 pm
نوع خودرو: شهباز شش سیلندر

پست سه‌شنبه 10 دی 1398, 6:55 am

سلام عرض میکنم خدمت جیپ سواران عزیز (فرقی نمیکنه شهباز باشه کاام باشه ویلیز باشه)همه جیپ بازا عشقن
میخواستم ببینم که من سال دیگه گواهینامه میگیرم و قراره که پدرم برام یه جیپ به انتخاب خودم بگیرم فقط نمیدونم چه جیپی انتخاب کنم خود بابام جوونی ها هم شهباز 6 سیلندر داشته هم صحرای 72 که چراغ جلوش گرد بود از نوع کاربرات 2 دهنه یه توسن هم داشت و اوراق شد و تعریفی نمیکنه ازش😁😁
نمیدونم صحرا از نظر لوازم یدکی خوبه یا نه لاطفا منو راهنمایی کنین ممنون
مورد بعدی ای که نیاز به راهنمایی دارم اینه که موتور 6 سیلندر شهباز تو کاپوت صحرای 4 سیلندر میخوره؟یا نه
امید وارم این تاپیک هنوز فعال باشه چون آخرین پیام ایم تاپیک دسامبر 2019 هست و من یه عشق جیپ به تمام معنا که دنبال یه همچین تاپیکی برای پرسش و پاسخ

همتون عشقین به امید دیدار😍😍😍😍❤❤❤❤




براتون همیشه آرزوی خوب دارم::👇👇👇
کاربرات زندگی و ماشینتون همیشه تنظیمه تنظیم
تسمه هاتون همیشه سفت و محکم
باکتون پر بنزین سوپر (گرچه گرونه)
دینامتون سرحال و پر قدرت
استارتتون تک استارت و آماده
لاستیکاتون گل جنگی و پر باد (نه در حدی که بکوبه)😂
و در نهایت چراغ های جلوتون لامپ زنون پر نور که چشم حسودا دربیاره 😅😂❤❤
Tohidgho
پست: 1
تاریخ عضویت: چهارشنبه 11 دی 1398, 8:07 am
نوع خودرو: نیسان

پست چهارشنبه 11 دی 1398, 8:08 am

SASANKSH نوشته شده:
دوشنبه 17 تیر 1392, 8:01 am
SASANKSH نوشته شده:
ali_98611 نوشته شده:
SASANKSH نوشته شده:سلام
من دو تا مشكل با جيپ صحرام دارم لطفاً راهنمائي فرمائيد.
1- تو كفي دنده 4 نسبتاً خوبه ولي يه كم سربالايي كه ميشه اصلاً جون نداره و بايد هي 3و4 معكوس كنم. كاربراتش رو هم عوض كردم ولي خيلي فرق نكرده و اين موضوع هم روي گاز و هم روي بنزين يك شكله .صفحه كلاچ هم عوض كردم (البته ديسك رو عوض نكردم و مدل ديسك از اون سه شاخكي هاست).
2-در سرعت بالاي 70-80 وقتي گاز رو رها ميكنم صداي خرخر بدي از كمك يا گيربكس مياد كه اگه سرازيري باشه صدا بيشتر مشهود ميشه البته وقتي كمك جلو درگير باشه 4H چه با پلوس خلاص كن و چه بدون آن صدا تقريباً قطع ميشود.ضمناً بلبرينگ هاي كمك رو عوض كردن ولي فرقي نكرد.
چه نوع موتور،گبربکس و دیفری روی ماشین هست؟؟؟
مدل ماشين 1366 پارس خودرو
گيربكس (دنده عقب بغل 2 ميخوره يا زير فرمان)
كمك گيربكس داراي دو اهرم يكي براي فعال كردن اكسل جلو و ديگري براي وضعيت هاي (2L-N-2H)
ديفر رو دقيقاً نمي دونم
سلام
لطفاً براي سئوالات بنده يك نفر راهنمائي بدهد.
نمایه کاربر
hesam4x4
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 353
تاریخ عضویت: شنبه 27 خرداد 1391, 6:47 am
نوع خودرو: jeepفروختیم رفت
محل اقامت: kerman
Like شده: 23 بار

پست چهارشنبه 11 دی 1398, 10:06 pm

کاام نوشته شده:
سه‌شنبه 10 دی 1398, 6:55 am
سلام عرض میکنم خدمت جیپ سواران عزیز (فرقی نمیکنه شهباز باشه کاام باشه ویلیز باشه)همه جیپ بازا عشقن
میخواستم ببینم که من سال دیگه گواهینامه میگیرم و قراره که پدرم برام یه جیپ به انتخاب خودم بگیرم فقط نمیدونم چه جیپی انتخاب کنم خود بابام جوونی ها هم شهباز 6 سیلندر داشته هم صحرای 72 که چراغ جلوش گرد بود از نوع کاربرات 2 دهنه یه توسن هم داشت و اوراق شد و تعریفی نمیکنه ازش😁😁
نمیدونم صحرا از نظر لوازم یدکی خوبه یا نه لاطفا منو راهنمایی کنین ممنون
مورد بعدی ای که نیاز به راهنمایی دارم اینه که موتور 6 سیلندر شهباز تو کاپوت صحرای 4 سیلندر میخوره؟یا نه
امید وارم این تاپیک هنوز فعال باشه چون آخرین پیام ایم تاپیک دسامبر 2019 هست و من یه عشق جیپ به تمام معنا که دنبال یه همچین تاپیکی برای پرسش و پاسخ

همتون عشقین به امید دیدار😍😍😍😍❤❤❤❤




براتون همیشه آرزوی خوب دارم::👇👇👇
کاربرات زندگی و ماشینتون همیشه تنظیمه تنظیم
تسمه هاتون همیشه سفت و محکم
باکتون پر بنزین سوپر (گرچه گرونه)
دینامتون سرحال و پر قدرت
استارتتون تک استارت و آماده
لاستیکاتون گل جنگی و پر باد (نه در حدی که بکوبه)😂
و در نهایت چراغ های جلوتون لامپ زنون پر نور که چشم حسودا دربیاره 😅😂❤❤
درود پیشاپیش مبارک باشه به نطر من بهترین جیپ که از لحاط یدکی حدااقل موتور و دورچینش و گیربکس راحت باشه همه چیزش تو همه شهری گیر بیاد موتور z24 نیسان که روی پاترول دو دربو نیسان زامیاد هم نصب وووو که باید دنبال مدل 79 تا 82 باشی و مزیت های دیگش مدل بالاشه که عموما ترمیز ترم گیر میان و موتور z24 خیلی موتور بهتر نسبت به نسل های قبلی صحراست ( سوتفاهم برا دوسنان نشه از دیدگاه خودم) اگر اهل تیوتینگ هم باشی خیلی راحت میتونی انژکتور و لوازم دارش کنی کلا موتور‌ جای کار زیاد داره و ارزونه و در اخر اگر خودت دست به اچار نیستی و اصطلاحا شمع مکانیکی ندارید سمتش جیپ کلا دو دف جماعت نریذ چون داشتن این ماشینا یعنی کارهاشون باید خودت انجام بدید. چون روز به روز مکانیک هاشون کمتر و هزینه های سرسام اور هم طلب میکن برای همین لااقل بتونیذ 70درصد کارهاش خودتون انجام بذید بدست مکانیک. نسپارید چون باتوجه به پیر بودن این ماشینا و نبود یدکی جنس خوب و سرکله زدن با ااستوک فروش ها و دردسر های که داره این چیزهایی که گفتم لااقل سمت استان ما که اینجوری این تجربه چند ساله اندک من از جیپ ها هست جیپ اگر خود ادم زیرش نخوابه و سلیقه خودش جمع نکنه خیلی زود ادم خسته خواهد کرد
live to JEEP.JEEP to live
yad patrol hard top bekhir
کاام
شروع حركت
پست: 10
تاریخ عضویت: دوشنبه 9 دی 1398, 7:43 pm
نوع خودرو: شهباز شش سیلندر

پست جمعه 13 دی 1398, 7:54 am

hesam4x4 نوشته شده:
چهارشنبه 11 دی 1398, 10:06 pm
کاام نوشته شده:
سه‌شنبه 10 دی 1398, 6:55 am
سلام عرض میکنم خدمت جیپ سواران عزیز (فرقی نمیکنه شهباز باشه کاام باشه ویلیز باشه)همه جیپ بازا عشقن
میخواستم ببینم که من سال دیگه گواهینامه میگیرم و قراره که پدرم برام یه جیپ به انتخاب خودم بگیرم فقط نمیدونم چه جیپی انتخاب کنم خود بابام جوونی ها هم شهباز 6 سیلندر داشته هم صحرای 72 که چراغ جلوش گرد بود از نوع کاربرات 2 دهنه یه توسن هم داشت و اوراق شد و تعریفی نمیکنه ازش😁😁
نمیدونم صحرا از نظر لوازم یدکی خوبه یا نه لاطفا منو راهنمایی کنین ممنون
مورد بعدی ای که نیاز به راهنمایی دارم اینه که موتور 6 سیلندر شهباز تو کاپوت صحرای 4 سیلندر میخوره؟یا نه
امید وارم این تاپیک هنوز فعال باشه چون آخرین پیام ایم تاپیک دسامبر 2019 هست و من یه عشق جیپ به تمام معنا که دنبال یه همچین تاپیکی برای پرسش و پاسخ

همتون عشقین به امید دیدار😍😍😍😍❤❤❤❤




براتون همیشه آرزوی خوب دارم::👇👇👇
کاربرات زندگی و ماشینتون همیشه تنظیمه تنظیم
تسمه هاتون همیشه سفت و محکم
باکتون پر بنزین سوپر (گرچه گرونه)
دینامتون سرحال و پر قدرت
استارتتون تک استارت و آماده
لاستیکاتون گل جنگی و پر باد (نه در حدی که بکوبه)😂
و در نهایت چراغ های جلوتون لامپ زنون پر نور که چشم حسودا دربیاره 😅😂❤❤
درود پیشاپیش مبارک باشه به نطر من بهترین جیپ که از لحاط یدکی حدااقل موتور و دورچینش و گیربکس راحت باشه همه چیزش تو همه شهری گیر بیاد موتور z24 نیسان که روی پاترول دو دربو نیسان زامیاد هم نصب وووو که باید دنبال مدل 79 تا 82 باشی و مزیت های دیگش مدل بالاشه که عموما ترمیز ترم گیر میان و موتور z24 خیلی موتور بهتر نسبت به نسل های قبلی صحراست ( سوتفاهم برا دوسنان نشه از دیدگاه خودم) اگر اهل تیوتینگ هم باشی خیلی راحت میتونی انژکتور و لوازم دارش کنی کلا موتور‌ جای کار زیاد داره و ارزونه و در اخر اگر خودت دست به اچار نیستی و اصطلاحا شمع مکانیکی ندارید سمتش جیپ کلا دو دف جماعت نریذ چون داشتن این ماشینا یعنی کارهاشون باید خودت انجام بدید. چون روز به روز مکانیک هاشون کمتر و هزینه های سرسام اور هم طلب میکن برای همین لااقل بتونیذ 70درصد کارهاش خودتون انجام بذید بدست مکانیک. نسپارید چون باتوجه به پیر بودن این ماشینا و نبود یدکی جنس خوب و سرکله زدن با ااستوک فروش ها و دردسر های که داره این چیزهایی که گفتم لااقل سمت استان ما که اینجوری این تجربه چند ساله اندک من از جیپ ها هست جیپ اگر خود ادم زیرش نخوابه و سلیقه خودش جمع نکنه خیلی زود ادم خسته خواهد کرد
سلام مجدد خیلی ممنون بابت راهنمایی هاتون خدا خیرتون بده😂😂😍
در مورد شمع مکانیکی باید بگم که اصطلاحا بند ناف منو با آچار رینگی بریدن 😂 و از بچگی تو موتور و ساسات و دلکو بزرگ شدم😅
الانم اگه بخواد سال دیگه دیپلم رشته ی اتو مکانیک رو میگیرم یعنی الان سال 11 همین رشته رو پشت سر میزارم
##
درمورد موتورz24 همونیه که روی نیسان آبی یا همون زامیاد نصب میشه؟ یا چیز دیگه ایه؟


راستی درمورد رشته مون بگم کا کلاس ما به چهار قسمت تقسیم میشه تو هنرستان
قسمت اول کسایی هستند که به قطعه فروشی و قطعه سازی علاقه دارند
قسمت دوم گروهی هستند که به امور صافکاری و نقاشی گرایش دارند
گروه سوم هم کسانی هستند که تو کار های تیونینگ وارد هستند (البته تقویت ماشین های امروزی نه جیپ😓😓😓😓😭😢)
گروه چهارمم که خود منم توشم کسانیه که در آینده میخوان میکانیکی یا اتو سرویس بزنن
از لحاظ لوازم یدکی و تقویت کلی دوست و آشنا دارم
صافکاری هم که خدارو شکر زیاده

راستی نظر شما روی صحرای مدل 72 چیه؟ آخه پدرم میگه یه جیپیه که کاربراتور 2 دهنه داره که تو حدود سرعت های 70 تا یا80 تا دریچه ی دومش باز میشه و یه تکون میخوره ماشین و بعد شتاب میگیره
دلیل اصلیه اینکه من کلا از جیپ شهباز روی آوردم به صحرا این بود که شهبازا (اونایی که هندی هستن نه مثل توسن و این چیزا) چه کانادایی 4200 و چه آمریکایی3800 خیلی قدیمی هستن و حدودا سه یا چهار نسل باهاش عشق و حالشون رو کردن و چیزی ازشون برای ما نمونده مگر اینکه از اول دست یک نفر بوده باشه و اونم که قست فروش نداره اون هایی هم که میخوان بفروشن یه قیمتی میدن که آدم کلا از جیپ خدیدن پشیمون میشه حالا بریم سراغ صحرا::😉😉😅
صحراها اولا مدل بالا ترند که این موضوع تعمیرشون رو آسون تر میکنه و مصرف سوخت رو پایین تر میاره و بعد به گفته ی پدرم رو نسخه ی 1372 موتور و گیربکس و دیفرانسیل ژاپنی مربوط به خودروی میتسوبیشی پاجرو قرار داده شده بر خلاف خیلی نسخه هایی که موتورشون با گیربکس هماهنگ نیست درسته موتور ژاپنیه و یا گیربکس یا دف هندیه که بعد یه مدت زوزه میکشه
یکی دیگه از دلایل من به نسخه ی 72 گرد بودن چراق هاشه که من با گرد خیلی حال میکنم و جالبن به نظرم
اگر شما مدل صحرایی میشناسین که موتور و گیربکس و دفش هماهنگه لطف کنی من رو راهنمایی کنید خیییییلییییی ممنون میشم
با تشکر

واقعا خیلی خوشحالم از اینکه این تاپیک یا فرووم فعاله من قدر 17 سال سوال های جیپی بی جواب دارم هر وقت یادم بیاد ازتون میپرسم که شاید سوال خیلی ها باشه
همه ی جیپ سوارا عشقن😍💚💛💜💙

بازگشت به “- جیپ ( صحرا ، واگنیر ، شهباز، گلدن ایگل ، رنه گید ، کا ام ، میول ) و سایر دودیفرانسیلهای امریکائی.”