جيپ صحرا

( صحرا ، واگنیر ، شهباز، گلدن ایگل ، رنه گید ، کا ام ، میول )
ارسال پست
نمایه کاربر
SaHrAnavard
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 199
تاریخ عضویت: 17 ژولای 2013, 19:37
نوع خودرو: Jeep-sahra

Re: نصب کولر جیپ صحرا

پست توسط SaHrAnavard » 23 دسامبر 2017, 23:03

Sinazp نوشته شده:
22 دسامبر 2017, 09:33
سلام به همه دوستان و عزیزان ..... جیپ صحرا مدل ۷۵ هشت سوپاپ دارم تصمیم دارم روش کولر نصب کنم ..... کسی هست راهنمایی کنه که کمپرسور و اواپراتور چه ماشینی بهتر جواب میده ؟؟؟؟!!؟ فابریکش که فک نکنم جایی پیدا بشه .......
پنل زیر داشبورد جیپ و جایی میتونم تهیه کنم ؟؟؟
سلام جناب sinazp
الان باید فکر بخاری باشید...
کمپرسور که فرقی نمی کنه فقط فولیش باید به تسمه صحرا بخوره و نهایتا براش پایه بسازید,,, اما ماله خوده صحرا نصبش خیلی راحت تره....
اواپراتور هم یه مدل هست معروف به ۸۰۸ که کولر و بخاری با همه,,,یا فابریک خوده صحرا یا یه اواپراتوری که زیره داشبورد بتونید نصبش کنید....
کندانسورم فرقی نمی کنه فابریک یا ماشین دیگه,,,جلوی رادیات نصب میشه و یه فن هم می خواد...و بعد هم اتصالات...
کل لوازم برای نصب روی صحرا هست,پیچ به پیچ بسته میشه,,,حدود قیمت چند ماه پیش ۱/۵ بود...جدیدا اطلاع ندارم...یا استوک برای پژو رو چند وقت پیش یکی از دوستان پیدا کرده بود از اوراقی کامل ۲۰۰ تومن...
آدرس برای تهیش هم براتون پیغام خصوصی می فرستم.
موفق باشید.
نمایه کاربر
aghayeehsankhan
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 83
تاریخ عضویت: 20 ژوئن 2009, 11:31
نوع خودرو: pegy
محل اقامت: cemetery

Re: جيپ صحرا

پست توسط aghayeehsankhan » 30 دسامبر 2017, 14:27

سلام
چندروزی میشه ک بعد از پارک کردن ماشین(میتسو ۸ سوپاپ بزرگ) اگه تقریبا بیش از یک ساعت خاموش بمونه
فیلتر بنزین کاملا خالی میشه
و دیگه با استارت زدن پر نمیشه(هرچقدر هم استارت بزنیم فایده نداره)
و فقط باید از بالا بنزین بریزیم تو کارب تا روشن شه و بعد از گاز خوردن
کم کم بنزین بیاد بالا
و جالب این‌که بعضی وقتا ک هنوز خالی نشده فیلتر
با تک‌استارت همه ی بنزینش خالی میشه (بر میگرده تو‌باک)
تو حرکت مشکلی نداره ریپ هم نمیرنه
شیلنگ ها رو هم همه رو عوض کردیم
ROCK'N ROLL A'int A Noise Pollution
نمایه کاربر
SaHrAnavard
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 199
تاریخ عضویت: 17 ژولای 2013, 19:37
نوع خودرو: Jeep-sahra

Re: جيپ صحرا

پست توسط SaHrAnavard » 31 دسامبر 2017, 15:03

aghayeehsankhan نوشته شده:
30 دسامبر 2017, 14:27
سلام
چندروزی میشه ک بعد از پارک کردن ماشین(میتسو ۸ سوپاپ بزرگ) اگه تقریبا بیش از یک ساعت خاموش بمونه
فیلتر بنزین کاملا خالی میشه
و دیگه با استارت زدن پر نمیشه(هرچقدر هم استارت بزنیم فایده نداره)
و فقط باید از بالا بنزین بریزیم تو کارب تا روشن شه و بعد از گاز خوردن
کم کم بنزین بیاد بالا
و جالب این‌که بعضی وقتا ک هنوز خالی نشده فیلتر
با تک‌استارت همه ی بنزینش خالی میشه (بر میگرده تو‌باک)
تو حرکت مشکلی نداره ریپ هم نمیرنه
شیلنگ ها رو هم همه رو عوض کردیم
سلام جناب aghayeehsankhan
احتمال زیاد ایراد از پمپ باشه...
برای تست کلی مسیر...یک تکه از همون شلنگ رفت بگیرید (کوتاه حدودا ۱۰ سانت) سرش رو با فندک یا هر ابتکار دیگه ای مسدود کنید که هوا نده,,,شلنگ بین صافی و پمپ رو از سر صافی دربیارید و قبل از اینکه صافی خالی شه اون تکه شلنگ جایگزینش کنید و همون مدت که طول میکشید تا صافی خالی شه صبر کنید ببنید چی میشه,اگر دوباره خالی شد مسیر ورودی بنزین از باک ایراد داره...
و برای تست پمپ هم همون شلنگ ورودی به پمپ که از سر صافی درآوردیدش با دهان میک بزنید نباید هوا بده,وگرنه دیافراگم پمپ مشکل داره...
موفق باشید.
نمایه کاربر
hosseinf722
شروع حركت
پست: 13
تاریخ عضویت: 21 آپریل 2012, 13:45
نوع خودرو: پژو پارس
محل اقامت: تهران

Re: جيپ صحرا

پست توسط hosseinf722 » 02 آپریل 2018, 17:17

سلام خدمت دوستان

1- در مورد جیپ صحرا، با 4 نوع موتور عرضه شده؟ (4G64 - 4G56 - 4G54-Z24)

2- آخرین مدل هر یک از چهار نوع، مربوط به چه سالی می شه؟

3- حجم موتور هر یک از مدل ها چقدر هست؟

4- قدرت موتور هر یک از مدل ها چند اسب بخار هست؟

5- گشتاور تولیدی هر یک از موتور ها چقدر هست؟

6- گیربکس های هر یک از این مدل ها چند دنده ست؟


با تشکر فراوان
نمایه کاربر
aghayeehsankhan
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 83
تاریخ عضویت: 20 ژوئن 2009, 11:31
نوع خودرو: pegy
محل اقامت: cemetery

Re: جيپ صحرا

پست توسط aghayeehsankhan » 10 آپریل 2018, 23:03

SaHrAnavard نوشته شده:
31 دسامبر 2017, 15:03
aghayeehsankhan نوشته شده:
30 دسامبر 2017, 14:27
سلام
چندروزی میشه ک بعد از پارک کردن ماشین(میتسو ۸ سوپاپ بزرگ) اگه تقریبا بیش از یک ساعت خاموش بمونه
فیلتر بنزین کاملا خالی میشه
و دیگه با استارت زدن پر نمیشه(هرچقدر هم استارت بزنیم فایده نداره)
و فقط باید از بالا بنزین بریزیم تو کارب تا روشن شه و بعد از گاز خوردن
کم کم بنزین بیاد بالا
و جالب این‌که بعضی وقتا ک هنوز خالی نشده فیلتر
با تک‌استارت همه ی بنزینش خالی میشه (بر میگرده تو‌باک)
تو حرکت مشکلی نداره ریپ هم نمیرنه
شیلنگ ها رو هم همه رو عوض کردیم
سلام جناب aghayeehsankhan
احتمال زیاد ایراد از پمپ باشه...
برای تست کلی مسیر...یک تکه از همون شلنگ رفت بگیرید (کوتاه حدودا ۱۰ سانت) سرش رو با فندک یا هر ابتکار دیگه ای مسدود کنید که هوا نده,,,شلنگ بین صافی و پمپ رو از سر صافی دربیارید و قبل از اینکه صافی خالی شه اون تکه شلنگ جایگزینش کنید و همون مدت که طول میکشید تا صافی خالی شه صبر کنید ببنید چی میشه,اگر دوباره خالی شد مسیر ورودی بنزین از باک ایراد داره...
و برای تست پمپ هم همون شلنگ ورودی به پمپ که از سر صافی درآوردیدش با دهان میک بزنید نباید هوا بده,وگرنه دیافراگم پمپ مشکل داره...
موفق باشید.
دقیقا
ممنونم
ROCK'N ROLL A'int A Noise Pollution
نمایه کاربر
SaHrAnavard
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 199
تاریخ عضویت: 17 ژولای 2013, 19:37
نوع خودرو: Jeep-sahra

Re: جيپ صحرا

پست توسط SaHrAnavard » 26 آپریل 2018, 22:10

hosseinf722 نوشته شده:
02 آپریل 2018, 17:17
سلام خدمت دوستان

1- در مورد جیپ صحرا، با 4 نوع موتور عرضه شده؟ (4G64 - 4G56 - 4G54-Z24)

2- آخرین مدل هر یک از چهار نوع، مربوط به چه سالی می شه؟

3- حجم موتور هر یک از مدل ها چقدر هست؟

4- قدرت موتور هر یک از مدل ها چند اسب بخار هست؟

5- گشتاور تولیدی هر یک از موتور ها چقدر هست؟

6- گیربکس های هر یک از این مدل ها چند دنده ست؟


با تشکر فراوان
سلام
در مورد سوال اولتون چهار موتوره ولی 4g56 نداره،همون 4g54 با دو نسل هستش...
قدرت و گشتاور هر موتورو می تونید با وارد کردن کد موتور توی گوگل به راحتی پیدا کنید؛همه گیربکس های صحرا چهار دنده جلو هستش ولی ضرایبشون با هم فرق داره...
اینم اطلاعات مفید برای موتور از کانال صحرا جیپ کلاب
SaHrAnavard نوشته شده:
18 سپتامبر 2016, 20:55
Toyota2f نوشته شده:دوستان سلام.من میخوام جیپ صحرا بخرم ولی در انتخاب موتور موندم لطفا راهنمایی کنید
سلام دوست عزیز
بهتر بود سوالتون رو توی تاپیک جیپ صحرا می پرسیدید...
صفحات اولیه تاپیک جیپ صحرا اطلاعات مورد نظرتون هست،،،می تونید مطالعه کنید...
این هم اطلاعاتی مفید راجع به موتورهای نصب شده که جناب خاتمی زحمتش رو کشیدن و داخل کانال صحرا جیپ کلاب قرار دادن...


Sahra jeep club:
به دنبال شبهات و شایعاتی که پیرو موتور های نصب شده روی جیپ صحرا بین دارندگان و تعمیرکاران این خودرو ایجاد شده لازم میدونیم اطلاعاتی که موجود و مستند هست رو در اختیار عزیزان قرار بدیم:
کلا 4 نوع موتور توسط شرکت پارس خودرو روی جیپ صحرا نصب شده که به ترتیب
> موتور 8 سوپاپ نسل یک با کد 4G54 حجم 2600cc
تا سال 1372 (73)

> موتور 8 سوپاپ نسل دو با کد 4G54 حجم 2600cc
تا سال 1377

> موتور 16 سوپاپ با کد 4G64 حجم 2400cc
تا سال 1378
> موتور 8 سوپاپ با کد Z24 حجم 2400cc
تا سال 1381 (82)
هستند.
موتور 4G54 همون موتور مشهور شرکت کرایسلر هست که طی 4 دهه گذشته روی بسیاری از خودرو ها قرار گرفته و به صورت کاربراتور ساده،کاربراتور دو دهانه، کاربراتور برقی، انژکتوری و انواع سوپرشارژر و توربوشارژر عرضه شده.
این موتور در ایران با خودرو های میتسوبیشی و مزدا وارد شده و مشهور ترین خودرویی که این موتور رو داشته "پاجرو مشهور به بهداری" هستش.
همچنین چند مدل از سواری های "میتسوبیشی - گالانت" این موتور رو توی کاپوتشون داشتن.
یک مدل "مزدا B2600" هم این موتور رو داره.
موتور 4G64 هم نسخه کاربراتوری همون موتوریه که روی ون دلیکا،کاپرا،لندمادرک و بیشتر خودرو های دو دیفرانسیل چینی موجود در کشور نصب شده.
موتور Z24 هم همون موتور مشهور نیسان و زامیاد هستش.

مقایسه این موتور ها از لحاظ مصرف سوخت و قدرت تولیدی به این شکل هستش:
موتور 4G64 با کمترین مصرف سوخت بیشترین توان رو تولید میکنه
موتور 4G54 با مصرف سوخت بیشتر و توان کمتر از نوع 16 سوپاپ مقام دوم رو داره
و موتور Z24 با بیشترین مصرف بنزين و کمترین تولید قدرت بین این 4 موتور مقام آخر رو داره.
کانال جیپ صحرا
@***********
شایعاتی مبنی بر قوی بودن یا ضعیف بودن یکی از دو نسل 1 و 2 موتور 4G54 نسبت به دیگری وجود داره که اونها رو به اسامی "موتور کوچک با حجم 2400cc و حتی 2000cc"
و "موتور بزرگ با حجم 2600cc و یا 2700cc" صدا میکنن.
جا داره خدمتتون عرض کنیم که تنها تفاوت این دو موتور در وجود یک بالانسر شفت روی پوسته سیلندر موتور نسل 2 هستش و تمامی قطعات این دو موتور (سر سیلندر. درب سوپاپ. میل سوپاپ. سوپاپ. پیستون. شاتون. میللنگ و ...) کاملا مشابه بوده و برای یکدیگر قابل استفاده هستند.
دلیل ایجاد این شایعات شتاب و سرعت بیشتر جیپ هایی هستن که موتور نسل اول رو دارن.
جیپ های با موتور به اصطلاح "کوچیک" اولا وزن کمتری دارن،ثانیا از دیفرانسیل و گیربوکس سرعتی توی اینها استفاده شده.
در صورت استفاده از کاربراتور،گیربوکس،دیفرانسیل و اتاق مشابه هر دو موتور بازده یکسانی خواهند داشت.

موفق باشید.




ویرایش شد، با سپاس / سلیمی
تبلیغ و راه اندازی شبکه های اجتماعی ممنوع است
viewtopic.php?f=1&t=104105
موفق باشید.
hoseinjeep
پست: 1
تاریخ عضویت: 23 می 2018, 23:21
نوع خودرو: جيپ

فنر لول يا فنر تخت

پست توسط hoseinjeep » 24 می 2018, 00:04

سلام خدمت اساتيد
يه سوال تكراري
ايا نصب فنر لول تو مسير شهري براي صحرا مشكل ايجاد ميكنه
چون توي افرود فنر تخت اصلا مناسب نيست

ممنون ميشم راهنمايي كنيد
نمایه کاربر
chevy350
شروع حركت
پست: 35
تاریخ عضویت: 24 سپتامبر 2014, 17:19
نوع خودرو: Camaro Z28-BMW 530

Re:

پست توسط chevy350 » 26 می 2018, 15:55

amir diesel نوشته شده:
30 اکتبر 2004, 20:28
سلام
به نظر من اگر يه ماشين سگ جون و پر قدرت و راحت ميخواي تو اين رنج قيمت فقط برو سراغ بليزر من آف رود با بليزر رفتم با لندكروزر مدل 92 رفتم با لندروررفتم با پاترول هم رفتم هيچ ماشيني متل بلزر تو اين جور جاها نيست ديوار راست رو هم ميره بالا!!!
درود بر شما. با بودجه مناسب یک بلیزر با موتور 400 اینچی (6.6 لیتر) و گیربکس منوال پدیده بینظیریه که واقعا حریفش شاید فقط کلاس 8 سیلندر CJ5 یا CJ7 جیپ باشه.
Mehdi_sari
پست: 9
تاریخ عضویت: 05 اکتبر 2017, 15:43
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: جيپ صحرا

پست توسط Mehdi_sari » 05 ژوئن 2018, 11:29

با سلام.ببخشید سوالمو اینجا مطرح میکنم جای دیگه پیدا نکردم.
یکی از دوستان میخواد یه ماشین برای آفرود بخره.فقط قابلیت های آفرود براش مهمه و امکانات و موجود بودن قطعات و سواری و فضای ماشین اصلا براش مهم نیست چون یه ماشین سواری داره.بودجش هم زیاد نیست.از من پرسید منم گفتم از شما عزیزان بپرسم.
بین جیپ میول و ویلیز و صحرا و شهباز و توسن و کاام و گلدن ایگل و تویوتا ۲f وانت و کالسکه ای کدوم رو پیشنهاد میدید؟اگه ماشین های دیگه هم میشناسین از اینا بهتر ممنون میشم بگید.من خودم نظرم میول و کاام هست.لطفا بدون تعصب و علاقه نظر بدید.با تشکر :hb:
( کمرنگ باش
ولی هفترنگ نباش)
نمایه کاربر
hesam4x4
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 189
تاریخ عضویت: 16 ژوئن 2012, 11:17
نوع خودرو: jeepفروختیم رفت
محل اقامت: kerman

Re: جيپ صحرا

پست توسط hesam4x4 » 04 نوامبر 2019, 14:23

درود دوستان قیمت کرونویل و پینیون جیپ صحرا 9x44 چه قیمته کسی قیمت دقیق دارا نو و استوکشو
live to JEEP.JEEP to live
yad patrol hard top bekhir
ارسال پست

بازگشت به “- جیپ ( صحرا ، واگنیر ، شهباز، گلدن ایگل ، رنه گید ، کا ام ، میول ) و سایر دودیفرانسیلهای امریکائی.”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: Dariosh242 و 3 مهمان