پاژن با موتور Z24

ارسال پست
نمایه کاربر
متین فر
دنده 1
پست: 1800
تاریخ عضویت: 29 دسامبر 2012, 18:00
نوع خودرو: 405-PAZHAN-CAPRA-131
محل اقامت: ایلام : IR-98
تماس:

Re: پاژن با موتور Z24

پست توسط متین فر » 26 ژولای 2016, 15:36

barcelon65 نوشته شده:سلام یه پاژن دوکابین موتور گیربکس پاترول پیدا کردم مدلد79 آیا آفرود این ماشین مثل پاژن ماترولی کالسکه هست اصلا به درد طبیعت گردی میخوره مثلا آفرود نیمه سنگین میشه رو زور کمک سنگین حساب کرد ممنون اگه جواب بدین
سلام .
79 که همون موتور و گیربکس پاترول هست و دف 11.43 . اما به خاطر فاصله زیاد محورها و همچنین طول بیشتر زاویه ورود و خروج خوبی توی شیب ها ندارهدحالا چه بالا رفتن چه پایین امدن .
اصول طراحی یه ماشین افرود و چالاک بودنش به خاطر محورهای کوتاه هست که مورد توجه قرار میگیره . مثل پاژن و لندرور یا مینی پاترول یا پاجرو های 3 در نسل یک یا تویوتا های کالسکه اف جی 40
یه مورد دیگه که هست پایداری ماشین توی جاده های لغزنده و لیز و گلی هست که وانت به خاطر سبک بودن معمولا توی افرود اون تعادل لازم رو نداره
واسه افرود که مشکلی نداره و کمک سنگین قوی با ضرایب گیربکس سنگین ولی وانت محسوب میشه دیگه
نمایه کاربر
vagvene
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 256
تاریخ عضویت: 20 فوریه 2011, 10:11
نوع خودرو: RANGE ROVER 1978
محل اقامت: کرج

Re: پاژن با موتور Z24

پست توسط vagvene » 07 آگوست 2016, 13:02

متین فر نوشته شده:
barcelon65 نوشته شده:سلام یه پاژن دوکابین موتور گیربکس پاترول پیدا کردم مدلد79 آیا آفرود این ماشین مثل پاژن ماترولی کالسکه هست اصلا به درد طبیعت گردی میخوره مثلا آفرود نیمه سنگین میشه رو زور کمک سنگین حساب کرد ممنون اگه جواب بدین
سلام .
79 که همون موتور و گیربکس پاترول هست و دف 11.43 . اما به خاطر فاصله زیاد محورها و همچنین طول بیشتر زاویه ورود و خروج خوبی توی شیب ها ندارهدحالا چه بالا رفتن چه پایین امدن .
اصول طراحی یه ماشین افرود و چالاک بودنش به خاطر محورهای کوتاه هست که مورد توجه قرار میگیره . مثل پاژن و لندرور یا مینی پاترول یا پاجرو های 3 در نسل یک یا تویوتا های کالسکه اف جی 40
یه مورد دیگه که هست پایداری ماشین توی جاده های لغزنده و لیز و گلی هست که وانت به خاطر سبک بودن معمولا توی افرود اون تعادل لازم رو نداره
واسه افرود که مشکلی نداره و کمک سنگین قوی با ضرایب گیربکس سنگین ولی وانت محسوب میشه دیگه
دف های پاژنهای موتور گیربکس پاترول از کارخونه لندروری بودن و 10-46
حسین هستم
ho3ein.akbari
شروع حركت
پست: 10
تاریخ عضویت: 28 آگوست 2014, 00:23
نوع خودرو: پاژن

Re: پاژن با موتور Z24

پست توسط ho3ein.akbari » 16 آگوست 2016, 01:40

سلام دوستان
پاژن من مدل 79 موتور گیربکس پاترول هستش
چطوری میتونم بفهم دیفرانسیلش چه مدلیه؟
برای تقویت دیفر چه راهکاری رو پیشنهاد میدید که مشکل بریدن پلوس حل شه یا احتمالش کمتر شه؟
تو یکی از تاپیک ها میخوندم محل اتصال بستنی خوری که با ۶ تا پیچ وصل چفت شده انقدر کیفیت پیچ ها بده که تو فشار میبره و وزن ماشین میفته رو پلوس و پلوس هم میبره...

دوستان تو این زمینه تجربیاتشون رو به اشتراک بزارن ممنون میشم
abbasopel
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 97
تاریخ عضویت: 23 نوامبر 2011, 20:41
نوع خودرو: maza3 1387

Re: پاژن با موتور Z24

پست توسط abbasopel » 11 اکتبر 2016, 09:06

سبام دوستان
یه کمک فوری.یه پاژن مدل 84 میخام بخرم.طبق گفته فروشنده موتور پاترول و گیربکس لندروور هست.واقعا بین پاترول و لندروور موندم چیکار کنم.ایا این نوع پاژن با این موتور و گیربکس ماشینه خوبیه؟چون میگن از همه مدلهای پاژن بهتره.از طرفی ننایا خرجه پاژن زیاده؟ممنون راهنماییم کنین
نمایه کاربر
olikhandan
شروع حركت
پست: 20
تاریخ عضویت: 29 آگوست 2011, 17:25
نوع خودرو: 206-405-Giant Yukon
محل اقامت: کرمانشاه

Re: پاژن با موتور Z24

پست توسط olikhandan » 03 دسامبر 2016, 08:40

ho3ein.akbari نوشته شده:سلام دوستان
پاژن من مدل 79 موتور گیربکس پاترول هستش
چطوری میتونم بفهم دیفرانسیلش چه مدلیه؟
برای تقویت دیفر چه راهکاری رو پیشنهاد میدید که مشکل بریدن پلوس حل شه یا احتمالش کمتر شه؟
تو یکی از تاپیک ها میخوندم محل اتصال بستنی خوری که با ۶ تا پیچ وصل چفت شده انقدر کیفیت پیچ ها بده که تو فشار میبره و وزن ماشین میفته رو پلوس و پلوس هم میبره...

دوستان تو این زمینه تجربیاتشون رو به اشتراک بزارن ممنون میشم
سلام از بندست :smile:
اگر اشتباه نگم کله گاوی دیفرهای پاترول سمت شاگرد هستن .
و اگر باز هم استباه نکنم 79 دیفرهای لندرور هستن .امن ترین را دیفر پاترول هست.اما با مراقبت پلس هم انقدر نازک نارنجی نیست !
متاسفانه اون قسمت بستنی خوری بدترین ضعف پاژن هست البته ناگفته نماند حتی رنجرور کلاسیک (اگر فشار مکرر و جامپ متعدد و سنگین) هم هست.
خدا نکنه تا زمانی که آدم نشدیم دنیا بهمون رو بیاره
نمایه کاربر
olikhandan
شروع حركت
پست: 20
تاریخ عضویت: 29 آگوست 2011, 17:25
نوع خودرو: 206-405-Giant Yukon
محل اقامت: کرمانشاه

Re: پاژن با موتور Z24

پست توسط olikhandan » 03 دسامبر 2016, 08:59

abbasopel نوشته شده:سبام دوستان
یه کمک فوری.یه پاژن مدل 84 میخام بخرم.طبق گفته فروشنده موتور پاترول و گیربکس لندروور هست.واقعا بین پاترول و لندروور موندم چیکار کنم.ایا این نوع پاژن با این موتور و گیربکس ماشینه خوبیه؟چون میگن از همه مدلهای پاژن بهتره.از طرفی ننایا خرجه پاژن زیاده؟ممنون راهنماییم کنین

فکر نمیکنم گیربکس لندروری داشته باشن! در واقع موتور پاترول 1 سری گیربکس 4 دنده داره(معروف پاترولی) و 1 سری 5 دنده(معروف به هیوندایی) (که عموم عزیزان میدونن و شمام اگر تاپیک ها رو خونده باشین قطعا).که 4 بهتره و میگن گیربکس پاترول اما حتی دیده شده رو پوسته بازم هیوندای نوشته.
در واقع لندرور محسوب نمیشه و اگر شما مثل اکثر پاژن سوارها به ظاهر این ماشین عشقی ندارین شاید عایق بندی و برطرف کردن بدی مونتاژ حوصلتون رو سر ببره.اما قطعا از پاترول هم مدلش به شدت کمتر پوسیدگی داره! و درواقع نداره!
چه بهتر سر فرصت پاژن 79 با موتور مگا یا همون نیسان و گیربکس 4 دنده مناسب پیدا کنید که محدوده قیمت حدود 12/5 با اختلاف بالا یا پایین 1 هست و با توجه به مدل خیییلییی از پاترول ارزونتره هزینه نگهداری فنی تا حد زیاد پاترول و از لحظ بدنه چون پاترول ها اکثر پوسیدگی دارن هزینه کمتر (که بسته به پوسیدگی از 200 300 تا 1 و شاید بیشتر)
خدا نکنه تا زمانی که آدم نشدیم دنیا بهمون رو بیاره
ارسال پست

بازگشت به “- پاژن ، لندرور، رنجرور”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان