نیوای من...

نمایه کاربر
fotros67
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 69
تاریخ عضویت: 18 ژولای 2010, 11:52
نوع خودرو: Peugeot406,Lada Niva
محل اقامت: اینجا اونجا همه جا
Has thanked: 0
Been thanked: 0

نیوای من...

پست توسط fotros67 » 07 سپتامبر 2014, 09:47

خب بالاخره ماهم "لادا نیوا سوار" شدیم :cool:
ماشین رو چند روزه که خریدم و امروز باهاش یه دور توی شهر زدم...
به زودی عکسهاشو میذارم.
**مشخصات: مدل 1988 رنگ سفید،با یکسال کامل بیمه و 10 سال تخفیف،شیبداغ(سانروف) و گارد فابریک، باربند و پروژکتور

تا اینجاش:
**محاسن: نرمی زیاد در حد سواری. شتاب خوب و قابل تحسین. قیمت مناسب(توی این رنج قیمت،امکان خرید شاسی بلند دیگه ای به جز پاترول و پاژن های همسن و سال لادا نیوا نبود).پوسیدگی کم و اتاق تمیز.
**معایبی که باید برطرف بشه: زود جوش میاره! لرزش اتاق در دور پایین موتور. جلوی ماشین به سمت پایینه یه مقدار. صدای چلق چلق زیر ماشین. کلی چراغ و لامپ سوخته که باید تعویض بشن. واسکازین دوتا دف و گیربکس و کمک هم باید عوض بشه. یه موتور شویی اساسی هم میخواد.

**کارهایی که این چند روز انجام شده: 1-تنظیم کاربراتور و ژیگلور برقی که به شدت کثیف بود و و قبل از تنظیم و تمیز کردنش، ماشین حالت خفگی شدید داشت و خاموش میکرد ولی بعدش کاملا رفع شد. 2-فرمون مقدار زیادی خلاصی داشت که تا حد زیادی گرفته شد. 3-به خاطر اینکه مدت زیادی خوابیده بود،داخل و بیرون به شدت کثیف بود که یه حال اساسی دادم بهش و حسابی تمیز شد. 4-ترمز ها و صفحه کلاچ بازدید شد. 5-درب رادیاتور و برخی لوله های سیستم آب تعویض شد.

امروز بعد از کلی ور رفتن متوجه شدیم که صدای چلق چلق زیر ماشین به خاطر اگزوزه که بستش ول شده و صدا میده.
در مورد جوش آوردنش اما به نتیجه ای نرسیدم...دوستان اگه ایده و نظری دارن بفرماین که منتظریم

محسن
Mitsu Galant Shark 8th Generation 2000
Peugeot 406 state 1998
Lada Niva 1988

لادا نیوای من:
viewtopic.php?f=333&t=94876
نمایه کاربر
Chris Bangle
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 81
تاریخ عضویت: 24 ژولای 2010, 02:18
نوع خودرو: Mazda3n
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: نیوای من...

پست توسط Chris Bangle » 07 سپتامبر 2014, 11:26

fotros67 نوشته شده:
آقا خیلی خیلی مبارکه.منم خودم یه مدته رفتم تو فکرش.اگه امکانش هست چند تا عکس مخصوصا از توش بنداز
دو تا دیفرانسیلش کار میکنه؟
از کجا گیر آوردین ماشینو؟ خیلی کم تبلیغ میشه.یعنی منکه تا حالا فقط یه آگهیشو دیدم اونم تو باما بود
ممنونم دوست عزیز
حتمن عکس میذارم
بله دوتا دیفرانسیلش کار میکنه.
راستش منم مدتهاست دنبالش میگشتم و دربارش تحقیق کردم...از مدل 1982 تا مدل 1995 رو دیدم...برای فروش کمه و اونایی هم که من دیدم گذاشته بودن برای فروش یا خیلی پوسیدگی داشتن یا یه مشکل عجیب غریبی داشتن یا دف جلو رو باز کرده بودن.اما این یکی هم به خاطر اینکه مدت زیادی تو شهر خشکی بوده(یزد) و همچنین مدت زیادی خوایبده بوده، پوسیدگی جزئی کمی داره و سالمتر از بقیه بود.


من یه تاپیک برای این لادا نیوا ایجاد کردم که از دوستان خواهش میکنم مباحث مربوط به این ماشین رو اونجا پیگیری کنن که به شدت به همکاری و همیاری همتون نیازمندم.البته مباحث عمومی لادا نیوا رو اینجا هم پیگیر خواهم بود.
آدرس تاپیک:
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtop ... 33&t=94876
خیلی ممنون به خاطر توضیحات.پیگیر تاپیکتون هستم :-)
وحید
نمایه کاربر
fotros67
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 69
تاریخ عضویت: 18 ژولای 2010, 11:52
نوع خودرو: Peugeot406,Lada Niva
محل اقامت: اینجا اونجا همه جا
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: نیوای من...

پست توسط fotros67 » 08 سپتامبر 2014, 00:09

خب امروز یه سری خرید برای ماشین کردم
از جمله یک دست وایر شمع، لنت ترمز جلو(برای احتیاط)، تسمه پروانه، فیلتر هوای اتاق ریو، فیلتر هوای موتور، دسته موتور، کنسول وسط، و فن کولر پراید. :smile:

**فیلتر هوای موتور،فیلتر روغن، به علاوه واسکازین دوتا دیفرانسیل و گیربکس اصلی و بکس کمک و روغن موتور همگی عوض شدن.از روغن 40 اسپیدی و واسکازین 140 ایرانول استفاده کردم...تاثیر تعویض روغن و واسکازین باورکردنی نبود...ماشین به شدت پر شتاب و روان و نرم و کم صدا شد. واسکازین قبلی به شدت شل شده بود.روغن قبلیش هم بد نبود ولی خیلی روون بود. :-x
**در باک بنزین هم ایراد داشت که با نمونه اصلی عوض شد.
**با گازوییل و اسپری بولیدون آلمانی، افتادم به جون موتور و تشکیلات زیر کاپوت و حسابی تمیز کردمش...تازه رنگ موتور معلوم شد.البته یه مقدار دیگه شستشو لازم داره. :cool:
**قفل در و بالابر شیشه سمت شاگرد هم با کمک پدر گرامی باز شد و سرویس و گریس کاری شد.
**رادیاتور رو باد گرفتم و گرد و خاکی بلند شد در حد توفان شن! روی دمای موتور تاثیر داشت. :smile:

فردا وایرها رو عوض میکنم و یه سری خرده کاری برقی.اگزوز هم باید صداش درست شه. فن کولر پراید رو هم باید با توجه به راهنمایی جناب erteash (محمد) توی تاپیک لادانیوا(صحرای روسی) نصب کنم.

با توجه به اینکه ماشین رو برای پروژه ای دارم روش کار میکنم خریدم و دارم آماده میکنم، باید بعد از اتمام تمام مشکلات فعلی و آماده سازی کامل برای سفر و جاده، استیکرها و برچسباشم آماده کنم.
Mitsu Galant Shark 8th Generation 2000
Peugeot 406 state 1998
Lada Niva 1988

لادا نیوای من:
viewtopic.php?f=333&t=94876
نمایه کاربر
amir_abbas
سرعت : 60 كيلومتر در ساعت
پست: 931
تاریخ عضویت: 04 اکتبر 2009, 16:00
نوع خودرو: CJ
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0
تماس:

Re: نیوای من...

پست توسط amir_abbas » 08 سپتامبر 2014, 01:49

fotros67 نوشته شده:خب بالاخره ماهم "لادا نیوا سوار" شدیم :cool:
ماشین رو چند روزه که خریدم و امروز باهاش یه دور توی شهر زدم...
به زودی عکسهاشو میذارم.
**مشخصات: مدل 1988 رنگ سفید،با یکسال کامل بیمه و 10 سال تخفیف،شیبداغ(سانروف) و گارد فابریک، باربند و پروژکتور

تا اینجاش:
**محاسن: نرمی زیاد در حد سواری. شتاب خوب و قابل تحسین. قیمت مناسب(توی این رنج قیمت،امکان خرید شاسی بلند دیگه ای به جز پاترول و پاژن های همسن و سال لادا نیوا نبود).پوسیدگی کم و اتاق تمیز.
**معایبی که باید برطرف بشه: زود جوش میاره! لرزش اتاق در دور پایین موتور. جلوی ماشین به سمت پایینه یه مقدار. صدای چلق چلق زیر ماشین. کلی چراغ و لامپ سوخته که باید تعویض بشن. واسکازین دوتا دف و گیربکس و کمک هم باید عوض بشه. یه موتور شویی اساسی هم میخواد.
عرض سلام و تبريك بابت اين ماشين نازنين
لادا نيوا براي من يك عالمه خاطرات شيرينه...

جوش آوردنش تا حدودي طبيعيه! اين ماشين روسي براي آب و هواي كشور ما طراحي نشده... البته بر طرف ميشه و ديدم كه در تاپيك لادا مطرح كرديد و دوستان فن برقي را پيشنهاد كردند كه مشكلتونو بر طرف ميكنه. توصيه مي كنم از دو تا فن استفاده كنيد و فضاي كافي هم وجود داره...

لرزش اگر در سرعت ٦٠ تا ٧٠ باشه طبيعيه؛ ي لحظه لرزش نسبتا شديد و بعد كه سرعت زياد ميشه از بين ميره.

ارتفاع جلو راحت بالا مياد و اتاق صاف ميشه( البته يك مقدار بايد ب جلو متمايل باشه)

به خاطر تعليق لول و عدم رسيدگيه، درست ميشه

باقي ايراد ها هم كه چيز خاصي نيست...

عكس از ماشينتون بذاريد برامون كه خيلي مشتاقيم :)

موفق باشيد
the art of getting dirty and going broke while slowly heading nowhere and taking all day to do it..4x4...
نمایه کاربر
fotros67
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 69
تاریخ عضویت: 18 ژولای 2010, 11:52
نوع خودرو: Peugeot406,Lada Niva
محل اقامت: اینجا اونجا همه جا
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: نیوای من...

پست توسط fotros67 » 09 سپتامبر 2014, 00:19

ممنون دوست عزیز بابت راهنمایی و تشویقت
**امروز خرده کاری های برقی ماشین رو انجام دادم.چراغ ها سرویس شد،از جمله چراغای جلو،عقب،راهنماها،چراغای اتاق و چراغای روشنایی کاپوت. چراغ جلوی سمت راننده سوخته بود که چون لامپ با بلوری و کاسه به صورت پک یک تکه و پلمپ شده بود، باید بلوری و کاسه هم عوض می شد. اولش میخواستم کاسه و بلوری پیکان وانت رو بذارم که قطرش با نیوا یکیه ولی کاسه و بلوری و لامپش جدا جداست و ضدآب نیست.ولی بعدش متوجه شدم که پک یه تیکه کاسه و بلوری و لامپ نیوا با لندکروز کالسکه ای دقیقا یکیه! حتی جای پیچاشونم یکیه. بنابراین دوتا کاسه بلوری یک تیکه(پلمپ) لندکروزی ژاپنی خریده شد و نصب شد.کریستال چراغهای جدید از چراغای قبلی خیلی شفافتره. :smile:
**وایر شمع هم عوض شد.
**منبع اگزوز سوراخ داشت که سوراخش گرفته شد.
**دیروز موقع تعویض واسکازین فهمیدم که یکی از پایه های دف جلو لق شده و یکیشم شکسته! پایه هارو محکم کردم.مقدار زیادی از لرزش اتاق کم شد!
**جلو پنجره و گارد باز شدن و برای فن کولر پراید پایه فلزی درست کردم و پایه هارو در فضای بین جلوپنجره و رادیاتور، نصب کردم.فن سر جاش نصب شد.فقط مونده سیم کشی های برقیش که موند برای فردا.
**کنسول وسط هم شکسته و داغون بود که با نمونه ای که دیروز خریده بودم عوض کردمش.
آها راستی استیکرها و برچسبای پروژمم چاپ کردم.دوستان اگه برای ماشینتون میخواید برچسبی چاپ کنید میتونید یه پیام خصوصی بدید تا بهتون آدرس یه پاساژ بدم که میتونید هر طرحی که دارید رو روی لیبل شیشه ای ضد آب چاپ کنید. :old:

در مورد عکس به زودی عکسارو میذارم...الان هرکار کردم نشد.سرعت اینترنتم خیلی بده. :-o
Mitsu Galant Shark 8th Generation 2000
Peugeot 406 state 1998
Lada Niva 1988

لادا نیوای من:
viewtopic.php?f=333&t=94876
نمایه کاربر
fotros67
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 69
تاریخ عضویت: 18 ژولای 2010, 11:52
نوع خودرو: Peugeot406,Lada Niva
محل اقامت: اینجا اونجا همه جا
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: نیوای من...

پست توسط fotros67 » 17 سپتامبر 2014, 21:58

خب اول باید بابت تاخیر عذرخواهی کنم.چند روزی سفر بودم و کارهای ماشین همونطور که قبلن بود مونده...که دوباره از امروز ادامه کارهاش رو پیگیری میکنم.فعلن صدای زیر ماشین خیلی آزاردهندست.اگزوز ساز دید ولی لقی خاصی پیدا نکرد.نمیفهمم صدای چیه! :D

**امروز که استارت زدم متوجه شدم از شیلنگ ورودی بنزین به کاربراتور، بنزین نشت داره...بنابراین تمام شیلنگ های بنزین عوض و نو شد :smile:
واشر چهارگوش کاربرات هم عوض کردم.

**فن پرایدی رو که قبلن نصب کرده بودم، امروز با یک سنسور حرارتی پژو 405 و رله ره انداختم. سنسور به بدنه موتور وصل شد و الان دما به 93 که میرسه فن فعال میشه و تا دمای 85 همچنان فعاله. تاثیرش کاملن محسوسه...راضیم ازش. امروز سر ظهر و تو اوج ترافیک دما از 90 بالاتر نرفت. :grin:

یه سری عکس هم میذارم اگه اینترنت مدد کنه که مربوط به قبل از سفرم هست و البته بعد از باز شدن گارد و پروژکتورها.
یه فکری هم باید به حال گارد کرد...اگه کسی آبکار منصف و خوب میشناسه معرفی کنه ممنون میشم
Mitsu Galant Shark 8th Generation 2000
Peugeot 406 state 1998
Lada Niva 1988

لادا نیوای من:
viewtopic.php?f=333&t=94876
نمایه کاربر
fotros67
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 69
تاریخ عضویت: 18 ژولای 2010, 11:52
نوع خودرو: Peugeot406,Lada Niva
محل اقامت: اینجا اونجا همه جا
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: نیوای من...

پست توسط fotros67 » 17 سپتامبر 2014, 22:34

Mitsu Galant Shark 8th Generation 2000
Peugeot 406 state 1998
Lada Niva 1988

لادا نیوای من:
viewtopic.php?f=333&t=94876
نمایه کاربر
nivarafee
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 120
تاریخ عضویت: 18 فوریه 2010, 19:32
نوع خودرو: پاجیرو اتاق بهداری
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: نیوای من...

پست توسط nivarafee » 21 سپتامبر 2014, 23:27

سلام دوست عزیز من یک سری لوازم هنوز از نیوا دارم
میتونم کمکت کنم
من 4 سال نیوا داشتم
ماشین خیلی خوبیه
با تشکر رفیعی
نمایه کاربر
fotros67
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 69
تاریخ عضویت: 18 ژولای 2010, 11:52
نوع خودرو: Peugeot406,Lada Niva
محل اقامت: اینجا اونجا همه جا
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: نیوای من...

پست توسط fotros67 » 24 سپتامبر 2014, 21:57

ممنونم جناب رفیعی عزیز...پست های شمارو توی تاپیک لادا نیوا دیدم.اگه شمارتون رو برام پ.خ کنید ممنون میشم.
این روزا یه مقدار سیم کشی های ماشین رو مرتب کردم.
گارد رو با آلومینیوم فویل خیلی ضخیم، با حوصله پوشوندم.جای آبکاری رو نمیگیره ولی خیلی جلای ماشین رو تغییر داد و بهتر شد.
و اینکه متوجه شدم که دف جلو کاملا شل و لق شده و خیلی صدا میداد.یه مقدار که با دقت نگاه کردم دیدم یکی از پیچاش کاملن هرز شده و یکی دیگه از پیچاش هم بریده...پیچارو دادم تراشکار درست کرد و الان دف کاملن محکم شده سر جاش.

کسی میدونه کاربراتور نیوا پیچیدست یا نه؟ میخوام بازش کنم و کلن بشورمش.یه خورده اذیت میکنه.خودم میتونم آیا؟
Mitsu Galant Shark 8th Generation 2000
Peugeot 406 state 1998
Lada Niva 1988

لادا نیوای من:
viewtopic.php?f=333&t=94876
نمایه کاربر
nivarafee
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 120
تاریخ عضویت: 18 فوریه 2010, 19:32
نوع خودرو: پاجیرو اتاق بهداری
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: نیوای من...

پست توسط nivarafee » 25 سپتامبر 2014, 23:19

سلام به همگی
نیوا فقط کمی ضعف گیربکس دارن دلیلش هم اینه که این گیربکس برای این ماشین کمی سنگینه همین.
من فقط می دونم که روی بعضی نیوا ها یه نوع کاربراتور هست که زیاد قابل تنظیم نیست . ماشین من هم از اون نوع بود منم اذیت می کرد که یه دونه کاربراتور نو گرفتم نصب کردم. خیالم راحت شد {کاربراتور قلب ماشینه}
رفیعی 09126052671
ارسال پست

بازگشت به “- دودیفراسیلهای روسی”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان