تاپيك جامع تيونينگ امگراند EC7

تصویر

Emgrand 7 ، Rv-7 ، X7 ، GC6

مدیران انجمن: دينگاليگا, MCP

ارسال پست
mehdi_sarmadi
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 171
تاریخ عضویت: 08 مارس 2014, 21:28
نوع خودرو: Geely Emgrand7
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تاپيك جامع تيونينگ امگراند EC7

پست توسط mehdi_sarmadi » 05 دسامبر 2014, 13:34

من با شرکت فوق (OBX Racing)‌ و همچنین یه شرکت دیگه تماس گرفتم. شرکت دومیه (PPE Engineering) جواب داده و اینم متنشه:
" نمی تونیم با اطمینان بگیم که فیت میشه. موتور باید دقیقا همون فلنج ها رو داشته باشه و بدنه هم تقریبا یکسان باشه. باید لوله اگزوز رو دستکاری کنی تا با هدرز ما کار کنه. یک کپی از راهنمای نصب برات فرستادیم تا ببینی آیا از پایین، شبیه ماشینت هست یا نه"

اینم فایلی که برام فرستادن:
https://www.dropbox.com/s/j1scaqvn7g6hl ... l.pdf?dl=0

(من توی متن ایمیلم دقیقا گفته بودم که موتورم مشابه Toyota 1ZZ-FE 1.8L هست، منتها لینکی که اینا فرستادن برای 2ZZ-GE هست!)
It's not about what you can buy. It's about what you can build
نمایه کاربر
surface
شروع حركت
پست: 23
تاریخ عضویت: 03 ژانویه 2014, 03:30
نوع خودرو: جیلیماتیک
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0
تماس:

Re: تاپيك جامع تيونينگ امگراند EC7

پست توسط surface » 08 دسامبر 2014, 11:07

Ghazarian نوشته شده:
مطابق آخرین اطلاعات در سه ورژن روانه بازار خواهد شد:

با انجین 1800 سی سی توربو
با انجین 2400 سی سی
با انجین 3500 سی سی


تصویر
جناب قازاریان نمیدانم چرا نمیتوانم تفکر جایگزاری توربوی استفاده شده در ec9 را برای ec7 از فکر خود بیرون بیاندازم
بی صبرانه منتظر معرفی کامل و شرح مدل انجین 1800 توربوی ec9 هستم #k
امگرند سون با قلب تپنده امگرند ناین! :)
When you go undercover
You're on your own
mehdi_sarmadi
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 171
تاریخ عضویت: 08 مارس 2014, 21:28
نوع خودرو: Geely Emgrand7
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تاپيك جامع تيونينگ امگراند EC7

پست توسط mehdi_sarmadi » 08 دسامبر 2014, 13:11

surface نوشته شده: ... نمیدانم چرا نمیتوانم تفکر جایگزاری توربوی استفاده شده در ec9 را برای ec7 از فکر خود بیرون بیاندازم...
من هم دنبال توربوشارژر هستم (و ممکنه نتونم تا زمان رسیدن EC9 صبر کنم :-D )
توربوشارژر + هدرز :fly:

و اما دو تغییر دیگر که میتونه به تقویت شتاب و قدرت ماشین کمک کنه:
- تعویض شمع و وایر ها (من روی ۲۰۶ خودم از شمع های سوزنی پلاتینیومی استفاده کردم. راستش مطمئن نیستم چقدر تاثیر تعویض این قطعه محسوس هست)
- تعویض فولی سر میل لنگ و تسمه دینام:
تو ۲۰۶ فولی سر میل لنگ رو با نمونه مشابه ولی کوچیک تر عوض کردم. این تعویض نیازمند تعویض تسمه دینام هم بود. پس از این کار شتاب ماشین بیشتر شد (محسوس) و به خصوص تاثیر کولر گرفتن خیلی کم شد (بدون این که روی عملکرد کولر تاثیر منفی محسوسی داشته باشه)
البته باید معایبی هم داشته باشه. مثلا تاثیر منفی روی پمپ هیدرولیک یا کمپرسور کولر بذاره (من این معایب رو در ماشین خودم هیچ وقت مشاهده نکردم. الان هم که به یکی از آشنایان فروختم همچنان مشکلی از این لحاظ برای ماشین به وجود نیومده ولی از نظر تئوری این مسائل مطرحه)

دوستان در مورد دو قطعه فوق نظر یا تجربه ای دارید؟
It's not about what you can buy. It's about what you can build
mehdi_sarmadi
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 171
تاریخ عضویت: 08 مارس 2014, 21:28
نوع خودرو: Geely Emgrand7
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تاپيك جامع تيونينگ امگراند EC7

پست توسط mehdi_sarmadi » 19 دسامبر 2014, 13:23

It's not about what you can buy. It's about what you can build
mehdi_sarmadi
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 171
تاریخ عضویت: 08 مارس 2014, 21:28
نوع خودرو: Geely Emgrand7
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تاپيك جامع تيونينگ امگراند EC7

پست توسط mehdi_sarmadi » 30 دسامبر 2014, 12:23

Compression is a relatively high 10:1, especially considering that the 1ZZ-FE is designed to run on 87-octane gas. Toyota claims no performance benefits from using higher octane fuel, so tuning is probably pretty conservative to avoid detonation. Some power may be hidden away in the ECU if you re-tune it for 92-octane gas.
تصویر

بدون شرح
(محض اطلاع: طبق ادعای مسئولین و مطابق آنچه در خبرگزاری ها آمده، اکتان بنزین معمولی ۸۷، بنزین سوپر ۹۵ و بنزین یورو۴، ۹۱ هست)
It's not about what you can buy. It's about what you can build
mehdi_sarmadi
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 171
تاریخ عضویت: 08 مارس 2014, 21:28
نوع خودرو: Geely Emgrand7
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تاپيك جامع تيونينگ امگراند EC7

پست توسط mehdi_sarmadi » 31 دسامبر 2014, 16:49

یکی از تغییرات موتوری که سازنده اش ادعا می کنه باعث افزایش توان موتور میشه، Multi Spark Discharge Ignition هست که با ایجاد جرقه با ولتاژ و جریان بالا (و در نتیجه دمای بسیار بالا) باعث میشه احتراق کامل حتی در دور موتور پایین صورت بگیره (و از نظر تئوری هم نباید باعث افزایش مصرف سوخت بشه)

این هم سایتش جهت دریافت اطلاعات بیشتر
http://www.msdperformance.com
It's not about what you can buy. It's about what you can build
نمایه کاربر
green reactor
شروع حركت
پست: 10
تاریخ عضویت: 08 ژوئن 2012, 04:49
نوع خودرو: GLX.405
محل اقامت: TEHRAN
Has thanked: 0
Been thanked: 0
تماس:

Re: تاپيك جامع تيونينگ امگراند EC7

پست توسط green reactor » 25 آگوست 2016, 14:12

با سلام به همه دوستان جیلی سوار...
با اینکه خیلی وقته که این تاپیک فعال نیست و داره خاک میخوره ...
گویا یه هجرت دسته جمعی صورت گرفته ! :-)
لازمه یه دستمال و جارو و ....دست بگیریم، یه خاکی از سر و روی تاپیک ،برداریم...
،،
در مورد مبحث شیرین و دلچسب تیونینگ جیلی امگرند 7 ،الی الخصوص نصب توربو ( الکتریمی، توربو شارژ،سوپر شارژ)
چند وقتیه که دارم رو این مورد تحقیق میکنم و عمده تحقیقمو متمرکز کردم رو موتور سری 1zz -ef و موتورهای هم‌خانواده ...
در بیشتر این ماشینها ( با انجین سری z) برای تقویت بوست ، از سوپر شارژ استفاده شده ..
و چندین مدل مختلف( سوپر شارژ با منیفولد هوا سرهم - سوپرشارژهای دنده خودشیدی،که جای کولر بسته میشه- و یوپر شارژهای شفت بلند ) روی این خودروها ،نصب گردیده که نشون از جوابگویی بهتر سوپرشارژ بجای توربو شارژ داره ( روی خانواده تویوتا با انجین سری z )
...
در بین همه این سوپرشارژها ، مدل دنده خوشیدی ( سیاره‌ای) از همه کوچکتر ،همراه با نصب راحتر، با کمترین تغییر مورد نیاز هستش ،،
همینطور با نگاهی به فضای اطراف موتور جیلی ، متوجه میشیم که در جلو، به نسبت خودروهای تویوتا با انجین سری z ، فضای باز بیشتری داریم که همینموضوع،آدمو ترغیب میکنه به نصب سوپر شارژ...
که البته فکر نکنم نیازی باشه در مورد مزایا سوپر شارژ نسبت به توربو شارژ،بخوام توضیحی ارائه کنم که اساتید فن،خودشون آگاه هستند و .......،.، :old:
" ما " ....

ملک بودیم ، فردوس برین ......
ارسال پست

بازگشت به “جیلی Geely”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان