اصلاح و تقویت tu5 ایرانی

مدیران انجمن: whiteshark, Monarch

نمایه کاربر
yakamooz
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 315
تاریخ عضویت: 24 نوامبر 2012, 11:42
نوع خودرو: 206
محل اقامت: tabriz
تماس:

اصلاح و تقویت tu5 ایرانی

پست توسط yakamooz » 17 آپریل 2014, 16:28

سلام به دوستان عزیز تی تی
پروژه که نمیشه گفت .کاری که شروع کردم به انجامش اصلاح موتور 206 هست
نه بحث درگ هست نه مسابقه و نه کل کل فقط میخوام رو موتور 206 کار کنم و تمام کمال نقاط ضعفش رو پیدا کنم
و اصلاحش کنم و شروع به تقویتش کنم
و به کل پرونده موتور tu5 رو ببندم و تجربه خودم رو تمام کمال در خدمت دوستان بزارم تا کمکی کرده باشم تا هیچ کس سوار اشغال ایرانی به نام 206 مونتاژ نشوند

از دوستان به خاطر نداشتن داینو و اعلام افزایش قدرت به صورت احساسی
و نداشتن صفحه کلیو فارسی و غلط املایی
عذر خواهی میکنم

خب
چند سال پیش وقتی رو ماشین خودم هدرز سوپر اسپرینت بستم و از 206 تیپ 5 مدل 84 با فاصله کمی خوردم
کلا متوجه شدم مشگل خیلی بزرگتر از این حرف ها هست
همه دوستان گفتند بفروش .ماشینت مدل بالا هست و تیپ 5 بگیر و چند ملیون هم بزار جیبت

ولی من ادمی نیستم جا بزنم و صورت مسئله رو پاک کنم

و دست به کار شدم
اول از همه با دید بهتری و باز تری به موتور نگاه کردم
مشگل اساسی این موتور چه فرانسوی چه ایرانی
مشگل در منیفولد دود و هوا و شکل و نوع رانر ها دود و هوای سر سیلندر هست

کلا موتر tu5 موتور با بازدهی بالا هست که دست بالشو برای شهری کردنش بستن
یعنی بلایی سرش اوردن گشتاورش بیاد رو دور های پایین
و منیفولد هوا رو بلا هایی به سرش اوردن که ...
رانر هارو کم قطر کردن و...
منیفولد دود و کاتالیزور و ...
و ...
بگزریم

ماشین بنده 206 صندوقدار مدل وی 8 مدل 89 با کار کرد 65 هزار تا هست

اختلاف های فنی با تیپ 5 فرانسه به شرح زیر هست

تیپ 5 1054 کیلو گرم
اس دی 1086 کیلو گرم

اختلاف وزن اس دی و تیپ 5 فقط 32 کیلو هست البته من رو باسکول نرفتم فقط اعداد گفته شده از سوس کارخانه هست . ولی من هندلینگ رو فدای فقط 32 کیلوگرم نکردم .صندوق بزرگ هم که همیشه با کارم میاد
پس شما هم مثل دوستان نگید sd رو بفروش

ورژن ای سی یو 7.4.5 که مادر همه بد بختی های این موتور از این قطعه شروع میشه

پیستون تخت ایرانی و کاهش تراکم از 11 به 10.5
پمپ بنزین از نوع اهبر اااا
کیت مکش از نوع اهبر ااا



من خیلی چبزهای دیگه هم شنیدم ولی تا مطمئن نباشم نمیتونم بگم اگر دوستان قطعات ایرانی یا بی کیفیت استفاده شده در این موتور رو میدونند با مدرک بفرمایند ما هم استفاده کنیم
از میل سوپاپ بگیر تا پیچ مهره هم شنیدم ولی ...

فلانی گفت
شنیدم
یه جایی خوندم

اطلاعات غلط باعث ضرر و زیان به دیگران میشود که شما مسئول هستید :dava:

این هم شرایط کنونی موتور

تصویر

شروع کردم به ساخت هدرز تمام استیل
و نصب شد
مثل همیشه بهترین و کم خرج ترین راه برای تقویت موتور سیستم تخلیه دود هست

باعث کاهش مصرف سوخ میشه
ماشین خوب دور میگیره .هم دور پایین هم دور بالا
افزایش قدرت موتور خیلی محسوس هست

تصویر
این هم از داون پایپ
تصویر

تا اینجا از تیپ 5 جا میمونیو :-(

شمع اتولایت ایردیوم xp خریداری و نصب شد
فکر کنم 170 خریدمش یا 180

تصویر

واقعا شمع خوبی هستند
هم ناک زدن بر طرف شده و در سر بالایی خبری از صدای سوپاپ و زور زدن نیست
صدای موتور هم عوض شد و نرم کار میکرد

باز تیپ 5 ...

از رنگ شمع به این نتیجه رسیدم ماشین یه کوچولو بنزین کم میاره و پمپ بنزین رو به المانی تعویض کردم
محسوس بود دور خوردن ماشین و افزایش قدرت محسوس بود
قیمت هم فکر کنم 250 خریدم

باز از تیپ 5 جا میموند ...

ساخت کیت مکش کپی تایفون و نصب فیلتر k&n

این نتایج تستی هست که دوستم انجام داده و مکش هوای 15 درجه ای خنک تر با مقایسه با مکش 7.4.4 ثبت کرده

تصویر


تصویر

تصویر

باز افزایش قدرت احساس شد ولی بیشتر از افزایش قدرت کاهش مصرف خودشو نشون میداد
ماشین خوب دور میخورد
ولی افزایش قدرت خیلی کم در مقایسه با نصب هدرز هست

باز از تیپ 5 جا میموند



ساخت و نصب منبع مستقیم گیریپ یا کپسولی کپی شده از رو hks
تو درجا سایلت هست و بعد 3000 ... بووم

تصویر
این هم فیلم
http://www.aparat.com/v/4kLP0

بعد نصب راه رفتن ماشین خیلی فرق کرده بود نه در حد و اندازه هدرز ولی معلوم بود منبع فابریک داره ماشین رو خفه میکنه

تو این مرحله خیلی نزدیک به تیپ 5 حرکت میکردم

دیگه اعصاب داغون
خسته
و ...
زدم به سیم اخر

از مصطفی میل سوپاپ tms رو خریدم
دستش درد نکنه خیلی با کیفیت و عالی
264 .لیف 9.7
زدم کاتاف رو ترکوندم
و تسمه دینام رو هم ازاد کردم که مقاومتی ایجاد نکنه

زدم تیپ 5 رو ترکوندم :mrgr:
عجب کیفی میکردم

تصویر

تصویر

تصویر

بعد نصب و تست به خاطر این که دور موتور بازی نکنه
1 دندانه میل سوپاپ دود و هوارو جابه جا کردم که دیوریشن به فابریک نزدیک باشه
بلی
تو درجا مثل فابریک کار میکرد و تا 6500 هم فلو خوبی داشت
به خاطر این که جیب خالی بود و نمیتونستم برا ecu برنامه بزنم به جابه جایی دندانه ها اکتفا کردم

گشتاور سفت کردن پیچ های میل سوپاپ هم 7 تا 10 نیوتن متر

تیپ 5 هارو که میزد بعد خرج های ملیونی
ولی یه تیپ 5 پیدا شد که میگفت فقط رو ای سی یو چیپ زده

با اختلاف خیلی کمی زد البته رو ماشینش لوازم داشت که نمیگفت

باز خیالی نیست
چون منبع رو فروخته بودم و فابریک بود و کات اف هم فابریک
و چراغ چک هم تا حالا روشن هست و ماشین راه نمیره

خب
شمع هارو باز کردم

ماشین بنزین کم میاره
به خاطر نصب میل سوپاپ و فرستادن هوای زیاد داخل موتور

تصویر

رفتیم تو کار افزایش پاشش

این جا هست که اطلاعات غلط باعش شد بنده 380 هزار تومن بابت 4 تا نژکتور فرانسوی زانتیا 1800 به خرج بیفتم

این اطلاعات غلط به این شکل هست



- انژکتورهای مشکی رنگ که میزان پاشش آنها 120 cc هستش.
- انژکتورهای آبی رنگ که میزان پاشش آنها 135 cc هستش.
- انژکتورهای نارنجی رنگ که میزان پاشش آنها 157 cc هستش.

انژکتور 1800 توسی زانتیا هم 182 سیسی هست
انژکتور 2000 نارنجی زانتیا هم 200 سیسی هست


خب شروع کردم به تعویض انژکتور به زانتیا 1800
چون یکی از دوستان تجربه استفاده رو داشتن

تصویر

تصویر

سر سوکت ها هم مجبوری هم چسن بلایی بیاری

تصویر

خب ماشین استارت خورد کمی هم صداش نرم تر شده بود

تخته 1 به 2 معکوس
3
درگ با تیپ 5

من که چیز خاصی احساس نکردم
شاید انژکتور هام 65 تا کار کرده انژکتور نو بهتر کار میکرد و کمی کشش احساس میشد
مخصوصا دنده 4 که بهتر پر میشد

این داستان ادامه دارد
سنتر تمام استیل
تبدیل ای سی یو به 7.4.4
کاهش تراکم و پرت پلیش و ...

بعد تعویض این همه لوازم مشگل اصلی که ecu هست خودشو هر چه بهتر داره نشون میده
به کمک خدا و دوستان مشگل 206 های ایرانی حل خواهد شد
من زندگیم رو فروختم برا چند ثانیه ای که تخته گاز میکنم
نمایه کاربر
mi16
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 348
تاریخ عضویت: 19 سپتامبر 2012, 11:43
نوع خودرو: سورن 1800
محل اقامت: مشهد

Re: اصلاح و تقویت tu5 ایرانی

پست توسط mi16 » 17 آپریل 2014, 16:49

سلام یک سوال در خصوص انژکتور ها اون اینکه ، ریل سوخت رو هم عوض کردی یا نه فابریک خود ماشینه
آخه منم برای رانا یک دست از همین انژکتور زانتیا 1800 توسی اظافه تو خونه داشتم اومدم بذارم لعنتی ها تو ریل سوخت جا نمی رفتن
امروز همان فردایی است که دیروز منتظرش بودی
نمایه کاربر
yakamooz
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 315
تاریخ عضویت: 24 نوامبر 2012, 11:42
نوع خودرو: 206
محل اقامت: tabriz
تماس:

Re: اصلاح و تقویت tu5 ایرانی

پست توسط yakamooz » 17 آپریل 2014, 17:13

سلام دوست من
ريل سوخت فابريک هست.بايد 4 تا انژکتور رو چپکى به ريل تنظيم بکنى و ريل رو کشويى بکشى
فوت کوزه گريش همينه
من زندگیم رو فروختم برا چند ثانیه ای که تخته گاز میکنم
ayrtoon senna
دنده 1
پست: 1003
تاریخ عضویت: 16 سپتامبر 2013, 22:18
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: اصلاح و تقویت tu5 ایرانی

پست توسط ayrtoon senna » 17 آپریل 2014, 17:51

یه ماشین دیگه میخریدی ! مثلا ELX بدون هیچ تغییر و دستکاری همه تیپ ۵ های فابریک رو میزنه نهایت صدی ۱لیتر بیشتر مصرف میکنه :-D
aminkhan
دنده 3
پست: 3168
تاریخ عضویت: 05 می 2009, 12:27
نوع خودرو: ................

Re: اصلاح و تقویت tu5 ایرانی

پست توسط aminkhan » 18 آپریل 2014, 07:41

ayrtoon senna نوشته شده:یه ماشین دیگه میخریدی ! مثلا ELX بدون هیچ تغییر و دستکاری همه تیپ ۵ های فابریک رو میزنه نهایت صدی ۱لیتر بیشتر مصرف میکنه :-D
:-) :-)
نمایه کاربر
yakamooz
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 315
تاریخ عضویت: 24 نوامبر 2012, 11:42
نوع خودرو: 206
محل اقامت: tabriz
تماس:

Re: اصلاح و تقویت tu5 ایرانی

پست توسط yakamooz » 18 آپریل 2014, 14:33

با تشکر از نظر دوستان
حدف من پیدا کردن مشگل در موتور tu5 اصلاح و تقویت موتور هست

اگر به فکر شتاب بودم پراید 5 تومنی میخریدم و 10 ملیون موتور و جنسیس رو نقطه میکردم
و در اخر تنها چیزی که یاد میگرفتم ستاپ موتور رو پراید بود

این همه هزینه کردم که راه تقویت موتور اتمسفریک رو با ازمون و خطا یاد بگیرم
این همه تغییرات خبر از این هست هنوز مشگل اصلی پا برجاست با این که خیلی کمبود ها خودشونو نشون دادند

و تنها ماشین با قیمت مناسب و لوازم مفت برای گازوندن
در ایران هست

به فکر سبک کاری قطعات متحرک موتور دور خوردن موتور تا 8000 تا هستم البته بعد از 7.4.4 :mrgr:
کسی اطلاعاتی داره دریغ نکنه
من زندگیم رو فروختم برا چند ثانیه ای که تخته گاز میکنم
omid1389
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 660
تاریخ عضویت: 09 سپتامبر 2010, 12:10
نوع خودرو: پژو پارس

Re: اصلاح و تقویت tu5 ایرانی

پست توسط omid1389 » 26 آپریل 2014, 20:42

سوال اول : دوست عزیز yakamooz عزیز با نصب 1-هدرز 2-ساخت و نصب منبع مستقیم گیریپ یا کپسولی کپی شده چقدر تو مصرف سوخت تاثیر داره و الان صدی چند میسوزونه این سوال برام مهمه خواهش می کنم جواب بده؟

سوال دوم : اگه قطعات موتوری مثل سر سیلندر - پیستون - سوپاپ - میل سوپاپ رو نوع فرانسوی بندازم بهتره یا یه سر سیلندر کامل فرانسوی استوک سالم پیدا کنم بندازم بهتره بهتره از لحاظ مچ شدن و کاهش مصرف سوخت؟
متشکرم
منتظرم
نمایه کاربر
akherat
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 324
تاریخ عضویت: 18 ژولای 2012, 08:54
نوع خودرو: Bio Car
محل اقامت: پاییتخت

Re: اصلاح و تقویت tu5 ایرانی

پست توسط akherat » 27 آپریل 2014, 11:42

دور دادن موتور تا 8000 به خیلی چیزا ربط داره
منظورم اینکه قطعات کشش دارن یا نه - چطوری می خوایی روغن بهشون برسونی
میلسوپاپت جواب میده؟
یاتاقان ها؟ اصلا بالانس موتور تا چه حدی هست ؟
دور بالا یعنی اسب زیاد - اسب زیاد یعنی هوا و سوخت زیاد
منیفولد هوات جوابگو هست؟

موتور داریم 1.6 و اتمسفر ولی 200 اسب میده

فقط حواست باشه کمبود سوخت تو دور بالا حرارت زیادی تولید میکنه - آب نکنی موتورو

-- 7 اردیبهشت 1393, 11:43 --

دور دادن موتور تا 8000 به خیلی چیزا ربط داره
منظورم اینکه قطعات کشش دارن یا نه - چطوری می خوایی روغن بهشون برسونی
میلسوپاپت جواب میده؟
یاتاقان ها؟ اصلا بالانس موتور تا چه حدی هست ؟
دور بالا یعنی اسب زیاد - اسب زیاد یعنی هوا و سوخت زیاد
منیفولد هوات جوابگو هست؟

موتور داریم 1.6 و اتمسفر ولی 200 اسب میده

فقط حواست باشه کمبود سوخت تو دور بالا حرارت زیادی تولید میکنه - آب نکنی موتورو
نمایه کاربر
yakamooz
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 315
تاریخ عضویت: 24 نوامبر 2012, 11:42
نوع خودرو: 206
محل اقامت: tabriz
تماس:

Re: اصلاح و تقویت tu5 ایرانی

پست توسط yakamooz » 27 آپریل 2014, 14:33

سلام دوستان

omid1389
من مصرف بنزین رو وقنی هدرز و منبع داشتم دقیق اندازه نگرفته بودم ولی نیم لیتر در 100 کیلومتر احساس میشد بعد نصب میل سوپاپ و کیت مکش کاهش مصرف بنزین خیلی خودشو نشون میداد بعد نصب انژکتور مصرف افزایش پیدا کرد
اگر سئوالی بود در پیام خصوصی در خدمت هستم

akherat
در حالت کلی تمرکز بر روی سبک کاری و بالانس موتور هست

به نظر شخصی خود من اویل پمپ خوانواده پژو خیلی قوی تر از نیازشون طراحی شده مخصوصا tu5 و نیازی به دست کاری نداره ولی بزگتر کردن کارتل برای افزایش روغن موتور به نظر من بهتر خواهد بود تیز کردن لنگ های میل لنگ تا باعث کف کردن روغن نشه و اصطکاک کمتر و ...
برای افزایش قدرت اویل پمپ میشه چرخ دندهای که زنجیر میچرخونه رو کوچیکتر کرد یا ...

در مورد منیفولدهوا هم خیر جواب گو نیست و باید منیفولد هوای جدید طراحی بشه و منیفولد دود هم سر 8000 کم خواهد اورد
که خودم خواهم ساخت

اره میل سوپاپ جواب میده . حالا دیوریشن فکر کنم نزدیک 260 هست از 3500 4000 تا 7000 تا خوب دور میخوره

رو 272 هم که ماشین تو درجا خاموش میشه
و ...

قیمت هر کیلو تیتانیوم خام 350 هزار تومن
میشه پیستون خیلی سبک ساخت ... حتی فلایویل تیتانیومی
میلنگ و شاتون هم فابریک خودش رو با تغییراتی استفاده خواهم کرد
و در اخر بالانس کردن و تایمینگ دقیق و ...
ولی این قسمت خیلی هزینه بر هست و جیب بنده ...

در مورد بنزین هم یکی از دوستان ار انژکتور زانتیا 2000 با ری مپ کردن ایسیو تونستد تا 8000 تا بنزین رو بدون مشگل به موتور برسونند البته بنده فقط شنیدم

کلا 8000 تا دور گرفتن چیز خاصی نیست و کاملا نرمال هست
شما میتونید 206 tu5 فرانسه خریداری کنید و فقط با میل سوپاپ و روغن مناسب هر روز دور موتور رو به 7500 بفرستید

با تشکر
من زندگیم رو فروختم برا چند ثانیه ای که تخته گاز میکنم
نمایه کاربر
.:کامران:.
دنده 2
پست: 2100
تاریخ عضویت: 01 مارس 2011, 10:15
نوع خودرو: 205gl-celica 1st
محل اقامت: منظومه شمسی-کره زمین-خاورمیانه-ایران-خوزستان-آبادان-هلال بریم-پلاک1243

Re: اصلاح و تقویت tu5 ایرانی

پست توسط .:کامران:. » 30 آپریل 2014, 16:55

به به اصلان جان تبریک میگم.
اما بهتر نبود از همون اول ای سی یو رو 7.4.4 میکردی بعد بقیه ی خرجها؟ تو که خودت از اول میدونستی تا مشکل اصلی رو حل نکنی بقیه ی کارها تاثیر واقعیشونو ندارن.
پروژه بهینه سازی پژو 205
viewtopic.php?f=28&t=86025
پروژه بازسازی تویوتا سلیکا نسل 1

viewtopic.php?f=174&t=98428
ارسال پست

بازگشت به “پروژه و بازسازی”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 3 مهمان