"پیکانهای نقره ای" مرسدس بنز سریعترینند اما نه فقط در پیست !

W120/121-R121-W180-W128-W105-W188-W198 و...
نمایه کاربر
Mohammad
يار قديمي
پست: 10839
تاریخ عضویت: 23 ژولای 2004, 13:49
نوع خودرو: C107,C350,XV50

Re: "پیکانهای نقره ای" مرسدس بنز سریعترینند اما نه فقط در پی

پست توسط Mohammad » 19 اکتبر 2013, 17:04

چند سال پیش ماجراش رو تو یه تاپیکی نوشته بودم ولی خلاصش این میشه که یه ماشین جگوار وقتی از کنار ورودی پیت استاپ رد میشده یه دفعه ای تابلوی ایست برای سوختگیری رو میبینه (اینکه تیم جگوار دیر تابلو نشون داده یا راننده دیر دیده رو نمیدونم) وقتی تابلو رو میبینه ناگهانی ترمز میگیره و پشت سرش یه ماشین آستون هم بوده که بخاطر ترمزهای کاسه ای نمیتونه سریع توقف کنه و خلاصه با بدبختی سرعتش رو کم میکنه و میاد وسط پیست که از جگواری که میخواسته پیت بره سبقت بگیره ولی راننده مرسدس که پشت سر راننده جگوار بوده بخاطر دود و گردوخاکی که آستون به پا کرده بوده فرصت واکنش رو نداشته و به آستون میخوره و ماشین مرسدس بلند میشه و توی تماشاچی ها میفته.
این قسمت پیست توی خط مستقیم بوده و سرعت ماشین ها بالا بوده و فرصت واکنش رو پیدا نکرده بوده.قطعات ماشین وسط تماشاچی ها میفته بخصوص کاپوت که مثل تیغ چند نفر از تماشاگرا رو نصف میکنه. بلوک موتور هم با وزن زیادش چند نفر رو میکشه و بدتر از همه بدنه ساخته شده از آلیاژ منیزیم هست که آتش میگیره و چون تیم امداد آشنایی با منیزیم نداشتن میخوان آتش رو با آب خاموش کنن که بدتر شعله ور میشه و عده زیادی رو میکشه و اینجوری که میگن بدنه ماشین تا ساعت ها شعله ور بوده.
بعد از این اتفاق ریس رو ادامه میدن تا تماشاچی ها ازدحام نکنن و آمبولانس ها راحت تر بتونن به زخمی ها کمک کنن ولی همون شب هیات مدیره مرسدس جلسه میزارن و تصمیم میگیرن به احترام کشته شده ها (بیشتر از 80 نفر) از مسابقه کنار بکشن و از جگوار هم میخوان که همین کارو بکنه که جگوار قبول نمیکنه. در نهایت مانوئل فانجیو استرلینگ موس با اینکه رده اول بودن و دو دور از جگوار جلو بودن کنار میکشن و جگوار قهرمان میشه.بنظر من این بی معنی ترین قهرمانی تاریخ موتوراسپرت هست.
در لحظه تصادف فانجیو هم پشت سر این 3 تا ماشین بوده ولی چون عقب تر از ماشین اول مرسدس بوده فرصت واکنش رو پیدا میکنه.
بعدش هم که مرسدس کلا از موتوراسپرت کنار میره تا آخرای دهه 80 که با تیم سائوبر تو لمانز برمیگردن و بعدش موتورهای مکلارن رو ساخت تا سال 2010 که تیم خودشون رو به فرمول1 آوردن.
این راننده مرسدس که تو تصادف کشته شد و اسمش رو یادم نیست سابقه 23 ساعت رانندگی مداوم رو تو لمانز داشته که در نوع خودش جالبه.
«هزار دوست كم است و یك دشمن زیاد»

Mercede
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 66
تاریخ عضویت: 25 اکتبر 2008, 12:34

Re: "پیکانهای نقره ای" مرسدس بنز سریعترینند اما نه فقط در پی

پست توسط Mercede » 24 اکتبر 2013, 14:43

با درود خدمت دوست عزیز علی کنکوری
وسپاس از مقاله و مطلب عالی شما ببخشید این اتوموبیل را کمپانی که از طرف
کمپانی دایملر مجوز رسمی بازسازی مدلهای کلاسیک مرسدس را دارد مثل ای ام جی برای تیونینک مدلهای جدید این هم همین حالت رابرای مدلهای کلاسیک دارد
ساخت مجدد شده است وبسیاری از نمونه های خود موزه مرسدس بنز تا قبل از دهه 1920 توسط همین شرکت ساخت مجدد شده است
وراستی در مجله کلاسیک اند اسپرت کار مورخ تاریخ اکتبر سال 2001 یک مقاله کامل در مورد ساخت مجدد این اتوموبیل دارد
ولی نتوانستم اسم شرکت را پیدا کنم می خواستم بدانم در این زمینه می توانید مرا یاری فرمائید برای ساخت مجدد مدل 250اس ال پیرو نظرتان در تاپیک مدل 500 کا رپلیکا مثل اینکه تمام کمپانهای اتوموبیل سازی اروپا که
دارای مدلهای کلاسیک با ارزش هستند ساخت مجدد قطعات وحتی اتوموبیل کامل را
به کمپانهای بازسازی از طرف کمپانی مادر را دارند برای علاقه مندان و دارندگان انجام می دهند با پوزش بخاطر طولانی شدن مطلب :-D
باسپاس مجدد بخاطر مطلب عالی شما و پوزش :-o بخاطر زحماتم
وسپاس از وقتی که گذاشتید و پاسخ شما
اراتمند شما مرسده :hb:

ارسال پست

بازگشت به “مرسدس بنز از ابتدا تا آخر دهه 50”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان