مرسدس 500 K مدل 1935

W120/121-R121-W180-W128-W105-W188-W198 و...
نمایه کاربر
pouyan
دنده 1
پست: 1322
تاریخ عضویت: 24 اکتبر 2008, 08:44
محل اقامت: کرمان / تهران

Re: یکی از ارزشمندترین بنزهای تاریخ!

پست توسط pouyan » 30 ژولای 2009, 09:43

من یدونه دیگه از همین مدل میشناسم تو خارج که از این سالمتره رنگشم قرمزه.
فکر نکنم این تنها نمونه باشه

نمایه کاربر
Mohammad
يار قديمي
پست: 10839
تاریخ عضویت: 23 ژولای 2004, 13:49
نوع خودرو: C107,C350,XV50

Re: یکی از ارزشمندترین بنزهای تاریخ!

پست توسط Mohammad » 30 ژولای 2009, 15:36

ممنون محسن .
چند سال پیش نمایشگاه سعدآباد این ماشین رو آورده بودن ولی به داستان دیگه ای در موردش میگفتن که منطقی تر بود.رضاشاه و هیتلر یه موقعی رابطه خیلی خوبی داشتن و رضاشاه متحد هیتلر شده بود که اثراتش هنوز با پل ها سد ها و راه آهن و.... ساخت المان مشخص هست.این ماشین هم هدیه هیتلر به رضاشاه بوده و بعد از اون هم به شاه بعدی میرسه که ماشین تا شب انقلاب تو کاخ نوشهر بوده که تو اون شلوغیا ماشین رو بیرون میبرن و موتورش رو درمیارن و رو قایق موتوری سوار میکنن :( (فکرش رو بکنین قایق موتوری با 200 اسب قدرت و 430 نیوتن متر گشتاور :grin: ) هنوزم موتورش پیدا نشده.
زمان نمایشگاه مرسدس پیشنهاد 8 میلیون یورویی برای خریدش میده که قبول نمیکنن به احتمال زیاد با ارزشترین اتومبیلی باشه که تو ایران هست.
ولی در مورد اینکه تنها نمونه موجود هست یا نه چیزی نمیدونم ولی فکر نمیکنم اینطور باشه. این ماشین 5 سال تولید شده و چندین 500k , 540K تو دنیا هست و تو حراجی ها هم با قیمتای بالا فروخته میشه ولی ورژن های مختلفی داره که ممکن این ماشین تنها ماشین از یک مدل خاص باشه.
«هزار دوست كم است و یك دشمن زیاد»

نمایه کاربر
Alireza SEC
Rebuilder
پست: 1323
تاریخ عضویت: 16 ژانویه 2009, 20:35
نوع خودرو: Patrol/W211/Pars ELX
محل اقامت: مازندران - بابل

Re: یکی از ارزشمندترین بنزهای تاریخ!

پست توسط Alireza SEC » 30 ژولای 2009, 15:45

Autobahn courier

در 1934 تیپ 500 اون (که مورد بحث تاپیک هست) با موتور 8 سیلندر به حجم 5018 سانتیمتر مکعب و 160 اسب بخار عرضه شد. شاسی W29 زیر بدنه منحصر بفرد اون قرار داره و حالت گلگیرها و بدنه اون شبیه قطره آبی است که در مقابل باد قرار گرفته.
از 1934 تا 1939 کلا 761 شاسی W29 تولید شد که 342 تا از اونها با موتور 5 لیتری و 419 تای اون با موتور 4/5 لیتری عرضه شد. اتاق های این شاسی ها را کارخانه زیندل فینگن تولید کرد. بر روی 683 تا از این شاسی و موتورها 296 اتاق کروکیB و 122 اتاق کروکیC و 116 اتاق کروکیA و 50 اتاق رودستر مخصوص و 12 اتاق کوپه و 53 اتاق سدان و 28 اتاق تورینگ بدون سقف قرار گرفت. و فقط 6عدد اتاق اتوبان کوریر بر روی W29 قرار گرفت که 2تای اونها دارای موتور 4/5لیتری و 4تای دیگه با موتور 5لیتری عرضه شدند.
امروز 2 تای اونها یکی در ایالات متحده و از نوع 540K برنگ مشکی و دارای تودوزی چرم قرمز هست و دیگری در ایران :-? و از مدل 500K برنگ سبز و کرم با تودوزی سبز که در عکسهای بالا دیدیم. تمامی مدل های عرضه شده و مدل مشابه دارای سپر جلوی فلزی و استیل با ضربه گیر لاستیکی هستن، ولی در مدل موجود در ایران این تفاوت به چشم می خوره.

مرسی از شما محسن عزیز که کلوپ مرسدس رو کامل تر کردید. :eek:
آخرین ويرايش توسط 2 on Alireza SEC, ويرايش شده در 30.
غیرممکن, ممکن است...

نمایه کاربر
Agusta
متخصص برق خودرو
پست: 4675
تاریخ عضویت: 04 نوامبر 2008, 23:17
نوع خودرو: شورولت نوا-MB W107
محل اقامت: تهران-قیطریه-بلوار اندرزگو
تماس:

Re: یکی از ارزشمندترین بنزهای تاریخ!

پست توسط Agusta » 30 ژولای 2009, 15:54

با سلام
بچه ها اشاره کردن گفتن که موتور این ماشین ماشین اصل نیست این موضوع حقیقت داره
این بنز مامانی یه موتور 500 کادیلاک روشه که بعد از سوختن موتور دیگه نتونستم اون رو تعمیر کنن به این خاطر با موتور کادیلاک عوضش کردن
البته این صحبتهای مدیر تماشاگه خودرو بود که من گفتم

نمایه کاربر
Dixel
دنده 3
پست: 3201
تاریخ عضویت: 26 آپریل 2008, 06:01
نوع خودرو: Hatchback
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: یکی از ارزشمندترین بنزهای تاریخ!

پست توسط Dixel » 30 ژولای 2009, 17:11

Agusta نوشته شده:با سلام
بچه ها اشاره کردن گفتن که موتور این ماشین ماشین اصل نیست این موضوع حقیقت داره
این بنز مامانی یه موتور 500 کادیلاک روشه که بعد از سوختن موتور دیگه نتونستم اون رو تعمیر کنن به این خاطر با موتور کادیلاک عوضش کردن
البته این صحبتهای مدیر تماشاگه خودرو بود که من گفتم

من یادمه خونده بودم مرسدس بنز میتونه تمام قطعات خودروهای کلاسیکی که ساخته رو دوباره تولید کنه. حتی شده دست ساز.. اگه این اتفاق افتاده باشه مدیران وقتش خیلی چیز بودن که ندادن مرسدس براشون موتور رو بازسازی کنه..
اقلا یه موتور مرسدس روش مینداختن نامردا! :sad:

نمایه کاربر
Agusta
متخصص برق خودرو
پست: 4675
تاریخ عضویت: 04 نوامبر 2008, 23:17
نوع خودرو: شورولت نوا-MB W107
محل اقامت: تهران-قیطریه-بلوار اندرزگو
تماس:

Re: یکی از ارزشمندترین بنزهای تاریخ!

پست توسط Agusta » 30 ژولای 2009, 17:21

Dixel نوشته شده:
Agusta نوشته شده:با سلام
بچه ها اشاره کردن گفتن که موتور این ماشین ماشین اصل نیست این موضوع حقیقت داره
این بنز مامانی یه موتور 500 کادیلاک روشه که بعد از سوختن موتور دیگه نتونستم اون رو تعمیر کنن به این خاطر با موتور کادیلاک عوضش کردن
البته این صحبتهای مدیر تماشاگه خودرو بود که من گفتم

من یادمه خونده بودم مرسدس بنز میتونه تمام قطعات خودروهای کلاسیکی که ساخته رو دوباره تولید کنه. حتی شده دست ساز.. اگه این اتفاق افتاده باشه مدیران وقتش خیلی چیز بودن که ندادن مرسدس براشون موتور رو بازسازی کنه..
اقلا یه موتور مرسدس روش مینداختن نامردا! :sad:

وحید جان این هم از بی توجهیه مسئولین دیگه
اتفاقا من هم همین حرفی که شما زدی رو عینش رو به یارو گفتم ولی جواب چرت و پرت به من داد :???:

نمایه کاربر
dexter118
سرعت : 60 كيلومتر در ساعت
پست: 977
تاریخ عضویت: 04 ژانویه 2009, 11:56
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: mashad

Re: یکی از ارزشمندترین بنزهای تاریخ!

پست توسط dexter118 » 30 ژولای 2009, 17:34

حالا بدنش به ما ها میریم واسش موتور بنز هم سفارش میدیم :smile:

نمایه کاربر
محسن
پيشکسوت
پست: 7276
تاریخ عضویت: 04 سپتامبر 2004, 11:30
محل اقامت: اصفهان

Re: یکی از ارزشمندترین بنزهای تاریخ!

پست توسط محسن » 31 ژولای 2009, 00:31

چه جالب! چقدر بین علما اختلاف افتاد :-(
اونچه که من نقل کردم عینا و به نقل از راهنمای نمایشگاه بود و دومین باری که رفتم دیدم همینها رو روی تابلو راهنمای ماشین هم نوشته بودن و اسم فواد مجذوب رو هم نوشته بودن :cool:
حتی راهنما میگفت که چند سال پیش یه نمایشگاهی نمیدونم تو کدوم کشور عکس منتشر کرد و ادعا کرد که یه نمونه دومی از این ماشین زیبا رو داره و ما بررسی دقیق کردیم و دیدم که شبیهه ولی این نیست
من فکر میکنم که بتونیم اینطور نتیجه بگیریم که از مدل W29 نمونه هایی که برای جنگ ساخته بودن تفاوتهایی با نمونه های دیگه داشته و این یکی که توی ایرانه آخرین بازمانده از اوناییه که مخصوص جنگ بودن :lol:
برای نمونه دقت کنین به لوله های کروم کاری شده اگزوز که در عکس بالا از کناره های محفظه موتور بیرون اومده (توی عکس کوچیکه مشخصه) ولی این لوله ها در W29 وجود ندارن :lol:

از طرفی عکس زیر رو ببینین :
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/84/Mercedes-Benz_500K_Cabriolet_C_1935_schwarz_vr_TCE.jpg
روی راهنمای این مدل هم 500K نوشته شده ولی این اصلا اونی که در ایرانه نیست و از زمین تا آسمون با هم فرق دارن خصوصا در نمای گلگیرها و سپر جلو اما میبینین که اون لوله های وجود دارن

ولی اینکه این نمونه هدیه هیتلر به رضاخان بوده که بسیار بعیده و خیلی دور از ذهنه که داستان فرار فرمانده آلمانی به روسیه و .... همش ساختگی باشه :o

ضمنا اون راهنماهای روی گلگیرهاش هم الزاما مال بیتل نیست چون در ماشینهای آلمانی اون زمان بخاطر اینکه طراحان کمپانیها خیلی وقتها مشترک بودن از این اشتراکات دیده میشه
توجه کنین که بعنوان مثال دکتر فردیناند پورشه هم طراح بیتل بوده و هم یکی از طراحان زیباترین مرسدس تاریخ یعنی مرسدس SSK بوده
به رغم مدعيان، روز شب نخواهد شد ......... فروغ مهر، به شب منتسب نخواهد شد
اگر تمامی دنيا به فتنه برخيزد ......... خليج فارس، خليج عـرب نخواهد شد

نمایه کاربر
فرزاد1
پيشکسوت
پست: 3106
تاریخ عضویت: 12 ژانویه 2005, 15:05
محل اقامت: Waste Land

Re: یکی از ارزشمندترین بنزهای تاریخ!

پست توسط فرزاد1 » 31 ژولای 2009, 10:05

این یه توضیح که از سایت : http://www.hamshahrionline.ir/hamnews/1 ... iransh.htm کپی کردم

اين مجموعه اتومبيل هاي مجلل متعلق به خاندان پهلوي و ساير كلكسيونرهاي خصوصي آن دوران بوده است. يكي از اين مجموعه دارها، كسي بود به نام فواد مجذوب. او بسياري از اتومبيل هاي قديمي و كلاسيك را جمع آوري كرده كه از آن جمله، گرانترين خودرو موجود در اين موزه است. مرسدس بنز۵۰۰ K كوپه است كه تنها 6 نمونه از آن در جهان توليد شده و در حال حاضر خود كارخانه بنز آلمان نيز نمونه آن را ندارد. مشهور است كه اين اتومبيل به دستور هيتلر در جنگ جهاني دوم براي حمل و نقل سريع فرماندهان ساخته مي شود. اين خودرو 200 كيلومتر در ساعت سرعت داشته و مي گويند به خاطر حضور اين اتومبيل بوده كه چيزي به نام بزرگراه در شهرها تدارك ديده مي شود.
پس از پايان جنگ جهاني دوم و شكست آلمان، فواد مجذوب اين بنز كوپه را در روسيه ديده و پس از برنده شدن در يك مزايده، آن را به ايران مي آورد و در مجموعه اش قرار مي دهد. او تا قبل از پيروزي انقلاب اسلامي، با اين خودرو در خيابان هاي تهران به حركت مي پرداخته است.

نمایه کاربر
dexter118
سرعت : 60 كيلومتر در ساعت
پست: 977
تاریخ عضویت: 04 ژانویه 2009, 11:56
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: mashad

Re: یکی از ارزشمندترین بنزهای تاریخ!

پست توسط dexter118 » 31 ژولای 2009, 11:59

البته بین علما شک هست که این مدل 500k باشه
پلاک مشخصات خود ماشین رو کسی دیده؟

ارسال پست

بازگشت به “مرسدس بنز از ابتدا تا آخر دهه 50”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 3 مهمان