بازسازی بنز W116 280S C.Orange

W114/115-W123-W116-C107,R107
ارسال پست
نمایه کاربر
Alireza SEC
Rebuilder
پست: 1323
تاریخ عضویت: 16 ژانویه 2009, 20:35
نوع خودرو: Patrol/W211/Pars ELX
محل اقامت: مازندران - بابل

بازسازی بنز W116 280S C.Orange

پست توسط Alireza SEC » 26 ژولای 2009, 13:24

با سلام خدمت همه شما MB دوستان، هرچقدر گشتم پست بازسازی پیدا نکردم (بجز چند مورد پست اطلاعات فنی و مشاوره خرید). به همین خاطر پست جدید ایجاد کردم.
:???:
بعد از یک سال چرخیدن تو کلوپ مرسدس بنز TT و همنشینی با دوستان بنز سوار و بنز باز، با توجه به علاقه شدیدم به 450SLC ، بعد از تحقیق و گشتن شهر به شهر دنبال بنز، موفق به خرید 280S از نوع W116 و به رنگ Cayenne orange که تو سند نارنجی ترجمه شده، شدم. :grin:
تاریخچه این بنز از قول مالک قبلی این بود که مالک اول، یکی از روسای ساواک در تهران بود :shock: که طبق تفحصات بنده در اونترنت در 26بهمن 57 اعدام شدند :gun: . با توجه به اسناد تحویلی به اینجانب، بعد از 15سال خوابیدن اتومبیل در تهران، در سال 73 اولین سند ج.ا.ا. برای این بنز ثبت میشه.
در نهایت در سال 86 این بنز دوباره بمدت 2سال به خواب فرو میره تا در خرداد 1388 و قبل از امتحانات پایان ترم دانشگاه بنده، با نوازشهای اینجانب بر روی پدال گاز و سوئیچ داخل استارت از خواب بلند شد.

مشخصات:
بنز 280اس 1975
برنگ نارنجی روغنی
شیشه بالابر برقی
کولر
برف پاک کن و شیشه شور چراغ جلو
تودوزی و رودری ها مدل 600 (میگن 600ی)
قفل مرکزی فابریک بادی

بعد از قولنامه و تحویل گرفتن ماشین، با پای خودش از باغ مالک قبلی بیرون اومد و به کارواش رفت تا نظافت کلی و اولیه انجام بشه و بعد از اون به پارکینگ خونه راهی شد و زیر روکش برزنتی برای مدت کوتاهی که امتحاناتم تموم بشه استراحت کرد. اینم چنتا عکس از روز اول:
https://skydrive.live.com/?cid=4FF67691 ... 133E%21110

برعکس سایر پست های W116، و مثل پست بازسازی 350SL وفا جان، تا انتهای بازسازی ادامه دارد...
غیرممکن, ممکن است...
نمایه کاربر
Alireza SEC
Rebuilder
پست: 1323
تاریخ عضویت: 16 ژانویه 2009, 20:35
نوع خودرو: Patrol/W211/Pars ELX
محل اقامت: مازندران - بابل

Re: بازسازی بنز W116 280S C.Orange

پست توسط Alireza SEC » 26 ژولای 2009, 16:19

بعد از اینکه امتحانات دانشگاه تموم شد گیرباکس مغزم، وضعیت رو از حالت E (امتحان) به حالت B (بنز) تغییر داد و رفتم دنبال کارای اداری ماشینم و با خودم عهد بستم تا 4تا کارت مقرر همه ماشینا رو واسه ماشینم نگرفتم دست به ترکیبش نزنم.
اولین کار بیمه بود که انجام شد و کارت بیمه صادر شد. چون از این مرحله به بعد باید ماشینو حرکت می دادم، :-x یه باطری اتمیک 74آمپر خریدم و روش نصب کردم. بعد از اون معاینه فنی بود که صادر شد. رسید به مرحله حساس تعویض پلاک خودروهای فرسوده. :-o در عرض 1ساعت و 15دقیقه تعویض پلاک انجام شد و بعد از 5 روز کارت ماشینم دستم بود. کارت سوخت هم که بعلت عدم مراجعه مالک قبلی برای دریافت، سوخته بود، بلافاصله بعد از تعویض پلاک صادر شد. به عهد خودم وفا کردم و حالا که هر4تا آمادس، بازسازی رو شروع کردم.

نحوه تعویض پلاک خودروهای بالای 30سال جهت اطلاع دوستان و کمک در موارد مشابه که از اهداف Tuning Talk هستش:
اسناد قطعی/شناسنامه مالکیت خودرو/معاینه فنی/بیمه/کارت ماشین/گواهی عدم خلافی/فیش 25000ت/کپی مدارک فروشنده و خریدار/وکالت فروشنده به خریدار در صورت عدم حضور فروشنده/برگه گمرکی/سلامت و اصالت خودرو.

ضمنا باید از اطلاعات و زحمات دوست و همراه خوبم، بهزاد بابائی تشکر کنم که هم انگیزه مرسدس بنز رو در من ایجاد کرد و هم تو این مسیر تنهام نذاشت. بزودی منتظر تاپیک بازسازی شورلت مونت کارلو توسط بهزاد عزیزم در کلوپ آمریکائی باشید.
https://skydrive.live.com/?cid=4FF67691 ... 133E%21118
غیرممکن, ممکن است...
نمایه کاربر
آخشام
دنده 2
پست: 2800
تاریخ عضویت: 29 ژولای 2008, 12:12
محل اقامت: urmia

Re: بازسازی بنز W116 280S C.Orange

پست توسط آخشام » 26 ژولای 2009, 16:49

ماشین فوق العاده زیباییه
و سالم

فکر نمیکنید باز سازی آن چنانی نیاز نداشته باشه؟
نمایه کاربر
Alireza SEC
Rebuilder
پست: 1323
تاریخ عضویت: 16 ژانویه 2009, 20:35
نوع خودرو: Patrol/W211/Pars ELX
محل اقامت: مازندران - بابل

Re: بازسازی بنز W116 280S C.Orange

پست توسط Alireza SEC » 26 ژولای 2009, 17:19

نظر لطف شماست، البته بازسازی که در حال حاضر در حال انجام هستش شامل:
برطرف کردن پوسیدگی های جزئی
تعویض لوازم غیر قابل تعمیر و استفاده از لوازم اصلی
آهن کردن وسط به پائین بدنه و صافکاری درجه یک برای کمتر کردن ضخامت بتونه
نظافت کلی لوازم داخل کابین
تعمیر موتور و سرویس کلی فنی، الکتریکی

هست. و طرح نهائی نزدیک به حالت فابریک کارخانه MB.

منتظر پیشنهادات شما برای پیشرفت هرچه بهتر کار هستم. :eek:
غیرممکن, ممکن است...
نمایه کاربر
Alireza SEC
Rebuilder
پست: 1323
تاریخ عضویت: 16 ژانویه 2009, 20:35
نوع خودرو: Patrol/W211/Pars ELX
محل اقامت: مازندران - بابل

Re: بازسازی بنز W116 280S C.Orange

پست توسط Alireza SEC » 26 ژولای 2009, 17:31

بعد از تعویض پلاک، در عرض 2روز لوازم تزئینات بدنه، رودری ها و تمام تجهیزات و قطعات داخلی و خارجی از بدنه باز شد (این قسمت رو خودم به تنهائی اقدام کردم) که در تک تک قسمت ها تجربیاتی کسب کردم که در ادامه اشاره می کنم.
:da:
https://skydrive.live.com/?cid=4FF67691 ... 133E%21121
کار از صندوق عقب شروع شد، موکتهای داخل صندوق، سیم کشی ها، چراغ ها، سپر، قابهای محافظ،...

سپس نوبت جلو پنجره، چراغ جلو، پنجره سینی، موتور برف پاک کن چراغ جلو، برف پاک کن شیشه جلو، سپر،...

زه گلگیر ها و درها، رودری ها و صندلی ها، کنسول، کلیدها و ادوات برقی داخل اتاق،...l

موقعیت های لوازم باز شده رو با برچسب روی اونها مشخص کردم و تا اتمام صافکاری و نقاشی به سرویس، تعمیر و یا تعویض اونها می پردازم. :arrow:

در نهایت نکته جالبی که توجه من بهش جلب شد این بود که تمام لوازم باز شده، ارجینال مرسدس بود و تمام آنها دارای کد 116 بودند. :fly:
غیرممکن, ممکن است...
نمایه کاربر
Vafa
متخصص سیستمهای صوتی خودرو
پست: 1190
تاریخ عضویت: 28 مارس 2005, 11:35
نوع خودرو: 350SL+Pajero+528i

Re: بازسازی بنز W116 280S C.Orange

پست توسط Vafa » 26 ژولای 2009, 21:59

سلام
مبارکه :grin: تو عکسها به نظر میاد ماشین دست نخورده ای باشه... قبلا کامل رنگ شده؟
به نظر من قسمتهایی رو که فابریک هستن زیاد روش وسواس نشون نده! یعنی فابریک موندنشون بهتره
مورد دیگه هم اگه به پستت لوازم به قیمت افتاد(حتی اگه عجله ای تو خریدشون نداری) امون نده و بخر تا مثل من بعدا مجبور نشی اندازه کل ماشین پول زور واسه لوازم خرج کنی!!! :sad: چون لوازم فابریک این ماشینهارو امروز نخری چند ماه بعد باید دوبل قیمت بخری... البته تا اونجایی که من میدونم 116 لوازم غیر اصل و ترکیه ای زیاد داره
نمایه کاربر
Mohammad
يار قديمي
پست: 10839
تاریخ عضویت: 23 ژولای 2004, 13:49
نوع خودرو: C107,C350,XV50

Re: بازسازی بنز W116 280S C.Orange

پست توسط Mohammad » 26 ژولای 2009, 22:56

سلام.مبارک باشه . مشخصه ماشین تمیز و دست نخورده ای هست. خوبیش اینه که لوازم تزئینیش سالم هست مواظبشون باش چون خیلی لوازم تزئینیش گرون شده.
داخل ماشین هم سالمه مواظب باش تو بازکردن و نگهداری خراب نشه.هر کلید شیشه برقیش 150-160 تومن قیمتش هست ( تقریبا 10 برابر کلید شیشه برقی 126!!!)
من جات بودم اولین کاری که میکردم این بود که اون جعبه که تو کنسول وسط گذاشتن رو میکندم مینداختم دور .
به نظر من جاهایی که سالم هست رو دست نزن و چیزی رو بی دلیل باز نکن و از حالت فابریکی در نیار.

رنگش هم خیلی قشنگه . مرسدس های SL ,SLC یه رنگ نارنجی متالیک خیلی خوشگل دارن رو این ماشینم باید قشنگ بشه.
«هزار دوست كم است و یك دشمن زیاد»
نمایه کاربر
Kaplan
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 636
تاریخ عضویت: 05 نوامبر 2007, 10:20
نوع خودرو: Landrover III-VW1302
محل اقامت: تهران

Re: بازسازی بنز W116 280S C.Orange

پست توسط Kaplan » 27 ژولای 2009, 07:20

سلام
مبارك باشه
ماشين خوبيه ، عجب شماره رندي هم داشته قبلا :-)
تعويض پلاك را كدام مركز انجام داديد؟ اگر امكان دارد قيمت خريد را هم بفرماييد.
نمایه کاربر
Alireza SEC
Rebuilder
پست: 1323
تاریخ عضویت: 16 ژانویه 2009, 20:35
نوع خودرو: Patrol/W211/Pars ELX
محل اقامت: مازندران - بابل

Re: بازسازی بنز W116 280S C.Orange

پست توسط Alireza SEC » 27 ژولای 2009, 09:00

Vafa نوشته شده:سلام
مبارکه :grin: تو عکسها به نظر میاد ماشین دست نخورده ای باشه... قبلا کامل رنگ شده؟
اگه به پستت لوازم به قیمت افتاد(حتی اگه عجله ای تو خریدشون نداری) امون نده و بخر تا مثل من بعدا مجبور نشی اندازه کل ماشین پول زور واسه لوازم خرج کنی!!! :sad: چون لوازم فابریک این ماشینهارو امروز نخری چند ماه بعد باید دوبل قیمت بخری... البته تا اونجایی که من میدونم 116 لوازم غیر اصل و ترکیه ای زیاد داره
مرسی از شما، درسته 1بار بطور کامل زیر ستون به پائین رنگ شده، ولی رودریها رو که باز کردم فقط در عقب سمت راست بادگیری شده بود و 3تا در دیگه بدون زدگی بودن :shock: . همزمان که صافکاری انجام میشه، روزی 2-3 ساعت وقتمو صرف سروسامون دادن به لوازم میکنم، وضعیت لوازمی رو که چک می کنم تو دفترچه مخصوص بازسازی ماشینم یادداشت میکنم و اونارو بعد از تعمیر، سرویس و یا تعویض تو زیپ کیپ میذارم. لوازمی هم که باید بخرم (فقط اصلی) لیست کردم تا بیام تهران واسه خریدش، اگه آدرسی از لوازم فروشای کاردرست با قیمت مناسب دارین ممنون میشم راهنمائیم کنین.
Mohammad نوشته شده:مشخصه ماشین تمیز و دست نخورده ای هست. خوبیش اینه که لوازم تزئینیش سالم هست مواظبشون باش چون خیلی لوازم تزئینیش گرون شده.
داخل ماشین هم سالمه مواظب باش تو بازکردن و نگهداری خراب نشه.هر کلید شیشه برقیش 150-160 تومن قیمتش هست ( تقریبا 10 برابر کلید شیشه برقی 126!!!)
من جات بودم اولین کاری که میکردم این بود که اون جعبه که تو کنسول وسط گذاشتن رو میکندم مینداختم دور .
رنگش هم خیلی قشنگه . مرسدس های SL ,SLC یه رنگ نارنجی متالیک خیلی خوشگل دارن رو این ماشینم باید قشنگ بشه.
مرسی. یکی از دلایل انتخاب این گزینه همین تکمیل بودن تزئینات بدنه و لوازم داخل اتاق بود. خوشبختانه تمام کلیدها و موتور شیشه بالابر ها سالمن. اتفاقا اولین کاری که کردم برداشتن همین به قول شما جعبه بود. سندش نوشته نارنجی-روغنی، میتونم متالیک بزنم؟ من هدفم نهایتا رسیدن به طرح فابریک هستش و نمی خوام ماهیتش رو عوض کنم، بهتر نیست؟
Bobtiger نوشته شده:سلام
مبارك باشه
ماشين خوبيه ، عجب شماره رندي هم داشته قبلا :-)
تعويض پلاك را كدام مركز انجام داديد؟ اگر امكان دارد قيمت خريد را هم بفرماييد.
بله، طرف پارتی داشته که رند گرفته :) . مازندران-ساری-دولت الکترونیک
غیرممکن, ممکن است...
نمایه کاربر
pouyan
دنده 1
پست: 1322
تاریخ عضویت: 24 اکتبر 2008, 08:44
محل اقامت: کرمان / تهران

Re: بازسازی بنز W116 280S C.Orange

پست توسط pouyan » 27 ژولای 2009, 09:58

ماشینه خیلی زیبا و سالمیه،مبارک باشه.
در مورد پلاک هم باید بگم که ما هم اون قدیما که 518 داشتیم چون پارتی داشتیم یه شماره رندی گرفتیم که نگو!! حالا ایشون هم که ساواکی بودن و ...
ارسال پست

بازگشت به “مرسدس بنز دهه 70”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان