بازسازی Mercedes Benz W115-230.4 1973

W114/115-W123-W116-C107,R107
نمایه کاربر
احمدی محصل
دنده 1
پست: 1771
تاریخ عضویت: 19 آپریل 2011, 22:28
نوع خودرو: پژوپارس -انشالا بنز
محل اقامت: (ایران -27 )

Re: بازسازی Mercedes Benz W115-230.4 1973

پست توسط احمدی محصل » 16 آپریل 2015, 18:28

صندليها خيلي مرتب وزيبا شده .بخصوص انتخاب رنگ پارچه تودوزي حرف نداره.فقط نميدونم اين استادكار فقط كارتودوزي انجام داديا فنرهاروهم بادگيري وميزان كرد؟
نمایه کاربر
مصطفی امیری
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 661
تاریخ عضویت: 04 ژوئن 2011, 00:56
محل اقامت: عالم خاکی

Re: بازسازی Mercedes Benz W115-230.4 1973

پست توسط مصطفی امیری » 18 آپریل 2015, 22:31

سلام امیرجان
اگر تلفنی خبرم نمیکردی نمیفهمیدم تودوزی تمام شده .
دوختش خوبه اما مطمئنا میشد ظرافت بیشتری نسبت به تنظیم و تطابق برجستگیهای کناری و مقدار بادگیری نشیمن صندلیها داشته باشه :zz:
اما خیلی مهم نیست ، بیشتر تودوزی کارها همینجور کار میکنن فقط چند برابر هزینه ای که تو پرداخت کردی از مردم میگیرن .
در هر صورت ضمن تبریک ؛ باید بگم عجبی سالاری شده این زیبای سبزرنگت :-) :-)
راستی از دیدن اون عکسهایی که در شب توی جاده گرفتی واقعا لذت بردم .
نمایه کاربر
ammclaren
دنده 1
پست: 1780
تاریخ عضویت: 25 اکتبر 2010, 22:47
نوع خودرو: Mercedes-Benz
محل اقامت: همدان

Re: بازسازی Mercedes Benz W115-230.4 1973

پست توسط ammclaren » 21 آپریل 2015, 11:15

جناب محصل خب مسلما صندلی هارو که باز میکنه بادگیری فنر هارو هم باید انجام بده تا فرم و نرمی اون به حالت اولیه برگرده :smile:
-
آقا مصطفی هرکاری که بکنه باز هم کار آلمان نمیشه، یا حداقل ما نمیپسندیم اما چاره ای نیست کار توی ایران انجام شده و استاد کار هم سلیقه ی خودش رو داره :smile:
جالبش اینجاست که تازه همین مقدار رو هم چک دادم واسه خرداد :-(
دیروز فیلر سوپاپ ها رو گرفتم، و بعد از اتمام کار موتور ماشین اونقدر بی صدا شد که خودم هم تعجب کردم :chol: وقتی ماشین روشنه بیشتر صدای اگزوز میاد تا موتور!
درمورد فیلر عرض کنم که اندازه فیلر طبق کاتالوگ برای موقعی که موتور سرد هست (10 و 20 / هوا و دود) و برای موقعی که موتور سرد هست (15 و 25 / هوا و دود)
دمای سرد موتور 20 درجه و دمای گرم 45 تا 75 درجه هست.
به نظر من بهتر هست که این کار در دمای گرم موتور انجام بشه. که قطعات به اندازه کافی منبسط شده اند، چرا که اگه این فاصله در اثر گرم شدن موتور کمتر بشه امکان سوختن سوپاپ ها هست.
موقع فیلر گیری نیازی نیست که حلقه فنری اسبک رو خارج کنیم چون بعد از جا زدن اون اندازه ی واقعی تغییر میکنه.
برای دوستانی که اولین بار میخوان این کار رو انجام بدن عرض کنم که این کار به سختی انجام میشه، یعنی مهره تنظیم لقی اونقدر سفت هست که ممکنه حتی آچار بشکنه! برای همین باید با دقت و ابزار لازم این کار انجام بشه.
تصویر تصویر
-
از کارهای ماشین تنها موکت کف مونده که تهیه و نصب بشه. و البته مورد دیگه ای هم اخیرا اضافه شده که خیلی روی اعصابمه.
دیفرانسیل ماشین کمی زوزه داره که برام سخته بخوام باهاش کنار بیام، فعلا گذاشتمش توی برنامه تعویض :jang:
نمایه کاربر
Mohammad
يار قديمي
پست: 10839
تاریخ عضویت: 23 ژولای 2004, 13:49
نوع خودرو: C107,C350,XV50

Re: بازسازی Mercedes Benz W115-230.4 1973

پست توسط Mohammad » 21 آپریل 2015, 13:31

امیر جان تبریک ، ماشین عالی شده و کار تودوزی هم خیلی خوب شده. به قول خودت و مصطفی هیچی تودوزی فابریک نمیشه ولی اینم خوب شده بخصوص پارچه خیلی شبیه فابریک شده.
ولی واقعا چه جنایتی کردن تودوزی کار و صاحب قبلی ماشین که روی تودوزی فابریک چسب زدن :D :???: متاسفانه 115 یکی دیگه از بچه های فروم که یکی از نو ترین 115 هاست هم همین کارو با تودوزیش کردن :x واقعا اعصاب خردکنه تودوزی فابریک و سالم رو به این خاطر آدم مجبور بشه عوض کنه.
«هزار دوست كم است و یك دشمن زیاد»
Beetle
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 52
تاریخ عضویت: 09 مارس 2015, 23:25
نوع خودرو: (o\_!_/o)

Re: بازسازی Mercedes Benz W115-230.4 1973

پست توسط Beetle » 04 می 2015, 08:17

مبارکتان باشد

خیلی زیبا و مرتب است.

:-)
باشگاه فولکس واگن کلاسیک ایران
iranVWclub.ir
نمایه کاربر
Cybernethic
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 363
تاریخ عضویت: 22 فوریه 2010, 11:54
نوع خودرو: انواع ساده!

Re: بازسازی Mercedes Benz W115-230.4 1973

پست توسط Cybernethic » 04 می 2015, 14:45

سلام، من هم از دیدن عکسهای ماشینتون لذت بردم. توی سفر که داشتید، مصرف بنزینتون چقدر بود؟
کم گوی و گزیده گوی ...
نمایه کاربر
ammclaren
دنده 1
پست: 1780
تاریخ عضویت: 25 اکتبر 2010, 22:47
نوع خودرو: Mercedes-Benz
محل اقامت: همدان

Re: بازسازی Mercedes Benz W115-230.4 1973

پست توسط ammclaren » 10 ژوئن 2015, 00:43

با سلام
امیر جان تبریک ، ماشین عالی شده و کار تودوزی هم خیلی خوب شده. به قول خودت و مصطفی هیچی تودوزی فابریک نمیشه ولی اینم خوب شده بخصوص پارچه خیلی شبیه فابریک شده.
ولی واقعا چه جنایتی کردن تودوزی کار و صاحب قبلی ماشین که روی تودوزی فابریک چسب زدن متاسفانه 115 یکی دیگه از بچه های فروم که یکی از نو ترین 115 هاست هم همین کارو با تودوزیش کردن واقعا اعصاب خردکنه تودوزی فابریک و سالم رو به این خاطر آدم مجبور بشه عوض کنه.
ممنونم محمد اقا، با راهنمایی های شما و دوستان بود که نتیجه کار چنین شد.
مهمترین فاکتور هم به نظرم انتخاب نوع پارچه و چرم هست که روی نتیجه کار تاثیر زیادی میذاره.
مبارکتان باشد
خیلی زیبا و مرتب است.
سپاسگزارم دوست عزیز
سلام، من هم از دیدن عکسهای ماشینتون لذت بردم. توی سفر که داشتید، مصرف بنزینتون چقدر بود؟
خدمت شما عرض شود که من مصرف ترکیبی رو گرفتم، با توجه به اینکه اصلا عادت ندارم مسیر 300 کیلومتری رو با سرعت ثابتی طی کنم... :cool:
اما پس از طی مسافت 750 کیلومتر، که شامل 650 کیلومتر جاده و 100 کیلومتر داخل شهر می شد، جمعا 70 لیتر بنزین زدم که این اعداد مصرف 100/9.3 رو نشون میده.
اضافه میکنم که مصرف واقعی برای جاده کمتر از 9.3 و داخل شهر هم طبیعتا بیشتر از 9.3 هست.
-
-
خبر خاصی برای گفتن نیست. کار خاصی هم برای ماشین انجام نشده.
بعد از گذشت یک سال از کارکرد جدی ماشین، یعنی با توجه به اتمام کارهای فنی و استفاده روزمره از 115،
میشه گفت به طور متوسط هفته ای یک روز به مدت 8 ساعت در داخل شهر، و 5 بار مسیر جاده ای (در هر بار متوسط 750 کیلومتر) طی شد، که جمعا حدود 4500 تا 5000 کیلومتر در این یک سال رو رقم زد.
اگر بخوام گزارش کوچکی از وضعیت ماشین ارائه بدم باید عرض کنم که اگر هزینه ی بنزین های مصرف شده در این یک سال رو فاکتور بگیریم، میشه گفت جمع هزینه های 115 حدود 30 هزار تومن شد!!!
که شامل تعویض پلاتین و فیوز دلکو بود. خب طبیعتا برای خودرو های قدیمی تنها چیزی که زیاد مصرف میشه همین دو قطعه هست.
سال قبل هزینه تعویض روغن موتور حدود 40 هزار تومن شد، شمع ها هر عدد 7 هزار تومن. و ضد یخ و آب رادیاتور هم 30 هزار تومن.
هرچند از این ماشین استفاده چندانی نشد، اما به نظرم بیشتر از این مقدار هم برای یک خودروی قدیمی زیاد معقول نیست.
تصویر تصویر
تصویر تصویر
-
به هر حال هفته پیش ماشین رو مجدد سرویس کردم.
که شامل تعویض روغن و فیلتر ها، و تعویض پلاتین و فیوز دلکو بود.
وضعیت شمع ها هنوز خوب بودند. موقع بازدید نه روغن کم شده بود و نه آب.
که با توجه به سلامت فنی موتور غیر از این انتظار نمی رفت.
تصویر تصویر
-
اطمینان از سلامت فنی ماشین باعث شد که توی جاده پیر مرد رو یکم خسته کنم :smile: اما خسته که نشد هیچ پا به پای جوانای امروز راه میرفت...
تصویر
ممنون از توجهتون
ارادتمندم :hb:
نمایه کاربر
AMIR ARSALAN
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 297
تاریخ عضویت: 21 آگوست 2010, 19:51
محل اقامت: تهران

Re: بازسازی Mercedes Benz W115-230.4 1973

پست توسط AMIR ARSALAN » 17 ژوئن 2015, 06:20

آقا ما دورادور پروژه شما رو دنبال میکردیم و باید خسته نباشید بگم هرچند که وقتی ازش استفاده میکنین خستگی هم شیرین میشه!کارتون بسیار عالی و دلچسبه

یه مورد دیگه اینکه خوشحالم که از ماشین بعنوان وسیله روزانه استفاده میشه ..چون اکثرا اینجور ماشینا در هر وضعیتی باشن عموما تو پارکینگ خوابن و هفته ای یه بار راه میرن.البته میدونم که نگهداری و تامین لوازم این جور ماشینا سخت و پرهزینه ست ولی با این حال خودم دوست دارم ماشینی که میخرم هم تمیز کنم و هم استفاده وگرنه بفروشم بره ..ماشین بیچاره دلش میخواد مثل ایام خوش تو خیابونا بچرخه نه توی پارکینگ موزه ای بمونه .. :smile:

داخل ماشین که هیچی دیگه نگو :smile: بدجوری دل ما رو برد ..شاید خیلیا بتونن بیرون ماشین رو اینجوری فابریک و تمیز درست کنن ولی تودوزی سخت ترین کاره ضمن اینکه تخصصیه و مواد مصرف شده هم خیلی خوب انتخاب شده ..من که با نمونه فابریک فرقی نمیبینم

یه سوالاتی هم با اجازتون دارم،اول که میدونم ماشین رو بطور کامل نو سازی و بازسازی کردین اون هم اصولی،سوال پیش میاد که تو سرعت های بالای 100 عملکرد ماشین چطوره؟
ماشین شما از نظر مدارک کامله؟ (بیمه و معاینه فنی و این موارد گرفتاری خاصی ندارن؟)
تو شرایط سخت جاده مثل گردنه ها و جاده های طولانی عملکردش چطوره؟

مقصد کلام اینکه ماشین رو مقایسه کنیم با یه اتومبیل صفر(هرچند که اینا رو خیلی بهتر از ماشین های امروزی ساختن) چون کارایی که شما انجام دادین ماشین رو خیلی سرپا کرده فکر کنم این مقایسه به جا باشه ..
بهترین مکانیک یه ماشـ|E|ـن،رانندشه...
نمایه کاربر
ammclaren
دنده 1
پست: 1780
تاریخ عضویت: 25 اکتبر 2010, 22:47
نوع خودرو: Mercedes-Benz
محل اقامت: همدان

Re: بازسازی Mercedes Benz W115-230.4 1973

پست توسط ammclaren » 17 ژوئن 2015, 11:45

سلام
امیر ارسلان عزیز ممنونم از وقتی که برای تاپیک گذاشتی امیدوارم که مفید بوده باشه.
خب همانطور که اطلاع دارید شرایط نگهداری از یه ماشینی که قرار هست بخوابه با ماشینی که استفاده بشه فرق میکنه. از طرفی هدفم از استفاده این هست که نتیجه کار رو بررسی بکنم و ایرادات باقی مونده و پیش بینی نشده ای رو که در شرایط کاری مختلف بوجود میاد رو پیدا و رفع کنم. بگذریم... :smile:
و اما در مورد سوالتون
در یک کلام عرض کنم که فقط باید از نزدیک لمس کنید، یعنی سوار بشید استارت بزنید حرکت کنید، سرعت، شتاب، ترمز، هندلینگ و ... رو تست کنید تا متوجه سواری بدون نقص 115 بشید.
خب طبیعیه بازسازی با این دقت و جزئیات اگه انجام بشه نبایدم نتیجه ای غیر از این بده.
بعنوان مثال سرعت 120کیلومتر که باشه اصلا مشخص نیست، یعنی احساس بر اینه که نهایت 80کیلومتره. شما وقتی که پدال گاز رو تا انتها فشار میدید علاوه بر اینکه همچنان شتاب رو احساس میکنید، کوچکترین وضعیتی در هندلینگ و اتاق ماشین احساس نمیکنید، شما در سرعت 180کیلومتر همان حسی رو روی صندلی دارید که در 100کیلومتر داشتید.
البته این مقایسه چندان منطقی نیست اما حتی بعنوان تست، پیچی رو که با 405 نهایت میشد با سرعت 70کیلومتر پیچید من با 90کیلومتر رفتم بدون اینکه ماشین از تعادل خارج بشه.
طبیعتا نمیشه این پیرمرد ها رو با جوونای امروز مقایسه کرد به هر حال سن و سالی ازشون گذشته، اما 115 ما توی هر شرایط کاری که قرار بگیره روسفیده ان شاء لله :smile:
مدارک ماشین کامل هست (یک ماه پیش بیمه تمدید شد، معاینه فنی هم یک ماه دیگه داره)، حتی کارت سوخت رو هم هر ماه شارژ میکردند! تا اینکه چند هفته پیش بنزین کلا آزاد شد... ولی خب از سهمیه آزادش استفاده میکنیم :box:
ارادتمندم :hb:
نمایه کاربر
AMIR ARSALAN
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 297
تاریخ عضویت: 21 آگوست 2010, 19:51
محل اقامت: تهران

Re: بازسازی Mercedes Benz W115-230.4 1973

پست توسط AMIR ARSALAN » 18 ژوئن 2015, 11:31

سلامت باشید ..پس میشه مقایسه کرد :smile:
خیلی حس خوبیه آدم ماشینی که دوست داره اینجوری واسش کار کنه ..منم یه همچین حسی و ماشینی دارم خوشبختانه :smile: اصلا هم مهم نیست مدل ساخت و اسم ماشین چی باشه ..
این 115 ها چراغ سوم ترمز فابریک داشتن؟البته ترتیب کاسه خوبه که چراغ ترمز از چراغ شب جداست ولی فکر میکنم امروزه و با رانندگی بعضی مردم این چراغ سوم یه ضروریتی داره و ایمنی رو خیلی افزایش میده.رو سپر هم که مه شکن نصب میشه بعضیا تبدیلش میکنن به ترمز که اصلا جالب نمیشه(بنظر من :smile: ) اینو گفتم عرض کنم که ایمنی اتومبیل زیباتون حفظ بشه مخصوصا تو جاده ها این چراغ اخطار پرنور باشه خیلی خوب میشه

چه نوع لاستیک هایی واسه 115 استفاده میشه؟ساخت کجاست؟
بهترین مکانیک یه ماشـ|E|ـن،رانندشه...
ارسال پست

بازگشت به “مرسدس بنز دهه 70”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان