Mercedes E class W212

W220/221-R230/231-W169--W203--W222-W218/219-R171-R199 و...
ارسال پست
نمایه کاربر
amir_clk50
کاربر ويژه
پست: 6566
تاریخ عضویت: 04 اکتبر 2007, 11:09
نوع خودرو: Mercedes Benz CLA250
محل اقامت: USA

Re: Mercedes E class W212

پست توسط amir_clk50 » 02 فوریه 2009, 00:13

مرسدس ماشیناش از لحاظ سطح تجهیزات تو سه سطح به ترتیب کلاسیک و الگانس و اوانگارد قرار میگیرن.
این سیستم که پشت ماشین خاک بلند نمیشه خیلی جالبه! :( چطوری یعنی؟
OOooOO sometimes...I get a good Feeling
Etta james
Levels
نمایه کاربر
NISMO
متخصص الکترومکانیک
پست: 2003
تاریخ عضویت: 04 ژانویه 2009, 10:11
نوع خودرو: Mazda6 GH, SLK R171
محل اقامت: پاریس
تماس:

Re: Mercedes E class W212

پست توسط NISMO » 02 فوریه 2009, 01:50

علي بنز باز نوشته شده:یه سوالی؟ اینکه عابر رو تشخیص میده با پردازش تصویر این کار رو میکنه یا PIR یا چیزی شبیه به اون داره!؟ محمدآقا که نمیدونست، اگه کسی میتونه اینو بفهمه بگه ما هم بفهمیم. یعنی اگه یه مترسک یا مانکن باشه هم میفهمه یا موجودات زنده مثل گاو و سگ هم تشخیص میده؟
این سیستم سطح هوشیاری رو چندسال پیش روی فولکس (فکر میکنم گلف بود)دیدم.
تو الکترونیک یه سری سنسورها هستش که حرارتی هستن. یعنی با توجه به دمایی که یه شئ از خودش ساتع میکنه یه طیف رنگی آشکار میکنن. نمیدونم اگه فیلم پریدیتور (آرنولد) رو دیده باشید عملکردش خیلی جالب بود. پس موجود زنده رو از فاصله باتوجه به دمای بدنش حس میکنه. :smile:
اما این سنسورا بدلیل کاربرد نظامی (تو رادارهواپیماهای جنگنده ها) و دارا بودن تکنولوژی پیشرفته (Hi-tech) اصولاً دسترسیش واسه همه مهیا نیست وماهم که تحریمیم نمیتونیم روش کار کنیم. :sad: مکانیزمشم به این صورته که یه پرتو لیزر ارسال میکنه که باتوجه به دمای مانع، طول موج سیگنال برگشتی تغییر میکنه و اون طیف رنگی مذکور آشکار میشه. (تو اون فیلم چیزایی که دماشون مثلاً از 30 درجه بالاتر بود با طیف قرمز رنگ آشکار میکرد.موجودات خونگرم هم که حدوداً دمای بدنشون 37 درجه است)

همچین سیستمی سطح هوشیاری و دقت اون آپشن رو خیلی بالا میبره اما بعید میدونم ازش واسه تشخیص عابر یا موجود زنده تو مرسدس استفاده شده باشه و احتمالاً به همون پردازش تصویر با دقت بالا بسنده کردن! چون خیلی گرون درمیاد و جزء تحریمای ماست :-o بعد ماهم E جدید رو با این آپشن نمیتونیم بخریم احتمالاً...
ببخشید من سوادم کمه در همین حد اطلاعات داشتم.
علي بنز باز نوشته شده:آهان! گفتی ادوات اضای از مدار خارج میشن یاد یه چیزی افتادم! دوسال پیش شبکه 4 یه برنامه نشون میداد یه مدل از BMW بود که شش سیلندر بود اما 4تا سیلندرش کار میکرد! وقتی سرعتش زیاد میشد یا ماشین تو شرایطی قرار میگرفت که نیاز به قدرت بیشتری داشت، سوخت به اون دوتا سیلندر دگه هم تزریق میشد و تایم موتور به حالت 6سیلندر درمیومد که ماشین شش سیلندر کار کنه!!مدلش رو نگفت و منم نتونستم بفهمم! اتفاقا دقت هم کردم!
اینم تکنولوژی خیلی جالبیه که من تو هوندا آکورد 6 سیلندر 2008 بروشور خود سازنده خوندم روحم شاد شد واقعاً.

تصویر

گفته:- در حالت حرکت بصورت cruise یا سرعت ثابت، یه بلوک شامل 3 سیلندر shut-down میشن!(عکس سمت چپ)

- زمانیکه تو همون وضعیت cruise به نرمی افزایش سرعت پیش بیاد، وضعیت به 4 سیلندر فعال تبدیل میشه (سیلندرهای1،2/5،6). بعدش توضیح داده از مکانیزمهایی واسه حذف لرزشهای ناشی از ناهماهنگی سیلندرها استفاده شده که عملکرد موتور بسیار طبیعی میشه!(عکس سمت راست)

- اگرم نیاز به استفاده از ماکسیمم توان و تورک انجین باشه تمام 6 سیلندر وارد عمل میشن (عکس وسط)

من که فکم افتاد. :shock: پیشنهاد میکنم بروشورشو از سایت هوندا دانلود کنین.
حالا اینا واسه کاهش مصرف چیکار میکنن، خودروسازای ما چیکار!؟! میرن موتور پژو رو میذارن رو پیکان، پیکانو میذارن رو پژو، پراید رو رنو، رنو رو پراید... آخرم به این نتیجه میرسن که همه رو گاز سوز کنیم پدر صاحب خریدارو در بیاریم. :-(
تصویر "The best or nothing"
نمایه کاربر
amir_clk50
کاربر ويژه
پست: 6566
تاریخ عضویت: 04 اکتبر 2007, 11:09
نوع خودرو: Mercedes Benz CLA250
محل اقامت: USA

Re: Mercedes E class W212

پست توسط amir_clk50 » 02 فوریه 2009, 02:03

وای خدا این دیگه چیه :div: حرکت میلنگش اونوقت چطوری میشه؟ :div:
قبلنا یه جا خونده بودم استفاده از کروز کنترل به موتور تو دراز مدت آسیب میرسونه.کسی دلیلشو نمیدونه؟شاید بخاطر این سیستم بوده باشه که به همه کروز کنترولا ربط داده شده باشه.
OOooOO sometimes...I get a good Feeling
Etta james
Levels
نمایه کاربر
mahdyonline
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 180
تاریخ عضویت: 03 سپتامبر 2008, 14:48
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: مشهد-قاسم جلس

Re: Mercedes E class W212

پست توسط mahdyonline » 02 فوریه 2009, 18:06

Mohammad نوشته شده: راستش چون بحث قیمت ماشینای ارزونتر که به ظاهر از پیشرفتگی چیزی کم ندارن مثل جنسیس داغه این تاپیک رو نوشتم تا معلوم بشه چرا هر ماشینی قیمت خودش رو داره و هر گردی گردو نیست :lol:
اينو خوب اومدي محمد جان من كه از هيچ كدوم اين بظاهر لوكس ها خوشم نمياد از جمله لكسس اينفينيتي آكورا و جنسيس
Mohammad نوشته شده: W212 تو زمینه ایمنی راحتی و سازگاری با محیط زیست حرفای جدیدی داره و بیشتر از 20 تا تکنولوژی جدید یا بهینه سازی شده توش به کار رفته و میشه گفت در حال حاضر از نظر ایمنی پیشرفته ترین اتومبیل جهان هست .
از همه نظر حرف اول رو ميزده مي زنه و خواهد زد
Mohammad نوشته شده: از نظر ایمنی مثل همیشه E class پیشتاز هست وبا بررسی 150 تصادف واقعی و 17000 تصادف شبیه سازی شده ایمنی رو براساس اتفاقاتی که تو تصادفات واقعی میفته تامین کردن و همون اندازه که به ایمنی سرنشین های E class توجه شده به ایمنی عابر پیاده و سرنشینای ماشینای مقابل هم توجه شده.
اين قضيه از دهه 70 كه به فكر هيچ كسي نمي رسيد شروع شده
Mohammad نوشته شده: انواع و اقسام تجهیزات ایمنی روش نصب شده که چندتاشون برای اولین بار در جهان هست. مقاومت و سختی بدنه نسبت به نسل قبل 30 % بیشتر شده ( وااااای چه پیشرفتی کرده بنز. حتی از هیوندای جنسیس هم بدنش مقاوم تر شده بنز همینجور پیشرفت بکنه شاید از لکسوس هم جلو بزنه:sn: هیوندای خودشو کشت از بس گفت مقاومت بدنه جنسیس از E class 14% بیشتره ولی نمیگفت منظورش E class سال 2003 هست! حالا این E class هم نسل جنسیس! )
من فكر كنم از نظر امكانات و ... به نسلهاي قبل هم نرسه چه به اين 2003
Mohammad نوشته شده: برای ایمنی عابرین پیاده کاپوت ماشین به سیستم Active Bonnet مجهز شده که حاصل چندین سال تحقیقات مهندسین مرسدس رو تصادفات ماشین با عابر هست که تو تصادف سیستمی که از چندین فنر تشکیل شده قسمت انتهایی کاپوت رو 50 میلیمتر بالا میاره تا مقدار انعطاف پذیری deformation کاپوت افزایش پیدا کنه و صدمه کمتری به عابر برسه :-) بعدش راننده میتونه بدون مراجعه به تعمیرگاه Active Bonnet رو ریست کنه.
اين قضيه رو من فكر كنم نيسان هم بكار برده بود
Mohammad نوشته شده: Pause برو یه فنجون چایی بخور!
من كه تو كفش موندم نمي تونم هيج جايي برم
Mohammad نوشته شده: ECO start/stop مثل BMW هم اضافه شده که وقتی ماشین وایمیسه موتور رو خاموش میکنه و وقت راه افتادن دوباره موتور روشن میشه.
اين سيستم رو من تو ماشين هاي آمريكايي ديده بودم و بچه ها اسم هوندا رو هم آوردن ب ام و و بنز هم كه استفاده مي كنند اسم اين سيستم دقيق يادم نيست حالا نمي دونم يا ACV يا AVC بود كه طوري هم انجام كار ميكنه كه به ميل لنگ ارتعاشات زيادي وارد نشه و از اطلاعات بيشترش زياد اطلاع ندارم ولي يك سرچي ميزنم
Mohammad نوشته شده:
موتورهای دیزل
3 تا موتور 4 سیلندر جدید اضافه شده که مجهز به نسل چهارم comon rail , انژکتورهای سریع piezo-electric . و... هستن که یه مقاله خوب تو مجله ماشین دربارشون نوشته بودن . فعلا 4 سیلندرهای دیزل شامل E200 CDI بآ 136 اسب , با 170 اسب E220 CDI
اگه تونستيد كتاب مديريت موتور ديزل انتشارات دانشگاه اروميه رو بخونيد من دارم اگه تونستم بخش كام آن ريلشو براتون اسكن مي كنم
Mohammad نوشته شده:
فعلا بزرگترین موتور دیزل E350 CDI با 231 اسب هست که از پاییز E350 Bluetech که پاک ترین موتور دیزل جهان هست و سطح آلایندگی Euro6 که از سال 2014 اجباری میشه رو ساپورت میکنه.
اين است تكنولوژي مرسدس بنز
Mohammad نوشته شده:
وقتی تکنولوژی ماشین و هزینه و زحمات چند دهه ای (مثلا ABC یا Active Body Control رو 21 سال طول کشید تا مرسدس به تولید انبوه برسونه یعنی اندازه کل تاریخچه مارک لکسوس ) که واسه به تولید رسوندن هرکدوم تجهیزات ایمنی رو میبینم میفهمم مرسدس بنز ارزون ترین ماشین دنیاست هیوندای و لکسوس که هیچ از چری و لیفان هم ارزون تره.
بنظر من لكسس فقط داره كپي ميكنه
Mohammad نوشته شده:
چند سال پیش فکر میکردم چه خوب میشد این تکنولوژی های جدید رو انحصاری استفاده میکردن و کس دیگه ای نمیتونست استفاده کنه ولی بعدش تو سایتی خوندم که سازمان ایمنی بزرگراه های آمریکا گفته که با استفاده از ESP جون 20000 نفر تو چند سال نجات پیدا کرده . اگه ESP انحصاری میموند شاید این 20000 نفر 20 نفر شده بود!
محمد جان من با اين عقيدت مخالفم چون كه اگه مرسدس مس خواست همچين كاري بكنه الان بقيه فروش نداشتند و چي مي خواستند بالاي ماشيناشون نصب كنند
نمایه کاربر
Mohammad
يار قديمي
پست: 10839
تاریخ عضویت: 23 ژولای 2004, 13:49
نوع خودرو: C107,C350,XV50

Re: Mercedes E class W212

پست توسط Mohammad » 03 فوریه 2009, 15:27

ببخشين چون هنوز خيلي مطلب درباره 212 مونده و به بازار كه اومد بيشتر هم ميشه هرچي تاپيك تو موضوع اصليش پيش بره بهتر هست. بحث تعريف تمجيد و بقيه ماشين ها و... تو تاپيك هاي ديگه باشه بهتره. :-o

تو اين ماشين فعلا Attention Assist واسه من جالبتر بود دربارش سرچ كردم يه فايل PDF تو سايت دايملر ديدم كه درباره اين سيستم هست هنوز نخوندمش.
لطفا كسي مطالعه كرد اينجا توضيح بده.
http://www.daimler.com/dccom/0-5-114409 ... 0-0-0.html
همونطور كه تو مطلب اولي هم بود اين سيستم بيشتر از همه چيز از روي كاراكتر رانندگي و رفتار راننده سطح هوشياري اون رو تشخيص ميده و از روي زاويه فرمون سرعت شتاب (مثبت و منفي) چگونگي استفاده راننده از راهنما نوربالا و بقيه نشانه ها استفاده از پدال ها و... چند تا پارامتر خارجي مثل سرعت باد و تغيير سطوح راه (مثلا خارج شدن از شونه جاده) و... عمل ميكنه.
براي تكميل اين تكنولو‍ژي علاوه بر استفاده ازسيمولاتور از 420 راننده تست و 500000 كيلومتر رانندگي واقعي تو شرايط مختلف ترافيكي آب و هوايي و مسافتاي طولاني استفاده شده.
تو الکترونیک یه سری سنسورها هستش که حرارتی هستن. یعنی با توجه به دمایی که یه شئ از خودش ساتع میکنه یه طیف رنگی آشکار میکنن. نمیدونم اگه فیلم پریدیتور (آرنولد) رو دیده باشید عملکردش خیلی جالب بود. پس موجود زنده رو از فاصله باتوجه به دمای بدنش حس میکنه.
فكر كنم همينجور باشه چون چندسال پيش DCTV كه نشون ميداد عكسهاي حرارتي رو نشون ميداد كه اشيا گرمتر قرمزتر ديده ميشن.

در مورد اينكه به خاطر تحريم اينا ميتونن وارد ايران بشن يانه فكر نميكنم مشكلي باشه چون در اصل هيچكدوم بنزهايي كه تو ايران هست (به جز ماشينايي كه تاپ خودرو مونتاژ ميكنه) هيچكدوم براي ايران ساخته نشده و براي كشورهاي خليج فارس هستن .
معمولا نمايشگاهيا و وارد كننده ها اين چيزا رو ميگن كه توجيه نبودن بعضي اپشن ها مثل Distronic Plus و.... رو بكنن.
وگرنه طرف ميره از يه بنگاه تو ا م ا ر ا ت يه اس كلاس ميخره مياره ايران كي هست كه كنترلش كنه؟ من خودم اس كلاس night view دار ديدم.
«هزار دوست كم است و یك دشمن زیاد»
نمایه کاربر
Ali Beheshti
Rebuilder
پست: 1931
تاریخ عضویت: 07 فوریه 2008, 09:09
نوع خودرو: MB220 & Samand LX
محل اقامت: دولاب طهرون

Re: Mercedes E class W212

پست توسط Ali Beheshti » 03 فوریه 2009, 16:16

سلام
متشکرم از دوست عزیزی که درمورد اون سنسورها توضیح دادند.
این سیستم که پشت ماشین خاک بلند نمیشه خیلی جالبه! چطوری یعنی؟
یعنی اینکه آیرودینامیک ایشون طوریه که خاک وقتی بلند میشه از لبه صندوق عقب بالاتر نمیاد و بعدش هم زود میخوابه!(هوایی که از روی سقف و صندوق میاد باعث میشه!) وقتی توی آینه نگاه کنین کاملا متوجه این موضوع میشین!!
حالا اینا واسه کاهش مصرف چیکار میکنن، خودروسازای ما چیکار!؟! میرن موتور پژو رو میذارن رو پیکان، پیکانو میذارن رو پژو، پراید رو رنو، رنو رو پراید... آخرم به این نتیجه میرسن که همه رو گاز سوز کنیم پدر صاحب خریدارو در بیاریم.
خوروسازی که حتی یه ایده توی اتاق ماشین نداره و اتاق پژو رو برداره و درها و گلگیرهاشو تپل کنه و بگه خودمون سمند ساختیم میخواین فکرش توی موتور هم کار کنه؟ (جدا تا حالا به یه سمند و یه پژو که کاپوت و سپر نداشته باشن از جلو نگاه کردید؟ دقیقا همه چیزش یکیه!!! حتی آرم برچسبی روی موتورش هم عوض نکردن!)
قبلنا یه جا خونده بودم استفاده از کروز کنترل به موتور تو دراز مدت آسیب میرسونه.کسی دلیلشو نمیدونه؟شاید بخاطر این سیستم بوده باشه که به همه کروز کنترولا ربط داده شده باشه.
قبل از اینکه کروز کنترل اختراع بشه من اینو شنیده بودم :-( البته نه انقدر قدیم!! حدودا 3-4سال پیش بود از یه مکانیک شنیدم که وقتی موتور ماشین با یه دور ثابت به مدت زیاد حرکت کنه اذیت میشه! واسه همین ماشین نباید درجا کارکنه و توی اتوبان هم باید هر از گاهی گاز رو کم و زیاد کنی یا اگه درجا کار میکنه هر چند دقیقه یه گاز بدی!
پرسیدم چرا؟ (جوابش این بود، دیگه درست و غلطش رو نمیدونم! آخه من الکترونیکم و مکانیک رو تفننی مطالعه میکنم) گفت: چون اویل پمپ باید شتاب بگیره تا خوب کار کنه! وقتی با سرعت ثابت بگرده خوب کار نمیکنه!

از کجا به کجا رسیدیم؟ بسه دیگه!
شد حکایت از زمانِ پیش تر/ آدم کودن چو نیشِ نیشتر
می خراشد روح و جان عاقلان / هرکه عقلش بیش دردش بیشتر
کپی رایت: «علی بهشتی پور»
نمایه کاربر
NISMO
متخصص الکترومکانیک
پست: 2003
تاریخ عضویت: 04 ژانویه 2009, 10:11
نوع خودرو: Mazda6 GH, SLK R171
محل اقامت: پاریس
تماس:

Re: Mercedes E class W212

پست توسط NISMO » 03 فوریه 2009, 23:33

Mohammad نوشته شده:در مورد اينكه به خاطر تحريم اينا ميتونن وارد ايران بشن يانه فكر نميكنم مشكلي باشه چون در اصل هيچكدوم بنزهايي كه تو ايران هست (به جز ماشينايي كه تاپ خودرو مونتاژ ميكنه) هيچكدوم براي ايران ساخته نشده و براي كشورهاي خليج فارس هستن .
معمولا نمايشگاهيا و وارد كننده ها اين چيزا رو ميگن كه توجيه نبودن بعضي اپشن ها مثل Distronic Plus و.... رو بكنن.
وگرنه طرف ميره از يه بنگاه تو ا م ا ر ا ت يه اس كلاس ميخره مياره ايران كي هست كه كنترلش كنه؟ من خودم اس كلاس night view دار ديدم.
محمد آقا منم منظورم این نبود که اصلاً این ماشین وارد نشه، همون آپشنه مورد نظرم بود. چون منم شنیده بودم S-class یا سری 7 رو با نایت ویژن به ما نمیدن :-o یا یکی هم میگفت اصلاً گمرک ما مجوز ورود نداده!! بعد یه سری آگهی تو روزنامه از اینا با نایت ویژن می بینیم :( و به هرحال تعداد کمی مدلهای نادر وارد میشن دیگه مثل خیلی از نمونه هایی که میشناسیم: 760LI /X5/Z4 و...
اما منظورم در دسترس بودنش واسه همه بود نه نور چشمی ها!! :smile:
تصویر "The best or nothing"
نمایه کاربر
Sadegh
متخصص فنی خودرو
پست: 1204
تاریخ عضویت: 26 اکتبر 2005, 21:57

Re: Mercedes E class W212

پست توسط Sadegh » 05 فوریه 2009, 11:43

سلام خیلی جامع و کامل بود دستت درد نکنه . :-)

یادمه از سالها پیش توی مقاله ها و مجلات می خوندیم که مثلا یک شرکت خودروسازی یک نمونه ساخته که بدون نیاز به راننده خودش راهش رو پیدا می کنه و عمل ترمز کردن و شتاب گیری و پیچیدن رو هم انجام میده . یه نمونش اتومبیل ساخت جنرال موتورز بود که تاپ گیر هم در یک قسمتش اون رو آزمایش کرد.

اما همیشه این ایده ها و طرح ها در حد حرف و شعار باقی موند و عملی نشد . مهمترین علتش این بود که هیچ وقت روی این طرحها کار نمیشد و پخته نمیشد. وهمیشه هم سعی داشتن کار آخر رو اول بکنن . مثلا در طرح ها همیشه به این تناقض می رسیدند که ارتباط بین خودرو ها چطوری برقرار بشه یا مسیر دهی و جلوگیری از تصادف چطور انجام بشه .یا چون همه رو باهم می خواستن انجام بدن توی الگوریتم چگونگی کارکرد اینها می موندن !


اما میشه گفت مرسدس بنز مخصوصا بعد از سری آخر اس کلاس و با سیستم های رادار و نایت ویژن و دستیار راننده داره یواش یواش همون آرزوی همشگی انسان یعنی ماشینی که خودش بی نیاز راننده حرکت کنه برآورده می کنه.منتهی نه خیلی تخیلی بلکه کاربردی و آروم آروم.

حالا سوالی که الان هست اینه که آیا راننده های امروزی که حتی نحوه عملکرد Lane Safety package و ATTENTION ASSIST یا ترمز اضطراری تا حالا نشنیدن با اینها کنار میان و حاضر هستن یه اصطلاح یکی دیگه توی کارشون دخالت کنه ؟!

راستی دررابطه با اصالتش بچه ها حتما مطلب بنویسن (البته در تاپیک اصالت )
نمایه کاربر
dell
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 52
تاریخ عضویت: 05 دسامبر 2008, 11:54

Re: Mercedes E class W212

پست توسط dell » 12 فوریه 2009, 09:52

محمد جان واقعا عالی بود دست گلت درد نکنه :hb: :-)
اقا این سیستم تصادف عابر پیاده و سیستم نورش منو کشته
دیگه حرفی برای گفتن نمونده بازم مرسدس بنز برتری خودشو به همه نشون داد.واقعا که بهترین ماشینه
نمایه کاربر
بهداد
دنده 2
پست: 2833
تاریخ عضویت: 22 ژانویه 2006, 18:42
نوع خودرو: 335 E93

Re: Mercedes E class W212

پست توسط بهداد » 03 آپریل 2009, 03:19

agility control چیه ؟
ما را به نیمهء پر لیوان چه کار...!!
ارسال پست

بازگشت به “مرسدس بنز های از سال 2000 تاکنون”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان