تجارب در خصوص TCS,ESP , REAR DIFF LOCK and ABD

تصویر بحث و تبادل نظر در مورد Off-Road
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
Captain Slow
شروع حركت
پست: 37
تاریخ عضویت: پنج شنبه 24 دی 1388, 12:45 pm

Re: تجارب در خصوص TCS,ESP , REAR DIFF LOCK and ABD

پستتوسط Captain Slow » دو شنبه 28 دی 1388, 2:25 pm



امير جان سلام،

در رابطه با فيوز برداشتن... بله، ولي... بچه‌هاي تيم ايرانخودرو توي خاك با ترمز 206 مشكل داشتن (حالا اينجا بحث روي ABSه، 4WD و 2WD فرق نداره). ييه مدت سوكت اي.بي.اس ترمزهاي عقب رو كشيده بودن. راضي بودن، اما ماشين گاز نمي‌خورد... خلاصه مطلب اينكه با اينكه ABS رو ديزيبل كرده بودن،‌اما باز هم اي.سي.يو معتقد بود كه ترمز در حالت مطلوب نيست، نمي‌ذاشت ماشين درست گاز بخوره. حالا اينكه ECUشون چه مدلي بود رو يادم نيست - چون يكي ديگه از دوستان هم سوكت اي.بي.اس تيپ 5 رو قطع كرده بود، چه حالي كرديم با اون ماشين! -

خلاصه اينكه... درآردن سوكت و فيش محدوديت‌هايي هم مي‌تونه داشته باشه. ( من هم كه معصوم نيستم، ممكنه اشتباه كنم. حالا دوستان مي‌يان اشتباهات بنده رو تصحيح مي‌كنن مطمئنا.)

--------

درمورد TCS هم اون مدلي كه ترمز رو فعال مي كنه رو با عنوان ESP مي‌شناسيم.

ESP : ( به نقل از مسعود، تاپيك لغت نامه جامع خودرويي.)
Electronic Stability Program. سيستم پايداري الكترونيكي (و يا بهتر از آن سيستم ضد ناپايداري كه جلوي از كنترل خارج شدن اتومبيل را ميگيرد) . اساس كار اين سيستم اينست كه از سيستم ترمز براي كنترل و هدايت اتومبيل استفاده شود. سيستمهاي آنتي بلوكه ABS و سيستم آنتي پاتيناژ در زمينهاي لغزنده TSC ستونهاي سيستم ESP هستند.سنسوري كه به فرمان متصل شده هماهنگي بين ميزان چرخش فرمان و جهت حركت اتومبيل را كنترل ميكند. در صورت عدم تناسب , ESP سريع وارد عمل شده و ابتدا ميزان انتقال نيروي موتور به چرخها را كاهش ميدهد.اگر باز هم اتومبيل در كنترل راننده نباشد روي چرخها مستقل از هم ترمز اعمال ميشود. اين عمل تا زماني كه اتومبيل تحت كنترل راننده در آيد و در مسير دلخواه راننده حركت كند ادامه مي يابد.


البته در مورد ESPو ABD به شخصه تجربه‌شو ندارم. ترجيحا دوستاني كه تجربه عمليشو دارن بهتر مي‌تونن كمك كنن.

(راستي، يه ADB هم داريم:
Automatische Differantial Bremse. "مسعود صادقي به عنوان "نوع الكترونيكي ديفرانسيلهاي قفل دار" ترجمش كرده بود. اين با ABD قاطي نشه!)

نمایه کاربر
Jigar e Kuhestan
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 302
تاریخ عضویت: جمعه 2 بهمن 1388, 10:15 am
نوع خودرو: جيگر - ميگر
محل اقامت: تو جيب كوچیكه خدا
تماس:

Re: تجارب در خصوص TCS,ESP , REAR DIFF LOCK and ABD

پستتوسط Jigar e Kuhestan » یک شنبه 11 بهمن 1388, 5:48 am



سلام دوستان
شرمنده ، تازه واردم :-o (منو هم ببينيد :fly: )
مطالبتونو خوندم ، خوب و تخصصي بود ولي من هنوز شير فهم نشدم ،چون تو ماشينهاي قبليم (لندكروز f3 ، جيپ صحرا ويك وانت دو كابين دو دف ميتسوبيشي ) و پاژني كه الآن دارم مطمئن بودم كه ضعفشون در نداشتن ABD و ABS هستش چون بارها به خاطر قرار گرفتن در يك شرايط الكلنگي و عدم اتصاله يه چرخ به زمين ضايع شدم :smile: در مورد ABS هم ماشين در يك زمين لغزنده ( خيس ،برف آبكي و شني ) آنچنان اسكي بازي ميكنه كه اگه فاصله رو رعايت نكني يا از قبل سرعتتو كم نكرده باشي فاتحه خوندست ،يادتون هم نره كه در شرايط اضطراري نه فرصت گرفتن ترمز مقطع هست نه به ذهن آدم خطور ميكنه ، فقط ميخواي ماشين سريع بايسته و..... :x
شايد هم من بلد نبودم از اين شرايط موفق بيرون بيام پس لطفأ يادم بدين ،متشكرم

نمایه کاربر
PEACE
متخصص سنگ یانگ
پست: 910
تاریخ عضویت: شنبه 11 آبان 1387, 3:33 pm
نوع خودرو: Korando-Siena
محل اقامت: پشت کوه
تماس:

Re: تجارب در خصوص TCS,ESP , REAR DIFF LOCK and ABD

پستتوسط PEACE » یک شنبه 11 بهمن 1388, 6:48 am



ضعفشون در نداشتن ABD و ABS هستش چون بارها به خاطر قرار گرفتن در يك شرايط الكلنگي و عدم اتصاله يه چرخ به زمين ضايع شدم

توی شرایط الّاکلنگی، اینایی که اسم بردین به کار نمیاد. تنها چیزی که میتونه ماشین رو در حالت سکون از الّاکلنگ بودن خارج کنه، دف LSD یا از اون بهتر دف قفل داره.

نمایه کاربر
afshinam
متخصص SUV
پست: 929
تاریخ عضویت: چهار شنبه 22 شهریور 1385, 1:27 pm
نوع خودرو: nothing

Re: تجارب در خصوص TCS,ESP , REAR DIFF LOCK and ABD

پستتوسط afshinam » یک شنبه 11 بهمن 1388, 7:31 am



PEACE نوشته شده:
ضعفشون در نداشتن ABD و ABS هستش چون بارها به خاطر قرار گرفتن در يك شرايط الكلنگي و عدم اتصاله يه چرخ به زمين ضايع شدم

توی شرایط الّاکلنگی، اینایی که اسم بردین به کار نمیاد. تنها چیزی که میتونه ماشین رو در حالت سکون از الّاکلنگ بودن خارج کنه، دف LSD یا از اون بهتر دف قفل داره.

البته امير جان TCS ميتونه كمك به سزايي بكنه و ماشين رو از الاكلنگي خارج كنه اما در شرايط حاد گير كردن شايد تنها diff lock بتونه كمك كنه

نمایه کاربر
afshinam
متخصص SUV
پست: 929
تاریخ عضویت: چهار شنبه 22 شهریور 1385, 1:27 pm
نوع خودرو: nothing

Re: تجارب در خصوص TCS,ESP , REAR DIFF LOCK and ABD

پستتوسط afshinam » یک شنبه 11 بهمن 1388, 8:37 am



قفل ديفرانسيل نيوماتيكي قابل استفاده در انواع خودرو ها ( پاژن-موسو-كوراندو-لندرور- سوزوكي و غيره) توليد يك شركت استراليايي:
http://www.arb.com.au/resources/pdf/air ... _chart.pdf

نمایه کاربر
AWD
شروع حركت
پست: 43
تاریخ عضویت: یک شنبه 8 شهریور 1388, 5:43 pm
نوع خودرو: ندارم
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: تجارب در خصوص TCS,ESP , REAR DIFF LOCK and ABD

پستتوسط AWD » دو شنبه 10 خرداد 1389, 8:59 pm



خوب بازم سلام
آقای قازاریان مشکل!!!!!!!!!! :o
فلانچ کاردن H233B با C200 کلا فرق داره میشه از روشهای تراشو تعویض (خوروندن) استفاده کرد که فکر کنم شما هم مثل من مخالف باشید :dava:
ولی اگه فکر میکنید مشکلی نیست بریم سر سنتر بویلت ها و .........
خوب دوستان راهنمایی کنید این موضوع دفلاک خوب پبش میره فکر کنم رونیز دارا عزیز به LSD راضی بشن بهتره :x
ولی من همچنان میگردم امید وارم چیزی بیابم

نمایه کاربر
nimajelveh
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 267
تاریخ عضویت: جمعه 18 دی 1383, 10:38 am
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: تجارب در خصوص TCS,ESP , REAR DIFF LOCK and ABD

پستتوسط nimajelveh » جمعه 19 دی 1393, 8:17 am



سلام
با توجه به مطالبي كه خوندم چندتا سوال برام پيش اومده؟
1-نحوه انتقال قدرت در نيو سانتافه (2015)چگونه است .پشتش نوشته 4WDولي ظاهرا مشابه AWD عمل ميكنه درسته ؟فرقش با مثلا اسپورتيج و توسان و نسل قبلي سانتافه چيه؟
آيا در حركت بدون درگيري قفل ديفرانسيل مركزي در صورت لزوم بصورت هوشمند عمل ميكنه يا هميشه ديف جلو هستش مگر اينكه قفل بشه؟
2- در ماشين هاي با قفل ديفرانسيل مركزي و فاقدقفل ديفرانسيل روي ديف عقب و جلو ،اگه مثلا چرخ جلو سمت شاگرد دچار هرزگردي روي برف بشه محور جلو كاملا غير فعال ميشه؟چون تمام قدرت موتور به چرخ هرزه گرد ميره .درسته؟مگر اينكه ديفرانسيل ضد لغزش داشته باشن كه نميدونم كدوم از اينها دارند؟سانتافه نيو 2015 يا اسپورتيج يا توسان؟يا اين ماشين هايي كه نام بردم ديفرانسيل جلو و عقبشون ضد لغزش هستند؟
اگر نباشند در چنين حالتي با غير فعال شدن محور جلو بدليل هرزگردي يك چرخ فقط با محور دوم ميشه از اين وضعيت نجات پيدا كرد درسته؟يعني هرز گردي چرخ مثالا راست جلو باعث ميشه چرخ چپ جلو هم نچرخه در اين حالت در صورت لاك كردن قفل ديفرانسيا محور عقب كار ميكنه و ماشين رو از اين وضعيت خارج ميكنه مگر اينكه يكي از چرخ هاي عقب هم دچار هرز گردي بشن .اونوقته كه در صورت نداشتن ديفرانسل با لغزش محدود يا قفل ديفرانسيال عقب ماشين گير ميكنه اينايي كه گفتم درسته؟


اميدوارم سوالم واضح پرسيده باشم.
+-


بازگشت به “كلوپ Off Road”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان