مباحث متفرقه در مورد خودرو هاي آفرود

تصویر بحث و تبادل نظر در مورد Off-Road
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
aria-m
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 649
تاریخ عضویت: 28 فوریه 2009, 12:57
نوع خودرو: sonata yf
محل اقامت: تهران

Re: مباحث متفرقه در مورد خودرو هاي آفرود

پست توسط aria-m » 14 مارس 2013, 00:33

کسی برای گرفتن معاینه فنی رفته و اگر رفته نتایج تست کمک فنر را پاس کرده؟؟؟ و مقدارش چقدر بوده؟؟؟؟

بنده امسال رفتم و کمکها را 30% جواب گرفت که رد کردند چون زیر 40% قبول نمیشه. یک آقایی اونجا میگفت که پرادو یکی از دوستاش هم همین قدر بوده.

بنظرم ماشین نباید ایراد داشته باشه چون کمکها روغن نزده و بازی ماشین بیش از حد طبیعی نیست و شونه هم خالی نمیکنه،مشکل باید از این باشه که این رنج تعریف شده مال جذب ضربه در ماشینهای سدان هست ولی توی suv قاعدتا نباید اون ضربه ریزی که با دستگاه ایجاد میکنند را این ماشینها جذب کنه چون اگه اینقدر نرم باشه دیگه ضربه های قویتر را جذب نمیکنه.
احتمال میدم که اینها با یک فرمول میخوان همه ماشینها را تست بگیرن و نتایج را نمیتونند تفسیر کنند!!!


میخواستم ببینم که حدسم درسته یا ماشینهای شاسی بلند دیگه بالای 40% را پاس کردند و ماشین من مشکل داره و متوجه نیستم؟؟؟!!!!
نمایه کاربر
viper7
دنده 1
پست: 1185
تاریخ عضویت: 09 آگوست 2010, 12:16
نوع خودرو: Land Rover
محل اقامت: greenland
تماس:

Re: مباحث متفرقه در مورد خودرو هاي آفرود

پست توسط viper7 » 24 مارس 2013, 15:02

سلام. دارم برای ماشینم فن برقی میزارم.
چند تا سوال خیلی حیاتی دارم!
موتور ماشینم 2500 لندرور هست.

باید تو چه دمایی فنش روشن بشه؟
چجوری میتونم یک چراغی براش بزارم که وقتی به دما مورد نظر رسید پشت آمپر اون چراغ روشن شه و بدونم که فن باید کار بیاد؟
چجوری میتونم یک چراغ دیگه برای دمای خطرناک پشت آمپر بزارم که بفهمم فن کار نکرده و .... ؟
ممنونم :hb:
به زودی..
----------
ناصر
RVCamper
يار قديمي
پست: 1052
تاریخ عضویت: 24 ژوئن 2005, 03:21
نوع خودرو: Jeep Liberty 2003
محل اقامت: North York

Re: مباحث متفرقه در مورد خودرو هاي آفرود

پست توسط RVCamper » 25 مارس 2013, 10:13

viper7 نوشته شده:سلام. دارم برای ماشینم فن برقی میزارم.
چند تا سوال خیلی حیاتی دارم!
موتور ماشینم 2500 لندرور هست.

باید تو چه دمایی فنش روشن بشه؟
چجوری میتونم یک چراغی براش بزارم که وقتی به دما مورد نظر رسید پشت آمپر اون چراغ روشن شه و بدونم که فن باید کار بیاد؟
چجوری میتونم یک چراغ دیگه برای دمای خطرناک پشت آمپر بزارم که بفهمم فن کار نکرده و .... ؟
ممنونم :hb:

با یک دماسنج تست کنید که الان روی چه دمایی روشن میشه... معمولا حدود 80 تا 90 هست.

این هم همینچوری...
تصویر

تصویر

ضمنا الان سنسورهای دیجیتال اومده که با یک آی سی میتونید برنامه ریزیش کنید برای قطع و وصل کردن رله. با کمی الکترونیک به سادگی میشه یک ال سی دی گذاشت که دما رو نشون بده و دو تا کلید گذاشت که دمای کارکرد فن رو بالا و پایین ببرید...
نمایه کاربر
viper7
دنده 1
پست: 1185
تاریخ عضویت: 09 آگوست 2010, 12:16
نوع خودرو: Land Rover
محل اقامت: greenland
تماس:

Re: مباحث متفرقه در مورد خودرو هاي آفرود

پست توسط viper7 » 25 مارس 2013, 14:57

ممنونم امین خان.
الان که پروانه موتور داره.
منظورتون از 80-90 دمای روشن شدن فن هست یا دمای خطرناک؟
دمای روشن شدن فن رو بزارم 70 یا 75 خوبه؟ اگه 70 بزارم زیاد فن روشن میمونه؟
ماشینم که عقربه دما داره. با داشبورد فابریک اگه ال سی دی دما بزارم زیاد جالب نمیشه فکر کنم..
معمولاً عقربه دما رو خط وسط میمونه. الان من نمیدونم خط وسط چه دمایی هست، فکر کنم 70 یا زیر 70 باشه..
پس 75 برای روشن شدن فن و
90 هم برای هشدار دمای خطرناک خوبه دیگه؟
سیستم کنترل دمای روشن شدن فن از نظر شما هرگز لازم میشه؟!
...................................
راستی رادیات آلمینیومی که لازم نیست؟
به زودی..
----------
ناصر
نمایه کاربر
viper7
دنده 1
پست: 1185
تاریخ عضویت: 09 آگوست 2010, 12:16
نوع خودرو: Land Rover
محل اقامت: greenland
تماس:

Re: مباحث متفرقه در مورد خودرو هاي آفرود

پست توسط viper7 » 25 آپریل 2013, 01:27

سلام
استفاده از دیفرانسیل با ضرایب سنگینتر + استفاده از رینگ و لاستیک با قطر زیادتر از استاندارد عاقلانست؟
همدیگرو خنثی میکنن؟ به همین سادگیه؟
..............................................................
اگر طول اکسل عقب کمی بلندتر از جلو باشه مشکلی پیش میاد؟
..............................................................
اگه برای کاهش مصرف یا هر دلیل دیگه سوختی که به موتور میرسه رو تا حدی کم کنیم به موتور فشار میاد؟
.....................................................
برای اتصال رل بار یا رکاب ساخته شده به شاسی به راحتی میشه شاسی رو با مته سوراخ کرد؟ منظورم اینه که شاسی ضعیف نمیشه؟ این کار ضابطه ای نداره.. ؟
ممنونم :hb:
کلوپ آفرود تی تی بدجور متروکه شده :sad:
به زودی..
----------
ناصر
نمایه کاربر
Fastidious_s.d
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 167
تاریخ عضویت: 20 ژانویه 2012, 01:20
نوع خودرو: j cherokee,DC,SD,

Re: مباحث متفرقه در مورد خودرو هاي آفرود

پست توسط Fastidious_s.d » 09 ژوئن 2013, 22:53

سلام خدمت دوستان
صرفاً جهت گرد گیری تاپیک
فورد برانکو
پیشرانه 8
صاحب خودرو:
جناب آقای حسن تقی زاده
تصویر

تصویر

پروانه اگر سوخت به جهنم … !

می خواست دور شمع قرتی بازی در نیاره خاک بر سر …!!!
نمایه کاربر
عقاب
راهنمای تور 4WD
پست: 2331
تاریخ عضویت: 10 می 2008, 01:01
نوع خودرو: nissan *2
محل اقامت: بر فراز البرز

Re: مباحث متفرقه در مورد خودرو هاي آفرود

پست توسط عقاب » 29 ژوئن 2013, 22:52

viper7 نوشته شده:سلام
استفاده از دیفرانسیل با ضرایب سنگینتر + استفاده از رینگ و لاستیک با قطر زیادتر از استاندارد عاقلانست؟
همدیگرو خنثی میکنن؟ به همین سادگیه؟
..............................................................
اگر طول اکسل عقب کمی بلندتر از جلو باشه مشکلی پیش میاد؟
..............................................................
اگه برای کاهش مصرف یا هر دلیل دیگه سوختی که به موتور میرسه رو تا حدی کم کنیم به موتور فشار میاد؟
.....................................................
برای اتصال رل بار یا رکاب ساخته شده به شاسی به راحتی میشه شاسی رو با مته سوراخ کرد؟ منظورم اینه که شاسی ضعیف نمیشه؟ این کار ضابطه ای نداره.. ؟
ممنونم :hb:
کلوپ آفرود تی تی بدجور متروکه شده :sad:
1- منظورتون از این کار چیه؟ تغییر همزمان رینگ و ضریب دیفرانسیل تغییر آنچنانی در گشتاور و سرعت نداره و فقط به میله پلوس فشار زیادی میاره و ممکنه ببره.
2- مشکل خاصی پیش نمیاد و در بعضی مواقع به خصوص در ماسه نوردی آپشن خوبیه چون لاستیکهای عقب از روی جای لاستیکهای جلو رد نمیشن و چسبندگی لاستیکها بیشتر میشه اما در مسیر های آسفالت و سرعت بالا خطر ناکه و ممکنه باعث واژگونی بشه.
3- اگر نقاط سوراخ کاری درست انتخاب بشن مشکلی پیش نمیاد. برای سوراخ کردن شاسی هم مشکلی ندارید و با یک مته معمولی به راحتی سوراخ میشه .
4- کم کردن سوخت هیچ نفعی نداره . وقتی سوخت رو کم میکنید قدرت موتور افت میکنه و مجبور میشید برای جبران این کمبود بیشتر گاز بدید و نتیجه اش افزایش حرارت و فرسوده شدن رینگ و پیستون و افت راندمان میشه. بهترین راه برای کاهش مصرف سوخت ، حفط نسبت ایده آل هوا و سوخت و افزایش قدرت موتور و رانندگی با سرگازه .
متروکه و آباد شدن اینجا به فعالیت کاربران خوبی مثل شما بستگی داره. پس بسم الله.
HAMID
نمایه کاربر
aria-m
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 649
تاریخ عضویت: 28 فوریه 2009, 12:57
نوع خودرو: sonata yf
محل اقامت: تهران

Re: مباحث متفرقه در مورد خودرو هاي آفرود

پست توسط aria-m » 01 ژولای 2013, 00:11

viper7 نوشته شده:سلام
اگر طول اکسل عقب کمی بلندتر از جلو باشه مشکلی پیش میاد؟
. :sad:
این فرمول ماله ماشینهای امریکایی ماسل کار امریکایی دهه 70 بود(مثل ترانس ام-کامرو -دوج وایپر) که جلو ماشین سنگین تر از عقبش بود و تورک موتور بالاش فقط رو محور عقب اعمال میشد نه 4wd هایی که میشناسیم.
aria-m نوشته شده:کسی برای گرفتن معاینه فنی رفته و اگر رفته نتایج تست کمک فنر را پاس کرده؟؟؟ و مقدارش چقدر بوده؟؟؟؟

بنده امسال رفتم و کمکها را 30% جواب گرفت که رد کردند چون زیر 40% قبول نمیشه. یک آقایی اونجا میگفت که پرادو یکی از دوستاش هم همین قدر بوده.

بنظرم ماشین نباید ایراد داشته باشه چون کمکها روغن نزده و بازی ماشین بیش از حد طبیعی نیست و شونه هم خالی نمیکنه،مشکل باید از این باشه که این رنج تعریف شده مال جذب ضربه در ماشینهای سدان هست ولی توی suv قاعدتا نباید اون ضربه ریزی که با دستگاه ایجاد میکنند را این ماشینها جذب کنه چون اگه اینقدر نرم باشه دیگه ضربه های قویتر را جذب نمیکنه.
احتمال میدم که اینها با یک فرمول میخوان همه ماشینها را تست بگیرن و نتایج را نمیتونند تفسیر کنند!!!
![/size]
پاسخ:دستگاهایی که معاینه فنی ها دارند برای ماشینهای suv حداکثر 50% را پاس میکنه اون هم اگه ماشین یا کمک ها نو باشه.
نمایه کاربر
viper7
دنده 1
پست: 1185
تاریخ عضویت: 09 آگوست 2010, 12:16
نوع خودرو: Land Rover
محل اقامت: greenland
تماس:

Re: مباحث متفرقه در مورد خودرو هاي آفرود

پست توسط viper7 » 22 سپتامبر 2013, 14:54

عقاب نوشته شده:
viper7 نوشته شده:سلام
استفاده از دیفرانسیل با ضرایب سنگینتر + استفاده از رینگ و لاستیک با قطر زیادتر از استاندارد عاقلانست؟
همدیگرو خنثی میکنن؟ به همین سادگیه؟
..............................................................
اگر طول اکسل عقب کمی بلندتر از جلو باشه مشکلی پیش میاد؟
..............................................................
اگه برای کاهش مصرف یا هر دلیل دیگه سوختی که به موتور میرسه رو تا حدی کم کنیم به موتور فشار میاد؟
.....................................................
برای اتصال رل بار یا رکاب ساخته شده به شاسی به راحتی میشه شاسی رو با مته سوراخ کرد؟ منظورم اینه که شاسی ضعیف نمیشه؟ این کار ضابطه ای نداره.. ؟
ممنونم :hb:
کلوپ آفرود تی تی بدجور متروکه شده :sad:
1- منظورتون از این کار چیه؟ تغییر همزمان رینگ و ضریب دیفرانسیل تغییر آنچنانی در گشتاور و سرعت نداره و فقط به میله پلوس فشار زیادی میاره و ممکنه ببره.
2- مشکل خاصی پیش نمیاد و در بعضی مواقع به خصوص در ماسه نوردی آپشن خوبیه چون لاستیکهای عقب از روی جای لاستیکهای جلو رد نمیشن و چسبندگی لاستیکها بیشتر میشه اما در مسیر های آسفالت و سرعت بالا خطر ناکه و ممکنه باعث واژگونی بشه.
3- اگر نقاط سوراخ کاری درست انتخاب بشن مشکلی پیش نمیاد. برای سوراخ کردن شاسی هم مشکلی ندارید و با یک مته معمولی به راحتی سوراخ میشه .
4- کم کردن سوخت هیچ نفعی نداره . وقتی سوخت رو کم میکنید قدرت موتور افت میکنه و مجبور میشید برای جبران این کمبود بیشتر گاز بدید و نتیجه اش افزایش حرارت و فرسوده شدن رینگ و پیستون و افت راندمان میشه. بهترین راه برای کاهش مصرف سوخت ، حفط نسبت ایده آل هوا و سوخت و افزایش قدرت موتور و رانندگی با سرگازه .
متروکه و آباد شدن اینجا به فعالیت کاربران خوبی مثل شما بستگی داره. پس بسم الله.
سلام حمید خان
1. .. منظورم از این کار ساده ترین راه برای افزایش ارتفاع ماشین، و همچنین زیبایی ظاهری هست. اگه از اکسل رنجرور یا لندرور وانت استفاده کنم خیالم از بابت پلوس راحت میشه
2. ... چرا دیگه.. مشکل بدی پیش میاد. در حالت 2دف و پیچوندن فرمون سرعت گردش چرخها خیلی متفاوت میشه. یعنی ی محور شعاع کمی درست میکنه یکی زیاد. اینطور نیست؟
4. اگه سوخت رو کم کنیم دور موتور زیاد بالا نمیره، چطور موتور گرم تر و مستهلکتر میشه؟
ممنونم از پاسختون
به زودی..
----------
ناصر
نمایه کاربر
mmaajiidd
شروع حركت
پست: 38
تاریخ عضویت: 17 اکتبر 2010, 12:01
نوع خودرو: sportage patrol 206
محل اقامت: tt

Re: مباحث متفرقه در مورد خودرو هاي آفرود

پست توسط mmaajiidd » 23 سپتامبر 2013, 10:10

سلام.قفل دیفرانسیل اسپورتیج تفاوتش با قفل دیفرانسیلی که رو مثلا پاترول میبندن چیه؟
ممنون میشم راهنمایی کنید
ارسال پست

بازگشت به “كلوپ Off Road”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان