آفرود با خودروی سواری!

تصویر بحث و تبادل نظر در مورد Off-Road
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
Ali Tiger
فعال کلوپ 206
پست: 2326
تاریخ عضویت: 16 می 2009, 00:47
نوع خودرو: 206T5 SantaFe 2.7
تماس:

آفرود با خودروی سواری!

پست توسط Ali Tiger » 18 دسامبر 2009, 02:46

سلام
خوب از اسم تاپیک مشخصه! ما درسته ماشین دو دیفرانسیل نداریم ولی دل که داریم!

هدف از تاپیک: کسب و به اشتراک گذاری تجارب خودمون از آفرودینگ با ماشین های سواری و راهنمایی دوستان حرفیه ای آفرود واقعی است.
همچنین عکس و احتمالا فیلم از حرکات ناجوانمردانه ای که با ماشین هامون انجام میدیم اینجا قرار میگیره.
به دوستانی هم که در این زمینه دستی بر آتش دارن pm میدم که صاحب خانه شدیم و مجبور نیستم عکس هامون رو توی تاپیک های دیگه بزاریم.

ضمنا" دوستان لطف کنن و قوانین رو به خوبی رعایت کنن ( من جمله خودم! ) و از کشت و پرورش باقالی خودداری کنیم تا تاپیک سرپا بمونه
وقتی ارزش ها عوض می شوند، عوضی ها با ارزش می شوند
Mostafa
مدير كل سايت
پست: 2855
تاریخ عضویت: 01 ژولای 2004, 15:27
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: آفرود با خودروی سواری!

پست توسط Mostafa » 18 دسامبر 2009, 03:00

آفرود اسم خارج شدن از جاده هست خودروی سواری هم خودروی سواری
در اصل suv هم خودروی سواری هست و ماشینهایی که suv نیستن برای شهر درست شدن اما هیچ دلیل و مدرکی وجود نداره که این ماشینها برای آفرود درست نشده اند ..... من میگم بیشتر ماشینها برای آفرود درست شده اند اما میشه اونا رو تو جاده هم روند فقط باید گواهینامه رانندگی داشته باشین و ایستادن پشت چراق قرمز رو بلد باشین
اشاره بحثم به اینه .... بستگی به تکنیک رانندگی و نوع ماشین داره و لزومی نداره ماشین برای آفرود چهار چرخ متحرک یا از زمین فاصله داشته باشه
هر چه بیشتر به دنبال یاد گرفتن رفتم ، متوجه این شدم که هنوز هیچ چیز نمیفهمم ، حالا که میدانم نفهمم ، با فهمیده ها چه کار دارم ؟
نمایه کاربر
Ali Tiger
فعال کلوپ 206
پست: 2326
تاریخ عضویت: 16 می 2009, 00:47
نوع خودرو: 206T5 SantaFe 2.7
تماس:

Re: آفرود با خودروی سواری!

پست توسط Ali Tiger » 18 دسامبر 2009, 03:06

پست اول شروع تاپیکه برای همین یک پست جدا میدم

ماشین من 206 هست و از مزایای این ماشین برای آفرود: ارتفاع نسبتا مناسبش نسبت به هم رده ها ، سیستم تعلیق خشک با انعطاف پذیری کم خصوصا در عقب ، زاویه حمله خوب چرخ های عقب :div: نسبت دنده سنگین دنده 1 که برای گل و شل واقعا عالیه و مورد آخر فاصله کم بین محور های جلو و عقب.
در کل آفرود با 206 در نوع خودش لذت بخشه ولی ایراداتی هم داره از جمله: فاصله کم سینی موتور از زمین ، سبکی بیش از حد قسمت عقب که در قسمت های گل آبکی هیچ کنترل حرفه ای از پشت ماشین ندارین!
فعلا همین عکس رو دارم که قبلا توی تاپیک عکس ماشین های آفرود گذاشتم:
Ali Tiger نوشته شده:نتیجه عشق به آفرود و نداشتن ماشین آفرود:

تصویر

ادیت: پست رئیس الان ارسال شد. تشکر از نظر باحال شما :)
بحث ما هم همین تکنیک هاست که بیشتر در موردش صحبت کنیم چون من به شخصه خیلی لذت میبرم از آفرود با ماشینم و هزینه اش رو هم میپردازم به خاطر وحشی بازی هام چون علاقه است دیگه... ولی اگر کمی جنبه حرفیه ای داشته باشه احتمال گیر کردن ماشین خیلی کمتر میشه چون ریسک گیر کردن سواری خیلی بالاست و بیرون آوردنش هم بدون کمک افراد دیگه گاهی غیر ممکن.
وقتی ارزش ها عوض می شوند، عوضی ها با ارزش می شوند
نمایه کاربر
armin_love_dark
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 58
تاریخ عضویت: 16 سپتامبر 2008, 23:06
نوع خودرو: 206 sd و پژو پارس
محل اقامت: نا کجا اباد غربی

Re: آفرود با خودروی سواری!

پست توسط armin_love_dark » 18 دسامبر 2009, 10:29

خوب افرود رفتن با سواری از کار های مورد علاقه من است فعلا عکس ندارم انشا الاه سری بعد با دوستان با ماشن بریم افرود عکس میگیریم
میدنم با سواری افرود نمیرن ولی من و بقیه دو ستان ماشن افرود که ندارم ولی دل که دارم من با sd بیشتر حال میکنم ماشن دنده یک قوی و شتاب بالا باعث میشه کمتر از ماشین های دیگه گیر کنه ولی در برف پشت ماشین میرقصه اگه بلد نباشی رفتی تو باقالی ها
دوستان اگه کاری بلد باشند که ماشین تو افرود کمتر اسیب ببینه و یا ماشین رو میشه دو دفرانسیل کرد ؟(هزینه مهم نیست)
نمایه کاربر
kiani
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 514
تاریخ عضویت: 25 می 2009, 22:47
نوع خودرو: jeep cherokee XJ

Re: آفرود با خودروی سواری!

پست توسط kiani » 18 دسامبر 2009, 11:24

خدمت دوستان گل سلام
من خودم از کسانی بودم که با 405 بیچاره خودم از لابلای کوههای البرز از خاکی از اشکورات گیلان به الموت قزوین رفتم و بارها و بارها مسیرهای سنگلاخی و گل و شل رو رفتم . 405 قدرت فوق العاده ای تو شرایط سخت داره و خیلی از مسیرها رو میشه باهاش رفت ولی ......
نکته اول اینکه آفرود واقعی از جایی شروع میشه که دیگه سواری ها نتونن مسیر رو ادامه بدن مثلا رودخونه ای به عمق نیم متر و یا باتلاقی که 30 سانت عمق داشته باشه
نکته دوم اینکه رفتن با سواری به علت سیستم تعلیق ضعیفتر و کلا قطعات ظریفتر
و طراحی غیر آفرودی باعث آسیبهایی به ماشین میشه که بعضی وقتها جبران ناپذیر میشن. :chol:
مثلا تو عکس زیر در اثر ضربه های متوالی شلنگ بنزین از پمپ بنزین جدا شد و شر شر میریخت روی اگزوز که اگه سریع نفهمیده بودم الان از تو ابرها این پستو مینوشتم
تصویر
نمایه کاربر
Ali Tiger
فعال کلوپ 206
پست: 2326
تاریخ عضویت: 16 می 2009, 00:47
نوع خودرو: 206T5 SantaFe 2.7
تماس:

Re: آفرود با خودروی سواری!

پست توسط Ali Tiger » 18 دسامبر 2009, 20:46

armin_love_dark نوشته شده: دوستان اگه کاری بلد باشند که ماشین تو افرود کمتر اسیب ببینه و یا ماشین رو میشه دو دفرانسیل کرد ؟(هزینه مهم نیست)
برای اینکه آسیب کمتری ببینه میشه از یک سری حرکات پرهیز کنیم. در درجه اول توی گل و لای که صاف نیست و کمی پستی بلندی داره دنده ها رو تخت نکنیم که گل هوا بره. این کار فقط زمانی نسبتا بی ضرره که ماشین حرکت چندانی نداشته باشه و فقط درجا گل پخش کنه هوا. ولی اگر حرکت هم بکنه و سرعت بگیره باعث آسیب رسیدن به پلوس ها ( خصوصا 3 شاخ پلوس و فنر و متعلقات داخلش) بعد دسته موتور ها میشه.

در درجه دوم انتظار عبور از تخته سنگ یا مثلا بالا رفتن از جدول خیابون رو نداشته باشیم. این کار شدیدا به سیستم تعلیق و فرمان خصوصا اون چرخی که بیشتر تحته فشاره صدمه میزنه. برای من این اتفاق افتاد و سیبک فرمان کج شده بود!

به مرور با هم موارد بیشتری رو مینویسیم

اما در مورد 2 دیفرانسیل کردن 206 ! نمیتونم بگم نمیشه. چون شدنی هست همونطور که میتونین رو ماشین موتور جت ببندین! ولی این کار اصلا منطقی نیست و باید تغییرات عمده ای داده بشه. موارد خیلی کلی که گفتنش ساده است ولی عمل کردنش نسبتا غیر ممکن: موتور به صورت خطی قرار بگیره و فرضا به یک روشی ! یک خروجی دیگر هم از گیربکس بگیرید برای عقب! بعد هم یکی سیستم تعلیق و انتقال قدرت دیگه برای عقب در نظر بگیرید(بر فرض نسبتا محال اکسل میتسو هایی که دیفرانسیل عقب دارن)
حالا این ها خیلی کلی و اشتبا هست به همین دلیل میگم این کار منطقی نیست و ماشین رو غیر قابل استفاده میکنه.


kmka87 جان کاملا درست می فرمائید. ولی خب بالا هم نوشتم ، آفرودر نداریم، ولی دل که داریم :?
درسته و یکی از اشکالات سمند و 405 و پارس اینه که سیستم سوخت رسانی و لوله های ترمز احتمال برخورد بیشتری دارن نسبت به بقیه

فرید جان حرکتت فوق العاده بود. فقط اون ایراد سیستم تعلیق عقب من رو هم کلافه کرده. همین باعث میشه ماشین خیلی خیلی سریع الاکلنگی بشه و یک طرفش بیاد بالا. دلیلش هم مشخصه چون سیستم تعلیق غیر مستقل پیچشیه که هر چقدر یک طرف بخوابه اون طرف هم به همان میزان جمع میشه نه بیشتر. اگر چرخ سمت چپ مستقل بود و کاملا جمع میشد، چرخ طرف دیگه خیلی دیر از زمین جدا میشد.
وقتی ارزش ها عوض می شوند، عوضی ها با ارزش می شوند
نمایه کاربر
محمد.
راننده حرفه اي
پست: 3232
تاریخ عضویت: 19 نوامبر 2004, 02:19
نوع خودرو: 605,607,VR,A80Q,FJ75
محل اقامت: پشت فرمون !

Re: آفرود با خودروی سواری!

پست توسط محمد. » 18 دسامبر 2009, 21:33

فکر کنم من هم کم از این کارا نکرده باشم !!!

نمونش قرار برف پارسال و آفرود وردآورد امسال ...

ولی 4x4 یه چیز دیگست!
نمایه کاربر
armin_love_dark
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 58
تاریخ عضویت: 16 سپتامبر 2008, 23:06
نوع خودرو: 206 sd و پژو پارس
محل اقامت: نا کجا اباد غربی

Re: آفرود با خودروی سواری!

پست توسط armin_love_dark » 18 دسامبر 2009, 21:37

ولی من میگم میخوام اولین 206 دو دیف جهان رو داشته باشم مگه عیبی داره راستی دوستان پایه هستن یک سفر یک روزه راه بندازیم
راستی جایی رو میشناسد که همچین کاری رو بکنه (دو دف کردن رو )
هنوز هم دنبال یک عدد بلیزر میگردم ولی گیر نمیاد یا میاد با قیمت بالا جایی رو میشناسید که بتونه یک عدد بلیزرفقط بدنه برام جور کنه میخوام موتور دیزل و شاستی ماشین و کلا همه چیز رو تقوت کنم ( اشنا کله گنده تو راهنمایی رانندگی زیاد دارم نگران پلاک کردن نیستم )
نمایه کاربر
احسون
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 234
تاریخ عضویت: 14 ژولای 2007, 20:28
محل اقامت: روی جاده نمناک ...

Re: آفرود با خودروی سواری!

پست توسط احسون » 18 دسامبر 2009, 22:04

داداش رکورد این داستان دست خودمه , فعلآ یه چشمه اش تا بقیه عکسام رو پیدا کنم :



تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

متاسفانه چون محل وقوع حادثه خیلی پرت و پلا بود و ساعت هم یک نصفه شب ( بگی نگی منم ترسیده بودم ! ) , نشد عکسای خوبی بگیرم از وضعیت ماشین اما اینو بگم که داستانش خیلی خیلی خفن تر از خود عکساست , یه وقت که تونستم کامل می نویسمش ( حیف که 360 سوت شد , پست کاملش رو گذاشته بودم اونجا ) ...
خسته
بی آنکه جز با خویشتن به جنگ برخاسته باشم ...
ارسال پست

بازگشت به “كلوپ Off Road”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان