حوادث آفرود

تصویر بحث و تبادل نظر در مورد Off-Road
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
آقا معلم
مدیر قسمت ebook
پست: 2036
تاریخ عضویت: پنج شنبه 28 اسفند 1393, 4:09 pm
نوع خودرو: ژاپونی! ツ
محل اقامت: THR, North East

Re: حوادث آفرود

پستتوسط آقا معلم » جمعه 4 مرداد 1392, 6:40 pm



در این موارد بهترین کار اینه که اگر پتو یا زیر انداز دارید خیس کنید و بندازید اش روی سیم بکسل.

کامران جان مردم این چیزها را ممکنه ندیده باشند و براشون جالب باشه، شایدهم میان برای کمک. کلا حادثه باشه ملت جمع میشن دیگه. ولی در هر حال این هیچ چیزی از خطرش کم نمی کنه. واقعا مرگ آوره. تا آدم پاره شدن سیم بکسل تحت فشار را خودش ندیده باشه، نمی فهمه!

تجربه من سر یک ساختمون در حال ساخت بود. کارگری که بالاسر بالابر ایستاده بود حواسش پرت شد، فرقون پر از بار گیر کرد به یکی از طبقات و کشش موتور بالابر موجب شد بعد از چند ثانیه سیم بکسل اش پاره بشه. فکر کنید یک شلاق فلزی 10 متری با چه سرعت وحشتناکی تاب خورد و زوزه کشید و رفت هوا ! اگر کسی سر راهش بود خیلی تمیز نصف شده بود! اون فرقون هم تلپی افتاد رو سقف یک ماشین و داغون اش کرد...

comite offroad gilan
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 141
تاریخ عضویت: جمعه 16 مهر 1389, 2:24 pm
نوع خودرو: gol-patrol

Re: حوادث آفرود

پستتوسط comite offroad gilan » یک شنبه 19 آبان 1392, 6:48 am



با سلام
باخبر شدیم اقای علی فراش قهرمان با سابقه کشور بر اثر صانحه ای دچار شکستگی کمر شده اند.و اکنون در بیمارستان بستری هستند.برای شفای ایشان دعا کنید.

نمایه کاربر
viper7
دنده 1
پست: 1184
تاریخ عضویت: دو شنبه 18 مرداد 1389, 7:46 am
نوع خودرو: Land Rover
محل اقامت: greenland
تماس:

Re: حوادث آفرود

پستتوسط viper7 » شنبه 14 دی 1392, 4:27 pm



سلام
حادثه ای که با 4 سر شکسته به خیر گذشت
http://www.aparat.com/v/2fM7e
شیب واقعی اصلا تو فیلم مشخص نیست
به زودی..
----------
ناصر

Laki
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 670
تاریخ عضویت: چهار شنبه 10 فروردین 1390, 2:55 pm
نوع خودرو: LOGAN

Re: حوادث آفرود

پستتوسط Laki » شنبه 14 دی 1392, 7:09 pm



viper7 نوشته شده:سلام
حادثه ای که با 4 سر شکسته به خیر گذشت
http://www.aparat.com/v/2fM7e
شیب واقعی اصلا تو فیلم مشخص نیست


دادا ماشین چرا کم آورد؟ بکسباد کرد؟ چرا درجا با ترمز نگهش نداشتید؟ به نظر میاد اصلا ترمز نگرفتید. حتی وقتی ماشین رو چرخوند پاش روی گاز بود ظاهراً

---- اضافه شده در تاریخ 14 دی 1392, 23:48 ( قوانین انجمنهای تیونینگ تاک را مطالعه کنید!! ) ----

من هرچی دقت کردم انگار راننده اصلا فرمون نداد و شانس آوردین ماشین چرخید.

نمایه کاربر
emad_tavafzade
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 155
تاریخ عضویت: پنج شنبه 15 دی 1390, 4:40 pm
نوع خودرو: prado-patrol-jeep
محل اقامت: lahijan

Re: حوادث آفرود

پستتوسط emad_tavafzade » شنبه 14 دی 1392, 8:13 pm



دادا ماشین چرا کم آورد؟ بکسباد کرد؟ چرا درجا با ترمز نگهش نداشتید؟ به نظر میاد اصلا ترمز نگرفتید. حتی وقتی ماشین رو چرخوند پاش روی گاز بود ظاهراً

---- اضافه شده در تاریخ 14 دی 1392, 23:48 ( قوانین انجمنهای تیونینگ تاک را مطالعه کنید!! ) ----

من هرچی دقت کردم انگار راننده اصلا فرمون نداد و شانس آوردین ماشین چرخید.


با سلام
این حادثه واسه 5 ماه پیش هست .که الان کلیپش رو دوستان گزاشتن...
راجب سوالات شما عرض کنم! ماشین کم نیاورد بلکه چسبندگی لاستیک با زمین از بین رفته بود و اخر های مسیر کم کم حس میشد که نمیشه رفت و 2 راه بیشتر پیش رو نبود یا باید بلا فاصله دنده عقب مینداختم و شیب رو با عقب پایین میومدم!!! که با توجه به طول زیاد شیب و نا همواری هایی که وجود داشت علاوه بر اون 5 سر نشینی که وزن ماشین رو زیاد کرده بودن کاری عقلانی نبود. یا ترمز!!؟؟ که مطمعنا تو اون حالت با گرفتن ترمز ماشین 4 چرخ قفل رو به پایین حرکت میکرد!! و سر می خورد. یا سر و ته کردن تو شیب!! که اینم تو حالت عادی تو شیب عرضی قرار گرفتن رو درپی داشت و خطرات بعدی. علت گاز دادن من تا اخرین لحظات هم این بود تا ماشین حالت سر خوردن به خودش بگیره و تو شیب عرضی به پهلو بلند نشه یک جور دور درجا زدن بود و همیشه تو شیب عرضی تصمیم به دور زدن دارید بی درنگ و تو کمترین زمان انجام باید داد.و از بد قضیه بلا فاصله با تپه مواجه میشیم و اگرنه ماشین رو با دنده و ترمز میشد کنترل کرد تا پایین شیب.نا گفته نماند که من از چند ثانیه قبل تر از اینکه ماشین نتونه شیب رو به اتمام برسونه به سرنشینان اعلام خطر کرده بودم و داد میزدم میگفتم محکم بشینید!! ولی دوستان در حال تخمه شکوندن بودن!

نمایه کاربر
vagvene
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 256
تاریخ عضویت: یک شنبه 1 اسفند 1389, 6:41 am
نوع خودرو: RANGE ROVER 1978
محل اقامت: کرج
تماس:

Re: حوادث آفرود

پستتوسط vagvene » یک شنبه 15 دی 1392, 5:27 am



emad_tavafzade نوشته شده:
دادا ماشین چرا کم آورد؟ بکسباد کرد؟ چرا درجا با ترمز نگهش نداشتید؟ به نظر میاد اصلا ترمز نگرفتید. حتی وقتی ماشین رو چرخوند پاش روی گاز بود ظاهراً

---- اضافه شده در تاریخ 14 دی 1392, 23:48 ( قوانین انجمنهای تیونینگ تاک را مطالعه کنید!! ) ----

من هرچی دقت کردم انگار راننده اصلا فرمون نداد و شانس آوردین ماشین چرخید.


با سلام
این حادثه واسه 5 ماه پیش هست .که الان کلیپش رو دوستان گزاشتن...
راجب سوالات شما عرض کنم! ماشین کم نیاورد بلکه چسبندگی لاستیک با زمین از بین رفته بود و اخر های مسیر کم کم حس میشد که نمیشه رفت و 2 راه بیشتر پیش رو نبود یا باید بلا فاصله دنده عقب مینداختم و شیب رو با عقب پایین میومدم!!! که با توجه به طول زیاد شیب و نا همواری هایی که وجود داشت علاوه بر اون 5 سر نشینی که وزن ماشین رو زیاد کرده بودن کاری عقلانی نبود. یا ترمز!!؟؟ که مطمعنا تو اون حالت با گرفتن ترمز ماشین 4 چرخ قفل رو به پایین حرکت میکرد!! و سر می خورد. یا سر و ته کردن تو شیب!! که اینم تو حالت عادی تو شیب عرضی قرار گرفتن رو درپی داشت و خطرات بعدی. علت گاز دادن من تا اخرین لحظات هم این بود تا ماشین حالت سر خوردن به خودش بگیره و تو شیب عرضی به پهلو بلند نشه یک جور دور درجا زدن بود و همیشه تو شیب عرضی تصمیم به دور زدن دارید بی درنگ و تو کمترین زمان انجام باید داد.و از بد قضیه بلا فاصله با تپه مواجه میشیم و اگرنه ماشین رو با دنده و ترمز میشد کنترل کرد تا پایین شیب.نا گفته نماند که من از چند ثانیه قبل تر از اینکه ماشین نتونه شیب رو به اتمام برسونه به سرنشینان اعلام خطر کرده بودم و داد میزدم میگفتم محکم بشینید!! ولی دوستان در حال تخمه شکوندن بودن!

سلام
بابا دمت گرم خیلی قشنگ ماشینو برگردوندی من که حال کردم :-)
بچه ها این حرکت یعنی اعتماد به نفس 100% و تسلط کامل به ماشین و تمرین فراوان :-x :-x
من که حال کردم بازم دمت گرم :git:
حسین هستم

mohsenra
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 862
تاریخ عضویت: یک شنبه 14 مهر 1392, 1:22 pm
نوع خودرو: پیکان کلافه

Re: حوادث آفرود

پستتوسط mohsenra » یک شنبه 15 دی 1392, 6:06 am



Yaad نوشته شده:دوستان این کلیپ به نظرم جالب اومد علی رغم اینکه به ظاهر کار شدیدا نادرست و خطرناکی انجام میدن ولی در نهایت نتیجه میده و از تو گل در میاد شاید هم تو گل حتما باید اینکار رو انجام داد بد نیست اهل فن نظر بدهند

http://www.youtube.com/watch?v=Q8lMxYnGIrw


با درود به دوستان
این کلیپ را در کلاسهای آفرود به ما نشان دادن و در موردش صحبت کردند.
این کار نادرست و خطرناک نیست چون از اسنچ رپ یا اسنچ استریپ (snatch strape) استفاده میکنن. اسنچ رپ (طناب کشی) حالت کشسانی داره و این حالت کمک میکنه برای ریکاوری
اما اینکارو هرگز هرگز با تسمه معمولی یا وایر انجام ندید که خطرناک و نادرسته.
اینم توضیحاتش

A kinetic energy recovery rope (KERR), provides superior performance, strength and durability that goes way beyond typical recovery ropes, snatch straps and chains. It stretches and actively uses its own kinetic energy to help get your stuck vehicle moving.

Bubba Rope® is actually three ropes in one: An inner nylon core, braided looser to absorb more of the lower loads, an outer nylon jacket braided tighter for higher loads and then the whole rope is dipped in a polymetric base giving it a protective shell.

توجه کنید که استفاده از ریکاوری ترکس (recovery Tracks) هم خیلی کمک کرد و بدون آنها ماشین بالا نمی آمد.
وقتی از آدمها دل ببُری، به آهن پاره ها رو میاری

Laki
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 670
تاریخ عضویت: چهار شنبه 10 فروردین 1390, 2:55 pm
نوع خودرو: LOGAN

Re: حوادث آفرود

پستتوسط Laki » یک شنبه 15 دی 1392, 6:34 am



emad_tavafzade نوشته شده:

با سلام
این حادثه واسه 5 ماه پیش هست .که الان کلیپش رو دوستان گزاشتن...
راجب سوالات شما عرض کنم! ماشین کم نیاورد بلکه چسبندگی لاستیک با زمین از بین رفته بود و اخر های مسیر کم کم حس میشد که نمیشه رفت و 2 راه بیشتر پیش رو نبود یا باید بلا فاصله دنده عقب مینداختم و شیب رو با عقب پایین میومدم!!! که با توجه به طول زیاد شیب و نا همواری هایی که وجود داشت علاوه بر اون 5 سر نشینی که وزن ماشین رو زیاد کرده بودن کاری عقلانی نبود. یا ترمز!!؟؟ که مطمعنا تو اون حالت با گرفتن ترمز ماشین 4 چرخ قفل رو به پایین حرکت میکرد!! و سر می خورد. یا سر و ته کردن تو شیب!! که اینم تو حالت عادی تو شیب عرضی قرار گرفتن رو درپی داشت و خطرات بعدی. علت گاز دادن من تا اخرین لحظات هم این بود تا ماشین حالت سر خوردن به خودش بگیره و تو شیب عرضی به پهلو بلند نشه یک جور دور درجا زدن بود و همیشه تو شیب عرضی تصمیم به دور زدن دارید بی درنگ و تو کمترین زمان انجام باید داد.و از بد قضیه بلا فاصله با تپه مواجه میشیم و اگرنه ماشین رو با دنده و ترمز میشد کنترل کرد تا پایین شیب.نا گفته نماند که من از چند ثانیه قبل تر از اینکه ماشین نتونه شیب رو به اتمام برسونه به سرنشینان اعلام خطر کرده بودم و داد میزدم میگفتم محکم بشینید!! ولی دوستان در حال تخمه شکوندن بودن!


یعنی منظورت اینه که اگه گاز رو ول میکردی ماشین نمیچرخید و توی شیب عرضی میموند؟ به نظرم درسته این قضیه و کم شدن اصطکاک چرخها باعث شد که ماشین به راحتی بچرخه. با اون سرعت و لغزندگی اگه توی شیب عرضی میموندین حتما ماشین چپ میکرد.

aminrad
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 206
تاریخ عضویت: دو شنبه 4 مهر 1390, 10:31 am
نوع خودرو: سوزوكي2400- 206

Re: حوادث آفرود

پستتوسط aminrad » چهار شنبه 19 شهریور 1393, 6:50 am



قص فنی خودروی پرادو کافی بود تا ٤مرد گردشگر برای نجات از مخمصه در کویر گم شوند اما پس از گذشت ٥روز با نجات پیدا کردن ٢نفر از آنها سرنوشت ٢مرد دیگر در ‌هاله‌ای از ابهام قرار گرفت.

یکشنبه ١٦شهریورماه بود که یکی از ساکنان اطراف کویر مرنجاب با صحنه عجیبی روبه‌رو شد؛ ٢مرد در حالی ‌که نمی‌توانستند روی پاهایشان بایستند به سمتش آمدند. حال بدی داشتند و لب‌های خشکشان نشان می‌داد ساعت‌هاست آب نخورده‌اند. در گرمای ٥٠درجه پوست صورتشان سوخته بود و از شدت بی‌حالی و افت فشار روی زمین افتادند. مرد روستایی با دیدن وضع بد این ٢مرد بلافاصله با خودرو خود آنها را به بیمارستان منتقل کرد.

خبر هولناک
با به هوش آمدن این ٢مرد روی تخت بیمارستان پرده از گم شدن ٢مرد دیگر در کویر برداشته شد. آنها گفتند: ما ٤دوست بودیم که از روز چهارشنبه ١٢شهریورماه برای سفر تفریحی به کویر مرنجاب رفتیم اما در میان راه خودروی ما دچار نقص فنی شد. آنتن گوشی‌های همراهمان در منطقه قطع شده بود. برای پیدا کردن کمک مجبور شدیم راهمان را از هم جدا کنیم. به ٢تیم ٢نفره تقسیم شدیم و در مسیرهای جداگانه شروع به حرکت کردیم تا این‌که بالاخره یکی از روستاییان منطقه ما را پیدا کرد اما از سرنوشت دوستان‌مان بی‌خبر هستیم. این مردان نجات‌یافته در ادامه گفتند به دلیل نداشتن تجهیزات کافی و کمبود آب، مجبور به آشامیدن آب رادیاتور خودرو شده‌اند.

همین اطلاعات کافی بود تا امدادگران هلال‌احمر آران و بیگدل در جریان مفقودشدن ٢مرد در منطقه کویر قرار بگیرند. با به صدا درآمدن زنگ آماده باش در پایگاه هلال‌احمر بلافاصله ١٢ نجاتگر به همراه ٤خودرو عملیات جست‌وجو را آغاز کردند. سیداحمد قریشی، مدیر EUC هلال‌احمر اصفهان در رابطه با این عملیات به «شهروند» گفت: «وقتی در جریان گم‌شدن ٢گردشگر در منطقه کویری مرنجاب قرار گرفتیم بلافاصله تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر در قالب ١٢ امدادگر، یک آمبولانس، ٥ خودرو پیکاپ و ٢ موتورسیکلت برای یافتن آنها راهی منطقه شدند. با توجه به گرم بودن هوا عملیات سختی پیش‌روی نجاتگران قرار داشت به همین دلیل درخواست اعزام بالگرد از اصفهان به سمت کویر مرنجاب را دادیم. این منطقه که در مرز بین استان اصفهان و قم قرار دارد منطقه وسیعی است و با تاریک شدن هوا بالگرد هلال‌احمر مجبور به فرود بود و در روز اول عملیات جست‌وجوی هوایی هلال‌احمر بدون پیدا کردن ردی از گمشدگان متوقف شد.»

جست‌وجوی گسترده
روز سه‌شنبه با روشن شدن هوا عملیات جست‌وجوگران هلال‌احمر دوباره آغاز شد. تحقیقات نشان می‌داد مردان گردشگر به سمت شمال منطقه رفته باشند. سیداحمد قریشی در رابطه با نحوه عملیات جست‌وجو در روز دوم به «شهروند» گفت: «با بی‌نتیجه ماندن جست‌وجو‌ها در روز اول، عملیات گسترده‌تری را آغاز کردیم. با اضافه شدن ١٦ نجاتگر به تیم قبلی ٢٨ مامور هلال‌احمر به منطقه کویری اعزام شدند.

با همکاری محیط‌بانان، راهنمایان محلی و ستاد حوادث فرمانداری جست‌وجوی مردان گمشده آغاز شد و به دلیل حساسیت موضوع تیم‌هایی از ارگان ارتش، سپاه و نیروی انتظامی عملیات خود را کلید زدند. در روز دوم نیز بالگرد هلال‌احمر به پرواز درآمد. در حالی ‌که ٦ساعت پرواز در روز قبل انجام شده بود حدود ٣ساعت پرواز نیز در روز دوم صورت گرفت. که در این مدت بالگرد مجبور به ٤بار سوختگیری در قم شد.» قریشی در ادامه افزود: پلیس اینترپل برای ردیابی گوشی‌های گردشگران گمشده وارد عمل شد. این در حالی است که گفته می‌شود یکی از گردشگران گم‌شده از بستگان چهره‌های سرشناس سیاسی کشور است. یکی از بستگان این افراد گمشده نیز که در شرایط روحی خوبی قرار نداشت به «شهروند» گفت: «آنها ٤ نفر بودند و برای گردش راهی این سفر شدند. میانگین سنی‌شان ٣٠ تا ٣٥‌سال بود و با خودروی پرادو به این سفر رفته بودند.»

کویر رازآلود
جاذبه‌هاي گوناگون و منحصربه‌فرد منطقه کویر مرنجاب از شمال به دریاچه نمک آران و بیدگل و از غرب به دریاچه نمک منتهی می‌شود. این منطقه در ايام مختلف‌ سال گردشگران و ماجراجويان زيادي را برای گردشگری به سمت خود می‌کشاند و گاهی به دلیل آشنا نبودن تعدادی از گردشگران و مخاطرات موجود در آن باعث گمشدن مسافران مي‌شود. سفر به قلب کویر، شنزار و تپه‌های شنی بدون داشتن راهنما با خطرات زیادی برای گردشگران همراه است. این منطقه که از آب‌وهوای گرم‌وخشک برخوردار است به دلیل وسعت و گستردگی و کمبود آب و شرایط جوی شرایط را برای گردشگرانی که بدون تجهیزات کویرنوردی، لباس مخصوص و کلاه مناسب و همچنین کیف کمک‌های اولیه تن به سفر می‌دهند سخت کرده است. بنابر گزارش نیروی هلال‌احمر در فصل‌های مختلف‌ سال گردشگرانی که به این منطقه آشنایی نداشته باشند یا لوازم کویرنوردی به همراه نداشته باشند در خطر گمشدن قرار خواهند داشت.
منبع: روزنامه شهروند

نمایه کاربر
DEATH
فعال کلوپ فنی تخصصی
پست: 3969
تاریخ عضویت: یک شنبه 15 شهریور 1388, 10:50 am
نوع خودرو: Casper
محل اقامت: ایران 44
تماس:

Re: حوادث آفرود

پستتوسط DEATH » چهار شنبه 19 شهریور 1393, 6:57 am



متأسفانه متأسفانه و متأسفانه
:sad: :sad: :sad:
اجساد دو گردشگر ناپدید شده در کویر مرنجاب آران و بیدگل پیدا شد
http://www.bornanews.ir/Pages/News-219340.aspx
فرهاد
پروردگارا، ازت ممنونيم بخاطر همه چيز. و از همه مهمتر، بابت ماشينهاي سريع ازت ممنونيم.

مباحث طبقه بندي شده كلوپ پرايد
تيونينگ 141 نقره اي


بازگشت به “كلوپ Off Road”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان