پروژه قطع خودکار پمب بنزین در خودرهای گازی دستی

ارسال پست
Meraj323
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 144
تاریخ عضویت: 27 ژولای 2016, 20:18
نوع خودرو: پژو 405
Has thanked: 0
Been thanked: 0

پروژه قطع خودکار پمب بنزین در خودرهای گازی دستی

پست توسط Meraj323 » 10 آگوست 2016, 13:34

قطع و وصل اتوماتیک پمپ بنزین

عزیزانی که خودروی دوگانه کارگاهی دارند ، زمانی که خودرویشان روی گاز کار میکند در جریان باشند که پمپ بنزین بیهوده در حال کار کردن و مستهلک شدن است.

لذا لزوم خاموش شدن پمپ بنزین زمانی که خودرو روی گاز کار میکند جهت افزایش عمر پمپ بیش از پیش نمایانگر میشود

علی الخصوص مواقعی که سطح بنزین باک کمتر از یک چهارم باشد ، پمپ داغ شده صدمه به پمپ بنزین وارد میشود.

از آنجایی که پمپ بنزین قطعه گران قیمتی است ، لازم است از طریق یک رله ساده و مقداری سیمکشی پمپ را بحالت اتوماتیک درآورید که روی گاز خاموش شده و روی بنزین اتوماتیک روشن شود و با یک هزینه کمتر از ۵ هزارتومان ، از خسارت بالای ۱۰۰ هزارتومانی برای همیشه پیشگیری کنید.
پیش نیازهای اتوماتیک کردن پمپ بنزین:
خودرو باید دوگانه سوز کارخانه ای نباشد
خودرو انژکتوری باشد و پمپ بنزین برقی
امولاتور سالم و بی نقص باشد(توضیح دارد)

توضیح امولاتور: برای تست سلامت امولاتور می بایست هنگامی که خودرو در حالت درجا روی گاز کار میکند دور موتور را به ۳ رسانده سپس یکی از سوکتهای رگلاتور را خارج کنید ... اگر خودرو خاموش شد امولاتور سالم است اما اگر با حالت بسیار بدی روشن ماند نشانگر اینست که امولاتور خراب است و بنزین رد میکند(در همه مراحل پدال گاز را در حالت دور بالا نگه دارید)

اگر امولاتور خراب باشد و نتواند روی گاز همه ی انژکتورها را کامل خاموش کند ، بوبین آن انژکتور بعلت نرسیدن بنزین میسوزد

لوازم مورد نیاز:
۱.رله ۱۲ولت ۵ فیش(حتما رله ۵ فیش باشد)
۲. چهار رنگ سیم نمره یک و نیم به مقدار لازم
۳.سر سیم مسی ۴ عدد ، ترمینال گرد مسی ۱عدد
۴.نوار چسب برق

تصویری از یه رله با تشریح پایه ها :

http://ttupload.ir/uploads/up1359714446 ... ylight.jpg
مراحل نصب:
۱.پیدا کردن سیم پمپ بنزین:اصولا سیم پمپ بنزین سفید رنگ و کنار ECU رد شده و بر روی آن یک فیوز دارد که با خارج کردن فیوز و بازکردن سوئیچ دیگر صدای پمپ بنزین (ویز ویز) شنیده نمیشود.در صورت پیدا نکردن آن از باطریساز کمک بگیرید

۲. سیم پمپ بنزین را بعد از فیوز قطع کرده و یک سر آن را به پایه (30) و سر دیگر آن را به پایه (87a) متصل کنید

۳.در همین حالت روی بنزین استارت بزنید اگر خودرو روشن شد تا اینجای کار را درست پیش رفته اید

۴.سیم مثبت رگلاتور را به پایه (86) رله سیمکشی کنید

۵.پایه ۸۵ اتصال بدنه است ، آنرا هنگامی که رله را به بدنه پیچ میکنید به زیر پیچ سیمکشی کنید.

‼️پایه 87 استفاده نمی گردد

در صورت تمایل برای تست عملکرد صحیح رله و سیمکشی: هنگامی که روی گاز است و روشن است شیلنگ بنزین را از سر انژکتور جدا کنید ، نباید بنزین پمپ شود (مراقب باشید ابتدا کمی بنزین به بیرون پاشش میکند چون داخل لوله بنزین تحت فشار پر است)
توصیح ضروری و مهم :
در صورتی که خواستید سیستم را چک کنید حتما از یه ظرف استفاده کنید چون وقتی شلنگ بنزین را از انژکتور جدا میکنید باقیمانده بنزین در لوله ممکن است روی موتور که داغ کرده ریخته و باعث اتش سوزی شود

اگر زیاد فنی نیستید تست را انجام ندهید

پایان
پروژه جالب تبدیل خودرودوگانه دستی به دوگانه کارخانه ای
http://tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=26&t=106763
پروژه قطع پمببنزین
viewtopic.php?f=361&t=105076
Meraj323
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 144
تاریخ عضویت: 27 ژولای 2016, 20:18
نوع خودرو: پژو 405
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: پروژه قطع خودکار پمب بنزین در خودرهای گازی دستی

پست توسط Meraj323 » 05 نوامبر 2016, 16:23

دوستان میشه نظرشونو بگن
پروژه جالب تبدیل خودرودوگانه دستی به دوگانه کارخانه ای
http://tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=26&t=106763
پروژه قطع پمببنزین
viewtopic.php?f=361&t=105076
نمایه کاربر
Montaghed
دنده 1
پست: 1535
تاریخ عضویت: 22 فوریه 2009, 02:59
نوع خودرو: پژو پارس
محل اقامت: اهــــــواز
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: پروژه قطع خودکار پمب بنزین در خودرهای گازی دستی

پست توسط Montaghed » 29 نوامبر 2016, 07:27

این کار درسته و هیچ مشکلی نداره. خیالتون راحت و استفاده کنید.
تاپیک پاسخگویی تون آپ و تنظیم موتور آنلاین:
viewtopic.php?f=80&t=101053
نمایه کاربر
ninjamore
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 684
تاریخ عضویت: 05 اکتبر 2012, 19:59
نوع خودرو: 405.82.1800
محل اقامت: Tabriz
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: پروژه قطع خودکار پمب بنزین در خودرهای گازی دستی

پست توسط ninjamore » 08 مارس 2017, 11:32

جالب بو ولی روایت است که بعد رانندگی طولانی مدت و تغییر از حالت گاز به بنزین مخصوصا در سبقت گرفتن ماشین دل دل میزنه ولی در کل حال خوب بود
سفید ۹۲
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 139
تاریخ عضویت: 16 ژانویه 2015, 06:41
نوع خودرو: رانا
محل اقامت: قم
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: RE: پروژه قطع خودکار پمب بنزین در خودرهای گازی دستی

پست توسط سفید ۹۲ » 21 سپتامبر 2017, 08:42

Meraj323 نوشته شده:قطع و وصل اتوماتیک پمپ بنزین

عزیزانی که خودروی دوگانه کارگاهی دارند ، زمانی که خودرویشان روی گاز کار میکند در جریان باشند که پمپ بنزین بیهوده در حال کار کردن و مستهلک شدن است.

لذا لزوم خاموش شدن پمپ بنزین زمانی که خودرو روی گاز کار میکند جهت افزایش عمر پمپ بیش از پیش نمایانگر میشود

علی الخصوص مواقعی که سطح بنزین باک کمتر از یک چهارم باشد ، پمپ داغ شده صدمه به پمپ بنزین وارد میشود.

از آنجایی که پمپ بنزین قطعه گران قیمتی است ، لازم است از طریق یک رله ساده و مقداری سیمکشی پمپ را بحالت اتوماتیک درآورید که روی گاز خاموش شده و روی بنزین اتوماتیک روشن شود و با یک هزینه کمتر از ۵ هزارتومان ، از خسارت بالای ۱۰۰ هزارتومانی برای همیشه پیشگیری کنید.
پیش نیازهای اتوماتیک کردن پمپ بنزین:
خودرو باید دوگانه سوز کارخانه ای نباشد
خودرو انژکتوری باشد و پمپ بنزین برقی
امولاتور سالم و بی نقص باشد(توضیح دارد)

توضیح امولاتور: برای تست سلامت امولاتور می بایست هنگامی که خودرو در حالت درجا روی گاز کار میکند دور موتور را به ۳ رسانده سپس یکی از سوکتهای رگلاتور را خارج کنید ... اگر خودرو خاموش شد امولاتور سالم است اما اگر با حالت بسیار بدی روشن ماند نشانگر اینست که امولاتور خراب است و بنزین رد میکند(در همه مراحل پدال گاز را در حالت دور بالا نگه دارید)

اگر امولاتور خراب باشد و نتواند روی گاز همه ی انژکتورها را کامل خاموش کند ، بوبین آن انژکتور بعلت نرسیدن بنزین میسوزد

لوازم مورد نیاز:
۱.رله ۱۲ولت ۵ فیش(حتما رله ۵ فیش باشد)
۲. چهار رنگ سیم نمره یک و نیم به مقدار لازم
۳.سر سیم مسی ۴ عدد ، ترمینال گرد مسی ۱عدد
۴.نوار چسب برق

تصویری از یه رله با تشریح پایه ها :

http://ttupload.ir/uploads/up1359714446 ... ylight.jpg
مراحل نصب:
۱.پیدا کردن سیم پمپ بنزین:اصولا سیم پمپ بنزین سفید رنگ و کنار ECU رد شده و بر روی آن یک فیوز دارد که با خارج کردن فیوز و بازکردن سوئیچ دیگر صدای پمپ بنزین (ویز ویز) شنیده نمیشود.در صورت پیدا نکردن آن از باطریساز کمک بگیرید

۲. سیم پمپ بنزین را بعد از فیوز قطع کرده و یک سر آن را به پایه (30) و سر دیگر آن را به پایه (87a) متصل کنید

۳.در همین حالت روی بنزین استارت بزنید اگر خودرو روشن شد تا اینجای کار را درست پیش رفته اید

۴.سیم مثبت رگلاتور را به پایه (86) رله سیمکشی کنید

۵.پایه ۸۵ اتصال بدنه است ، آنرا هنگامی که رله را به بدنه پیچ میکنید به زیر پیچ سیمکشی کنید.

تصویرپایه 87 استفاده نمی گردد

در صورت تمایل برای تست عملکرد صحیح رله و سیمکشی: هنگامی که روی گاز است و روشن است شیلنگ بنزین را از سر انژکتور جدا کنید ، نباید بنزین پمپ شود (مراقب باشید ابتدا کمی بنزین به بیرون پاشش میکند چون داخل لوله بنزین تحت فشار پر است)
توصیح ضروری و مهم :
در صورتی که خواستید سیستم را چک کنید حتما از یه ظرف استفاده کنید چون وقتی شلنگ بنزین را از انژکتور جدا میکنید باقیمانده بنزین در لوله ممکن است روی موتور که داغ کرده ریخته و باعث اتش سوزی شود

اگر زیاد فنی نیستید تست را انجام ندهید

پایان
عالیه تست کنم دنبال همچین چیزی بودم
همون سیم زرد رنگی که از کلید انتخاب سوخت میاد و برای بنزین هست چون قطع کردن اون سیم تحریک هست؟

Sent from my SM-A310F using Tapatalk
ارسال پست

بازگشت به “سیستم های برقی خودرو”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان