مشکل امپر اب

ارسال پست
نمایه کاربر
goldwin666
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 702
تاریخ عضویت: 16 ژوئن 2015, 13:48
نوع خودرو: Pars Elx,Kia Cadenza
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: مشکل امپر اب

پست توسط goldwin666 » 11 ژولای 2018, 02:25

boose_bar_khoda نوشته شده:تشکر
امروز اذیت شدم
آمپر میرفت رو ۹۶ ۹۷ دورِ تند روشن میشد با بدبختی میومد رو ۹۰ باز میرفت بالا باز میومد پایین عشقی کار میکرد مثلا یه سری اومد ۸۰ رفت ۷۰
الانم رفت ۹۷ ولی نمیرسید به ۹۰ و روی ۹۱ اینا مونده بود
دورِ کند فکر میکنم کار نمیکنه یا یه خط در میون کار میکنه
این عشقی کار کردنه علتش چیه؟
اصلا چرا با دورِ تندم سخت میاد پایین؟ آبم کم نکرده
ترموستاتو چک کنم؟
فن از چیه مشکلش
دوست عزيز يخرده وقت بذاريد و موارد رو كنترل كنيد ، ببخشيد اينو ميگم ولى كسى علم غيب نداره كه الان تشخيص بده مشكل كجاس ، مثلا وقتى دما رسيد به ٩٧ بزنيد كنار فن هارو چك كنيد ببينيد جفتش كار ميكنه يا يكيش از كار افتاده ، در حالت دور تند بازم جفت فنها كار ميكنن يا نه، چون مدل ٨٣ هست امكان داره ذغال فنها رو به اتمام باشه و توانشون كم شده ولى اينا براحتى با چشم قابل روئت هست، اينهارو بررسى كنيد تا ببينيم مشكل پيدا ميشه يا نه ، يونيت فن شما چه رنگى هست ؟


Sent from my iPhone using Tapatalk
نمایه کاربر
hamedheidar
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 562
تاریخ عضویت: 24 ژوئن 2016, 11:09
نوع خودرو: persia-maxima-suzuki
محل اقامت: 68

Re: مشکل امپر اب

پست توسط hamedheidar » 11 ژولای 2018, 13:16

boose_bar_khoda نوشته شده:
10 ژولای 2018, 21:25
تشکر
امروز اذیت شدم
آمپر میرفت رو ۹۶ ۹۷ دورِ تند روشن میشد با بدبختی میومد رو ۹۰ باز میرفت بالا باز میومد پایین عشقی کار میکرد مثلا یه سری اومد ۸۰ رفت ۷۰
الانم رفت ۹۷ ولی نمیرسید به ۹۰ و روی ۹۱ اینا مونده بود
دورِ کند فکر میکنم کار نمیکنه یا یه خط در میون کار میکنه
این عشقی کار کردنه علتش چیه؟
اصلا چرا با دورِ تندم سخت میاد پایین؟ آبم کم نکرده
ترموستاتو چک کنم؟
فن از چیه مشکلش
رله فن دور کند رو چک کنید شاید نیم سوز باشه
یه دلیل دیگه هم یونیت فن هست
یه دلیل گرفتگی رادیاتور هست
یه دلیل دیگه هم شمع نامناسب با گپ زیاد هست
یه دلیل دیگه هم واتر پمپ هست که یا خودش خوب کار نمیکنه یا نشتی داره هوا وارد سیستم میکنه

دلایل زیاده :old:
کویر عین کویر است، این بس است مرا

تاپیک مکملهای ترمیم کننده:
viewtopic.php?f=279&t=105895

حامد هستم
نمایه کاربر
boose_bar_khoda
دنده 2
پست: 2095
تاریخ عضویت: 22 اکتبر 2011, 10:06
نوع خودرو: pride
محل اقامت: کرج

Re: مشکل امپر اب

پست توسط boose_bar_khoda » 11 ژولای 2018, 23:04

با تشکر از همه
امروز ۸ ساعت پیشِ باتری ساز بودم پدرم درومد
کارایی که انجام شد ایناس
ترموستات عوض شد با نمونه شرکتی ۷۵ درجه
فشنگیه فن و آب عوض شدن
هر سه تا رله جلو عوض شدن
اون جعبه فیوزه که سمته راسته یه فیوزش آب شده بود که کلِ جعبه و فیوزاش عوض شد
هواگیری انجام شد
یه سیمم کشید داخل که یه موقع فن از کار افتاد با اون فنو روشن کنم
تقویته اتصاله منفی
نتیجه
ساعت ۸ شب توی اتوبان با کولر آمپر تا حدوده ۸۹ میومد و گاهی میشد ۸۵ ولی تا ۹۹ اینا نرفت
بدونه کولر بیشتر روی ۸۵ میموند گاهی ام تا ۸۸ اینا میومد ولی رسیدم دمِ خونه روی ۸۰ مونده بود
فقط یه چیزی عجیب بود
موقعی که پارک کرده بودم تو حالته درجا آمپر از ۷۷ اینا پایینتر نمیومد و دوره آرومه فن روشن بود حتی با شلنگ آب ریختم روی رادیات بازم فن خاموش نمیشد و روی ۷۵ اینا موند
ولی ظهر یادمه دمِ باتری سازه فن دوره کند روشن شد اومد پایین خاموش شد
عاشق سفر
نمایه کاربر
ممل-امریکایی
يار همراه
پست: 2505
تاریخ عضویت: 14 فوریه 2017, 18:02
نوع خودرو: ۲۰۶/۴۰۵/پارس/سمند...
محل اقامت: ایران خوزستان
اینستاگرام: @mr_daglas
تماس:

Re: مشکل امپر اب

پست توسط ممل-امریکایی » 12 ژولای 2018, 02:55

سلام
ماشینی که ترموستات داره نباید اینقدر آمپرش نوسان کنه.
پایینترین دمای ترموستات برای ایکس یو هفت در بازار ۷۴/۵ هست.
۱-با این ترموستات جدید به هیچ وجه نباید آمپر زیر ۷۵ بیاد‌‌.
۲-فن دور کند زمانی که تازه موتور روشن کرده باشی شاید یک یا دوبار خاموش بشه اما بعدش دیگه خاموش نمیشه.مگر اینکه چند دقیقه خوب خنکش کنی و باد هم باشه تا شاید یک لحظه خاموش بشه .مخصوصا اگر ظهر باشه.حالا شب زودتر خاموش میشه یه مقدار آب بریزی خاموش میشه.
۳-مدل ماشین شما پایین هست و صاحب قبلی هم تاریخچه درستی به شما نداده.ذکر کردید که گفته تعمیر نشده .من حدس میزنم حداقل دوبار سرسیلندر تراش رفته. به همین دلیل پیدا کردن عیب مقداری صبر و حوصله و خرج لازم داره.
۴-بهتره با ماشین های هم مدل در شهر تون مقایسه کنید شاید واقعا مشکلی نداره و مقداری حساس شدید.
همانطور که عرض کردم دمای این موتور در هیچ حالتی نباید از نصف بالاتر بره اگر بالاتر میره با توجه به اینکه فشنگی ها عوض شده ،ابتدا یکبار بادیاگ دمای موتور را چک کنید و با دمای صفحه کیلومتر مقایسه کنید اگر درست بود ،در قدم بعدی باید رادیاتور و واتر پمپ بررسی شوند احتمال قوی رادیاتور باید تعویض شود‌‌.
چشم ها بی فایده اند،وقتی ذهن کور باشد.
نمایه کاربر
goldwin666
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 702
تاریخ عضویت: 16 ژوئن 2015, 13:48
نوع خودرو: Pars Elx,Kia Cadenza
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: مشکل امپر اب

پست توسط goldwin666 » 12 ژولای 2018, 03:34

boose_bar_khoda نوشته شده:با تشکر از همه
امروز ۸ ساعت پیشِ باتری ساز بودم پدرم درومد
کارایی که انجام شد ایناس
ترموستات عوض شد با نمونه شرکتی ۷۵ درجه
فشنگیه فن و آب عوض شدن
هر سه تا رله جلو عوض شدن
اون جعبه فیوزه که سمته راسته یه فیوزش آب شده بود که کلِ جعبه و فیوزاش عوض شد
هواگیری انجام شد
یه سیمم کشید داخل که یه موقع فن از کار افتاد با اون فنو روشن کنم
تقویته اتصاله منفی
نتیجه
ساعت ۸ شب توی اتوبان با کولر آمپر تا حدوده ۸۹ میومد و گاهی میشد ۸۵ ولی تا ۹۹ اینا نرفت
بدونه کولر بیشتر روی ۸۵ میموند گاهی ام تا ۸۸ اینا میومد ولی رسیدم دمِ خونه روی ۸۰ مونده بود
فقط یه چیزی عجیب بود
موقعی که پارک کرده بودم تو حالته درجا آمپر از ۷۷ اینا پایینتر نمیومد و دوره آرومه فن روشن بود حتی با شلنگ آب ریختم روی رادیات بازم فن خاموش نمیشد و روی ۷۵ اینا موند
ولی ظهر یادمه دمِ باتری سازه فن دوره کند روشن شد اومد پایین خاموش شد

نگفتيد يونيت فن چه رنگى هست ؟


Sent from my iPhone using Tapatalk
نمایه کاربر
hamedheidar
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 562
تاریخ عضویت: 24 ژوئن 2016, 11:09
نوع خودرو: persia-maxima-suzuki
محل اقامت: 68

Re: مشکل امپر اب

پست توسط hamedheidar » 12 ژولای 2018, 10:24

goldwin666 نوشته شده:
12 ژولای 2018, 03:34
boose_bar_khoda نوشته شده:با تشکر از همه
امروز ۸ ساعت پیشِ باتری ساز بودم پدرم درومد
کارایی که انجام شد ایناس
ترموستات عوض شد با نمونه شرکتی ۷۵ درجه
فشنگیه فن و آب عوض شدن
هر سه تا رله جلو عوض شدن
اون جعبه فیوزه که سمته راسته یه فیوزش آب شده بود که کلِ جعبه و فیوزاش عوض شد
هواگیری انجام شد
یه سیمم کشید داخل که یه موقع فن از کار افتاد با اون فنو روشن کنم
تقویته اتصاله منفی
نتیجه
ساعت ۸ شب توی اتوبان با کولر آمپر تا حدوده ۸۹ میومد و گاهی میشد ۸۵ ولی تا ۹۹ اینا نرفت
بدونه کولر بیشتر روی ۸۵ میموند گاهی ام تا ۸۸ اینا میومد ولی رسیدم دمِ خونه روی ۸۰ مونده بود
فقط یه چیزی عجیب بود
موقعی که پارک کرده بودم تو حالته درجا آمپر از ۷۷ اینا پایینتر نمیومد و دوره آرومه فن روشن بود حتی با شلنگ آب ریختم روی رادیات بازم فن خاموش نمیشد و روی ۷۵ اینا موند
ولی ظهر یادمه دمِ باتری سازه فن دوره کند روشن شد اومد پایین خاموش شد

نگفتيد يونيت فن چه رنگى هست ؟


Sent from my iPhone using Tapatalk

یونیت فن من که مدل 80 هست طوسی هست
شما رادیاتور و واتر پمپ هم بررسی کنید شاید نوسان برای این دوتا باشه
رادیاتور کاملا با مایع مخصوص شستشو بشه یا سیخ زده بشه معمولا اونایی که به ماشین توجه ندارن آب لوله کشی میریزن تو ماشین رادیاتور رو میگیره :D
کویر عین کویر است، این بس است مرا

تاپیک مکملهای ترمیم کننده:
viewtopic.php?f=279&t=105895

حامد هستم
نمایه کاربر
boose_bar_khoda
دنده 2
پست: 2095
تاریخ عضویت: 22 اکتبر 2011, 10:06
نوع خودرو: pride
محل اقامت: کرج

Re: مشکل امپر اب

پست توسط boose_bar_khoda » 12 ژولای 2018, 20:57

با تشکر از همه
امروز حسابی حالم گرفته شد 😔
کولر روشن بود یهو دیدم دما رفته رو ۱۱۰ و چراغه استپ روشن شد زدم کنار دیدم یه فن دوره کند روشنه فنه سمته شاگرد خاموشه نمیدونم سوکته رله دوبل بود یا یونیت یه کم فشارش دادم یهو دو تا فن رفتن دوره تند و آمپر افتاد پایین رفتم ویشِ باتری سازه اونجا همه چیز خوب بود
خودم با اون جعبه فیوز کالسکه ایه بازی کردم دیدم فیوزا رو یه کم بازی میدم فن خاموش میشه اونا رو برداشت سفت کرد یونیت فن و هم با اصراره من عوض کرد راستی رنگش خاکستریه و ساخته ایتالیا بود فابریکیش رفتیم دیاگم زدیم خطا زده بود که سنسور دمای آب اتصال به باتری یا قطع بعد رفتیم که تست کنیم این دفعه فن همش روشن روی دوره کند میمونه و آمپر همش روی ۷۶ تا ۸۰ میچرخه الان یه ۱ ساعتی تو راه بودم که هم ترافیک بود هم اتوبان مانند همش فن روی دوره کند روشن بود و دما هم نهایت ۸۰
باتری ساز میگه فشنگیه آب خرابه که فن همش روشنه درست میگه؟
راستی توی دیاگ دما رو با این فشنگی جدیده زده بود ۲۱۰. ولی با قبلی شبیهه آمپر بود
عاشق سفر
نمایه کاربر
boose_bar_khoda
دنده 2
پست: 2095
تاریخ عضویت: 22 اکتبر 2011, 10:06
نوع خودرو: pride
محل اقامت: کرج

Re: مشکل امپر اب

پست توسط boose_bar_khoda » 12 ژولای 2018, 21:27

الانم یه باتری ساز دیگه پرسیدم میگه اولا ترموستاتو ۸۲ بنداز بعدش یونیت و سبز بنداز چون واسه آب و هواهای مختلفن ثالثا سوکته یونیتو اسپری بزن و این حرفا
میگه دوره کند همینجوری روشنه اشکالی نداره لابد یه فشنگی چیزی گذاشتن بیشتر کار کنه
ولی من بعید میدونم دستکاری کرده باشن سیستمه ماشینو
بعدشم تو کتم نمیره که همش روشن باشه بالاخره باید یه فرمولی داشته باشه دیگه توی دفترچه نوشته فکر کنم ۹۸ تازه کند روشن میشه ولی ننوشته کی باید خاموش شه
خلاصه نفهمیدیم مشکل کجاست و کی درست میگه
عاشق سفر
نمایه کاربر
boose_bar_khoda
دنده 2
پست: 2095
تاریخ عضویت: 22 اکتبر 2011, 10:06
نوع خودرو: pride
محل اقامت: کرج

Re: مشکل امپر اب

پست توسط boose_bar_khoda » 12 ژولای 2018, 21:39

راستی الان خونه پارک کردم دما ۸۰ بود خاموش کردم فن خاموش شد ولی بعدش سوئیچ و فقط باز کردم فن باز دوره کندش روشن شد چرا؟ مگه آمپر بالا بوده؟
بعد این که رادیاتور ظاهرا تازه عوض شده
بعد اینکه تسته واتر پمپ چجوریه؟
باتری ساز میگه فن خاموش نمیشه علتش فشنگیه آبه درست میگه؟
تشکر ببخشید طولانی شد تازه خریدم اطلاعات ندارم
عاشق سفر
نمایه کاربر
ممل-امریکایی
يار همراه
پست: 2505
تاریخ عضویت: 14 فوریه 2017, 18:02
نوع خودرو: ۲۰۶/۴۰۵/پارس/سمند...
محل اقامت: ایران خوزستان
اینستاگرام: @mr_daglas
تماس:

Re: مشکل امپر اب

پست توسط ممل-امریکایی » 12 ژولای 2018, 22:03

سلام دوست عزیز
فشنگی رو عوض کردید بعید میدونم از اون باشه‌ برای تست فشنگی فابریک رو نصب کنید.روشن موندن دور کند مشکلی نداره.برای تستش باید ماشین کاملا سرد باشه دیاگ رو وصل میکنی و استارت میزنی تا ببینی رو چه دمایی فن روشن میشه.معمولا روی ۹۷ روشن و۹۲ خاموش میشود.همان زمان دمای دیاگ رو با صفحه کیلومتر مقایسه کنید.ترموستات نیاز نیست تعویض کنید همون ۷۵ که انداختی خوبه.
برای تست واتر پمپ باید ماشین بدون ترموستات باشه ،درب رادیاتور باز میزاری و موتور روشن میکنی باید با گاز دادن آب درون رادیاتور جریان داشته باشد.(البته این تست رو برای پیکان و مزدا انجام دادم نمیدونم برای پژو هم جواب میده یا خیر .چون مدل رادیاتور پژو منبع انبساط داره ،بهتره از دوستان و مکانیک کمک بگیرید).
اسپری زدن سوکت فن ها و یونیت فن ،کاربردی هست و جواب میده حتما انجام بدهید.
روشن شدن فن بعد از باز کردن سویچ طبیعی هست ماشین های صفر هم همینطوره ،چون بعد توقف آمپر بالا میره بعد کم کم خنک میشود.اگر صبح وقتی ماشین سرد هست سویچ باز کردی و فن کارکرد یعنی سیستم مشکل داره.
موفق باشید.
چشم ها بی فایده اند،وقتی ذهن کور باشد.
ارسال پست

بازگشت به “موتور ؛ ECU وسنسورهای مربوطه ؛ سیستم سوخت رسانی ؛سیستم خنک کننده”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان