ابزار مورد نياز جهت تعميرات شخصي خودرو

بحث و تبادل نظر در مورد ماشین آلات و ابزار صنعتی

مدیر انجمن: كوروش پيروز

امیر-
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 661
تاریخ عضویت: سه شنبه 22 دی 1394, 12:35 am
نوع خودرو: لوگان - پرایدو

Re: ابزار مورد نياز جهت تعميرات شخصي خودرو

پستتوسط امیر- » دو شنبه 1 خرداد 1396, 6:59 am



دوستان پیچ چرخ رو با دسته جغجقه باز و بسته نکنید ، دسته جغجقه دندونه های گردونش خراب میشه
از دسته کشویی بکس میشه استفاده کنید اما جغجقه هرگز.
کلا اگر همیشه برای زور اولیه برای شل کردن پیچ یا فشار نهایی برای بستن پیچ از دسته کشویی بکس استفاده کنید .تقریبا میشه گفت جغجقه بکس تان علی لخصوص اگه مارک معروفی هم باشه ، عمر نوح رو پیدا میکنه.
مرگ عده اي از انسان ها مثل كاه سبك و مرگ پاره اي ديگر مثل كوه سنگين

نمایه کاربر
آرَش
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 734
تاریخ عضویت: سه شنبه 30 آذر 1389, 7:34 pm
نوع خودرو: Rav4 - 206 84HP
محل اقامت: طهران

Re: ابزار مورد نياز جهت تعميرات شخصي خودرو

پستتوسط آرَش » سه شنبه 9 خرداد 1396, 10:35 am



hamidh نوشته شده:اتفاقا خودم از تاپ تول استفاده کردم الان هم یه سری لوازمش رو دارم مثل جغجغه و ... اون هم خوبه . اما کرافت رو که با تاپ تول مقایسه کردم خیلی باکیفیت تر بود ضمن اینکه قیمتش هم خیلی مناسب تر بود


جقدر جلو رفته این تاپیک :-(
داشتم رد میشدم این بگم شاید بدردتون بخوره تفاوت خاصی بین کیفیت ابزار های تایوانی اصل وجود نداره! تفاوتشون صرفا در مدل و طراحی است، اینطور نیست 100 تا کارخانه تولید آچار بوکس در تایوان وجود داشته باشه فقط یک کارخانه است به سفارش برند های مختلف تولید میکند اینکه فرضا میبینید یک برند مثل تاپتول سر زبان ها است برمیگرده به بازاریابی بهتر و سفارش گذاری صحیح واردکننده در انتخاب جنس! بطور مثال جغجغه های تاپتول وارد شده اغلب 36 دندانه بودند بهمین دلیل نسبت به رقبایی که مدل 28 دندانه وارد کرده بودند زیر دست مکانیک استقامت بیشتری نشان داده بود :smile: مدلشون یکسان باشه تفاوت کیفی ندارند، بهترین قیمت فعلا ای کرفت دارد. :cool:

نمایه کاربر
yoosefheidari
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 719
تاریخ عضویت: شنبه 27 فروردین 1390, 8:14 am
نوع خودرو: RDi-SLX TU5-پارس سال
محل اقامت: شهرکرد-آریاشهر

Re: ابزار مورد نياز جهت تعميرات شخصي خودرو

پستتوسط yoosefheidari » پنج شنبه 1 تیر 1396, 3:28 pm



دوستان میخوام یه دسته بکس جغجغه ای 1/2 بخرم.
حالا به نظر شما یه بوکسو تایوان 72 دندانه بخرم.
یا هنس/تاپتول 24/36 دندانه بخرم؟
دندانه بیشتر بهتره یا کمتر؟با کدوم میشه فشار بیشتری اعمال کرد؟
HU : CDA-137EBT RE : Helix H236 Precision FR : MX165PLUS

ada
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 594
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 خرداد 1392, 5:09 am
نوع خودرو: پراید 131 SL

Re: ابزار مورد نياز جهت تعميرات شخصي خودرو

پستتوسط ada » دو شنبه 16 مرداد 1396, 4:22 am



سلام
سروران من میخام یه جک سوسماری بین ۲.۵ تا ۳ تن بخرم برای تعمیرات بیشترارتفاع مهمه اینقدرکه بشه یه گریبکس خودرو سمندو پرایدرو از زیرش کشید بیرون ،کسی تجربه خرید داره ؟میشه کمی رهنمایی کنید جک چقدر ارتفاع داشته باشه کار من رو را میندازه؟چه مارکی خوبه
ممنون از همه دوستان

نمایه کاربر
yashar-206
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 50
تاریخ عضویت: پنج شنبه 26 اسفند 1389, 8:08 am
نوع خودرو: PEUGEOT 206
تماس:

Re: ابزار مورد نياز جهت تعميرات شخصي خودرو

پستتوسط yashar-206 » دو شنبه 16 مرداد 1396, 8:41 am



ada نوشته شده:سلام
سروران من میخام یه جک سوسماری بین ۲.۵ تا ۳ تن بخرم برای تعمیرات بیشترارتفاع مهمه اینقدرکه بشه یه گریبکس خودرو سمندو پرایدرو از زیرش کشید بیرون ،کسی تجربه خرید داره ؟میشه کمی رهنمایی کنید جک چقدر ارتفاع داشته باشه کار من رو را میندازه؟چه مارکی خوبه
ممنون از همه دوستان


داداش کوچیکترین سایز جک سوسماری رو توو گوگل سرچ کن فک کنم قیمتش 50 60 تومنه کیف هم داره همیشه هم میتونی حملش کنی
چون واسه مصرف شخصیته...چون ماشین سبکیه..حتی نیسان وانتو هم راحت بلند میکنه...توو نرم افزار دیوار هم سرچ کن که دست دوم هم شاید حتی سایز بزرگتر بتونی با همین قیمت بخری...مهمتر از جک...خرک هست...دوتا خرک حتما بخر

دیوار واقعا چیزای مفت زیاد گیر میاد..من خودم یک ترکمتر جنیوس رو که از اون سری اول ها بود که نوش توو گوگل سرچ کردم اولا خیلی کمیاب بود..دوما چند جا آگهی دیدم با تاریخ 4 سال پیش..اونموقع نوی همون مدل 700 تومن بود...که من همونو امسال از یه تعمیرکار ماشین سنگین خریدم 250 تومن فقدم یک بار مصرف کرده بود...با نو هیچ فرقی نداشت..کالیبره همه چیش دقیق و درست...این رفته بوده سفر ماشین سواریش واشر میزنه همونجا ابزار میخره ماشینو درست میکنه میره دیگه هم از ترکمتره استفاده نمیکنه ...چون در حد ماشینای سنگین ترک نداره مناسب سواری هاس...خلاصه خوب بگردی و صبر همیشه یه چیز مفت نو گیرت میاد.....فقد باید زبون هم داشته باشی...خلاصه تجربه بود...بگذریم :-) :-) :-)



****************************************************

دوستان...من یه تجربه میخام ازتون...پیچ های رام 206 و جلو بندی و اینا..توو 206 بیشترین ترک رو 13کیلو هست...چون مخصوصا پیچ رام خیلی حساس و سفته و دقیقا مثه پیچ سرسیلندر هست و اگه بشکنه یا خراب شه بدبخت روزگار میشی...واسه همین به ریسکش نمی ارزه با اچار بکس دستی بچرخونیش چون زور زیاد میخاد چاله هم نیس کلا مصیبته و احتمال هرز شدن و بدبختی بدتر.....اینجا دو راه هست...آچار بوکس برقی...آچار بوکس بادی

توضیح آچار بوکس برقی : مدلای مختلف داره اما تا قیمت 250 تومن کسی تا حالا مدل خاصی خریده و تجربه داره که بتونه پیچ های تا 13کیلو رو بی مشکل باز کرده باهاش مثه پیچهای رام 206

توضیح آچار بوکس بادی : این نوع بوکس احتیاج به کمپرسور باد داره...کسی تا حالا با کمپرسور باد کم ظرفیت مثه 50 لیتری و یک بوکس بادی تست کرده پیچ های مثلا رام 206 رو ببینه زور باز کردن داره...اینجا ظرفیت مخزن کمپرسور مهم که نیست درسته؟ فقد فشار کمپرسور مهمه که 6تا8بار فشار داشته باشه که بوکس بادی تمام قدرت خودشو نشون بده؟

حتما تجربه تونو بنویسید ممنون...چون من گیر کیردم کدومو بخرم...یه رفیقم میگفت ظرفیت زیر 100 زور پیچ رام نداره
اما بیشتر دلم میخاد بکس بادی بخرم که توو کارای دیگه هم استفاده کنم مثه رنگ کردن





راستی یه سوال دیگه....واسه باز کردن پیچ سرسیلندر...از بکس بادی یا برقی برای شل کردنش کسی تا حالا استفاده کرده؟
با بکس دستی کشویی کل ستون فقرات و دست میترکه موقع صدای جیغ پیچ رو سر سیلندر هم آدم حس میکنه پیچو شکونده...رو 10 تا پیچش اضطراب سختی بهم دست داد...بستنش راحته چون ترکمتر ضخیمه و بلند..نیروی کمتری میخاد وارد کنی....همیشه توو این کر بودم اگه بعدا دوباره خواستم باز کنم از بکس برقی یا بادی واسه شل کردن اولیه استفاده کنم...تا حالا هم کسی ندیدم این حرکتو بزنه...هر جور حساب میکنم نباید ضرر داشته باشه مثلا باعص تاب برداشته شدن سرسیلندر شه...چون به محض حس کردن شل شدن پیچ...دیگه بوکس برقی یا بادی رو جدا میکنیم و قطع میکنیم....نمیدونم...کسی این تجربه هم داشته و چطور بوده؟ :smile: :-D :smile:

ada
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 594
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 خرداد 1392, 5:09 am
نوع خودرو: پراید 131 SL

Re: ابزار مورد نياز جهت تعميرات شخصي خودرو

پستتوسط ada » دو شنبه 16 مرداد 1396, 4:41 pm



yashar-206 نوشته شده:
ada نوشته شده:سلام
سروران من میخام یه جک سوسماری بین ۲.۵ تا ۳ تن بخرم برای تعمیرات بیشترارتفاع مهمه اینقدرکه بشه یه گریبکس خودرو سمندو پرایدرو از زیرش کشید بیرون ،کسی تجربه خرید داره ؟میشه کمی رهنمایی کنید جک چقدر ارتفاع داشته باشه کار من رو را میندازه؟چه مارکی خوبه
ممنون از همه دوستان


داداش کوچیکترین سایز جک سوسماری رو توو گوگل سرچ کن فک کنم قیمتش 50 60 تومنه کیف هم داره همیشه هم میتونی حملش کنی
چون واسه مصرف شخصیته...چون ماشین سبکیه..حتی نیسان وانتو هم راحت بلند میکنه...توو نرم افزار دیوار هم سرچ کن که دست دوم هم شاید حتی سایز بزرگتر بتونی با همین قیمت بخری...مهمتر از جک...خرک هست...دوتا خرک حتما بخر

دیوار واقعا چیزای مفت زیاد گیر میاد..من خودم یک ترکمتر جنیوس رو که از اون سری اول ها بود که نوش توو گوگل سرچ کردم اولا خیلی کمیاب بود..دوما چند جا آگهی دیدم با تاریخ 4 سال پیش..اونموقع نوی همون مدل 700 تومن بود...که من همونو امسال از یه تعمیرکار ماشین سنگین خریدم 250 تومن فقدم یک بار مصرف کرده بود...با نو هیچ فرقی نداشت..کالیبره همه چیش دقیق و درست...این رفته بوده سفر ماشین سواریش واشر میزنه همونجا ابزار میخره ماشینو درست میکنه میره دیگه هم از ترکمتره استفاده نمیکنه ...چون در حد ماشینای سنگین ترک نداره مناسب سواری هاس...خلاصه خوب بگردی و صبر همیشه یه چیز مفت نو گیرت میاد.....فقد باید زبون هم داشته باشی...خلاصه تجربه بود...بگذریم :-) :-) :-)



****************************************************

دوستان...من یه تجربه میخام ازتون...پیچ های رام 206 و جلو بندی و اینا..توو 206 بیشترین ترک رو 13کیلو هست...چون مخصوصا پیچ رام خیلی حساس و سفته و دقیقا مثه پیچ سرسیلندر هست و اگه بشکنه یا خراب شه بدبخت روزگار میشی...واسه همین به ریسکش نمی ارزه با اچار بکس دستی بچرخونیش چون زور زیاد میخاد چاله هم نیس کلا مصیبته و احتمال هرز شدن و بدبختی بدتر.....اینجا دو راه هست...آچار بوکس برقی...آچار بوکس بادی

توضیح آچار بوکس برقی : مدلای مختلف داره اما تا قیمت 250 تومن کسی تا حالا مدل خاصی خریده و تجربه داره که بتونه پیچ های تا 13کیلو رو بی مشکل باز کرده باهاش مثه پیچهای رام 206

توضیح آچار بوکس بادی : این نوع بوکس احتیاج به کمپرسور باد داره...کسی تا حالا با کمپرسور باد کم ظرفیت مثه 50 لیتری و یک بوکس بادی تست کرده پیچ های مثلا رام 206 رو ببینه زور باز کردن داره...اینجا ظرفیت مخزن کمپرسور مهم که نیست درسته؟ فقد فشار کمپرسور مهمه که 6تا8بار فشار داشته باشه که بوکس بادی تمام قدرت خودشو نشون بده؟

حتما تجربه تونو بنویسید ممنون...چون من گیر کیردم کدومو بخرم...یه رفیقم میگفت ظرفیت زیر 100 زور پیچ رام نداره
اما بیشتر دلم میخاد بکس بادی بخرم که توو کارای دیگه هم استفاده کنم مثه رنگ کردن





راستی یه سوال دیگه....واسه باز کردن پیچ سرسیلندر...از بکس بادی یا برقی برای شل کردنش کسی تا حالا استفاده کرده؟
با بکس دستی کشویی کل ستون فقرات و دست میترکه موقع صدای جیغ پیچ رو سر سیلندر هم آدم حس میکنه پیچو شکونده...رو 10 تا پیچش اضطراب سختی بهم دست داد...بستنش راحته چون ترکمتر ضخیمه و بلند..نیروی کمتری میخاد وارد کنی....همیشه توو این کر بودم اگه بعدا دوباره خواستم باز کنم از بکس برقی یا بادی واسه شل کردن اولیه استفاده کنم...تا حالا هم کسی ندیدم این حرکتو بزنه...هر جور حساب میکنم نباید ضرر داشته باشه مثلا باعص تاب برداشته شدن سرسیلندر شه...چون به محض حس کردن شل شدن پیچ...دیگه بوکس برقی یا بادی رو جدا میکنیم و قطع میکنیم....نمیدونم...کسی این تجربه هم داشته و چطور بوده؟ :smile: :-D :smile:

ممنون دوست گرامی از پاسختون ولی من هنوز جواب سوالمو در قسمت اول نگرفتم
مرسی

نمایه کاربر
ali0364
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 143
تاریخ عضویت: یک شنبه 11 اردیبهشت 1390, 5:36 pm
نوع خودرو: Peugeot Pars
محل اقامت: تو ماشین

Re: ابزار مورد نياز جهت تعميرات شخصي خودرو

پستتوسط ali0364 » دو شنبه 30 مرداد 1396, 4:53 pm



سلام دوستان کسی ازکیفیت ابزار مارک TJG تایوان اطلاعی داره یا تجربه ای ازش داره
من این ترکمتر میخوام بخرم رنج 40 تا 210 نیوتن متر
http://s8.picofile.com/file/8304214400/photo_2017_08_21_21_17_37.jpg

قیمت گفته 130 تومن هم نمیخوام خیلی هزینه کنم چون نهایت سالی یک بار بخوام ازش استفاده کنم همم نمیخوام به خاطر ارزونی جنس چند بار مصرف بگیرم ک بعد ی مدت مجبور بشم بندازمش دور
البته خودم نرفتم مغازش یکی از آشناها رفته ک اصلآ از ابزار چیزی نمیدونه البته خودمم چزی نمیدونم اما حداقلش میتونم از ظاهر و جنس کیفیتش رو تا حدودی حدث بزنم و چون نمیتونم برم اونجا برا همین میخوام بدونم این مارک چ کیفیتی داره در حد تاپ تول یا هانس هست یا نه کلا ناشناخته؟ ممنون میشم دوستانی ک اطلاع دارن و ابزاری از این مارک خریدن راهنماییم کنن خیلی زود باید ی ترکمتر تهیه کنم

mahan0071
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 337
تاریخ عضویت: سه شنبه 1 بهمن 1392, 7:34 am
نوع خودرو: XU7

Re: ابزار مورد نياز جهت تعميرات شخصي خودرو

پستتوسط mahan0071 » شنبه 18 شهریور 1396, 10:01 am



دوستان دستگاه بولیور یا همون دمنده کیفیت مارک ماکیتا چطوره؟ساخت کجاست و قیمتش چنده ؟میخوام که صدای کمی داشته باشه و البته پرتاب باد قوی
ضمنا دو تا از این مارک های متفرقه چینی رو تا حالا گرفتم که به دلیل کیفیت فوق العاده پایین سریع خراب شدن و حالت یه بار مصرف دارن

نمایه کاربر
ali0364
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 143
تاریخ عضویت: یک شنبه 11 اردیبهشت 1390, 5:36 pm
نوع خودرو: Peugeot Pars
محل اقامت: تو ماشین

Re: ابزار مورد نياز جهت تعميرات شخصي خودرو

پستتوسط ali0364 » شنبه 18 شهریور 1396, 7:12 pm



ماکیتا برای ژاپن اما مثل تمام برندهای دیگه تحت لیسانس در چین مونتاژ میشه (جنس تقلبیش هم خیلی زیاد شده حد اقل من تو دریلهای چهار شیار زیاد دیدم) . من خودم از جارو برقی استفاده میکنم ی مدل قدیمی ناسیونال داریم ک گرفتم لوله خورطومی رو به خروجیش وصل کردم اینطوری شده دمنده
. البته بعد با موتور یخچال و ی مخزن خالی گاز یخچال ک از تعمیر کار یخچال گرفتم پمپ باد درست کردم ک با اون کارام رو انجام میدم.
تو مارکای چینی توسن و رونیکس نسبت ب باقی جنس بهتر و گارانتی و خدمات پس از فروش (قطعات یدکی) مناسب تری دارن تو ایران
البته جدیدا مارک dca چین هم اومده ک تراشکارا از دریل هاش استفاده میکنن خیلی هم نعریف میکنن
_____________________
دوستان سوال بنده رو جواب ندادن . رفتم تهران ترکمتر ،رینگ باز کن و جمع کن خریدم
ترکمتر 40 تا 210 نیوتون و رینگ جمع کن مارک ای کرافت تایوان . و رینگ باز کن مارک TJG تایوان ولی تی جی جی بعید میدونم برا تایوان باشه چون خیلی بی کیفیت چند مدل ترکمتر هم دیدم مارکهای دیگه ک ب اسم تایوان میدادن با قیمت 130 یا 140 ک کیفیتش از کرافت پایینتر بود
ترکمتر 220 تومن گرفتم . رینگ جمع کن اتوبوسی 36 تومن. رینگ باز کن سواری متوسط 55 تومن ک ب نظرم این ی مورد رو قیمت بالا داد بهم

آلکامی
دنده 3
پست: 3538
تاریخ عضویت: یک شنبه 13 مهر 1393, 1:00 pm
نوع خودرو: عشق رنجرور ولی ندارم
محل اقامت: شهرک چوکا-بندرانزلی

Re: ابزار مورد نياز جهت تعميرات شخصي خودرو

پستتوسط آلکامی » یک شنبه 19 شهریور 1396, 8:13 am



سلام
ماکیتا رو از نمایندگی بخرید با گارانتی معتبر هیچ مشکلی نداره
من از چند تا لوازرمش استفاده میکنم عالیه
مثلا مینی سنگ ماکیتا ساخت چین با ضمانت ایرانی تا الان دو ساله تو سخت ترین کارها هیچ مشکلی نداشته
ولی رونیکس داشتم با ضمانت یکسال کار کرد سوخت
بازسازی و نگهداری لندرور 9 نفره 1978
viewtopic.php?f=195&t=101992
_____________________
محسن مرادی آلکامی


بازگشت به “ماشین آلات و ابزار صنعتی”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان