چند دقیقه تجربه رانندگی خودروی الکتریکی تسلا مدل اس

مباحث مربوط به خودروهای الکتریکی کمپانی تسلا موتورز.

مدیران انجمن: علي هافكلاچ, آرمين

نمایه کاربر
The King
متخصص خودروهای فرانسوی و انگلیسی
پست: 3632
تاریخ عضویت: 30 ژوئن 2012, 16:15

Re: چند دقیقه تجربه رانندگی خودروی الکتریکی تسلا مدل اس

پست توسط The King » 02 دسامبر 2014, 00:39

در مورد قسمت اول صحبت شما مساله اصلا راندمان در حال حاظر نيست. مساله اينه كه با افزايش تعداد خريداران. بهتر شدن صرفه براي توليد كنندگان اونها هم بيشتر سرمايه گذاري ميكنن و مدل هاي هر روز بهتر به بازار مياد. مساله اينه كه تعدادي كمپاني نشون بدن كه خودرو برقي قابل استفاده و تعدادي خريدار نشون بدن حاظر به خريد هستند. وگرنه هنوز هيچ خودرو برقي راندمانش برابر خودرو بنزيني نيست. اما وقتي سرمايه گذاري هاي عظيم تر ايجاد ميشه كه خريداري براي اون كالا موجود باشه.

قسمت دوم در مورد برق ذغال سنگي در اروپا هم خيلي از اين نوع برق توليد ميشه كه جلوي اون هم بايد گرفته بشه. استفاده از منابع بادي و آبي و خورشيدي و حتي اتمي خيلي منطقي تر و مناسب تر ولي نيروگاه رو ميشه نوعش رو به راحتي عوض كرد. استخراج به قول شما مواد اوليه رو ميشه سالم كرد و البته روش هاي توليد باطري رو فكر نميكنم الان شركتي باشه كه موارد كاهش آلايندگي رو رعايت نكنه. اون چيزي كه تغييرش سخت عوض كردن نظر خريداران نسبت به موتور احتراقي.

ماشين هيبريدي فقط در صورتي كه مالكش طرز صحيح استفاده از اون رو بلد باشه و متعهد به اين كار باشه ميتونه تاثير بگذاره وگرنه هيبريدي كه هميشه در حالت اسپرت و موتور الكتريكي نقش افزايش تورگ رو براي مالك ايفا ميكنه كارائي نداره كه هيچ معكوس جواب ميده. خيلي از كمپانيها مثل جي ام دارن از اين بحث هيبريد با شاسي بلندهاي غول پيكر هيبريدي پول خوبي در ميارن.

اون هوندا كه شما ميگين هوندا اينسايت. نسل اول هوندا اينسايت سه در و دو نفره بود و عملا نتونست خودش رو مثل پريوس كه يك ماشين چهاردر پنج نفره بود كاملا قابل استفاده نشون بده براي همين هم نسل دومش كاملا در شكل و شمايلي شبيه پريوس توليد ميشه.
نمایه کاربر
علی کنکوری
متخصص فنی خودرو
پست: 805
تاریخ عضویت: 21 نوامبر 2011, 03:14

Re: چند دقیقه تجربه رانندگی خودروی الکتریکی تسلا مدل اس

پست توسط علی کنکوری » 02 دسامبر 2014, 12:46

ببینید, قضیه سادست: شما میگید بخاطر محیط زیست باید خودرو برقی تولید بشه. من میگم به این دلایل که عرض شد خودروی برقی آلاینده تر از خودروی احتراق داخلیه.

حالا هر وقت که نحوه تولید و انتقال جریان برق تغییر کرد , تکنولوزی باطری ها و راندمان و هزار مورد دیگه تغییر کرد اون موقع بله شاید . ولی به تاریخ که مراجعه کنید متوجه میشید بعیده که اون زمان, چندسال دیگه باشه, حتی چند دهه دیگه هم خوشبینانه است. (بگذریم از اینکه درمورد همون منابع تجدید پذیر و به اصطلاح پاک هم کلی حرف و حدیث هست . . . مثلا مورد اسپانیا جالبه: این کشور مبلغ زیادی روی این مسئله سرمایه گذاری کرد که هم باعث از بین رفتن شغل و بیچاره شدنشون شد هم اینکه بعدا فهمیدن نه فقط اینکار کمکی به محیط زیست و کم کردن انتشار کربن نکرده بلکه احتمالا وضع آلایندگی رو درکل بدتر هم کرده !!! دلایلش رو اگه خواستید عرض می کنم)


.................................................................................................................................................................................................


اینم جالبه ها . . . سریعترین سدان دنیا ! :

http://www.autocar.co.uk/car-news/new-c ... s-launched

http://www.motortrend.com/roadtests/alt ... first_test/
نمایه کاربر
The King
متخصص خودروهای فرانسوی و انگلیسی
پست: 3632
تاریخ عضویت: 30 ژوئن 2012, 16:15

Re: چند دقیقه تجربه رانندگی خودروی الکتریکی تسلا مدل اس

پست توسط The King » 02 دسامبر 2014, 14:30

حرفتون رو قبول دارم. مقالات زيادي در مورد مواردي كه ميفرمائين هم تهيه شده. منظور من هم اين نيست كه خودروهاي احتراقي از بين برن و همه خودرو برقي سوار بشن و متوجه هم هستم كه اگر تصميم به تغييراتي باشه در دهه هاي نزديك نتيجه نخواهد داد. نظر كلي من به اين صورت:

1- مهم تر از همه منابع توليد برق غير كربني بشه مثل افزايش سدها و نيروگاه هاي برق خورشيدي و بادي و.... با اين كار برقي بدست مياد كه ميشه با اون باطري رو شارژ و يا آب رو الكتروليز و هيدروژن بدست آورد. اين كار لازمه اين روند وگرنه به قول شما تاثير معكوس داره. البته ساخت خود اين نيروگاه ها و اجزاي اونها ميتونه آلوده كننده باشه ولي خوب مگر ساخت نيروگاه حرارتي سالم و پاك.

2- خودروهاي احتراقي با راندمان پائين محدود يا توليدشون متوقف بشه. اين كار ميتونه با قانون گذاري و يا با انتخاب مشتري صورت بگيره كه البته هر دو روند تقريبا بصورت هر چند ضعيف صورت ميگيره (البته در اروپا و آمريكا نه ايران). وقتي ميزان نيرو و تورگ برخي موتورها رو با ميزان مصرفشون كنار هم ميذاري واقعا راندمان پائيني دارن. موتورهاي بنزيني با راندمان خوب هم كم نيستن ولي اكثرا توليدات كمپانيهاي مشهور با تكنولوژي گران قيمت كه خريدش براي خيلي از مصرف كننده ها مقدور نيست.

3- در موارد غير ضرور خودرو برقي جايگزين خودرو احتراقي بشه. مثلا خودروهائي كه اكثرا در مسافت هاي داخل شهري استفاده ميشن. يا تاكسي ها و اتوبوس ها.در كشور خود ما هم اگر دو سه تا خودرو برقي در انتخاب باشه براي استفاده خيليها مفيد. خودروهاي متوسط مثل نيسان ليف يا رنو فلوئنس برقي. مثلا خود من هر روز دارم مسافت خونه تا دفتر رو با خودرو بنزيني ميرم و سرعتم هم از 80 تجاوز نميكنه و اكثرا ماسين در ترافيك داره درجا كار ميكنه. اما خودرو برقي مثل نيسان ليف براي كسي مثل من هم جادار هم برد مسافتيش خيلي از نياز من بالاتره پشت ترافيك طولاني هم بر خلاف موتور احتراقي مصرفي ندارم چون با رها كردن پدال گاز عملا ماشين خاموش ميشه. البته زدن اين مثالها نه با اقتصاد و نه با فرهنگ ماشيني ايران ميخونه فقط جهت مقايسه هست.

4- در مواردي كه نياز به طي مسافت هاي طولاني و كار مدام خودرو باز بايد خودرو هيدروژني به عنوان آلترناتيو مطرح باشه. هيدروژني كه البته از راه الكتروليز و با برق پاك تهيه شده باشه.

البته همه اينها بسته به اين داره كه نظر سياستمداران و سرمايه گذاران بزرگ دنيا به چه سمت بچرخه چون همه اين كارا نيازمند سرمايه گذاري و قوانين. فعلا در كنار اين همه خودرو بنزيني و ديزلي چندتا نمونه برقي و هيدروژني فكر ميكنم بايد حضور داشته باشند.
نمایه کاربر
علی کنکوری
متخصص فنی خودرو
پست: 805
تاریخ عضویت: 21 نوامبر 2011, 03:14

Re: چند دقیقه تجربه رانندگی خودروی الکتریکی تسلا مدل اس

پست توسط علی کنکوری » 04 دسامبر 2014, 11:49

متقابلا :smile: بنده هم قبول دارم که
حالا تسلا كجاي اين معادلات هست؟ معمولا براي هر تغييري يك تابو شكن نياز داريم. . . . مدل اس داره تابو شكني ميكنه يعني نشان ميده خودرو برقي اسپرت ، خانوادگي و كار آمد كه در صورت لزوم يك خودرو لوكس خانوادگي يا يك اسپرت دندان شكن ميتونه باشه و عملا قابل استفاده هست و مالك با مشكلي مواجه نيست. اين تابوئي كه تصوير تسلا اس اون رو ميشكنه.

تسلا جدا داره کولاک میکنه ولی در عجبم که چرا بقیه نتونستن٬ مثلا فیسکر که خیلی با انگیزه هم شروع کرد. سیستم مالی قوی؟ طراحی و مهندسی عالی؟یا تبلیغات قوی؟

البته مردم به خاطر محیط زیست نیست که اینها رو میخرن. اگر مشوق های دولتی نبود بنظرم یک دونش هم فروخته نمیشد.

ولی این رو قبول ندارم و اصلا تمام مشکل همین هست:
ولي نيروگاه رو ميشه نوعش رو به راحتي عوض كرد . . .
متاسفانه در زمینه منابع جایگزین سوختهای فسیلی نه فقط روند رو به جلوی قابل ملاحظه ای دیده نمیشه(صرف نظر از کارهای نمایشی و تبلیغاتی) ٬ بلکه گاهی دنده عقب هم حرکت می کنیم. برای مثال برق هسته ای که مهمترین و کاربردی ترین نوعش هست : بعد از سونامی و حادثه نیروگاه هسته ای ژاپن٬ صلح سبز شروع کرد به فشار آوردن به دولت های اروپایی برای تعطیل کردن نیروگاه های هسته ای موجود و عدم توسعه اونها. کارشون هم نتیجه داد؛ مثلا وزیر انرژی آلمان با کت شلوار و کراوات سوار بر دوچرخه اومد تو کنفرانس خبری و یک جدول زمانی رو اعلام کرد که براساس اون٬ تا چند ساله دیگه تمام نیروگاه های هسته ای آلمان تعطیل خواهند شد! خوب فکر می کنید جای اونها رو توربین بادی و سلول خورشیدی میگیره؟ نه خیر چون اصلا این کار امکان پذیر نیست. یه جایی خوندم طرف با حساب و کتاب نشون داده بود که اگر تمام مساحت خاک آمریکا رو سلول خورشیدی کار بذارند ٬ بازهم نمیتونه به اندازه کافی برق برای جایگزینی انرژی مصرفی فعلی این کشور تولید کنه! حداقل سه-چهار دهه هست که کار عملی درزمینه منابع جایگزین انرژی شروع شده٬ هنوز حتی 1% از برق جهان از مجموع این روشها تامین نمیشه. ازاون مهمتر٬ بازدهی سلول های خورشیدی و توربین های بادی هم تقریبا هیچ پیشرفت قابل ملاحظه ای نداشته تو این مدت.
راستی قضیه اسپانیا رو اگه نگم میترکم :smile: اسپانیایی ها اومدن با قرض و قوله و امید فراوان٬ نیروگاههاشون رو تعطیل کردن(نیروگاه های بزرگ سیکل ترکیبی که راندمان بالایی رو دارن) و تعداد زیادی نیروگاه بادی ساختن(بعضیا میگن اتحادیه اروپا دراین مورد ازاین کشور به عنوان موش آزمایشگاهی استفاده کرد). خوب٬ توربین بادی که عقلش نمیرسه چه زمانی مصرف برق زیاد ه و کی کم ؛ هروقت باد اومد برق تولید میکنه. نتیجتا گاهی اضافه تولید داریم و مصرف نداریم و بعضی وقت ها هم نیاز به تولید داریم ولی برقی تولید نمیشه. پس باید یه سیستم جایگزین کنارش باشه که درصورت لزوم بتونه فورا شروع به کار کنه و نیاز شبکه رو پاسخ بده. یک نیروگاه بزرگ رو نمیشه در یک لحظه دکمشو بزنیم و روشن بشه٬ روشن و خاموش کردنش طول میکشه و هزینه داره. در نتیجه باید تعداد زیادی دیزل ژنراتور کوچیک درکنار توربین های بادی موجود باشه به عنوان پشتیبان. خوب٬ نهایتا نتیجه این شد که با یک هزینه هنگفت٬ ژنراتورهای کوچیک (با راندمان پایین و آلایندگی خیلی بالاتر نسبت به نیروگاه های قبلی) رو در ساعاتی از شبانه روز جایگزین نیروگاه های بزرگ شدن!
و از این موارد زیاد هست متاسفانه.
همون برق هسته ای اگر بخواد همه گیر بشه میدونید ضایعات هسته ای و فرایند تولید سوختش چه بلایی سر زمین میاره؟فکر کنید چین تولید انبوه نیروگاه هسته ای رو هم شروع کنه . . .


با عرض معذرت از علی آقای سلیمی :-o
نمایه کاربر
علی کنکوری
متخصص فنی خودرو
پست: 805
تاریخ عضویت: 21 نوامبر 2011, 03:14

Re: چند دقیقه تجربه رانندگی خودروی الکتریکی تسلا مدل اس

پست توسط علی کنکوری » 16 دسامبر 2014, 15:40

البته سلول سوختی مشکلات زیادی داره مهمترینش هزینه ساختش هست . درواقع به ازای هر خودروی سلول سوختی که فروخته میشه شرکت سازنده ده ها برابر قیمت خودرو رو ضرر می کنه!
نمایه کاربر
masoudz99
دنده 1
پست: 1469
تاریخ عضویت: 26 اکتبر 2012, 15:54
نوع خودرو: MEGANE 2.0
تماس:

Re: چند دقیقه تجربه رانندگی خودروی الکتریکی تسلا مدل اس

پست توسط masoudz99 » 22 آگوست 2015, 22:39

قسمت دهم از فصل دوم مستند HOW ITs MADE DREAM CARS که نحوه ساخت و طراحی تسلا مدل S نمایش داده میشه .


کلیک کنید

تصویر
Pierre Niemans
نمایه کاربر
masoudz99
دنده 1
پست: 1469
تاریخ عضویت: 26 اکتبر 2012, 15:54
نوع خودرو: MEGANE 2.0
تماس:

Re: چند دقیقه تجربه رانندگی خودروی الکتریکی تسلا مدل اس

پست توسط masoudz99 » 14 سپتامبر 2015, 17:24

آشنایی با داشبورد مدل اس MODEL S | (کلیک کنید)

این ماشین فوق العاده است . رابط کاربری منوهاش از اسمارت فون ها هم جذاب تره ! واقعا تحسین برانگیزه .... :-)

تصویر
Pierre Niemans
نمایه کاربر
saman...
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 139
تاریخ عضویت: 28 می 2013, 11:32
نوع خودرو: viva spirit
محل اقامت: سرزمین پارس

Re: چند دقیقه تجربه رانندگی خودروی الکتریکی تسلا مدل اس

پست توسط saman... » 18 آپریل 2018, 17:02

تنها ماشین که دیدم تونست تسلا مدل اس 100 رو شکست بده پورشه 911 توربو S مدل 2018 بود
خداروشکر که به دخترا گواهینامه موتور نمیدن . بد بخت میشدیم
ارسال پست

بازگشت به “تسلا موتورز - Tesla Motors”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 3 مهمان