MTX THUNDER 1000000

Mohammadreza Mahdavi
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 281
تاریخ عضویت: جمعه 21 خرداد 1389, 10:06 am
محل اقامت: تهران

MTX THUNDER 1000000

پستتوسط Mohammadreza Mahdavi » جمعه 6 تیر 1393, 11:25 am



مسیر پیشرفت نو آوری و بلند پروازی های شرکت MTX هر روز بیشتر و با عملکرد و ابداعاتی از سوی این شرکت همراه بود که به گوشه ای از این ابداعات در تاپیک زیر اشاره شد.
viewtopic.php?f=372&t=90974

سال 1994
در شرکت MTX ایده و بررسی طرح برای رسیدن به حداکثر میزان SPL در سال 1994 توسط آقایون Mark Elridge_ Doug Winker and Chris Lewis داده شد.این پژوهش ها ادامه داشت تا نهایتا در سال 1997 طی یک برهه ی زمانی شش هفته ای این طرح به اجرا رسید،اجرا کنندگان این طرح هم آقایون Richard Clark and David Navone بودند و در واقع اساس و نام گزاری محصول با نام تجاری THUNDER 1000000 هم از این تفکرات حاکم پشت این محصول بود که اشاره ای به بی محدودیتی و نداشتن حد و مرز برای محصول ساخته شده بود.
تصویر

تصویر

تصویر

برای رسیدن بی حد و وصف در در این تفکرات ساخت ساب ووفری عظیم الجثه لحاظ شده بود.
از ویژگی های این محصول میشه به نکات زیر اشاره کرد:
اولین ساب ووفر 60 اینچی جهان
بلندترین بزرگترین و در کل حجیم ترین ساب ووفری که از آن سال تا کنون ساخته شده است
قدرتمندترین ساب ووفر تولیدی توسط بشر در کل تاریخ car audio از نظر تحمل وات
اکسرژن بالای محصول با توجه به سطح مقطعی برابر با 2290 سانتی متر مربع
وزن زیاد مگنت که برابر است با 300 کیلوگرم
طراحی و ایجاب پارامترهای لازم برای رسیدن به رکورد +180 دبی که یک عدد کشنده و فراتر از توانایی تحمل انسان که موجب مرگ او هم میشود
توانایی لازم در محصول برای رسیدن به رکورد 188 دبی
به وجود آوردن نیرویی برابر با 6000 پوند معادل 27 کیلونیوتن که از حرکت خطی به وجود امده در موتور این محصول میشود
.....................
اولین تست و حضور در مسابقات SPL
در همان سال 1997 و بعد از ساخت این محصول تستهایی از این محصول انجام شد،شاید دست کم گرفتن اعداد و ارقام در دبی های بالا و نبود تجربه ی کافی در آن برهه ی زمانی که به علت اینکه هنوز از نظر سیستم صوتی و اجرایی به اون اعداد نرسیده بودند و یک هیجان خاصی برای شنیدن قدرت بالا در بین همگان من جمله خود سازندگان این محصول وجود داشت،در کامیونی که این تست انجام شد حتی با نصف توان لازم در ساب ووفر باعث آسیب رساندن جدی به خود کامیون و حالت انفجاری در محیط در نظر گرفته شده که گوشه ای از آن اتفاق کنده شدن دربهای کامیون بود...و بعد از آن تستها و مهر و موم کردن و کار کردن بر روی اتاق کامیون نه همان کامیون که حالت مصرفیه خودش رو از دست داده بود و بلکه بر روی کامیون دیگر و در حالت نصفه کاره بودن کارهای لازم بر روی وسیله در یک مسابقه ی SPL حضور پیدا کردند و در آن روز برای تست دبی سعی بر این بود که بدون هیچ وسیله ی ارتباطی برای انتقال سیگنال از همان داخل فرامین لازم انجام بشه که بیشتر این ملزومات به خاطر جو حاکم در اون روز و در خواست و ندانستن توانایی وحشتناک این محصول ساخته شده کار رو به سمت و سویی سوق داد که انجام این کار توسط آقای ریچارد کلارک انجام شود و البته از تلافات جانی آن موقع میشد به سکته ی مغزی اقای کلارک در اون روز و ثبت عدد 162 دبی که یک رکورد جهانی جدید در اون سال محصوب میشد هم به ارمغان آوردند...
تصویر

تصویر

تصویر
..................
محصول نامبرده رو هیچ موقع نمیشد به راحتی و در هر نقطه ای از جهان چه در ساله ساخت محصول و چه در سالهای بعد از اون برای خرید و مصرف توسط دوست داران ستاپهای قدرتی یافت کرد و هیچ گونه چشم داشت تجاری ایی برای کسب درآمد پشت این طرح نبود،در نتیجه تصور ساخت محصولی 60 اینچی که میتونه همانند در اختیار داشتن 160 عدد ساب ووفر 10 اینچی هست رو شاید فقط یک شرکت بلند پرواز میتونه تو ذهنش این ایده رو رشد و به مرحله ی اجرا برسونه و اون فقط شرکت MTX هست.

بازگشت به “مباحث سیستم های قدرتی (SPL)”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان