رينگ و لاستيك

ارسال پست
Ghaardash
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 64
تاریخ عضویت: 07 اکتبر 2017, 21:32
نوع خودرو: ساندرو اتومات

Re: رينگ و لاستيك

پست توسط Ghaardash » 11 اکتبر 2017, 23:49

بارز لاستیک بسیار خوبیه که مخصوصآ زیر ساندرو خیلی خوب و کامل جواب داده . صرفنظر از پهنای بیشتر لاستیک و رخ ظاهری لاستیک ( که واسه خودش محاسن و در مقابل معایبی داره ) هزینه کردن برای تعویض لاستیک صرفآ خارجی به نوعی پول دور ریختنه . نرمی ، ترمزگیری و کلآ هندلینگ ماشین با لاستیکهای خارجی تفاوت محسوسی که قابل ملاحظه باشه حاصل نمیشه . این هم که یکی از دوستان فرمودند بمحض تعویض بارز با دانلوپ نرمی یک کالای خارجی خوب رو تجربه کردن !!!... بیشتر تلقینی است که خریدار برای توجیه خرید خودش و پول اضافی که پرداخت کرده به خودش میکنه . وگرنه در واقع این اتفاق ! به این صورت حاد اصلآ نمیافته ..... فراموش نکنید که قبل از تغیر نام ، قبل از انقلاب بارز با همون نام اصلی خودش یعنی بریجستون ایران تولید میشد و همون وقت هم نسبت به بریجستون ژاپن گرانتر بود . چون با آب و هوا و جادههای ایران سازگاری و عملکرد بهتری از خودش نشون میداد .
دوستان قطعآ قبول خواهند داشت که بریجستون بعنوان یکی از شاخص ترین سازندگان صاحب تکنولژی لاستیک در دنیا مطرحه و از خیلی برندهای کره ای ، چینی ، و حتی ژاپنی مرغوبتر و صاحب دانش فنی برتراست . بریجستون ایران ( بارز ) هم با همکاری و کمکهای تکنولژیکی بریجستون ژاپن تهیه میشه . پس از نظر کیفیت ، اطمینان ، دوام و کلآ عملکرد خیالتون ازش راحت باشه . هزینه اضافی بابت لاستیک نکنید ، مگر اینکه بیشتر جنبه نمای ظاهری ، پهنا و اندازه فاق براتون ملاک باشه .

mahmoodej
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 187
تاریخ عضویت: 04 مارس 2017, 23:34
نوع خودرو: ساندرو اتومات

Re: رينگ و لاستيك

پست توسط mahmoodej » 12 اکتبر 2017, 00:22

deejaydeejay نوشته شده:دوستان گرامی با سلام، در صورتی که دوتا لاستیک عقب یه مارک و یه مدل باشند و فقط درصد اونا اختلاف داشته باشه مثلاً یکیش 100 و اون یکی 60 باشه اشکالی به وجود میاد؟
بله. عقب یا جلو فرقی نداره. با این شرایطی که فرمودید در هر صورت به جلوبندی ماشین و سیستم تعلیق آسیب میرسونه. اگر این دو لاستیک درصد های استهلاک متفاوتی داشته باشند، باید قبل از استفاده بالانس کنید. در این صورت موردی نداره. ولی در کل چنین کاری توصیه نمیشه.

نمایه کاربر
mrm88
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 63
تاریخ عضویت: 12 اکتبر 2014, 18:26
نوع خودرو: استپ وی اتو
محل اقامت: تهران

Re: رينگ و لاستيك

پست توسط mrm88 » 12 اکتبر 2017, 20:00

amin.ir نوشته شده:
mrm88 نوشته شده:دوستان استپ وی اتوماتیک من هفته آینده قراره تحویل بشه و منم مثل خیلی از شماها قصد دارم لاستیکای زیر صفرش رو با یه لاستیک خوب خارجی تعویض کنم تا تجربه رانندگی بهتری نصیبم بشه. تا اینجا که پستاتون رو خوندم به این نتیجه رسیدم که بهترین سایز برای ماشین من 195/65/15 هست درسته؟ (نوشته بودین کم ترین درصد خطا رو داره) حالا نمیدونم این یعنی چی ولی اینجوری از حرفاتون متوجه شدم.

همینطور نکته بعدی که متوجه شدم اینه که با توجه به آب و هوای موجود در تهران(محل استفاده) باید این لاستیک چهار فصل باشه درسته؟

این دوتا نکته و نکته بعدی حالا اینه که از چه برندی و چه مدلی باید بخرم که هم کیفیت و دوام خوبی داشته باشه و هم اینکه تجربه رانندگیم رو از لحاظ لذت سواری و ایمنی ارتقا بده؟

پیشاپیش از توضیحات و راهنماییهاتون در این خصوص ممنونم
سلام دوست عزیز منم تازه ماشین رو تحویل گرفتم
و احتمالا جمعه عازم خیابون امیرکبیر برا تعویض لاستیک هستم
تمام صفحات این تاپیک رو خوندم و مطالب خیلی خوبی بیان شده
کم خطا ترین سایز لاستیک 205-60-15 هست ولی یکی از دوستان گفتن باتوجه به ابنکه یکم فاصله گلگیر تا لاستیک تو استپ وی بیشتره اگه 195-65-15 بندازید اون فاصله بیشتر پرمیشه ولی خوب اینم باید درنظر گرفت که وقتی فاق میره بالا یکم هندلینگ و ایمنی میاد پایین ولی نرمتر میشه ماشین
با درنظر گرفتن اینکه ارتفاع 195-65 نسبت به 205 فقط 7 میلیمتر بیشتر میشه بنظرم این 7 میلیمتر خیلی مهم نیست و من خودم ترجیح میدم205 بندازم
بین مارکهای مختلف هم بنظرم c drive yokohama از همه بهتره
معمولا ژاپنیها کیفیت بهتری دارن ولی کره ایها نرمتر هستن
ولی این مدل c drive یوکوهاما اینطور که من تو ریویوهای خارجی خوندم مدل نرم یوکوهاما هست یعنی شرکت خواسته علاوه بر کیفیت لاستیک نرمی رو تولید کنه مهمتر از اون بخاطر طراحی عاج نامتفارن تعادل خوبی به ویزه تو زمینها خیس هم داره و بخاطر وجود سیلیس در ترکیب لاستیک ترمز گیری عالی داره...همچنین بخاطر طراحی گوشه های لاستیک تو پیچها و هنگام از دست دادن تعادل چسبندگی بالایی داره و خلاصه لاستیک امن و راحتی هست
یه نکته هم برای محاسبه فاق و ... لاستیک بگم مثلا برای لاستیک 205-60-15
(15 که اندازه رینگ هست-205 عرض لاستیک بر مبنای میلیمتر هست-60 هم یعنی فاق لاستیک(فاصله رینگ تا انتهای لاستیک یا شعای لاستیک) 60 درصد پهنای لاستیک هست یعنی اینجا 60 درصد 205 میلیمتر )
فقط نمیدونم 205 کوبش رو زیاد میکنه یانه این برای من مبهمه
مبارکتون باشه
من تو تحقیقاتم به میشلین رسیدم مدل Energy Saver Plus سایز 195/65/15 ساخت اسپانیا هفته آخر 2016 جفتی 712 بم قیمت دادن و لاستیکای زیر صفرش رو هم 400 بر میدارن! حالا نمیدونم این بهتره یا یوکوهاما سی درایو که شما گفتین، متاسفانه نمیدونم درصد خطا چطور محاسبه می شه و اینکه مثلا من برای استپ وی اتوماتیکم تا چه سایز و اندازه ای رو میتونم بدون مشکل هم برای ABS و هم برای ECU و گیربکس اتوماتیک استفاده کنم؟

کلا اساتید تو این زمینه رفرنس معتبری سراغ دارن؟ که بدونم برای استپ وی دنده اتوماتیک که بیشترین و بهترین سایزی که حداقل خطا و مشکل رو برای ماشین داشته باشه و کیفیت رانندگی ماشین و ایمنی اونو افزایش بده چیه؟ همچنین بعد از تجربه ای که دوستان استپ وی اتوماتیک سوار داشتن برای رانندگی تو تهران چه برند و مدلی مناسب تره؟

نمایه کاربر
davo0d-s000t
دنده 2
پست: 2716
تاریخ عضویت: 18 ژوئن 2010, 17:36
نوع خودرو: سمند
محل اقامت: 0.5جهان

Re: رينگ و لاستيك

پست توسط davo0d-s000t » 12 اکتبر 2017, 21:22

در انتخاب میشلن انرژی سیورپلاس شک نکنید
در مورد سایر موارد اطلاعی ندارم...
فقط اروپایی

amin.ir
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 224
تاریخ عضویت: 13 می 2011, 17:54
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: رينگ و لاستيك

پست توسط amin.ir » 13 اکتبر 2017, 15:16

دوستان امروز رفتم لاستیکهامو عوض کردم
بارزها رو 440 برداشت
یوکوهاماc drive انداختم 205 -60-15 جفتی 525
4 هم بابت بالانس گرفت و تعویض

amin.ir
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 224
تاریخ عضویت: 13 می 2011, 17:54
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: رينگ و لاستيك

پست توسط amin.ir » 13 اکتبر 2017, 20:51

amin.ir نوشته شده:دوستان امروز رفتم لاستیکهامو عوض کردم
بارزها رو 440 برداشت
یوکوهاماc drive انداختم 205 -60-15 جفتی 525
4 هم بابت بالانس گرفت و تعویض
یه مقدار دست اندازها رو به ماشین منتقل میکرد انگار فک میکردی جیپ سوارشدی :(
رفتم تنظیم باد دیدم بادش رو 40 بود
اوردم رو 32 باز هنوز دست اندازها رو به ماشین منتقل میکنه
نرمتر میشه بعد یه مدت؟!

ess_1362
دنده 1
پست: 1355
تاریخ عضویت: 06 ژوئن 2013, 13:14
نوع خودرو: گاری چهار چرخ

Re: رينگ و لاستيك

پست توسط ess_1362 » 13 اکتبر 2017, 21:04

amin.ir نوشته شده:
amin.ir نوشته شده:دوستان امروز رفتم لاستیکهامو عوض کردم
بارزها رو 440 برداشت
یوکوهاماc drive انداختم 205 -60-15 جفتی 525
4 هم بابت بالانس گرفت و تعویض
یه مقدار دست اندازها رو به ماشین منتقل میکرد انگار فک میکردی جیپ سوارشدی :(
رفتم تنظیم باد دیدم بادش رو 40 بود
اوردم رو 32 باز هنوز دست اندازها رو به ماشین منتقل میکنه
نرمتر میشه بعد یه مدت؟!
معمولا لاستیک با کارکرد بیشتر خشکتر میشه و باز هم معمولا لاستیک های ساخت ژاپن از گره و اروپایی خشک ترن(حالا سومیتومو را یکم استثنا فرض کنید)
البته قبلا هم گفتم که نیازی نیست الزاما لاستیک با سایز بیشتر بگیرید چون باز هم تعلیق خشک تر خواهد شد
اگر قبلش من نظر می دادم می گفتم همون میشلن با سایز 185
به هر حال منتظر ترمتر شدن این لاستیک نباشید

amin.ir
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 224
تاریخ عضویت: 13 می 2011, 17:54
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: رينگ و لاستيك

پست توسط amin.ir » 13 اکتبر 2017, 21:07

ess_1362 نوشته شده:
amin.ir نوشته شده:
amin.ir نوشته شده:دوستان امروز رفتم لاستیکهامو عوض کردم
بارزها رو 440 برداشت
یوکوهاماc drive انداختم 205 -60-15 جفتی 525
4 هم بابت بالانس گرفت و تعویض
یه مقدار دست اندازها رو به ماشین منتقل میکرد انگار فک میکردی جیپ سوارشدی :(
رفتم تنظیم باد دیدم بادش رو 40 بود
اوردم رو 32 باز هنوز دست اندازها رو به ماشین منتقل میکنه
نرمتر میشه بعد یه مدت؟!
معمولا لاستیک با کارکرد بیشتر خشکتر میشه و باز هم معمولا لاستیک های ساخت ژاپن از گره و اروپایی خشک ترن(حالا سومیتومو را یکم استثنا فرض کنید)
البته قبلا هم گفتم که نیازی نیست الزاما لاستیک با سایز بیشتر بگیرید چون باز هم تعلیق خشک تر خواهد شد
اگر قبلش من نظر می دادم می گفتم همون میشلن با سایز 185
به هر حال منتظر ترمتر شدن این لاستیک نباشید
C drive علاوه بر ترمزگیری و عملکرد مناسب تو زمین خیس نرم هم هیت
حقیقتش تو ایران خیلی نمیشه رو حرف فروشنده اعتماد کرد
خودم رفتم تو سایتهای خارجی زیاد تحقیق کردم راجع به لاستیک از c drive یوکو خیلی تعریف کردند البته با دلایل منطقی مثل وجود سیلیس و عاج نامتقارن و ...
قبلا روی یه ماشین دیگه هم تست کردم به تازگی
205 همبرخلاف گفته خیلی از دوستان نه فرمون رو سفت کرد نه هیچی
نمبدونم شاید کلا سانثرو اینطوری باشه یا من حساس شدم
اخه اصلا باهاش رانندگی نکردم با بارز از نمایندگی اومدم خونه و امروز رفتم تعویض لاستیک... یعنی با لاستیک دیگه ای با ساندرو نرفتم
من قبلا پرشیا85 داشتم بنظرم یکم از این نرمتر بود

amir_t6262
دنده 1
پست: 1428
تاریخ عضویت: 02 دسامبر 2011, 23:14

Re: رينگ و لاستيك

پست توسط amir_t6262 » 13 اکتبر 2017, 22:07

amin.ir نوشته شده:
amin.ir نوشته شده:دوستان امروز رفتم لاستیکهامو عوض کردم
بارزها رو 440 برداشت
یوکوهاماc drive انداختم 205 -60-15 جفتی 525
4 هم بابت بالانس گرفت و تعویض
یه مقدار دست اندازها رو به ماشین منتقل میکرد انگار فک میکردی جیپ سوارشدی :(
رفتم تنظیم باد دیدم بادش رو 40 بود
اوردم رو 32 باز هنوز دست اندازها رو به ماشین منتقل میکنه
نرمتر میشه بعد یه مدت؟!
بنظرم باد را روی 30 تنظیم کن.

amin.ir
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 224
تاریخ عضویت: 13 می 2011, 17:54
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: رينگ و لاستيك

پست توسط amin.ir » 13 اکتبر 2017, 22:17

amir_t6262 نوشته شده:
amin.ir نوشته شده:
amin.ir نوشته شده:دوستان امروز رفتم لاستیکهامو عوض کردم
بارزها رو 440 برداشت
یوکوهاماc drive انداختم 205 -60-15 جفتی 525
4 هم بابت بالانس گرفت و تعویض
یه مقدار دست اندازها رو به ماشین منتقل میکرد انگار فک میکردی جیپ سوارشدی :(
رفتم تنظیم باد دیدم بادش رو 40 بود
اوردم رو 32 باز هنوز دست اندازها رو به ماشین منتقل میکنه
نرمتر میشه بعد یه مدت؟!
بنظرم باد را روی 30 تنظیم کن.
مرسی امیرجان
رو 32 اوردم خیلی بهتر شد
ولی بازم دست اندارها رو قشنگ میده تو کابین
ولی تو اتوبون واقعا عالی بود امروز تست کردم
نمیدونم طبیعیه یا این اینجوریه
البته ماشینو تازه گرفتم شاید حساسیت زیاد باشه؟
بنظرتون برم پیش لاستیک فروشه بگم یا مثلا با هانکوک عوض کنه یا بیخیال شیم
البته امنیتش برام مهمتره چسبندگی و ترمز و ...

ارسال پست

بازگشت به “ساندرو - SANDERO”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان