فیلتر هواکش ریو

مدیر انجمن: morbid

نمایه کاربر
Parham_j1000
دنده 3
پست: 3790
تاریخ عضویت: 11 مارس 2006, 17:01
تماس:

Re: فیلتر هواکش ریو

پست توسط Parham_j1000 » 08 ژوئن 2014, 18:22

meisam210 نوشته شده:
kolahesiah نوشته شده:میثم جان
این قطعه همون فیدرز هست
عملا هیچ کار مثبتی انجام نمیده !!
از اون طرف جلوی گردش هوا رو هم میگیره !
کدوم آبیه؟؟؟

تعوری که باس جواب بده چون هوایی که در گردشش بصورت دوار باشه سریعتر از هوایی که مستقیم میره هست
عملا نمیدونم چی بگم والا
این جمله ای که فرمودید کاملا درسته

هوائی که گردش داره سرعتش کمی بیشتره

ولی دوستان دنبال نتیجه آنی هستن یا حتی دیدن نتیجه اینکار

که میشه گفت نتیجه خیلی تاثیر گذاری نداره

من نمیتونم بگم 1 اسب بخار به قدرت اضافه میشه

فقط این موضوع مطرحه که هوا رو به صورت چرخشی در میاره پس سرعت هوا بیشتر میشه

و هوا با سرعت و مقدار بیشتری وارد محفظه سیلندر میشه پس در نتیجه احتراق بهتر
پرهام1000 آیدی جدیدم parham_j1000
نمایه کاربر
Mahyar70
دنده 4
پست: 4556
تاریخ عضویت: 13 می 2010, 18:01
نوع خودرو: fuji nevada (دزدینش)
محل اقامت: تهران - مینی سیتی (شهرک صدف)

Re: فیلتر هواکش ریو

پست توسط Mahyar70 » 29 نوامبر 2014, 00:31

سالم دوستان
سایکلوم ورتکسی هم مثل این قطعه هست هردو سعی در ایجاد جریان گردابی دارن تا با ایجاد مکشی که موتور تولید میکنه ی گردشی رو توی هوای ورودی بوجود بیارن .
ولی این جریان چقدر دوم داره و این که وقتی به تیقه یا پولکی دریجه گازکه کاملا" بازه برخورد میکنه آیا این جریان از هم نمیپاشه ؟ یا وقتی وارد محفظه آرامش میشه چی ؟ و وقتی که به هر رانر هر سیلندر برسه چطور ؟ اگه تاثیر این قطعه خوب بود کرایسلر و بنز و .... بیکار نبودن . یا طرف بیکار بوده بیاد تراتل بادی درست کنه .
در واقع بیشتر مانعی در برابر جریان هوا هست تا اینکه بخاد بازده موتور رو افزایش بده .
دوستان ی توضیحی میدم . ببینید درست میگم یا نه >> بچه هایی که سیالات خوندن ی سوال داشتم
این قطعه با ایجاد ی محیط پرفشاردر اطراف لوله که به صورت چرخشی عمل میکنه و سرعت کمی داره ی محیطی در میکرز این گرداب یا این جریان گردابی داریم درسته ؟ که سرعتش زیاده ؟ من اینجوری درکش میکنم . ولی وقتی ما مکش داریم چجوری میشه فشار رو افزایش داد ؟ بدونه این که سیستم پرخران باشه . منظورم با این سیستم سایکلون هست .
ی توضیح بدید ممنون میشم

ادیت :
از این نظر گفتم پر فشار که وقتی جریان گردابی میشه گریز از مرکز باعث میشه تا تراکم هوا در دیواره بیشتر بشه . درست نمیگم ؟
viewtopic.php?f=35&t=99223تغییر مکانیزم عملکرد سرسیلندر
نمایه کاربر
Vhid134
دنده 1
پست: 1916
تاریخ عضویت: 24 سپتامبر 2011, 18:06
نوع خودرو: RIO LS-L90 AT
محل اقامت: رشت

Re: فیلتر هواکش ریو

پست توسط Vhid134 » 13 دسامبر 2014, 10:40

برداشت من از عملکرد این وسیله(سایکلون)به این صورتِ
در حالت عادی با باز شدن دریچه گاز مولکول های هوا بطور نامنظم وبا اغتشاش بسمت دریچه گاز حرکت میکنن ومثلا 1 لیتر بر ثانیه زمانی که مثلا دریچه 10% بازه ازش عبور میکنند. حالا اگه سایکلون سر راهش قرار بدیم مولکول های هوا بابرخوردبه پره های سایکلون حرکت گردابی (ورتکس)بخودشون میگیرن (شبیه همون حالتی که موقع خروج اب تو کاسه روشویی دیده میشه)واز طرفی با افزایش سرعت باعث میشه که مولکول ها با نظم ودانسیته بیشتری وارد تراتل بادی بشن حالا اگه دریچه همون 10% درصد قبلی باز باشه این بار مقداری بیشتر مثلا 1.05 لیتر هوا از دریچه گاز عبور میکنه واین مقدار اندک هوای اضافی تاثیر کمی هم در افزایش راندمان پر شدن سیلندر و نسبت هوابه سوخت داشته ودرنتیجه موجب افزایش توان و کاهش سوخت میشه که شاید زیاد محسوس نباشه.فکر کنم شبیه سایکلون تو قسمت ورودی هوای 405 وجود داره .(قسمت ابتدای لوله خرطومی که از جلو پنجره میاد)
ارسال پست

بازگشت به “آموزشهای تصویری”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان