تاپیک جامع دنا+ توربو(ELX)

مدیر انجمن: milad IV

ارسال پست
mrtng2009
شروع حركت
پست: 47
تاریخ عضویت: 13 مارس 2011, 11:41
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: تاپیک جامع دنا+ توربو(ELX)

پست توسط mrtng2009 » 16 آپریل 2018, 14:57

babak1388 نوشته شده:
16 آپریل 2018, 08:52
mrtng2009 نوشته شده:
16 آپریل 2018, 08:48
hosein80 نوشته شده:
16 آپریل 2018, 02:17
mrtng2009 نوشته شده:
16 آپریل 2018, 02:08
سلام دوستان
کسی شتاب ماشینش رو با سورن توربو مقایسه عملی کرده

مال من حدود ۱.۵ تا ۲ ثانیه با سورن فرق می‌کنه. برای بقیه هم همینجوریه؟
سلام. جسارتا یکی دو ثانیه شتاب شما بیشتر از سورنه یا کمتر؟ زیر 9 میزنید با دنا توربو یا نه؟
دنا کمتره
با یکی از دوستای خیلی خوب این سایت تست کردیم.
هر دو فابریک دنا ۳۰۰۰ تا و سورن ۶۰۰۰ تا کار کرده
به طرز کاملا محسوسی تو تمام دنده‌ها به خصوص دنده ۲ و ۳ قدرت و شتاب سورن بیشتره.
باهاشون که صحبت کردم تو سر بالایی‌هایی که من مجبور به ۴ معکوس بدم ایشون با سورن به راحتی با ۵ بالا می ره.
من این ماشین رو فقط برای قدرت و شتابش گرفتم. الان عملا با مدل معمولی فرق چندانی نمی‌کنه.
تو این وضعیت من موندم برای چی حدود ۴ تومن بیشتر پول این ماشین رو دادیم و از اون ور هم باید هزینه نگهداری بیشتر بدیم (روغن خوب، تعویض زودتر روغن ومخلفات و ...) خوب همون مدل پلاس رو می‌گرفتیم.
اگه در این حد شتاب کم هست، ممکنه مشکلی داشته باشه!
*چک کنید که توربو وارد مدار میشه یا نه!(موارد زیادی تو نمایندگی ها دیدم که توربو وارد مدار نمیشده ...)
تو نمایندگی هم نشون دادم چک کرد گفت مشکلی نداره.
این دو ماشین ظاهرا به غیر از اینتر کولر (که اونم به گفته اهل فن باید باعث افزایش قدرت و شتاب بشه نه کاهش) هیچ تفاوت سخت افزاری دیگه‌ای نداره. به نظر حقیر تفاوت نرم‌افزاری نباید باعث این اندازه کاهش توان بشه.
دوستان یه همفکری کنن مشکل رو پیدا کنیم.
نمایه کاربر
ممل-امریکایی
يار همراه
پست: 2004
تاریخ عضویت: 14 فوریه 2017, 18:02
نوع خودرو: ۲۰۶/۴۰۵/پارس/سمند...
محل اقامت: ایران خوزستان
اینستاگرام: @mr_daglas
تماس:

Re: تاپیک جامع دنا+ توربو(ELX)

پست توسط ممل-امریکایی » 16 آپریل 2018, 15:38

سلام
موتور دیزلی جدید ایرانخودرو،با قدرت۱۲۰اسب بخار
و مصرف صدی پنج.
برای نصب روی سورن و دنا.
IMG_20180416_153222_992.jpg
IMG_20180416_153222_992.jpg (113.05 کیلو بایت) مشاهده 181 مرتبه
IMG_20180416_153229_261.jpg
IMG_20180416_153229_261.jpg (73.98 کیلو بایت) مشاهده 181 مرتبه
IMG_20180416_153245_512.jpg
IMG_20180416_153245_512.jpg (64.74 کیلو بایت) مشاهده 181 مرتبه
اما باتوجه با گازوییل های موجود در ایران بعید هست از کارایی خوبی برخوردار باشه.
اگر برای حرف مفت مالیات میزاشتند، دهن خیلی ها بسته میشد...
نمایه کاربر
yoosefheidari
دنده 1
پست: 1110
تاریخ عضویت: 16 آپریل 2011, 12:44
نوع خودرو: RD-SLX TU5-سورنTURBO
محل اقامت: شهرکرد-آریاشهر

Re: تاپیک جامع دنا+ توربو(ELX)

پست توسط yoosefheidari » 16 آپریل 2018, 18:01

تعلیق عقب این ماشین چه تغییراتی داشته دوستان؟
HU : CDA-137EBT RE : Helix H236 Precision FR : MX165PLUS
نمایه کاربر
ممل-امریکایی
يار همراه
پست: 2004
تاریخ عضویت: 14 فوریه 2017, 18:02
نوع خودرو: ۲۰۶/۴۰۵/پارس/سمند...
محل اقامت: ایران خوزستان
اینستاگرام: @mr_daglas
تماس:

Re: تاپیک جامع دنا+ توربو(ELX)

پست توسط ممل-امریکایی » 16 آپریل 2018, 19:24

سلام
در اون خصوص چیزی گفته نشده.
اگر برای حرف مفت مالیات میزاشتند، دهن خیلی ها بسته میشد...
mohamad1995
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 53
تاریخ عضویت: 19 آگوست 2016, 22:02
نوع خودرو: MERCEDES E250
محل اقامت: تهران بزرگ

Re: تاپیک جامع دنا+ توربو(ELX)

پست توسط mohamad1995 » 16 آپریل 2018, 22:50

mrtng2009 نوشته شده:
16 آپریل 2018, 14:57
babak1388 نوشته شده:
16 آپریل 2018, 08:52
mrtng2009 نوشته شده:
16 آپریل 2018, 08:48
hosein80 نوشته شده:
16 آپریل 2018, 02:17


سلام. جسارتا یکی دو ثانیه شتاب شما بیشتر از سورنه یا کمتر؟ زیر 9 میزنید با دنا توربو یا نه؟
دنا کمتره
با یکی از دوستای خیلی خوب این سایت تست کردیم.
هر دو فابریک دنا ۳۰۰۰ تا و سورن ۶۰۰۰ تا کار کرده
به طرز کاملا محسوسی تو تمام دنده‌ها به خصوص دنده ۲ و ۳ قدرت و شتاب سورن بیشتره.
باهاشون که صحبت کردم تو سر بالایی‌هایی که من مجبور به ۴ معکوس بدم ایشون با سورن به راحتی با ۵ بالا می ره.
من این ماشین رو فقط برای قدرت و شتابش گرفتم. الان عملا با مدل معمولی فرق چندانی نمی‌کنه.
تو این وضعیت من موندم برای چی حدود ۴ تومن بیشتر پول این ماشین رو دادیم و از اون ور هم باید هزینه نگهداری بیشتر بدیم (روغن خوب، تعویض زودتر روغن ومخلفات و ...) خوب همون مدل پلاس رو می‌گرفتیم.
اگه در این حد شتاب کم هست، ممکنه مشکلی داشته باشه!
*چک کنید که توربو وارد مدار میشه یا نه!(موارد زیادی تو نمایندگی ها دیدم که توربو وارد مدار نمیشده ...)
تو نمایندگی هم نشون دادم چک کرد گفت مشکلی نداره.
این دو ماشین ظاهرا به غیر از اینتر کولر (که اونم به گفته اهل فن باید باعث افزایش قدرت و شتاب بشه نه کاهش) هیچ تفاوت سخت افزاری دیگه‌ای نداره. به نظر حقیر تفاوت نرم‌افزاری نباید باعث این اندازه کاهش توان بشه.
دوستان یه همفکری کنن مشکل رو پیدا کنیم.
منظوره شما اینه که توربو نداره؟
نه دوست عزیز توربو که کاملا بر سر ورودی هوا قبل از اینتر کولر مشخصه و قطعا پروانه هایه توربو هم میچرخه و کار میکنه ولی قدرت خروجی چرا با مدل معمولی تفاوتی نداره دوستان باید نطر هایه تخصصی تری بدن
نمایه کاربر
saman...
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 139
تاریخ عضویت: 28 می 2013, 11:32
نوع خودرو: viva spirit
محل اقامت: سرزمین پارس

Re: تاپیک جامع دنا+ توربو(ELX)

پست توسط saman... » 16 آپریل 2018, 23:04

فیلم هایه تو آپارات رو بررسی بکنید متوجه میشید تفاوت شتاب خاصی بین سورن توربو و دنا توربو نیستش
سورن به اندازه یک ماشین جلو میوفته که خب به خاطر وزن کمتر طبیعی هستش
.
البته من مطمعن نیستم همه یه دنا های توربو مثل همدیگه راه برن
بعضی از دوستان هم که ecu دنا توربو رو دوباره برنامه میدن که کاتاف رو میبرن بالاتر
خداروشکر که به دخترا گواهینامه موتور نمیدن . بد بخت میشدیم
نمایه کاربر
HAMID.RACER
يار همراه
پست: 2187
تاریخ عضویت: 28 فوریه 2009, 21:29
نوع خودرو: TU5.EF7.M13.BP
محل اقامت: تهران

Re: تاپیک جامع دنا+ توربو(ELX)

پست توسط HAMID.RACER » 17 آپریل 2018, 06:33

saman... نوشته شده:
16 آپریل 2018, 23:04
فیلم هایه تو آپارات رو بررسی بکنید متوجه میشید تفاوت شتاب خاصی بین سورن توربو و دنا توربو نیستش
سورن به اندازه یک ماشین جلو میوفته که خب به خاطر وزن کمتر طبیعی هستش
.
البته من مطمعن نیستم همه یه دنا های توربو مثل همدیگه راه برن
بعضی از دوستان هم که ecu دنا توربو رو دوباره برنامه میدن که کاتاف رو میبرن بالاتر
سورن و دنا کمتر از 10 کیلو تفاوت وزنی دارن.
ظاهر مجلل ماشین دلیل بر وزن بالای اون نیست
این مشکل رو با کاربرای بخش 405 و پارس هم داشتیم که مدعی میشدن به خاطر وزن 50 کیلو سنگین تر پارس، مثل بنز میچسبه روی زمین که اون هم اشتباه بود
مطمئنا این اختلاف به دلیل وزن نیست چون این دو ماشین هم وزن هستند، پس به دنبال دلیل دیگه ای باشید.
ارزش ماشین به نوع و مدلش نیست,ارزش ماشین به راننده ایه که پشتش میشینه
نمایه کاربر
babak1388
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 340
تاریخ عضویت: 05 ژانویه 2014, 21:49
نوع خودرو: 141SL و 206 تیپ 2

Re: تاپیک جامع دنا+ توربو(ELX)

پست توسط babak1388 » 17 آپریل 2018, 07:38

mohamad1995 نوشته شده:
16 آپریل 2018, 22:50
منظوره شما اینه که توربو نداره؟
نه دوست عزیز توربو که کاملا بر سر ورودی هوا قبل از اینتر کولر مشخصه و قطعا پروانه هایه توربو هم میچرخه و کار میکنه ولی قدرت خروجی چرا با مدل معمولی تفاوتی نداره دوستان باید نطر هایه تخصصی تری بدن
نمیشه که توربو نداشته باشه! خوب چشم داریم و میبینیم...

ولی مشکل اینه که اون قطعات یا برنامه هایی که قراره تو دور 1500~2000 مسیر انحرافی رو مسدود کنه و تمام گاز خروجی از موتور رو وارد مجموعه شارژر کنه، درست عمل نمیکنه و مسیر انحرافی کامل مسدود نمیشه یا تو دور های بالاتر این اتفاق میوفته یا ...


*در مورد دنا پلاس های معمولی 3 تا ECU من دیدم که استفاده میکنن و یکی کروز هست و 2 تا بوش!
تا جایی که میدونم کروز کلا مرخصه و هیچ عجله ای تو کارش نیست!
یکی ECU بوش ME 17.9.71 هست که کمی تنبل هست.
ولی بعضی ها ECU بوش ME 7.4.9 دارند که سرحال تر هستند.
mrtng2009
شروع حركت
پست: 47
تاریخ عضویت: 13 مارس 2011, 11:41
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: تاپیک جامع دنا+ توربو(ELX)

پست توسط mrtng2009 » 17 آپریل 2018, 09:24

babak1388 نوشته شده:
17 آپریل 2018, 07:38
mohamad1995 نوشته شده:
16 آپریل 2018, 22:50
منظوره شما اینه که توربو نداره؟
نه دوست عزیز توربو که کاملا بر سر ورودی هوا قبل از اینتر کولر مشخصه و قطعا پروانه هایه توربو هم میچرخه و کار میکنه ولی قدرت خروجی چرا با مدل معمولی تفاوتی نداره دوستان باید نطر هایه تخصصی تری بدن
نمیشه که توربو نداشته باشه! خوب چشم داریم و میبینیم...

ولی مشکل اینه که اون قطعات یا برنامه هایی که قراره تو دور 1500~2000 مسیر انحرافی رو مسدود کنه و تمام گاز خروجی از موتور رو وارد مجموعه شارژر کنه، درست عمل نمیکنه و مسیر انحرافی کامل مسدود نمیشه یا تو دور های بالاتر این اتفاق میوفته یا ...


*در مورد دنا پلاس های معمولی 3 تا ECU من دیدم که استفاده میکنن و یکی کروز هست و 2 تا بوش!
تا جایی که میدونم کروز کلا مرخصه و هیچ عجله ای تو کارش نیست!
یکی ECU بوش ME 17.9.71 هست که کمی تنبل هست.
ولی بعضی ها ECU بوش ME 7.4.9 دارند که سرحال تر هستند.
برای من ۷.۴.۹ هست با سورن ۷.۴.۹ تست کردیم.(با یکی از بچه‌های خیلی خوب این سایت) کارکرد دنا ۳۰۰۰ سورن ۶۰۰۰ تست شتاب حدود ۱.۵ ثانیه اختلاف داشت.
غیر از این هم کاملا مشخص بود گشتاور بالاتره. تو دنده ۲ و ۳ خیلی شتابش بالاتر از دنای من بود.
اون دوستمون می‌گفت؛ یکی دیگه از دوستان که سورن توربو داره و نسبتا حرفه‌ای هم هست دنا توربو رو تست کرده اونم ضعیف تر از سورن بوده
فکر می‌کنم این موضوع عمومیت داشته باشه و فقط مختص به ماشین من نیست.
از دوستان کسی صفر تا صد تست کرده؟
mohamad1995
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 53
تاریخ عضویت: 19 آگوست 2016, 22:02
نوع خودرو: MERCEDES E250
محل اقامت: تهران بزرگ

Re: تاپیک جامع دنا+ توربو(ELX)

پست توسط mohamad1995 » 17 آپریل 2018, 09:59

طبقه چیزی که تو سایت ایران خودرو زده
0 تا 100 دنا معمولی 13.5 ثانیه هستش 0 تا 100 دنا توربو 10 ثانیه
تاپ اسپید هم دنا معمولی 189 دنا توربو 205 که دوستان اگر کیلیپ هایه آپارات رو بررسی کنن سرعت 230 با جی پی اس رو بچه ها فیلم گرفتن!!!!!
.
تاپ اسپید و 0 تا 100 دنا توربو با سورن توربو طبقه سایت ایران خودرو دقیقا یکی هستش
.
ولی من فکر میکنم صفر تا صد دنا توبو بنده حدود 13 ثانیه باشه ( ایشالا بعد آب بندی تست میکنیم )
.
البته دوستان به سایز بزرگه رینگ و لاستیک دنا توربو هم توجه داشته باشید که تو شتاب اولیه تاثیر منفی زیادی داره
ارسال پست

بازگشت به “دنا - Dena”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: Ali2736 و 5 مهمان