رینگ و لاستیک دنا

مدیر انجمن: milad IV

ارسال پست
نمایه کاربر
shakib56
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 453
تاریخ عضویت: 12 دسامبر 2012, 12:04
نوع خودرو: ...

Re: رینگ و لاستیک دنا

پست توسط shakib56 » 23 آگوست 2016, 11:12

ali42016191 نوشته شده: سلام
خیلی خیلی ممنونم
بله نظر شخصی منم اینه که باید عوضشون کنم با اینکه شناختی روی لاستیکها ندارم ولی همین که اسم چینی روش هست حس خوبی ندارم .. اینو باید بذارم تو اولویت کارام
باتشکر..
بعد این لاستیک مثل همه دناها 185 هست اونو هم بهترین حالت چیه که موقع تعویض درنظر بگیرم 195یا 205 برای توضیح هم بگم که ما یه خانواده 4 نفره ایم که زیاد اهل سرعت رفتن و ... نیستم
به نظرم من لاستیک کره ای (کومهو، هانکوک، نکسن ) چهار فصل، سایز 15 65 195 بهترین و اقتصادی ترین گزینه برای نهایت نرمی ماشین شما هست. البته اگه خیلی روی اندازه های فابریک حساس هستید 15 60 205 یا همون 15 65 185 رو استفاده کنید ...
موفق باشید
برای اصیل بودن کافی است دروغ نگویی ،
...............و نخواهی چیزی باشی که نیستی ...

ali42016191
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 53
تاریخ عضویت: 02 آگوست 2016, 22:58
نوع خودرو: دنا

Re: رینگ و لاستیک دنا

پست توسط ali42016191 » 23 آگوست 2016, 20:17

shakib56 نوشته شده:
ali42016191 نوشته شده: سلام
خیلی خیلی ممنونم
بله نظر شخصی منم اینه که باید عوضشون کنم با اینکه شناختی روی لاستیکها ندارم ولی همین که اسم چینی روش هست حس خوبی ندارم .. اینو باید بذارم تو اولویت کارام
باتشکر..
بعد این لاستیک مثل همه دناها 185 هست اونو هم بهترین حالت چیه که موقع تعویض درنظر بگیرم 195یا 205 برای توضیح هم بگم که ما یه خانواده 4 نفره ایم که زیاد اهل سرعت رفتن و ... نیستم
به نظرم من لاستیک کره ای (کومهو، هانکوک، نکسن ) چهار فصل، سایز 15 65 195 بهترین و اقتصادی ترین گزینه برای نهایت نرمی ماشین شما هست. البته اگه خیلی روی اندازه های فابریک حساس هستید 15 60 205 یا همون 15 65 185 رو استفاده کنید ...


موفق باشید
ممنون لطف کردید

aminsa3000
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 219
تاریخ عضویت: 13 ژولای 2016, 11:44
نوع خودرو: دنا

Re: رینگ و لاستیک دنا

پست توسط aminsa3000 » 08 سپتامبر 2016, 17:04

اقا یه فروشگاه معتبر تو تهران ادرس بدین بریم هانکوک یا کومهو بخریم!اینجور که تحقیق کردم لاستیک فروشا اکثر لاستیکای تابستونی رو همینجوری میگن چهار فصله در صورتی که مدلهای مختلف دارن لاستیکهای هر برند!بین هانکوک و کومهو موندم واقعا و البته توی سایتای خارجی گشتم هانکوک طرفدارش بیشتر بود!نرمی هانکوک چطوره!؟مدل هانکوک optimo 4s هست چیزی که تو نت تعریف میدن!راهنمایی کنید از کی بگیریم

نمایه کاربر
mahdi96
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 63
تاریخ عضویت: 02 آگوست 2016, 17:45
محل اقامت: ایران_تهران
تماس:

Re: رینگ و لاستیک دنا

پست توسط mahdi96 » 24 سپتامبر 2016, 12:32

ali42016191 نوشته شده:
shakib56 نوشته شده:
ali42016191 نوشته شده:سلام
ماشینمو تازه تحویل گرفتم رینگ شهاب ولی لاستیک چینیه
میخواستم بپرسم لاستیک چینی خوبه برای دنا یا نه
دیگه لاستیک چینی نیاز به تحقیق نداره!!!! اینو از سابقه ، قیمت و متاسفانه سیاست شرکت فشل ایرانخودرو میشه فهمید!!!
این شرکتای خودرو سازی داخلی (ایرانخودرو و سایپا) پدر ملت رو درآوردن به بهانه حمایت از تولید داخلی . هر چی بدبختی ، عقب ماندگی، تعرفه و گرونی خودروهای روز دنیا و بی کیفیتی در صنعت خودرو هست رو داریم به خاطر کمک به اینا تحمل می کنیم، بعد متاسفانه می بینیم با اینکه این همه لاستیک ایرانی و تولید کننده ایرانی در لاستیک سازی وجود داره بخاطر ارزونی میرن از محصولات چینی استفاده میکنن!!!!!!!!! :x آخه اگه لاستیک ایرانی نمیداشتیم ، خوب یه چیزی ولی حالا آدم میمونه با اینا که سرشون رو زیر برف کردن... اگه بنا به ارزون تموم شدن ماشینه که تعرفه رو بردارین ببینین چقدر ماشین با کیفیت اروپایی، ژاپنی ، کره ای و ... با قیمت پایینتر از محصولات شما میشه خرید!!!!!...

بگذریم دوست من..، حتما لاستیک چینی رو عوض کنید به نظر من چون نه امنیت داره و نه تعادل. شما با سرعت بالای 80 تا ، زدن فرمون رو با لاستیک چینی متوجه میشید...
موفق باشید.
سلام
خیلی خیلی ممنونم
بله نظر شخصی منم اینه که باید عوضشون کنم با اینکه شناختی روی لاستیکها ندارم ولی همین که اسم چینی روش هست حس خوبی ندارم .. اینو باید بذارم تو اولویت کارام
باتشکر..
بعد این لاستیک مثل همه دناها 185 هست اونو هم بهترین حالت چیه که موقع تعویض درنظر بگیرم 195یا 205 برای توضیح هم بگم که ما یه خانواده 4 نفره ایم که زیاد اهل سرعت رفتن و ... نیستم

سلام

دوست عزیز طبق تحقیقاته بنده بهترین گزینه ها برای لاستیک دنا این ها میباشد 195-16-55 و 215-16-50 این دو سایز بهترین سایز برای دنا هستند که من بنا بدلایل امنیت جانی و رانندگی سرعتی که دارم گزینه دوم رو مناسب تر میبینم ولی خب تنها تفاوتش با 195 سفت تر شدنه فرمون تو حالت215 هست که اصلا قابل توجه نیست و در ظاهر ماشین هم 215 واقعا یه سروگردن سرتر میباشد

dena95
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 180
تاریخ عضویت: 14 سپتامبر 2016, 16:12
نوع خودرو: دنا
محل اقامت: شیراز

Re: رینگ و لاستیک دنا

پست توسط dena95 » 26 سپتامبر 2016, 01:17

دوستان به نظر شما اگر ۱۸۵ فابریک ماشین رو که لینگ لانگ هست بدم و جای اون همون ۱۸۵ هانکوک بگیرم آیا توی نرمی ماشین و به صدا نیافتادن اتاق تاثیری خواهد داشت؟ میخوام اینو بدونم که واقعا تاثیرش محسوس هست؟
اینو بگم که خیلی مایل نیستم از ۲۰۵ استفاده کنم چون هندلیگ و ترمزگیری خیلی مهم نیست برام و فابریک نگه داشتن خودرو برام مهمتره. آخه رانندگی پرشتابی ندارم و آروم رانندگی میکنم و سواری نرم خودرو برام مهمتره. خود لاستیک فروشها هم میگن لینگ لانگ لاستیک بدی نیست و اتفاقا لاستیک نرمی حساب میشه. حالا به نظر شما نگهش دارم یا با هانکوک عوض کنم؟

نمایه کاربر
shakib56
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 453
تاریخ عضویت: 12 دسامبر 2012, 12:04
نوع خودرو: ...

Re: رینگ و لاستیک دنا

پست توسط shakib56 » 26 سپتامبر 2016, 09:20

dena95 نوشته شده:دوستان به نظر شما اگر ۱۸۵ فابریک ماشین رو که لینگ لانگ هست بدم و جای اون همون ۱۸۵ هانکوک بگیرم آیا توی نرمی ماشین و به صدا نیافتادن اتاق تاثیری خواهد داشت؟ میخوام اینو بدونم که واقعا تاثیرش محسوس هست؟
اینو بگم که خیلی مایل نیستم از ۲۰۵ استفاده کنم چون هندلیگ و ترمزگیری خیلی مهم نیست برام و فابریک نگه داشتن خودرو برام مهمتره. آخه رانندگی پرشتابی ندارم و آروم رانندگی میکنم و سواری نرم خودرو برام مهمتره. خود لاستیک فروشها هم میگن لینگ لانگ لاستیک بدی نیست و اتفاقا لاستیک نرمی حساب میشه. حالا به نظر شما نگهش دارم یا با هانکوک عوض کنم؟
لاستیکهای چینی از نظر نرمی شاید نرم باشند ولی قابل اعتماد نیستن . ضمن اینکه به هیچ وجهی بالانس نخواهند شد و معمولا در سرعتهای بالای 100 کیلومتر باعث لرزش اتاق و فرمون میشوند . اگه امنیت خودرو براتون اهمیت داره حتما اینکار را انجام دهید. لاستیک هانکوک حتی سایز فابریک باعث نرم شدن، کاهش لرزش خودرو و فرمون و بیشتر شدن ایمنی ماشین شده و همچنین دوام بیشتری نیز خواهد داشت.
برای اصیل بودن کافی است دروغ نگویی ،
...............و نخواهی چیزی باشی که نیستی ...

dena95
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 180
تاریخ عضویت: 14 سپتامبر 2016, 16:12
نوع خودرو: دنا
محل اقامت: شیراز

Re: رینگ و لاستیک دنا

پست توسط dena95 » 26 سپتامبر 2016, 14:57

shakib56 نوشته شده:
dena95 نوشته شده:دوستان به نظر شما اگر ۱۸۵ فابریک ماشین رو که لینگ لانگ هست بدم و جای اون همون ۱۸۵ هانکوک بگیرم آیا توی نرمی ماشین و به صدا نیافتادن اتاق تاثیری خواهد داشت؟ میخوام اینو بدونم که واقعا تاثیرش محسوس هست؟
اینو بگم که خیلی مایل نیستم از ۲۰۵ استفاده کنم چون هندلیگ و ترمزگیری خیلی مهم نیست برام و فابریک نگه داشتن خودرو برام مهمتره. آخه رانندگی پرشتابی ندارم و آروم رانندگی میکنم و سواری نرم خودرو برام مهمتره. خود لاستیک فروشها هم میگن لینگ لانگ لاستیک بدی نیست و اتفاقا لاستیک نرمی حساب میشه. حالا به نظر شما نگهش دارم یا با هانکوک عوض کنم؟
لاستیکهای چینی از نظر نرمی شاید نرم باشند ولی قابل اعتماد نیستن . ضمن اینکه به هیچ وجهی بالانس نخواهند شد و معمولا در سرعتهای بالای 100 کیلومتر باعث لرزش اتاق و فرمون میشوند . اگه امنیت خودرو براتون اهمیت داره حتما اینکار را انجام دهید. لاستیک هانکوک حتی سایز فابریک باعث نرم شدن، کاهش لرزش خودرو و فرمون و بیشتر شدن ایمنی ماشین شده و همچنین دوام بیشتری نیز خواهد داشت.
ممنون از جوابتون
آخه من با همین لاستیک لینگ لانگ تا ۱۱۰ هم رفتم لرزش اتاق یا فرمون رو احساس نکردم و اتفاقا تو سرعتهای بالا ماشین کاملا آروم بود فقط توی دست انداز و چاله چوله های کوچه و خیابون و سرعتهای معمولی یه خورده ماشین میکوبه و احساس میکنم ماشین نرم نیست و کمکاش یکم خشک هستن. حالا موندم که با تعویض ۱۸۵ با ۱۸۵ هانکوک واقعا تاثیر خوبی داره؟ آخه ۵۵۰ تومن باید بزارم روش و لاستیکهای خودمم که باهاش ۱۵۰۰تا رفتم بیشتراز ۳۰۰ پرسیدم بر نمیداشتن.

نمایه کاربر
shakib56
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 453
تاریخ عضویت: 12 دسامبر 2012, 12:04
نوع خودرو: ...

Re: رینگ و لاستیک دنا

پست توسط shakib56 » 26 سپتامبر 2016, 16:48

والا من که تجربه خوبی با لاستیک چینی ندارم. البته مارکش هایفلای بود.( دقیقا از سرعت 80 به بالا فرمون و اتاق شروع به لرزیدن میکرد که بعدا با تعویض با هانکوک از رمین تا آسمون فرق کرد). ولی دوستان دیگه هم از وضعیت بالانس لاستیک چینی راضی نبودن. در هر صورت اگه با زدن فرمون مشکلی ندارید فقط می مونه حس ایمنی که من به هیچ وجه با لاستیک چینی خاطرم جمع نیست. مدام فکر میکنم تو جاده امکان ترکیدنش هست :sn: . اگه اونم مشکلی ندارید تعویض نکنید چون اون کوبش که تو دست اندازها میگید مربوط به کمکها و سیستم تعلیقه بیشتر...
برای اصیل بودن کافی است دروغ نگویی ،
...............و نخواهی چیزی باشی که نیستی ...

dena95
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 180
تاریخ عضویت: 14 سپتامبر 2016, 16:12
نوع خودرو: دنا
محل اقامت: شیراز

Re: رینگ و لاستیک دنا

پست توسط dena95 » 26 سپتامبر 2016, 21:41

shakib56 نوشته شده:والا من که تجربه خوبی با لاستیک چینی ندارم. البته مارکش هایفلای بود.( دقیقا از سرعت 80 به بالا فرمون و اتاق شروع به لرزیدن میکرد که بعدا با تعویض با هانکوک از رمین تا آسمون فرق کرد). ولی دوستان دیگه هم از وضعیت بالانس لاستیک چینی راضی نبودن. در هر صورت اگه با زدن فرمون مشکلی ندارید فقط می مونه حس ایمنی که من به هیچ وجه با لاستیک چینی خاطرم جمع نیست. مدام فکر میکنم تو جاده امکان ترکیدنش هست :sn: . اگه اونم مشکلی ندارید تعویض نکنید چون اون کوبش که تو دست اندازها میگید مربوط به کمکها و سیستم تعلیقه بیشتر...
شما درست میگی دوست عزیز لاستیک چینی ، چینیه دیگه. ولی لاستیک فروشها که خیلی ازش تعریف میکنن. این تجربه ای که شما در مورد لرزش فرمون داشتید من توی پراید با لاستیک بارز داشتم و گارانتی شامل حالش شد و پول لاستیک رو گرفتم و مستقیم رفتم هانکوک انداختم زیرش و به قول شما تفاوتش از زمین تا آسمون بود. یعنی این کوبش ماشین رو هیچ کاریش نمیشه کرد؟ نمیشه کمکهارو با نمونه خاصی عوض کرد که ماشین نرمتر بشه؟

نمایه کاربر
shakib56
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 453
تاریخ عضویت: 12 دسامبر 2012, 12:04
نوع خودرو: ...

Re: رینگ و لاستیک دنا

پست توسط shakib56 » 27 سپتامبر 2016, 01:03

دوست عزیز ، در مورد نرم بودن ماشین و میزان کوبیدن تو دست اندازها فاکتورهای زیادی دخیل هستند. نوع تعلیق ماشین، اکسل ، فنرها، کمک ها ، رینگ، لاستیک ، اتاق و ... همگی مجموعا میزان حرکات و صداهای ماشین رو در هنگام حرکت و وضعیت جاده تعیین میکنند. اگه زیاد تو این قضیه وسواس به خرج بدید ، نه تنها لذتی از سواری ماشین نمیبرید بلکه اسیر این وسیله هم خواهید شد. به نظر من منطقی ترین اقدام جهت بهبود نرمی دنا فقط تعویض لاستیک هست. شما میتونید کمک ها رو هم با نمونه 206 عوض کنید که مقداری نرمتر بشه ولی ضمن در بر داشتن هزینه ، بخاطر سنگینی اتاق این ماشین نسبت به 206 ، این کمکها دوامی نخواهند آورد. هر چند شما تمایلی به تغییر ابعاد لاستیک ندارید ولی به نظر من اگر شما یک پالس فاق لاستیک رو افزایش بدید بدون اینکه مسئله حادی پیش بیاد نتیجه خوبی از نظر نرمی بدست خواهید آورد. (در کل لاستیک کره ای سایز 15 65 195 پیشنهاد من هست)
برای اصیل بودن کافی است دروغ نگویی ،
...............و نخواهی چیزی باشی که نیستی ...

ارسال پست

بازگشت به “دنا - Dena”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان