تاپیک جامع ( DENA Plus)

مدیر انجمن: milad IV

نمایه کاربر
M@mool
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 431
تاریخ عضویت: 26 ژوئن 2008, 20:41
نوع خودرو: LX-EF7/CNG 90 پدر!

Re: تاپیک جامع ( DENA Plus)

پست توسط M@mool » 23 نوامبر 2017, 10:09

Persi King نوشته شده:نظرتون در مورد تغییر لاستیک دنا جدیدا از 205/50/16 به 205/55/16 چیه؟

تصویر
به نظرمن این بهتره 215/50/16 که 1.64 حطا ایجاد می کنه
خوب ، چه چیزایی تو انبار اضافست؟
آقای مدیر تو انبار، اتاق 206 ، گلگیر 405 ، موتور سمند، درب وانت پیکان و چراغ تندر ، موجوده .
اووه خیلی عالی شد !
پس حالا با محصول جدید ایران خودرو آشنا بشید: گانا

نمایه کاربر
mohammad1800i
کاربر ويژه
پست: 6010
تاریخ عضویت: 28 ژوئن 2012, 00:17
نوع خودرو: pars/SUZUKI
محل اقامت: ایران13

Re: تاپیک جامع ( DENA Plus)

پست توسط mohammad1800i » 23 نوامبر 2017, 18:00

M@mool نوشته شده:
Persi King نوشته شده:نظرتون در مورد تغییر لاستیک دنا جدیدا از 205/50/16 به 205/55/16 چیه؟

تصویر
به نظرمن این بهتره 215/50/16 که 1.64 حطا ایجاد می کنه
215خیلیه این سایزو نندازید زیر این ماشین هم فرمونش سفت میشه هم فشار خیلی زیادی به جعبه فرمون میاره .
در این زمانه بی هیاهوی لال پرست

خوشا به حال کلاغان قیل و قال پرست

چگونه شرح دهم، لحظه لحظه خود را

برای این همه ناباور خیال پرست

نمایه کاربر
Persi King
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 644
تاریخ عضویت: 02 ژوئن 2007, 00:18

Re: تاپیک جامع ( DENA Plus)

پست توسط Persi King » 23 نوامبر 2017, 18:47

205 پهناش خوبه، میخوام فاقش بلند بشه که نرمتر باشه ماشین.

summerwine
شروع حركت
پست: 17
تاریخ عضویت: 26 دسامبر 2009, 00:49

Re: تاپیک جامع ( DENA Plus)

پست توسط summerwine » 27 نوامبر 2017, 21:18

علی82 نوشته شده:سلام
مبارکه
بعد از قفل کردن درها چند ثانیه صبر کنید و دوبار کلید قفل را زده که همزمان هم آینه ها جمع می شوند و هم سانروف بسته
من هنوز نتونستم زمان بندی رو پیدا کنم. یه بار که میزنم درها قفل میشه چند لحظه بعد دوباره کلید قفل رو فشار میدم به جای بستن آینه ها راهنما شروع به چشمک زدن می کنه. یعنی من دیر دکمه رو فشار دادم و الان حالت "پیدا کردن توی پارکینگ" فعال میشه. بعضی وقتا هم زمان بندی درسته و اینه ها بسته میشن.
اگه دوبار پشت سر هم بزنم قفل میشه و اینه ها بسته نمیشه. کلا شانسیه.
اکثر مجبورم دو سه بار درها رو باز و بسته کنم که اینه ها بسته بشن.

mrbishak
پست: 4
تاریخ عضویت: 07 می 2016, 14:46
نوع خودرو: رانا

Re: تاپیک جامع ( DENA Plus)

پست توسط mrbishak » 28 نوامبر 2017, 11:14

بهترین رنگ دنا پلاس از نظر شما ها چیه ؟

1- نوک مدادی یا خاکستری
2- مشکی

علی82
شروع حركت
پست: 14
تاریخ عضویت: 29 ژوئن 2017, 01:15
نوع خودرو: صورتک اسب

Re: تاپیک جامع ( DENA Plus)

پست توسط علی82 » 01 دسامبر 2017, 22:36

summerwine نوشته شده:
27 نوامبر 2017, 21:18
علی82 نوشته شده:سلام
مبارکه
بعد از قفل کردن درها چند ثانیه صبر کنید و دوبار کلید قفل را زده که همزمان هم آینه ها جمع می شوند و هم سانروف بسته
من هنوز نتونستم زمان بندی رو پیدا کنم. یه بار که میزنم درها قفل میشه چند لحظه بعد دوباره کلید قفل رو فشار میدم به جای بستن آینه ها راهنما شروع به چشمک زدن می کنه. یعنی من دیر دکمه رو فشار دادم و الان حالت "پیدا کردن توی پارکینگ" فعال میشه. بعضی وقتا هم زمان بندی درسته و اینه ها بسته میشن.
اگه دوبار پشت سر هم بزنم قفل میشه و اینه ها بسته نمیشه. کلا شانسیه.
اکثر مجبورم دو سه بار درها رو باز و بسته کنم که اینه ها بسته بشن.
وقتی کلید قفل رو می زنید فلاشر روشن میشه که شما باید بلافاصله بعد از خاموش شدن فلاشر کلید قفل رو مجددا بزنید

علی82
شروع حركت
پست: 14
تاریخ عضویت: 29 ژوئن 2017, 01:15
نوع خودرو: صورتک اسب

Re: تاپیک جامع ( DENA Plus)

پست توسط علی82 » 01 دسامبر 2017, 22:40

mrbishak نوشته شده:
28 نوامبر 2017, 11:14
بهترین رنگ دنا پلاس از نظر شما ها چیه ؟

1- نوک مدادی یا خاکستری
2- مشکی
3- نقره ای :smile:

javad1369
شروع حركت
پست: 31
تاریخ عضویت: 09 ژولای 2017, 12:58
نوع خودرو: سمند

Re: تاپیک جامع ( DENA Plus)

پست توسط javad1369 » 01 دسامبر 2017, 23:16

mrbishak نوشته شده:
28 نوامبر 2017, 11:14
بهترین رنگ دنا پلاس از نظر شما ها چیه ؟

1- نوک مدادی یا خاکستری
2- مشکی
اول آبی کبود (که کم هست)

و بعد مشکی

نظر شخصی :smile:

علی82
شروع حركت
پست: 14
تاریخ عضویت: 29 ژوئن 2017, 01:15
نوع خودرو: صورتک اسب

Re: تاپیک جامع ( DENA Plus)

پست توسط علی82 » 04 دسامبر 2017, 13:22

ماشین رو چند روز پیش با کارواش شستم بعد از بررسی خوشبختانه از درها آب به داخل نفوذ نکرده بود ولی قسمت ریل سانروف کمی خیس شده بود، لطفا اگر کسی در این زمینه تجربه ای داره به اشتراک بگذارد.
سپاس

summerwine
شروع حركت
پست: 17
تاریخ عضویت: 26 دسامبر 2009, 00:49

Re: تاپیک جامع ( DENA Plus)

پست توسط summerwine » 06 دسامبر 2017, 18:13

با سلام و احترام
تجربه من بعد از دو هزار کیلومتر رانندگی با دناپلاس در تهران و یه مسافرت به تبریز:
1- صدای موتور در دور 3500 بسیار ازاردهنده است جوری که اعتراض سرنشین ها رو در پی داشت. من هم به بهانه آب بندی روی 100 تا 110 می رفتم که خیلی اذیت نکنه. ولی خجالت اوره.
2- صدای باد داخل میاد. ماشین قبلی من اس دی v9 بوده که واقعا ساکت و بی سر وصدا بود. بعضی وقتا از دستم ( در واقع از پام) در می رفت 140 تا می رفتم اصلا
متوجه سرعت زیاد نمیشدم ولی این ماشین انگار یکی از پنجره ها بازه و صدای باد خیلی زیاد میاد. سرعت که از 100 بالاتر بره انگار دارم 160 میرم. این هم نکته ای بود که توجه سرنشینها رو جلب کرد. این هم خیلی خجالت اوره برای چنین ماشینی. البته تاپیک مربوطه رو خوندم و می دونم اینجا جاش نیست ولی به نظرم ایرودینامیک ماشین ایراد داره.
3- صندلی ها خیلی بالا هستند و پای من به صندلی گیر می کنه و عملا تنظیم فرمون برای من کاربردی نداره. چون در بالاترین حد ممکن گذاشتم. ارتفاع صندلی هم همینطور در پایین ترین حالت ممکنه. داخلش جادار نیست و در حین رانندگی ازادی عمل روی صندلی نداشتم. البته انصافا صندلی هاش راحته.
4-یه حسنش رو هم بگیم که چراغها مخصوصا نورپایین بسیار عالیه و لذت بخش. پروژکتور ها هم همینطورخیلی خوب بود. نور بالا وقتی روشن میشه نورپایین خاموش میشه در صورتی که در 206 جفتشون باهم روشن می موندند. شاید بشه این قابلیت رو توی دنا هم فعال کرد ولی در هر صورت نورپایین ها که لنز دارند توی جاده تجربه خوبی میدند.
5- نرم افزار و نقشه تارگت در مسیر اتوبان تهران تبریز هر چند دقیقه اعلام دوربین سرعت می کرد در صورتی که اصلا چنین نیست و دوربینی نبود. خود تبریز هم اشتباه زیاد داشت. به نظرم باید نقشه رو بروزرسانی کنند. البته این ربطی به دنا نداره و شرکت مربوطه باید این کار رو بکنه
6- کلاچش هم خیلی خوبه به نسبت 405 و سمند و پرشیا ( من تجربه رانندگی ام با این سه تا ماشین بوده و 206 تیپ دو و v9 به خاطر همین این مطالب در قیاس با این ماشین هاست)
7- کروزش به نسبت 206 بهتر عمل می کنه. شاید به خاطر قدرت موتورش باشه. 206 در سربالایی خیلی زود سرعتش افت می کرد ولی این تا حد زیادی سرعت رو ثابت نگه میداره.
8-سیستم مولتی مدیاش به نظرم اصلا باهوش نیست. برای موسیقی من گزینه خاموش پیدا نکردم. مونیتور رو که خاموش می کنم یهو شروع به خوندن می کنه. مهمتر از همه یه صحفه اسکرین مناسب مثل صفحه اول که اطلاعات خودرو مثلا سرعت و دمای بیرون و درون و چه میدونم کیلومتر و.. نشون بده جاش واقعا خالیه. منظورم اینه که وقتی صفحه روشنه اطلاعات مورد نیاز رو بزاره روی صفحه مونیتور. حتی قاعدتا باید بشه صفحات شکیل و جذابی رو براش طراحی کرد. یه چیزی مثل theme در موبایل و یا صفحه دسکتاپ کامپیوتر. البته این هم به شرکت سازنده مالتی مدیا بر می گرده.
9- بخاری اش هم یه نکته ای داره که من متوجه الگوریتم و منطقش نشدم. وقتی دما رو تنظیم می کنم روی یه عددی که گرما بده بعد یه مدت که ماشین گرم شد جهت بخاری رو می اندازه زیر پا و گرما هم میده ولی از دریچه های روبرو باد خنک میزنه بیرون که دستم که روی فرمون بود رو اذیت می کنه. به نظرم رسید که می خواد هوا رو داخل کابین بچرخونه و دما رو یکنواخت کنه. چون توی دفترچه هم نوشته که عقب ماشین دریچه هایی گذاشته شده برای تهویه مطبوع و نباید روی دریچه هایی که نزدیک شیشه عقب ماشین هست پوشونده بشه. در هر صورت ماشین قبلی ام وقتی دما رو بالا می بردم یه باد گرم همیشه میداد داخل ولی این وسط کار باد خنک نسبتا شدیدی میده که مجبور می شدم دریچه های چلو رو ببندم.
10-سیستم تعلیق خیلی خوب بود. البته به دلیل سایز بزرگ ماشین نسبت به 206 اس دی هست که ماشین خیلی پایدار و نرم حرکت می کرد و خیلی از دست اندازهای کوچک رو سرنشین ها حس نمی کردند در صورتی که در 206 ماشین خیلی تکون می خورد.
11- سیستم ترمز ها هم خیلی خوب بود البته چند مورد پیش اومد که از چرخ عقب یه صدایی مربوط به ترمز شنیده شد. مثل همون ایرادی که خیلی از 405 ها و پژوپارس داره موقع دنده عقب رفتن. فعلا نکته خاصی ندیدم.
12- چراغ خطر سوم اکه ال ای دی هست یکی اش سوخته و یکی اش چشمک میزنه. باید موقع سرویس بگم که اصلاحش کنند. امیدوارم دردسر نداشته باشه.
13- تنظیم ارتفاع چراغهای جلو نسبت به 206 یک پله کم داره. در ضمن خیلی هم بالا پایین شدن نور چراغ محسوس نیست در صورتی که در 206 کاملا واضح بود. البته لازم به یاداوری مجدده که چراغهای نورپایین خیلی خوب بودند و وقتی هم ارتقاع چراغ رو بالا می بردم کل جاده رو روشن می کرد.
14- یه نکته هم راجع به درهای ماشین بگم که نسبت به معمولی عوض شده ولی قوس و انحنایی که بهش دادند در نگاه اول مثل اینه که در ماشین خورده. غیر از خودم در همون لحظه تحویل ماشین که یهو فکر کردم یه در ماشین خورده و قر شد دو نفر دیگه هم همین نظر رو داشتند. در ضمن فارغ از بحث زیبایی شناسی، این کار فقط هزینه صافکاری رو بالا برده. تازه اگر صافکاری پیدا بشه که بتونه این قوس رو دربیاره.
ببخشید خیلی زیاد شد و پراکنده گویی کردم. خوشحال میشم اظهار نظر کنید.
موفق باشید.

ارسال پست

بازگشت به “دنا - Dena”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: zadis و 4 مهمان