تجربه رانندگی با دنا(نظرات،انتقادات)

مدیر انجمن: milad IV

ali-az
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 206
تاریخ عضویت: 22 سپتامبر 2014, 16:05
نوع خودرو: دنا
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تجربه رانندگی با دنا(نظرات،انتقادات)

پست توسط ali-az » 11 نوامبر 2017, 13:20

davo0d-s000t نوشته شده:دوستانی که مشکل صدای بم دارن دسته موتور زیرباتری رو تعویض کنن و دسته موتور بالا رو هم با نمونه تیپ5تعویض کنن(اگر پارت پلاست یا المانی پیدا کنید که دیگه نور علی نور)صد درصد مشکل صدای بم برطرف میشه.من در کیلومتر10هزار دسته موتور رو تعویض کردم،بعد از سوار شدن به ماشین باورم نمیشد این موتور همون موتور سابق هست و تا خونه رو با کات اف رفتم :grin:
منجید اگزوز هم عوض کردید ؟ چقدر هزینه برای تعویض گرفت ؟ نمیدونم این دنا پلاس هارو چکار کردن اصلا موتور صدا نداره! انگار نه انگار همین ef7 هست کلا صدای موتور فرق کرده و خیلی نرم و بی صدا شده
نمایه کاربر
davo0d-s000t
دنده 3
پست: 3268
تاریخ عضویت: 18 ژوئن 2010, 17:36
نوع خودرو: سمند
محل اقامت: 0.5جهان
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: تجربه رانندگی با دنا(نظرات،انتقادات)

پست توسط davo0d-s000t » 11 نوامبر 2017, 14:32

نه تعویض نکردم
منجیت اگزوز بیشتر خودش رو در دور ایدل و زیر1500نشون میده.کماکان صدای بم در دور ایدل از بیرون وجود داره ولی خیلی کمتر شده نسبت به قبل
صدای بم در دور2500به بالا(خصوصا3تا5هزار)99درصدش مربوط به دسته موتور هست.جفت دسته موتور ها رو تعویض کنید دسته موتور زیر باتری هم به اندازه دسته موتور بالا تاثیر میگذاره
در حال حاضر صدای موتور در دور بالا حتی نسبت به سراتو و النترا هم کمتره و واقعا هم صدای زیبایی داره
فقط اروپایی
ali-az
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 206
تاریخ عضویت: 22 سپتامبر 2014, 16:05
نوع خودرو: دنا
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تجربه رانندگی با دنا(نظرات،انتقادات)

پست توسط ali-az » 12 نوامبر 2017, 12:23

درسته صدای ef7 خیلی زیباست صدای خاص خودش رو داره با دناپلاس رانندگی میکردم واقعا لذت بردم کلاچ هم در دناپلاس خیلی نرم شده ماشین منم 1 سال کارکرده لازم بود تعویض بشه که با صحبت های شما پکیج دسته موتور پارت لاستیک دسته موتور زیر باطری 206 برند MEYLE آلمان و منجید اگزوز برند کیا ممتاز خریداری کردم انشا... هفته دیگه نتیجه میگم ممنون
AmirBJK
شروع حركت
پست: 32
تاریخ عضویت: 24 دسامبر 2009, 02:23
نوع خودرو: SAMAND LX 87
محل اقامت: Urmia
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تجربه رانندگی با دنا(نظرات،انتقادات)

پست توسط AmirBJK » 15 نوامبر 2017, 21:31

سلام دوستان هندلینگ دنا مثل سمند هست یا بدتر شده؟ چون تو جاده و سر پیچ ها واقعا هیچ ماشینی مثل سمند هندلینگش خوب نیست
saeed666
پست: 2
تاریخ عضویت: 12 ژانویه 2018, 02:30
نوع خودرو: پژو پارس tu5
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تجربه رانندگی با دنا(نظرات،انتقادات)

پست توسط saeed666 » 19 ژانویه 2018, 20:07

سلام دوستان عزيز از افرادي که با تجربه هستن راهنمايي ميخواستم
بنده يه پارس tu5 مدل 91 دارم 150.000 تا کار کرده واقعا راضي هستم موتور بسيار نرم و کم صدا و با شتاب خوب(البته خودرو من از اولين سري ها هست) احساس ميکنم به مرور زمان با توجه به سنش شروع کنه به خرج درست کردن قصد دارم عوضش کنم (با توجه به شرايط شغليم به طور متوسط روزانه بالاي 150 کيلومتر رانندگي با سرعت بالا 130 150 گاها 170 ( اگه پليس نباشه) دارم و وقت رفتن به تعمير گاه رو اصلا ندارم بودجه تا 50 ال 55 ميتونم تامين کنم بين دنا معمولي دنا پلاس معمولي و دنا پلاس توربو و اچ 30 کراس موندم البته در فضاي مجازي در مورد موتور دنا ef7 معايب زياد ميگن ؟ در مورد کراس هم قیافش رو دوست دارم در ضمن من راننده جاده هستم( تقریبا ) خودرو اتومات زياد به دردم نميخوره البته بدم هم نمياد.
نميدونم به چي و کي اعتماد کنم؟ البته قيافه هر دو ماشين رو دوست دارم
با قيافه ال 90 و ساندرو استپ وي مشکل دارم
Ali.persia
شروع حركت
پست: 22
تاریخ عضویت: 25 مارس 2017, 13:49
نوع خودرو: +Dena
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تجربه رانندگی با دنا(نظرات،انتقادات)

پست توسط Ali.persia » 20 ژانویه 2018, 12:33

davo0d-s000t نوشته شده:
11 نوامبر 2017, 14:32
نه تعویض نکردم
منجیت اگزوز بیشتر خودش رو در دور ایدل و زیر1500نشون میده.کماکان صدای بم در دور ایدل از بیرون وجود داره ولی خیلی کمتر شده نسبت به قبل
صدای بم در دور2500به بالا(خصوصا3تا5هزار)99درصدش مربوط به دسته موتور هست.جفت دسته موتور ها رو تعویض کنید دسته موتور زیر باتری هم به اندازه دسته موتور بالا تاثیر میگذاره
در حال حاضر صدای موتور در دور بالا حتی نسبت به سراتو و النترا هم کمتره و واقعا هم صدای زیبایی داره
سلام

والا من هرچی به نمایندگی گفتم عوض کنید دسته موتورا رو گفتن بهینه هستش...
البته دسته موتور بالا سمت راست رو عوض کردن ولی صدا برطرف نشد بهشون گفتم زیرباطری رو هم عوض کنید ( مکانیک ایران خودرو گفت اره اونم تاثیر داره و قبلا ما خودمون عوض میکردیم ولی الان ایران خودرو اجازه نمیده و میگه بهینس)

صدای موتور داخل کابین اصلا نمیاد تا زمانی که دور موتور برسه به 3600 بعد 3600 هم صدا قطع میشه....

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

راستی ی سوال هم برام پیش اومده

ی بار یهو جلوم ی دست انداز سبز شد :-x مجبور شدم یهو ترمز بگیرم ، ترمز خیلی خوب عمل کرد و سرعت ماشینو خیلی خوب پایین آورد ولی ی صدای عجیبی داد، مثل صدای در رفتن فنر که تو ماشین دوستمم شنید صداشو... و البته پام که رو پدال ترمز بود هم قشنگ حس کرد اونو... گفتم شاید خراب شده یا چی تصمیم گرفتم دوباره ترمز بگیرم که دیدم بازم همون اتفاق افتاد... ( کلا هرجا ترمز رو یهو تا آخر بگیرم این اتفاق می افته)
آیا این اتفاق عادیه و مربوط به سیستم ترمزشه؟؟؟ یا نه غیرعادیه و باید ببرمش نمایندگی؟
نمایه کاربر
babak1388
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 414
تاریخ عضویت: 05 ژانویه 2014, 21:49
نوع خودرو: 206 تیپ2 / DENA PLUS
محل اقامت: URMIA
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تجربه رانندگی با دنا(نظرات،انتقادات)

پست توسط babak1388 » 21 ژانویه 2018, 08:10

Ali.persia نوشته شده:
20 ژانویه 2018, 12:33
davo0d-s000t نوشته شده:
11 نوامبر 2017, 14:32
نه تعویض نکردم
منجیت اگزوز بیشتر خودش رو در دور ایدل و زیر1500نشون میده.کماکان صدای بم در دور ایدل از بیرون وجود داره ولی خیلی کمتر شده نسبت به قبل
صدای بم در دور2500به بالا(خصوصا3تا5هزار)99درصدش مربوط به دسته موتور هست.جفت دسته موتور ها رو تعویض کنید دسته موتور زیر باتری هم به اندازه دسته موتور بالا تاثیر میگذاره
در حال حاضر صدای موتور در دور بالا حتی نسبت به سراتو و النترا هم کمتره و واقعا هم صدای زیبایی داره
سلام

والا من هرچی به نمایندگی گفتم عوض کنید دسته موتورا رو گفتن بهینه هستش...
البته دسته موتور بالا سمت راست رو عوض کردن ولی صدا برطرف نشد بهشون گفتم زیرباطری رو هم عوض کنید ( مکانیک ایران خودرو گفت اره اونم تاثیر داره و قبلا ما خودمون عوض میکردیم ولی الان ایران خودرو اجازه نمیده و میگه بهینس)

صدای موتور داخل کابین اصلا نمیاد تا زمانی که دور موتور برسه به 3600 بعد 3600 هم صدا قطع میشه....

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

راستی ی سوال هم برام پیش اومده

ی بار یهو جلوم ی دست انداز سبز شد :-x مجبور شدم یهو ترمز بگیرم ، ترمز خیلی خوب عمل کرد و سرعت ماشینو خیلی خوب پایین آورد ولی ی صدای عجیبی داد، مثل صدای در رفتن فنر که تو ماشین دوستمم شنید صداشو... و البته پام که رو پدال ترمز بود هم قشنگ حس کرد اونو... گفتم شاید خراب شده یا چی تصمیم گرفتم دوباره ترمز بگیرم که دیدم بازم همون اتفاق افتاد... ( کلا هرجا ترمز رو یهو تا آخر بگیرم این اتفاق می افته)
آیا این اتفاق عادیه و مربوط به سیستم ترمزشه؟؟؟ یا نه غیرعادیه و باید ببرمش نمایندگی؟
اون صدایی ک از ترمز میگید اومد، مربوط ب abs هست و کاملا طبیعیه!
روی پراید و ۲۰۶ و‌... هم همینطور هست!
gerami2
پست: 2
تاریخ عضویت: 13 ژولای 2017, 22:16
نوع خودرو: مشخص نشده!
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تجربه رانندگی با دنا(نظرات،انتقادات)

پست توسط gerami2 » 11 فوریه 2018, 18:02

با سلام
حدود یک ماهه دنا خریدم ... قبلش سمند سفارشی داشتم... الان با کلاچ دنا مشکل پیدا کردم که دقیقا معلوم نیست بالا عمل میکنه یا پایین.. نمایندگی بردم میگه اتو رگلاژ هست و کم کم بهش عادت می کنی ... کسی از دوستان این مشکل رو نداشته؟
Ali Z Ch
شروع حركت
پست: 25
تاریخ عضویت: 17 نوامبر 2012, 23:46
نوع خودرو: BMW-SAMAND-Ferrari
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تجربه رانندگی با دنا(نظرات،انتقادات)

پست توسط Ali Z Ch » 26 فوریه 2018, 19:42

gerami2 نوشته شده:
11 فوریه 2018, 18:02
با سلام
حدود یک ماهه دنا خریدم ... قبلش سمند سفارشی داشتم... الان با کلاچ دنا مشکل پیدا کردم که دقیقا معلوم نیست بالا عمل میکنه یا پایین.. نمایندگی بردم میگه اتو رگلاژ هست و کم کم بهش عادت می کنی ... کسی از دوستان این مشکل رو نداشته؟
والله این اتورگلاژش منو کشته ، امیدوارم مثل دنای بنده نشه ک تو 6 هزارتا دیسک و صفحه ات بسوزه و وسط ترافیک تهران بمونی و مسافرت شمالت کوفتت بشه آ
ارسال پست

بازگشت به “دنا - Dena”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان