تاپیک جامع ( DENA LX )

مدیر انجمن: milad IV

kia.af
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 75
تاریخ عضویت: 27 ژانویه 2017, 10:42
نوع خودرو: پژو 405

Re: تاپیک جامع ( DENA LX )

پست توسط kia.af » 17 ژولای 2018, 09:24

babak1388 نوشته شده:
05 ژولای 2018, 19:55
kia.af نوشته شده:
05 ژولای 2018, 13:57
درود بر دوستان عزیز
چند سوال داشتم راهنمایی کنید

۱-گیربکس دنا همان گیربکس پژو است. یعنی ضریب دنده ها متناسب موتور پژو است و با ۱۱۴ اسب بخار دنا جور نیست. آیا راه حلی برای رفع این ایراد وجود داره؟
برخی دوستان پینیون و کرانویل گفتن استفاده کن که نمیدونم چیه؟

۲-مشکل صدای داخل کابین را چطور میشه کم کرد؟

۳-دسته موتور را با چه مارکی عوض کنم که لرزش کم شه؟
1:منظورتون چیه که میگید جور نیست! گیرباکس های سری be حدودا تا 250 نیوتون متر رو میتونن تحمل کنن و مشکل از این جهت نخواهد بود!
2:چ صدای؟ باد؟ در ها؟ صدای موتور؟...
3:نمونه بهینه فکر کنم مارکش پارت لاستیک هست.


درود
1-منظورم تو ضریب دنده‌ها است که باید تنظیم بشه
2-صدای موتور. صدای باد که مربوط به لاستیک بین درب‌ها خواهد بود
3-تعویض با هزینه نمایندگی هست؟


چند سوال دیگه هم دارم
1-برخی ECU ها زیمنس است و برخی بوش. اینا مربوط به کدام سال‌ها هست و کدام بهتر است؟
2-برای یه دنا که مدل 94 و 37 هزار راه رفته آیا هزینه برای کارت طلایی دو یا سه ستاره مناسب هست یا نه؟
3-معمولا تعمیرات موتوری یه دنا با موتور EF7 از چه کیلومتری شروع میشه؟
4-تعمیرکار ماهر EF7 بیرون هست یا حتما باید به نمایندگی رفت؟ و کدام نمایندگی مهم است یا نه؟
kia.af
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 75
تاریخ عضویت: 27 ژانویه 2017, 10:42
نوع خودرو: پژو 405

Re: تاپیک جامع ( DENA LX )

پست توسط kia.af » 17 ژولای 2018, 09:29

mahdi3908 نوشته شده:
03 ژولای 2018, 15:07
سلام
من تازه وارد این گروه شدم و یه مشکل اساسی دارم امیدوارم بتونم به کمک دوستان حلش کنم
دنای معمولی اول 96 تحویل گرفتم، یه سری ریپ ریز میزد، بردم نمایندگی گفتن باید یکم کار کنه، 5000 کیلومتر بردم گفتن از ecu هست و باید کارگروه تشکیل بشه و 2 هفته طول میکشه و من ماشین رو گرفتم که بعدا ببرم، 10000 کیلومتر بردم 1 روزه فقط با دیاگ و ... درست شد اما بعد از 3 روز دوباره شروع شد، چراغ چک موتور هم روشن میشد (70% مواقع) و کروز فقط گاهی کار میکرد، 20000 بردم دوباره دیاگ و دانلود نودهای مولتی پلکس و ... بازم بعد از 2 روز مشکل ادامه داشت، بدتر شد، پدال گاز قطع میشه جند ثانیه و کپ میکنه و یه دفعه گاز میخوره، بعضی وقتها هم کلا گاز نمیخوره و دور موتور میاد رو 1000 و باید روشن خاموش بشه تا گاز بخوره، دیگه قابل استفاده نبود 25000 بردم، دوباره کاراری نرم افزاری و تعویض فشنگی آب!! ولی دوباره ایرادش داره بر میگرده
ایراد جدید هم این که بعضی وقتا دور موتور تا 2500 میاد و بالاتر نمیره، دنده عوض میکنی دوباره تا 2500 میره و بالاتر نمیره!!!
دعوام شد هر چی گفتم، میگن دیاگ عیبی نشنون نمیده
کسی این مشکل قطع شدن پدال گاز رو داشته؟ میدونید مشکل از چیه ؟
ممنون میشم راهنمایی کنید

اصولا یه سری مشکلات باید با تجربه حل شه
مثلا ممکنه شمع، وایر، سنسور گاز و اکسیژن یا مشکل در بنزین و فیلتر بنزین باشه و با آزمون خطا حل شه ولی گاهی میتونه از یک برق دزدی و ایراد در سیم کشی موتور باشه که باید توسط مکانیم زبده تمام اینها آزمون خطا و معلوم شه
نمایه کاربر
babak1388
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 414
تاریخ عضویت: 05 ژانویه 2014, 21:49
نوع خودرو: 206 تیپ2 / DENA PLUS
محل اقامت: URMIA

Re: تاپیک جامع ( DENA LX )

پست توسط babak1388 » 17 ژولای 2018, 13:53

kia.af نوشته شده:
17 ژولای 2018, 09:24
درود
1-منظورم تو ضریب دنده‌ها است که باید تنظیم بشه
2-صدای موتور. صدای باد که مربوط به لاستیک بین درب‌ها خواهد بود
3-تعویض با هزینه نمایندگی هست؟

چند سوال دیگه هم دارم
1-برخی ECU ها زیمنس است و برخی بوش. اینا مربوط به کدام سال‌ها هست و کدام بهتر است؟
2-برای یه دنا که مدل 94 و 37 هزار راه رفته آیا هزینه برای کارت طلایی دو یا سه ستاره مناسب هست یا نه؟
3-معمولا تعمیرات موتوری یه دنا با موتور EF7 از چه کیلومتری شروع میشه؟
4-تعمیرکار ماهر EF7 بیرون هست یا حتما باید به نمایندگی رفت؟ و کدام نمایندگی مهم است یا نه؟
در مورد صدا:
من از صدای موتور ef7 روی دنا پلاسم خیلی راضی هستم! کلا صدای خیلی کمی داره و متوجه رفتن دورموتور روی 4 هزار نمیشم!
صدای باد هم میتونید از شلنگ تراز یا اورینگ استفاده کنید + ریگلاژ درها! تا حدودی صدا کمتر میشه...

در مورد دسته موتور، اگه ماشین گارانتی داشته باشه، هزینش رو باید نمایندگی پرداخت کنه!


*******************
من جدیدا با 3 نوع ECU دیدم دنا هارو، 2 تا بوش و یکی کروز! بوش ها 7.4.9 و me 17.9.71 بودند!
در کل من از بوش بیشتر خوشم میاد!

بنظرم کارت طلایی تک ستاره باید گرفت!


تعمیرات هم نمیشه گفت! چون بستگی به نوع رانندگی و نگهداری داره! ولی فکر نکنم کمتر از 60~70 هزارتا ب مشکل بخوره!


و اما تعمیرکار:
بنظرم حتما و حتما به نمایندگی مورد اعتماد مراجعه کنید!
چون موتور EF7 رو هر کسی نمیتونه باز و بسته کنه! اونایی هم که بیرون این کارهارو انجام میدن، با آزمون خطا یاد گرفتند! ولی تعمیرکار های نمایندگی سالی چند بار میرن دوره میبینن و تغیرات موتور هارو براشون توضیح میدن!
alhadid
شروع حركت
پست: 19
تاریخ عضویت: 29 آگوست 2016, 15:09
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: تاپیک جامع ( DENA LX )

پست توسط alhadid » 19 ژولای 2018, 19:51

سلام دوستان
یک سوال
چند وقتی هست که چند ثانیه اول استارت صبح(یعنی ماشین چند ساعتی خاموش هست) یک صدایی از موتور میاد که به نظرم از نرسیدن روغن هست و بعد از چند ثانیه که روغن به همه جای موتور میرسه، قطع میشه و عادی میشه.
به نظر خودم از اویل پمپ نیست چون نشانگر اخطار فشار روغن، الارم نمیده و روغن هم توتال ۹۰۰۰ قوطی هست و مطمینم اصل هست و تازه هم ریختم
خودم احتمال میدم که مشکل از نرسیدن روغن به تایپیت ها هست
۱. به نظر شما مشکل از کجاست؟
۲. اگه از نرسیدن روغن به تایپیت ها باشه علت این نرسیدن روغن چیه؟
ممنون
نمایه کاربر
babak1388
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 414
تاریخ عضویت: 05 ژانویه 2014, 21:49
نوع خودرو: 206 تیپ2 / DENA PLUS
محل اقامت: URMIA

Re: تاپیک جامع ( DENA LX )

پست توسط babak1388 » 20 ژولای 2018, 01:14

alhadid نوشته شده:
19 ژولای 2018, 19:51
سلام دوستان
یک سوال
چند وقتی هست که چند ثانیه اول استارت صبح(یعنی ماشین چند ساعتی خاموش هست) یک صدایی از موتور میاد که به نظرم از نرسیدن روغن هست و بعد از چند ثانیه که روغن به همه جای موتور میرسه، قطع میشه و عادی میشه.
به نظر خودم از اویل پمپ نیست چون نشانگر اخطار فشار روغن، الارم نمیده و روغن هم توتال ۹۰۰۰ قوطی هست و مطمینم اصل هست و تازه هم ریختم
خودم احتمال میدم که مشکل از نرسیدن روغن به تایپیت ها هست
۱. به نظر شما مشکل از کجاست؟
۲. اگه از نرسیدن روغن به تایپیت ها باشه علت این نرسیدن روغن چیه؟
ممنون
میزان روغن رو چک کنید!
این مشکل یک بار از کم بودن روغن برام پیش اومده...
alhadid
شروع حركت
پست: 19
تاریخ عضویت: 29 آگوست 2016, 15:09
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: تاپیک جامع ( DENA LX )

پست توسط alhadid » 20 ژولای 2018, 14:46

میزان روغن ماکزیمم هست تازه هم تعویض کردم قبل از تعویض روغن هم این مشکل بود
alireza129
پست: 3
تاریخ عضویت: 14 سپتامبر 2016, 09:37
نوع خودرو: دنا

Re: تاپیک جامع ( DENA LX )

پست توسط alireza129 » 21 ژولای 2018, 12:53

سلام دوستان
حدود 4 ماه است که دنا را تحویل گرفته ام و اخیرا سفری به گیلان داشتم. مشکلی که با آن روبرو شدم جمع شدن آب زیاد زیر پای شاگرد هنگام استفاده از کولر بود بطوری که مجبور بودم مرتبا آب را جمع آوری کنم که بسیار خسته کننده و کلافه کننده بود ، اما در مناطقی مثل کرج این مشکل بروز نمیکند ، آیا از دوستان بویژه کسانی که در شمال زندگی میکنند این تجربه و راه حل آنرا دارد ، لطفا راهنمایی فرمایید. با تشکر
mahdi3908
پست: 2
تاریخ عضویت: 03 ژولای 2018, 14:41
نوع خودرو: دنا معمولی

Re: تاپیک جامع ( DENA LX )

پست توسط mahdi3908 » 21 ژولای 2018, 13:05

khompare نوشته شده:
10 ژولای 2018, 22:24
mahdi3908 نوشته شده:
03 ژولای 2018, 15:07
سلام
من تازه وارد این گروه شدم و یه مشکل اساسی دارم امیدوارم بتونم به کمک دوستان حلش کنم
دنای معمولی اول 96 تحویل گرفتم، یه سری ریپ ریز میزد، بردم نمایندگی گفتن باید یکم کار کنه، 5000 کیلومتر بردم گفتن از ecu هست و باید کارگروه تشکیل بشه و 2 هفته طول میکشه و من ماشین رو گرفتم که بعدا ببرم، 10000 کیلومتر بردم 1 روزه فقط با دیاگ و ... درست شد اما بعد از 3 روز دوباره شروع شد، چراغ چک موتور هم روشن میشد (70% مواقع) و کروز فقط گاهی کار میکرد، 20000 بردم دوباره دیاگ و دانلود نودهای مولتی پلکس و ... بازم بعد از 2 روز مشکل ادامه داشت، بدتر شد، پدال گاز قطع میشه جند ثانیه و کپ میکنه و یه دفعه گاز میخوره، بعضی وقتها هم کلا گاز نمیخوره و دور موتور میاد رو 1000 و باید روشن خاموش بشه تا گاز بخوره، دیگه قابل استفاده نبود 25000 بردم، دوباره کاراری نرم افزاری و تعویض فشنگی آب!! ولی دوباره ایرادش داره بر میگرده
ایراد جدید هم این که بعضی وقتا دور موتور تا 2500 میاد و بالاتر نمیره، دنده عوض میکنی دوباره تا 2500 میره و بالاتر نمیره!!!
دعوام شد هر چی گفتم، میگن دیاگ عیبی نشنون نمیده
کسی این مشکل قطع شدن پدال گاز رو داشته؟ میدونید مشکل از چیه ؟
ممنون میشم راهنمایی کنید
سلام
تایمینگ موتور رو باید چک بشه. ارتباط پدال برقی با دریچه گاز هم باید چک بشه.

دوستانی که میگن از استپر هست موتور EF7 دریچه گاز برقی، استپر نداره !!! استپر جزعی از خود دریچه گاز هست
مثل پراید نیست که باز کنی یه تمیز کار ی کنی ببندی دوباره
کل دریچه باید عوض بشه
اومیدوارم مشکلت زود تر حل بشه
قید نماییندگی رو هم بزن ببر بیرون چک کنن برات اگه خرجش زیاد نبود همون بیرون بده انجام بدن
اگه زیاد بود ببرن نمایندگی عوضی تر از این نمایندگی ها پیدا نمیکنی

تونستی مشکل رو حل کنی ممنون میشم اینجا نتیجه رو مطرح کنی
ممنون از همه دوستان، دوباره یه سر نمایندگی میزنم، اگه حل نشد میبرم بیرون،
حتما نتیجه خبر میدم دوستان
تشکر فراوان
نمایه کاربر
delfi
دنده 1
پست: 1380
تاریخ عضویت: 23 آپریل 2009, 20:06

Re: تاپیک جامع ( DENA LX )

پست توسط delfi » 21 ژولای 2018, 14:14

alireza129 نوشته شده:
21 ژولای 2018, 12:53
سلام دوستان
حدود 4 ماه است که دنا را تحویل گرفته ام و اخیرا سفری به گیلان داشتم. مشکلی که با آن روبرو شدم جمع شدن آب زیاد زیر پای شاگرد هنگام استفاده از کولر بود بطوری که مجبور بودم مرتبا آب را جمع آوری کنم که بسیار خسته کننده و کلافه کننده بود ، اما در مناطقی مثل کرج این مشکل بروز نمیکند ، آیا از دوستان بویژه کسانی که در شمال زندگی میکنند این تجربه و راه حل آنرا دارد ، لطفا راهنمایی فرمایید. با تشکر
اواپراتور یه شلنگ داره که رطوبت میعان شده رو به بیرون از ماشین هدایت کنه. اون شلنگه از جاش در اومده
keyvan-persia
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 65
تاریخ عضویت: 14 نوامبر 2013, 17:54
نوع خودرو: دنا
محل اقامت: تهرانپارس

Re: تاپیک جامع ( DENA LX )

پست توسط keyvan-persia » 16 آگوست 2018, 14:11

دوستان پاسخگو سلام
من چراغ چک ماشینم بعضی اوقات روشن میشود. جریان از این قرار است که ابتدا نشانگر دمای بیرون دما را کمتر نشان میدهد. بعد از چند دقیقه چراغ چک روشن میشود با روشن شدن چراغ چک، کروز ماشین هم غیر فعال میشود. این مشکل اغلب با برداشتن سرباطری حل میشود دقیقا بعد از برداشتن سرباطری و گذاشتن آن دمای داخلی را درست نشان میدهد. نکته ای که وجود دارد حسگر زیر آینه در هیج حالتی فعال نیست حتی وقتی فندک زیر آن میگیرم عمل نمیکند و نشانگر دیجیتالی ثابت است. خواستم بپرسم حسگر دما همان حسگر زیر آینه است یا این حسگر جای دیگری قرار دارد. ممنون میشوم اگر راهنمایی کنید و یا حداقل حسگر زیر آینه سمت شاگرد را تست کرده و مطمئن شوید حسگر دما همان است
ارسال پست

بازگشت به “دنا - Dena”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 3 مهمان