Proton Wira Aeroback

تصویر مباحث مربوط به پروتون

مدیر انجمن: دينگاليگا

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
4G63
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 283
تاریخ عضویت: 21 ژانویه 2010, 21:15
نوع خودرو: OPEL ASTRA
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Proton Wira Aeroback

پست توسط 4G63 » 07 دسامبر 2013, 10:10

سلام و عرض ادب


دوستان بنده تصمیم گرفتم کلیه کارهایی که انجام دادم و قراره انجام بدم رو اینجا قرار بدم که هم دسترسی به مطالب منظم باشه وهم ی دیتابیس از امور اینجاثبت بشه هم ی پروژه اینجا داشته باشم :smile:

معرفی:

بنده کوچیک همه حامد هستم 26 سالمه

این هم عکس ماشین وقتی که خریدمش

Hamed & Wira :

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر



هزینه هایی که به محض خرید انجام دادم:

تعویض تسمه تایم و کلیه تسمه ها- تعویض واتر پمپ به علت صدای بلبرینگش -تعویض بلبرینگ چرخ جلو-تنظیم موتور و تعویض فیلترها و روغن و ...
میزون فرمون جلو و عقب و بازدید از کل زیر بندی ماشین
آچار کشی توسط خودم کل اتاق و موتور هرچی پیچ داشت چک کردم و بعضیها یخورده شل بود که سفت کردم

---- اضافه شده در تاریخ 16 آذر 92, 11:32 ( قوانین انجمنهای تیونینگ تاک را مطالعه کنید!! ) ----

برای زیباسازی و برف و گل بازی با ماشین تصمیم هایی گرفتم و با خرید رینگ و لاستیک و گل پخش کن آفرود کار رو شروع کردم

رینگها رو دست دوم خریدم البته خیلی نو هست .مارکش advanti هست سایزش 14 اینچ و وزنش از رینگ فولادی فابریک ماشین کمترهست.
لاستیک ها 4 حلقه هانکوک کره گل برفی میخ دار که اول میخاستم میخشو بدم دربیارن ولی الان دیدم نیاز نیست چون خیلی صدا نمیده و برای مصرف 3-4 ماه از سال خوبه.
گل پخش کن کاپرا رو از پاساژ کاشانی خریدم.
اسپری ها خارجی هستند و از منوچهری خریدم.

لاستیکها:

تصویر

رینگها:

تصویر

رینگولاستیکها :smile:

تصویر



حالا میریم واسه رنگ کردن:

تصویر

تصویر

درابتدا رینگهارو با سمباده نرم سابیدم تا لایه کیلر روش از بین بره و آماده رنگ بشه ( اشتباه کردم آستر نپاشیدم قبل از رنگ -ولی بازم بد نشد)و رنگ میشه:

تصویر

حالا کاسه ترمز باسمباده تمیز میشه و رنگ مشکی مات میخوره :

تصویر

تصویر

---- اضافه شده در تاریخ 16 آذر 92, 12:17 ( قوانین انجمنهای تیونینگ تاک را مطالعه کنید!! ) ----

دراین قسمت ترمز جلو هم مشکی مات میشه و میریم سراغ نصب گل پخش کن ها:

تصویر

این خود آقای گل پخش کن (مال کاپرا هست):

تصویر

من گل پخشکنهارو جابجا کردم و نصب کردم یعنی مال راست رو چپ بستم و مال چپ رو راست.اینجوری لبه بیرونی گل پخش کن بیرون گلگیر میاد و هم زیباتره هم گل بیشتری رو میگیره مخصوصا موقعی که چرخها ی جلو زاویه دارن و هم اینکه جا پیچهاش اینجوری جور در میومد با ویرا.
هم جلو هم عقب یدونه از پیچها سرجای خودش بسته میشد و برای یکی از پیچها باید روی گل پخش کن یک سوراخ میزدم و یکی از پیچهارو هم با یک حرکت ابتکاری براش یک پایه درست کردم و بسته شد .

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

بعد از نصب گل پخش کن ها رینگها بسته شد و نمای عقب ماشین:

تصویر

تصویر

و...

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر


حیف که دوربینم باتریش تموم شد وقتی توو برفای کرج بودم :D ولی این عکسها بعد از داستان و در پارکینگ گرفته شده:

تصویر

تصویر
نمایه کاربر
پاگانی
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 791
تاریخ عضویت: 24 ژانویه 2011, 13:16
نوع خودرو: لنسر 92 -پروتون ويرا
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Proton Wira Aeroback

پست توسط پاگانی » 07 دسامبر 2013, 14:11

حامد جان عالي تبريك بابت شروع پروژه :-) فقط يه سوئال منبع اگزوز بستي يا سر اگزوزه
نمایه کاربر
4G63
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 283
تاریخ عضویت: 21 ژانویه 2010, 21:15
نوع خودرو: OPEL ASTRA
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Proton Wira Aeroback

پست توسط 4G63 » 07 دسامبر 2013, 15:27

پاگانی نوشته شده:حامد جان عالي تبريك بابت شروع پروژه :-) فقط يه سوئال منبع اگزوز بستي يا سر اگزوزه
چاكرم داداش.والااين منبع اگزوز فابريكه و سراگزوز بستم + يدونه شير كه بعدا قراره برقيش كنم كه قبل از منبع ي لوله كشيدم تا سراگزوز يعني يدونه از سراگزوزها جوش خورده به خروجي منبع فابريك و ي سراگزوز جوش خورده به ي لوله و رفته رو لوله اگزوز ماشين و قبل از منبع اگزوز به يك سه راهي اگزوز وصل شده و البته ي شير هم سرراهش قرارداره و هروقت شير بسته باشه صداي ماشين كاملا فابريكه ووقتي بازميشه لوله دوم مياد توومدار و صداي عظيمي از لوله بدون اينه وارد منبعي بشه بيرون مياد و مثل ماشين رالي شده صداش.جالب اينجاست كه ميتونم شير رو هر چقدرمه بخام بازكنم و صداي اگزوز رو كمو زيادكنم :smile:
نمایه کاربر
پاگانی
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 791
تاریخ عضویت: 24 ژانویه 2011, 13:16
نوع خودرو: لنسر 92 -پروتون ويرا
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Proton Wira Aeroback

پست توسط پاگانی » 07 دسامبر 2013, 17:10

ايول حامد عجب كار با عشقي كردي من قبلا رو ماشينهاي قبليم از اين دريچه هاي دايره اي رو منبع عقب ميدادم اگزوزكار جوش ميداد هروقت ميخواستم باز ميكردم ولي صداش خيلي كم بود ولي اين كار كه شما كردي خيلي عاليه و صداش فكركنم در حد داغون كردن گوش باشه نكته جالبش تنظيميه كه ميتوني بكني فقط هزينش چقدر شد شايد برم توكارش
نمایه کاربر
4G63
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 283
تاریخ عضویت: 21 ژانویه 2010, 21:15
نوع خودرو: OPEL ASTRA
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Proton Wira Aeroback

پست توسط 4G63 » 07 دسامبر 2013, 17:41

پاگانی نوشته شده:ايول حامد عجب كار با عشقي كردي من قبلا رو ماشينهاي قبليم از اين دريچه هاي دايره اي رو منبع عقب ميدادم اگزوزكار جوش ميداد هروقت ميخواستم باز ميكردم ولي صداش خيلي كم بود ولي اين كار كه شما كردي خيلي عاليه و صداش فكركنم در حد داغون كردن گوش باشه نكته جالبش تنظيميه كه ميتوني بكني فقط هزينش چقدر شد شايد برم توكارش

١٣ هزار تومن شير فلكه ١ اينچ ٥ هزار تومن لوله زانويي ٦٠ هزارتومن اجرت نصب البته رفيقم بود و ٣٠ در صد كارهارو خودم انجام دادم :smile: ولي ميشه با ١٠٠ تومن جموجورش كرد.ي گردهمايي بذاريم بچه ها هم باهم بيشترآشناشيم هم از تجربيات هم مطلع شيم.
سلطاني 2
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 386
تاریخ عضویت: 05 می 2012, 08:53
نوع خودرو: خودرو ملی مالزی
محل اقامت: اراک
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Proton Wira Aeroback

پست توسط سلطاني 2 » 08 دسامبر 2013, 08:07

به به آقا حامد !!!!
خسته نباشی مهندس . بالاخره رونمایی کردی از ویرای نیمچه آفرود ؟؟؟
خسته نباشی :-) :-)
نمایه کاربر
mohsen6527
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 351
تاریخ عضویت: 07 ژوئن 2013, 22:38
نوع خودرو: تیبا 2 نوکمدادی صفر
محل اقامت: کرج
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Proton Wira Aeroback

پست توسط mohsen6527 » 10 دسامبر 2013, 13:28

سلام داش حامد اقا مبارک باشه و خسته هم نباشید.
با حرکت اگزوزت خیلی حال کردم و از اون بهتر صدا گیر ماشینته که کارت معرکس داداش
اگه ماشین منو ببینی و بخوای روش کار کنی فکر کنم یه هفته ای طول بکشه چون همه پیچاش فکر کنم شوله...

شما هم مثل من پایه گردهمایی هستی اما چه فایده که دوستان به تازگی همو دیدن و دیگه ....
1-پراید صندوقدار مدل 86 فروختم
2-پروتون ویرا لیفت بک مدل 83 فروختم
3- تیبا 2 مدل 93
نمایه کاربر
4G63
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 283
تاریخ عضویت: 21 ژانویه 2010, 21:15
نوع خودرو: OPEL ASTRA
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Proton Wira Aeroback

پست توسط 4G63 » 17 دسامبر 2013, 10:07

سلامی به گرمی آتیش سیگار

درهفته گذشته اتفاقاتی افتاد که باید اینجا قرار بدم
در ابتدا یک عدد دیاق سپر جلو 65 تومن
2 عدد پروژکتور بغل سپر فابریکی 70 تومن
2 عدد چراغ قرمز بغل سپری 30 تومن
2عدد موتور چراغ جلو 100 تومن( همونایی که سوزونده بودمشون)
سنسور دنده عقب 85 تومن
اسپری رنگ خارجی دونه ای 12 تومن
کلیه خارهای پلاستیکی داخل صندوق 2 تومن
تسمه فلزی 5 تومن
هزینه جوشکاری 20 تومن
3 روز هم زمان برای انجام کارها بادقت و حوصله و البته لذذذذذذذت

چرا اینکارو کردم؟
اول اینکه با دیاق زیقی لنسر آشنایی داشتم و دیاق این ماشین هم نیاز به تقویت داشت و اینکه صاف نبود و تاب داشت و ریخت ماشین رو خراب کرده بود خلاصه دیاقشوباز کردم و ی دیاق نو خریدم و دیدم مثل ماست شل و وله رفتم بازار آهنچند کیلو تسمه خریدم رفتم اگزوز سازی رفیقم باهم جوشش دادیم و بعد رنگش کردم

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

بعد اومدم سراغ چراغها و با بدبختی موتور پیدا کردم بی صبرانه رفتم خریدم و اومدم سراغ چراغها و روش بازو بسته کردنشو اینجا قرار میدم به اینصورت که 4 تا بست داره اونارو دربیارید وبعد با سشوار گرمش کنید دورتادورشو بعد بکشید شیشه از تنه جدا میشه برای چسبوندنش هم از چسب آکواریوم مشکی استفاده کردم و چسب خودشم گرما دادم دوباره جون گرفت

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر


سپس تنه چراغهارو مشکی مات کردم که شیک بشه و امروزی

تصویر

تصویر

تصویر

حالا وقتش رسید که سینی جلو رو به رنگ دلخواه دربیارم و اون ضعف های ریزی که داشتو با سمباده و رنگ مشکی مات گرفتم

تصویر

تصویر

بعد لوله خنک کن روغن و میله کاپوت و میله بکسل جلو و عقب رنگ شد و دیاق در جای خودش نصب شد

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

سپر برای هوا گیر سپر توری ساختم و نصب کردم البته رنگش قرمز بود که خودم مشکیش کردم


تصویر

تصویر

تصویر

سپر جلو بسته شد و الگوی چراغهای داخل سپر رو با ی تیکه کاغذ کشیدم و بااره عمود بر برش زدم و خیلی عالی و محکم نصب شد و برای محار کردنش از پشت خار بستم

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر


سپر عقب بای نصب سنسور و چراغ باز شد و این هم همون شیر اگزوز که قبلا در موردش صحبت شده بود بارسم شکل

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

چراغهای داخل سپر و سنسور همانند سپر جلو با اره و گرد بر برش خورد

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

کابلهارو مرتب کردم و بابست کمربندی چسبوندمش پشت دیاق سپر و سر سیمهارو از سوراخ پیچ سپر عقب دادم توو صندوق

تصویر

تصویر

تصویر

درآخر هم قاب پلاستیکی روی در عقب رو باز کردم و با نوار درزگیر صداگیری کردم و دوباره بستم و داخل صندوق رو تمیز کردم

تصویر

تصویر

تصویر


عکس های بیشتر بعدا...
نمایه کاربر
mohsen6527
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 351
تاریخ عضویت: 07 ژوئن 2013, 22:38
نوع خودرو: تیبا 2 نوکمدادی صفر
محل اقامت: کرج
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Proton Wira Aeroback

پست توسط mohsen6527 » 17 دسامبر 2013, 13:47

اقاااااااااا حامد دمت گرم داداش. خسته هم نباشید.
موفق و پیروز
1-پراید صندوقدار مدل 86 فروختم
2-پروتون ویرا لیفت بک مدل 83 فروختم
3- تیبا 2 مدل 93
نمایه کاربر
4G63
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 283
تاریخ عضویت: 21 ژانویه 2010, 21:15
نوع خودرو: OPEL ASTRA
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Proton Wira Aeroback

پست توسط 4G63 » 17 دسامبر 2013, 17:05

mohsen6527 نوشته شده:اقاااااااااا حامد دمت گرم داداش. خسته هم نباشید.
موفق و پیروز
نوکر همه برو بچ

راستی من خونه زندگیم داره میره گوهردشت کرج
تصمیم دارم به همراه یکی از بچه های این سایت که مهندس مکانیک هستند و تا الان چند تا میتسوبیشی جم کردن و موتور توربو گذاشتن رو ماشین میخام ی tune up و تعمیر گاه باز کنم توو کرج چون محل کار فعلیم تهران (جردن)و برام مشکله که بکوبم بیام تا اینجا و برگردم یجورایی صرف نمیکنه و خودمم فرسوده میشم.خدا کمکم کنه میخام مغازه بزنم و به کاری که از بجگی بهش علاقه داشتم بپردازم وباتری سازی و برق خودرو و نصب سیستم های صوتی و تصویری و دوربین و دزدگیر و چراغ و... اسپورت و ی گوشش هم تعمیرگاه جلوبندی و مکانیکی و تون آپ بچه های سایت بشه راه بندازم و حتی بازسازی خودرو و صداگیری داخل اتاق و خلاصه همه کارهایی که واسه ماشینهای خودم نجام دادم میتونم در خدمت دوستان باشم و یک کار تمیز و استاندارد برای ماشینهاشون انجام بدم.دوستان کسی کاری چیزی داشت در خدمتم

0939-8727140 حامدمقسومی

:grin:
ارسال پست

بازگشت به “كلوپ پروتون Proton”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 3 مهمان