سیستم خنک کننده کاپراو لندمارک، ضد یخ و ترموستات

تصویر کاپرا و...

مدیر انجمن: دينگاليگا

آلکامی
دنده 3
پست: 3660
تاریخ عضویت: 05 اکتبر 2014, 16:30
نوع خودرو: عشق رنجرور ولی ندارم
محل اقامت: شهرک چوکا-بندرانزلی
اینستاگرام: mohsen_moradi_alkam@

سیستم خنک کننده کاپراو لندمارک، ضد یخ و ترموستات

پست توسط آلکامی » 16 ژوئن 2015, 13:44

سلام در نظر داشتم یه تاپیک با موضوع سیستم خنک کننده کاپرا و لندمارک، ضد یخ و ترموستات
ایجاد کنم تا دوستان از ایت به بعد سوالات مربوطه رو اینجا مطرح کنن
نظر دوستان چیه؟
اول میخوام مراحل تعویض آب رادیاتور رو که چند وقت پیش انجام دادم بنویسم
با توجه با اینکه لندمارک به جای تسمه پروانه فن داره لندمارکی های عزیز لطف کنن
اینجا در مورد فن لندمارک توضیح بدن
بازسازی و نگهداری لندرور 9 نفره 1978
viewtopic.php?f=195&t=101992
_____________________
محسن مرادی آلکامی
نمایه کاربر
متین فر
دنده 1
پست: 1800
تاریخ عضویت: 29 دسامبر 2012, 18:00
نوع خودرو: 405-PAZHAN-CAPRA-131
محل اقامت: ایلام : IR-98
تماس:

Re: سیستم خنک کننده کاپراو لندمارک، ضد یخ و ترموستات

پست توسط متین فر » 16 ژوئن 2015, 16:12

آلکامی نوشته شده:سلام در نظر داشتم یه تاپیک با موضوع سیستم خنک کننده کاپرا و لندمارک، ضد یخ و ترموستات
ایجاد کنم تا دوستان از ایت به بعد سوالات مربوطه رو اینجا مطرح کنن
نظر دوستان چیه؟
اول میخوام مراحل تعویض آب رادیاتور رو که چند وقت پیش انجام دادم بنویسم
با توجه با اینکه لندمارک به جای تسمه پروانه فن داره لندمارکی های عزیز لطف کنن
اینجا در مورد فن لندمارک توضیح بدن
دست درد نکنه .
آخه وجدانا یه آب عوض کردن نیاز ب زدن تاپیک جدا داشت ؟
آلکامی
دنده 3
پست: 3660
تاریخ عضویت: 05 اکتبر 2014, 16:30
نوع خودرو: عشق رنجرور ولی ندارم
محل اقامت: شهرک چوکا-بندرانزلی
اینستاگرام: mohsen_moradi_alkam@

Re: سیستم خنک کننده کاپراو لندمارک، ضد یخ و ترموستات

پست توسط آلکامی » 16 ژوئن 2015, 19:45

متین فر نوشته شده:
آلکامی نوشته شده:سلام در نظر داشتم یه تاپیک با موضوع سیستم خنک کننده کاپرا و لندمارک، ضد یخ و ترموستات
ایجاد کنم تا دوستان از ایت به بعد سوالات مربوطه رو اینجا مطرح کنن
نظر دوستان چیه؟
اول میخوام مراحل تعویض آب رادیاتور رو که چند وقت پیش انجام دادم بنویسم
با توجه با اینکه لندمارک به جای تسمه پروانه فن داره لندمارکی های عزیز لطف کنن
اینجا در مورد فن لندمارک توضیح بدن
دست درد نکنه .
آخه وجدانا یه آب عوض کردن نیاز ب زدن تاپیک جدا داشت ؟

سلام
آقا فقط تعویض آب رادیات نیست
مشکلات کلی سیستم خنک کننده
حتی همین مشکل کلاچ پروانه ماشین منم شاملش میشه
ترموستات داغ کردن کلاهرچی که مربوط به اسم تاپیک میشه
من ماشینم تازه ست فقط آب رادیات عوض کردم
شما که قدیمی هستی حتما خیلی چیزها می تونی اینجا بگی
هدف اینه که یواش یواش مطالب از هم جدا بشه
درسته؟
بازسازی و نگهداری لندرور 9 نفره 1978
viewtopic.php?f=195&t=101992
_____________________
محسن مرادی آلکامی
علی125
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 53
تاریخ عضویت: 13 سپتامبر 2014, 11:12
نوع خودرو: پژو- لندمارک

Re: سیستم خنک کننده کاپراو لندمارک، ضد یخ و ترموستات

پست توسط علی125 » 17 ژوئن 2015, 08:54

باسلام ودرود
در صورت امکان میزان ضد یخ وروش اضافه کردن و نحوه انجام رو توضیح بدید
چرا تو ماشین صفر خود شرکت ضد یخ نریخته ؟
نمایه کاربر
dth
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 50
تاریخ عضویت: 06 ژوئن 2011, 20:40
نوع خودرو: کاپرا
محل اقامت: تهران

Re: سیستم خنک کننده کاپراو لندمارک، ضد یخ و ترموستات

پست توسط dth » 22 ژوئن 2015, 15:39

سلام
بعد از حدود یک ماه آب کم کردن و دائم پروانه کار کردن فهمیدیم که رادیاتور سوراخه ...قیمت نو 350 هزار با نصب بود ..که اوستای رادیاتور ساز با لحیم سروته قضیه رو با صد تومن هم آورد...
در مورد ضدیخ هم دو لیتر توتال گرفتم که عوض کنه گفت توتال بعد از یه مدت بی رنگ میشه و فقط خودت میدونی که ضد یخ ریختی ..احتمالا خود گروه بهمن هم یک چنین حرکتی زده که مایع خنک کننده بی رنگه .
الان فقط مونده مشکل ترموستات که به قیمت 43000 تومن خریدم ولی هیچ مکانیکی نمیدونه جاش کجاست ... اگه کسی از جاش خبر داره یه اطلاع به ما بده ممنون میشم .
نمایه کاربر
متین فر
دنده 1
پست: 1800
تاریخ عضویت: 29 دسامبر 2012, 18:00
نوع خودرو: 405-PAZHAN-CAPRA-131
محل اقامت: ایلام : IR-98
تماس:

Re: سیستم خنک کننده کاپراو لندمارک، ضد یخ و ترموستات

پست توسط متین فر » 22 ژوئن 2015, 16:22

dth نوشته شده:سلام
بعد از حدود یک ماه آب کم کردن و دائم پروانه کار کردن فهمیدیم که رادیاتور سوراخه ...قیمت نو 350 هزار با نصب بود ..که اوستای رادیاتور ساز با لحیم سروته قضیه رو با صد تومن هم آورد...
در مورد ضدیخ هم دو لیتر توتال گرفتم که عوض کنه گفت توتال بعد از یه مدت بی رنگ میشه و فقط خودت میدونی که ضد یخ ریختی ..احتمالا خود گروه بهمن هم یک چنین حرکتی زده که مایع خنک کننده بی رنگه .
الان فقط مونده مشکل ترموستات که به قیمت 43000 تومن خریدم ولی هیچ مکانیکی نمیدونه جاش کجاست ... اگه کسی از جاش خبر داره یه اطلاع به ما بده ممنون میشم .
سلام
منم که عرض کردم رادیاتور نشتی داره. در مورد ضدیخ : اوایل گروه بهمن توتال می ریخت اما الان رو خبر ندارم.
آلکامی
دنده 3
پست: 3660
تاریخ عضویت: 05 اکتبر 2014, 16:30
نوع خودرو: عشق رنجرور ولی ندارم
محل اقامت: شهرک چوکا-بندرانزلی
اینستاگرام: mohsen_moradi_alkam@

Re: سیستم خنک کننده کاپراو لندمارک، ضد یخ و ترموستات

پست توسط آلکامی » 22 ژوئن 2015, 19:43

سلام
ضد یخ کراپ داخل ظرفش بیرنگ هست من دیدم باور نمی کردم ضد یخه
ولی ضد یخ های ایرانول مخصوصا ایرنول هایپر عالی هستن
من هایپر پیدا نکردم ایرانول معمولی ریختم
وقت ندارم عکس بزارم
بازسازی و نگهداری لندرور 9 نفره 1978
viewtopic.php?f=195&t=101992
_____________________
محسن مرادی آلکامی
نمایه کاربر
mahdiar HILUX
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 121
تاریخ عضویت: 27 فوریه 2011, 13:00
نوع خودرو: Capra/206/prado
محل اقامت: M A R L I K

Re: سیستم خنک کننده کاپراو لندمارک، ضد یخ و ترموستات

پست توسط mahdiar HILUX » 05 سپتامبر 2015, 17:40

سلام
برای تخلیه و تعویض مایع خنک کننده بهتره از پیچ زیر رادیاتور استفاده بشه؟ ایا نیاز به هواگیری داره ؟دوستان یه توضیح کلی و مرحله ب مرحله بدن ممنون میشم .
مهدیار نجفی
نمایه کاربر
متین فر
دنده 1
پست: 1800
تاریخ عضویت: 29 دسامبر 2012, 18:00
نوع خودرو: 405-PAZHAN-CAPRA-131
محل اقامت: ایلام : IR-98
تماس:

Re: سیستم خنک کننده کاپراو لندمارک، ضد یخ و ترموستات

پست توسط متین فر » 06 سپتامبر 2015, 00:24

mahdiar HILUX نوشته شده:سلام
برای تخلیه و تعویض مایع خنک کننده بهتره از پیچ زیر رادیاتور استفاده بشه؟ ایا نیاز به هواگیری داره ؟دوستان یه توضیح کلی و مرحله ب مرحله بدن ممنون میشم .
سلام بله از پیچ تخلیه استفاده کنید . خوشبختانه رادیاتور کاپرا نیاز ب هواگیری ندارد
آلکامی
دنده 3
پست: 3660
تاریخ عضویت: 05 اکتبر 2014, 16:30
نوع خودرو: عشق رنجرور ولی ندارم
محل اقامت: شهرک چوکا-بندرانزلی
اینستاگرام: mohsen_moradi_alkam@

Re: سیستم خنک کننده کاپراو لندمارک، ضد یخ و ترموستات

پست توسط آلکامی » 12 ژولای 2016, 13:55

سلام
با شروع فصل گرما خیلی خوبه که مایع سیستم خنک کننده رو عوض کنید
من مهر ماه 94 تعویض کرده بودم و تا 18 تیر 95 حدود 45هزارتا کارکرده بودم و رنگ مایع داخل منبع انبساط تقریبا زرد شده بود
اول رفتم گشتم آب رادیاتور کراپ که خیلی خوب و با کیفیت و ضدیخ داخلش داره خریدم این مایع تو بسته بندی ایساکو هم پیدا میشه با همین اسم
دو تا ظرف 3لیتری آب رادیاتور خریدم
دو تا ظرف یک لیتری ضد یخ کاسپین هم داشتم
تصویر

پیچ تخلیه پایین رادیاتور باز و صبر میکنیم تا کل مایع داخلش تخلیه بشه
تصویر
پیچ تخلیه
تصویر

بعد از تخلیه برای شستشوی کامل رادیاترو ومدار سیستم خنک کننده دوباره پیچ رو می بندیم شلنگ آب شهر رو داخل رادیاتور میزاریم
تصویر

با آچار قفلی بست این شلنگ رو شل میکنیم و عقب میدیم تا از جای خودش خارج بشه با این کار از یه سمت آب وارد و از سمت دیگه خارج میشه
تصویر

بعد از پر شدن رادیاتور از این لوله مایع سبز خارج میشه
تصویر

حالا ماشین روشن میکنیم تا واتر پمپ بچرخه و کل سیستم تمیز بشه
تو کل این پروسه شلنگ آب باید داخل رادیاتور باشه و با فشار خیلی کم آب داخل رادیاتور اضافه بشه
بعد از عمل کردن و باز شدن ترموستات کل مایع سبز رنگ خارج میشه
درجه تنظیم گرمای بخاری حتما روی حالت گرم ترین باشه تا داخل رادیاتور بخاری هم تمیز بشه
حالا ماشین خاموش کنید و چند دقیقه صبر کنید تا ماشین خنک بشه حالا پیچ تخلیه رادیاتور باز کنید تا خالی بشه

بعد از تخلیه پیچ رو ببندید
شلنگ و بست به حالت اول برگردانید

من حدود 7 لیتر مخلوط آب رادیاتور و ضد یخ داخل رادیات خالی کردم و یک لیتر هم داخل منبع انبساط آب رادیاتور ریختم
نصف آب رادیاتور داخل رادیات بریزید
ضد یخ رو با بقیه آب مخلوط کنید و اضافه کنید و یک لیتر بعدی رو کامل داخل رادیاتور خالی کنید
با این کار از غلظت ضد یخ کاسته میشه و خیلی سریع تو مدار حرکت میکنه
در مرحله اول با حدود 5.5 تا 6 لیتر سیستم پر میشه
درب رادیاتور ببندید

حالا منبع انبساط کامل باز کنید و خوب بشورید تا سفید بشه
داخل شلنگ های متصل به منبع انبساط رو یه فوت کنید تا گرفتگی نداشته باشه

جرم داخل منبع
تصویر

رنگ زرد مایع داخل منبع
تصویر

بعد از نصب مجدد منبع داخلش رو با آب رادیاتور خالی پر کنید حدود 5 سانت بالاتر از علامت F یا فول

حالا استارت بزنید و اجازه بدید مایع داخل موتور به گردش دربیاد و هوا خارج بشه

برای عملکرد بهتر بعد از 5 دقیقه درجا کارکردن خاموش کنید دوباره بعد از 10 دقیقه درب رادیاتور با احتیاط باز کنید تا هوا خارج بشه
و کسری مایع داخل رادیاتور که حدود یک لیتر میشه با مخلوط اب و ضد یخ پر کنید

برای اولین بار که ماشین روشن میکنید ممکنه فن کولر روشن بشه و چند دقیقه ای تو دور تند و کند کار بکنه
این طبیعی هست و مشکلی پیش نمیاد

یه دوری با ماشین بزنید و بعد از برگشت اجازه بدید تا ماشین کاملا خنک بشه یعنی موتور یخ بشه
دوباره رادیاتور و منبع انبساط رو بازدید کنید و اگه کم کرده بودن اضافه کنید
تا چند روز حواستون به آب ماشین باشه
شاید مارحل زیاد به نظر برسه ولی کلا نیم ساعت طول میکشه
اینم عکس آمپر آب ماشین من
تصویر
بازسازی و نگهداری لندرور 9 نفره 1978
viewtopic.php?f=195&t=101992
_____________________
محسن مرادی آلکامی
ارسال پست

بازگشت به “ZXAUTO”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان