وانت کاپرا - موارد فنی

تصویر کاپرا و...

مدیر انجمن: دينگاليگا

قفل شده
amir4wd
پست: 4
تاریخ عضویت: 25 می 2010, 01:21
نوع خودرو: کاپرا

وانت کاپرا - موارد فنی

پست توسط amir4wd » 21 آگوست 2013, 16:58

سلام به همگی
من از اولین خریداران وانت کاپرا در سال 89 هستم و چندتا از موارد فنی این ماشین رو اوایل استفاده از اون پست کرده بودم
ولی حالا بعد از کارکرد حدود 110.000 وظیفه خودم دونستم که تجربه های دیگه ای رو باهاتون به اشتراک بذارم
خواهش میکنم فقط تجربه های عملی و فنی که ممکنه به درد دارندگان ویا خریداران دیگه بخوره رو بعد از پست من پست کنید و
از قضاوت کردن و مقایسه با خودروهای دیگه که این خوبه یا اون بدرد نخوره من خدای آفرودم و این میرزه و نمیرزه چینیه و .... خودداری کنید
تا این پست همیشه مفید و به روز باقی بمونه.

**** اوال از همه من یه فا یل pdf از تمام قطعات فنی با شماره فنی و اسم و محل قرارگیری و عکس گیر آوردم که براتون میذارم و واقعا میتونه
برای کاپرا دارها مفید باشه :-) ****

لینک دانلود BOM قطعات کاپرا:

http://www.4shared.com/zip/LaOyxt_8/ARP ... er_BO.html



- من دیسک و صفحه پاجیروی که به نام اصلی سه گل معروفه انداختم که قیمتش هم از همه بالا تره ولی توصیه میکنم اصلا نندازید.
چون اصلا با ماشین مچ نیست و بعد از 2 ماه شروع به لرزوندن ماشین میکنه من شنیدم مدل خود کاپرایی که چینیه و یا مارک valeo خیلی بهتر جواب دادن رو کاپرا.

-من تا حالا دو بار با مشکل نیم سوز شدن یا از کار افتادن پمپ بنزین مواجه شدم که دسترسی اون برای تعویض خیلی سخته
عوض اینکه بشه اونو از طریق بلند کردن صندلی عقب از تو اتاق تعویض کرد مجبورید کل باک ماشین رو پیاده کنید روی چال تا اونو بتونید ببینید و جاش دقیقا روی
باک ماشین کنار گیج بنزینه که سوراخ اتاق که زیر صندلی عقبه فقط به شما امکان دسترسی به گیج میده نه پمپ بنزین رو!
به هر حال کار سخت و دردسرسازیه.
یک بار که تو یه جاده دور افتاده بودم یه مکانیک برای مشکل پمپ اونو انجام داد و خوشبختانه مغزی پمپ بنزین پژو 206 با صافی که قیمتش هم 35.000
تومنه عوض 300.000 تومنی (با کاور) کاملا بهش میخوره که میگن مال دلیکا هم میشه انداخت.
(بعد از در آوردن کاور کرم رنگ پمپ از روی باک یه موتور مانند توی اون میبینید که استوانه کوچیکه و کنارش سه تا خار هست که با کنار زدن اونا همزمان راحت آزاد میشه
دوتا سیم هم بالای اون وصله )

-اگه درب باکتون گم شد درب باک یه مدل پراید که تو بازار فراوونه بهش میخوره

-چراق زرد رنگ تعمیر موتور اگه گاهی روشن میشه و موتورتون هم مشکل خاصی نداره نگران کننده نیست به من گفتن مال کیفیت بنزینه ولی بازم نشون دادنش هم مفیده

- اگه تو آفرود وقتی رو کمک هستید سر هر پیچ و یا اگه مستقیم حس کردید زیر پاتون تق تق و یا خر خر میکنه احتمالا باید گاردان دف جلو کمک عوض بشه
من دو بار بردم نمایندگی کیلومتر 13 هر دوبار گفتن سالمه تا بردم یه مکانیک بیرون و از زیر دست زد گفت چار شاخ گاردانت از سر شفت ورودیش لق شده که باید کاملشو بگیرید البته

- بعضی از بوشهای لوازم جلو بندی و یاتاقان اکسل جلو مال نیسان هم و یا یاتاقان هم سایز تو بازار که خیلی هم ارزون تر هستن بهش می خوره

-من اتاق عقب نیسان پیکاپ که کاملا بهش فیته روز اول انداختم بعد فهمیدم اتاق عقب نمایندگی حدود 2 انگشت از طول بیرون میزنه و خیلی هم گرونتره!
که البته امسال همون اتاق نیسان پیکاپی که به نام ترکیه ای هم معروف بود البته ایران تولید میشه با انحنای پشت اتاق اصلی کاپرا و فرورفتگی جای چراق سوم ترمز بلای کاپرا از پشت
هم تو بازار اومده که تو خیابون ملت کوچه زغالیها میتونید پیداش کنید.

با آرزوی سلامتی برای شما

امیر
نمایه کاربر
ehsan_shirazi2
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 671
تاریخ عضویت: 12 فوریه 2013, 10:23
نوع خودرو: W123.126.140.Crown
محل اقامت: در کنار W123.126.140.Crown.Galant.Accord.Caprice

Re: وانت کاپرا - موارد فنی

پست توسط ehsan_shirazi2 » 21 آگوست 2013, 20:25

واقعا جای بسی تشکر داره
که بدون هیچ منتی تجربیات سازندتون رو در اختیار دیگران قرار میدید.

به امید توفیق روز افزون
Mercedes Benz - Toyota - Mitsubishi - Honda - Chevrolet و بزودی Pontiac
MARDOSAHRA
شروع حركت
پست: 12
تاریخ عضویت: 03 می 2012, 00:25
نوع خودرو: Capra
محل اقامت: اصفهان

Re: وانت کاپرا - موارد فنی

پست توسط MARDOSAHRA » 03 سپتامبر 2013, 20:18

SALAM.CHANTA KAPRA SEFR SAVAR SODAM HAME TO DANDE YEK HENGAME HAREKAT MILARZONAN GHZIE CHIE
hamed_li
شروع حركت
پست: 44
تاریخ عضویت: 04 آگوست 2014, 07:15
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: وانت کاپرا - موارد فنی

پست توسط hamed_li » 11 اکتبر 2014, 23:01

amir4wd نوشته شده:سلام به همگی
من از اولین خریداران وانت کاپرا در سال 89 هستم و چندتا از موارد فنی این ماشین رو اوایل استفاده از اون پست کرده بودم
ولی حالا بعد از کارکرد حدود 110.000 وظیفه خودم دونستم که تجربه های دیگه ای رو باهاتون به اشتراک بذارم
خواهش میکنم فقط تجربه های عملی و فنی که ممکنه به درد دارندگان ویا خریداران دیگه بخوره رو بعد از پست من پست کنید و
از قضاوت کردن و مقایسه با خودروهای دیگه که این خوبه یا اون بدرد نخوره من خدای آفرودم و این میرزه و نمیرزه چینیه و .... خودداری کنید
تا این پست همیشه مفید و به روز باقی بمونه.

**** اوال از همه من یه فا یل pdf از تمام قطعات فنی با شماره فنی و اسم و محل قرارگیری و عکس گیر آوردم که براتون میذارم و واقعا میتونه
برای کاپرا دارها مفید باشه :-) ****

لینک دانلود BOM قطعات کاپرا:

http://www.4shared.com/zip/LaOyxt_8/ARP ... er_BO.html



- من دیسک و صفحه پاجیروی که به نام اصلی سه گل معروفه انداختم که قیمتش هم از همه بالا تره ولی توصیه میکنم اصلا نندازید.
چون اصلا با ماشین مچ نیست و بعد از 2 ماه شروع به لرزوندن ماشین میکنه من شنیدم مدل خود کاپرایی که چینیه و یا مارک valeo خیلی بهتر جواب دادن رو کاپرا.

-من تا حالا دو بار با مشکل نیم سوز شدن یا از کار افتادن پمپ بنزین مواجه شدم که دسترسی اون برای تعویض خیلی سخته
عوض اینکه بشه اونو از طریق بلند کردن صندلی عقب از تو اتاق تعویض کرد مجبورید کل باک ماشین رو پیاده کنید روی چال تا اونو بتونید ببینید و جاش دقیقا روی
باک ماشین کنار گیج بنزینه که سوراخ اتاق که زیر صندلی عقبه فقط به شما امکان دسترسی به گیج میده نه پمپ بنزین رو!
به هر حال کار سخت و دردسرسازیه.
یک بار که تو یه جاده دور افتاده بودم یه مکانیک برای مشکل پمپ اونو انجام داد و خوشبختانه مغزی پمپ بنزین پژو 206 با صافی که قیمتش هم 35.000
تومنه عوض 300.000 تومنی (با کاور) کاملا بهش میخوره که میگن مال دلیکا هم میشه انداخت.
(بعد از در آوردن کاور کرم رنگ پمپ از روی باک یه موتور مانند توی اون میبینید که استوانه کوچیکه و کنارش سه تا خار هست که با کنار زدن اونا همزمان راحت آزاد میشه
دوتا سیم هم بالای اون وصله )

-اگه درب باکتون گم شد درب باک یه مدل پراید که تو بازار فراوونه بهش میخوره

-چراق زرد رنگ تعمیر موتور اگه گاهی روشن میشه و موتورتون هم مشکل خاصی نداره نگران کننده نیست به من گفتن مال کیفیت بنزینه ولی بازم نشون دادنش هم مفیده

- اگه تو آفرود وقتی رو کمک هستید سر هر پیچ و یا اگه مستقیم حس کردید زیر پاتون تق تق و یا خر خر میکنه احتمالا باید گاردان دف جلو کمک عوض بشه
من دو بار بردم نمایندگی کیلومتر 13 هر دوبار گفتن سالمه تا بردم یه مکانیک بیرون و از زیر دست زد گفت چار شاخ گاردانت از سر شفت ورودیش لق شده که باید کاملشو بگیرید البته

- بعضی از بوشهای لوازم جلو بندی و یاتاقان اکسل جلو مال نیسان هم و یا یاتاقان هم سایز تو بازار که خیلی هم ارزون تر هستن بهش می خوره

-من اتاق عقب نیسان پیکاپ که کاملا بهش فیته روز اول انداختم بعد فهمیدم اتاق عقب نمایندگی حدود 2 انگشت از طول بیرون میزنه و خیلی هم گرونتره!
که البته امسال همون اتاق نیسان پیکاپی که به نام ترکیه ای هم معروف بود البته ایران تولید میشه با انحنای پشت اتاق اصلی کاپرا و فرورفتگی جای چراق سوم ترمز بلای کاپرا از پشت
هم تو بازار اومده که تو خیابون ملت کوچه زغالیها میتونید پیداش کنید.

با آرزوی سلامتی برای شما

امیر
سلام دوست عزیز
با تشکر از راهنمایی های شما
میشه لطفا لیست قطعات و دوباره بزاری چون لینکی که گذاشتی فایل حذف شده
نمایه کاربر
متین فر
دنده 1
پست: 1800
تاریخ عضویت: 29 دسامبر 2012, 18:00
نوع خودرو: 405-PAZHAN-CAPRA-131
محل اقامت: ایلام : IR-98
تماس:

Re: وانت کاپرا - موارد فنی

پست توسط متین فر » 11 اکتبر 2014, 23:13

این دوستمون فق یه بار اومدن این تجربیات ارزنده رو فرمودند. و بعدی میدونم دیگه تشریف بیارن. چون از تاریخ آخرین پستشون معلومه. در ضمن شما اگه میخوای قیمت قطعات رو بگیری برو به سایت مزدا یدک اونجا لیست همه قطعها ها است و قیمتش هم به روزه.
قفل شده

بازگشت به “ZXAUTO”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان