سیستم اموبلایزر و ارتباط آن با ECU و CPHو BSI

مدیر انجمن: امير معيري

ارسال پست
Arash_323
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 281
تاریخ عضویت: 06 مارس 2009, 01:07
نوع خودرو: 405 - روان QM200

سیستم اموبلایزر و ارتباط آن با ECU و CPHو BSI

پست توسط Arash_323 » 24 نوامبر 2009, 21:06

با سلام
فرض کنید یه 206 اموبلایزر دار داریم.
اینجوری که من فهمیدم ایمو دارای یه کد 4 رقمی هست.
سوالی که برام پیش اومده اینه که یونیت ایمو و BSI و ECU و کلید با هم ارتباط دارن؟
و این کد توی کدام قسمت نگه داری میشه؟ BSI یا ECU یا یونیت ایمو و کلید؟
وقتی یه ماشین کد میپرونه (به اصطلاح) کدوم یکی از این واحد ها مشکل پیدا میکنه؟
هنوز سوالای زیادی دارم...
نمایه کاربر
Ghazarian
مدیر پیشین
پست: 3991
تاریخ عضویت: 10 مارس 2009, 10:28

Re: سیستم اموبلایزر و ارتباط آن با ECU و CPHو BSI

پست توسط Ghazarian » 25 نوامبر 2009, 11:56

Arash_323 نوشته شده: -سوالی که برام پیش اومده اینه که یونیت ایمو و BSI و ECU و کلید با هم ارتباط دارن؟
-و این کد توی کدام قسمت نگه داری میشه؟ BSI یا ECU یا یونیت ایمو و کلید؟
-وقتی یه ماشین کد میپرونه (به اصطلاح) کدوم یکی از این واحد ها مشکل پیدا میکنه؟
-هنوز سوالای زیادی دارم...
سلام

- باهم ارتباط دارن.
- در ECU
- آنتن ایموبلایزر دور سویچ جا سازی شده و کلید خود حاوی یک تراشه است که حاوی کد ECU منحصر بفرد خودرو شماست. حالا چنانچه این کد با کد ECU یکی نباشه، سیستم جرقه یا پمپ سوخت یا ...از طریق ECU غیر فعال میشه. در برخی نرم افزارهای ECU بگونه ای طراحی شده که اگه کد یکی نباشه تا مثلا n دقیقه ECU خودش رو قفل میکنه و اگر x مرتبه این عمل تکرار بشه، ECU کاملا قفل میشه!

امکان غیر فعال کردن این سیستم هم وجود داره.

لینک زیر جالبه:
http://wiki.answers.com/Q/How_does_an_i ... k_in_a_car
Arash_323
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 281
تاریخ عضویت: 06 مارس 2009, 01:07
نوع خودرو: 405 - روان QM200

Re: سیستم اموبلایزر و ارتباط آن با ECU و CPHو BSI

پست توسط Arash_323 » 26 نوامبر 2009, 21:24

سلام و ممنون
پس ایمو با BSI رابطه نداره؟
مگه این کد ایمو توی کلید و BSI ذخیره نمیشه؟
نمایه کاربر
سينا دوو
دنده 1
پست: 1025
تاریخ عضویت: 01 فوریه 2006, 22:03
نوع خودرو: دوو اسپرو 94
محل اقامت: بندر انزلی

Re: سیستم اموبلایزر و ارتباط آن با ECU و CPHو BSI

پست توسط سينا دوو » 27 نوامبر 2009, 01:33

Arash_323 نوشته شده:سلام و ممنون
پس ایمو با BSI رابطه نداره؟
مگه این کد ایمو توی کلید و BSI ذخیره نمیشه؟
داخل قاب پلاستيكي سوييچ(همون كليد) يه قطعه سياه رنگ اندازه يه عدس هست كه امواجي از خودش ساطع ميكنه. اين سيگنال توسط يك سيم پيچ ظريف كه داخل قنداق فرمان و دور مغزي سوييچ هست دريافت ميشه و به اي سي يو يا هر سيستم كنترل كننده اي كه براي خودرو در نظر گرفته شده منتقل ميشه و تبديل به كد ميشه. اي سي يو اين كد رو با كدي كه ذخيره شده مقايسه ميكنه اگه مطابقت داشته باشه ماشين روشن ميشه.
توي سوييچ هيچي ذخيره نميشه. بر خلاف تصور عده اي, مداري كه داخل قاب سوييچ ماشينايي مثل 206 و زانتيا و ... وجود داره هيچ ارتباطي به ايموبيلايزر نداشته و فقط مربوط به قفل مركزي ماشينه.
وقتي شما يه سوييچ خام ميخريد و ميبريد با دستگاه دياگ براتون كد كنن در واقع ecu رو با سوييچ مورد نظر هماهنگ ميكنن نه سوييچ رو با ecu.
Arash_323
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 281
تاریخ عضویت: 06 مارس 2009, 01:07
نوع خودرو: 405 - روان QM200

Re: سیستم اموبلایزر و ارتباط آن با ECU و CPHو BSI

پست توسط Arash_323 » 28 نوامبر 2009, 00:19

پس هر سوییچی رو نمیشه با سیستم ایموبلایزر ست کرد؟ باید حتما اون قطعه رو داشته باشه؟
راستی یه سول دیگه :
همه اطلاعات bsi تو همون آی سی 95160 ذخیره میشه؟
یعنی وقتی bsi آپدیت میشه اطلاعات این آی سی تغییر میکنه یا آی سی فلش خاصی داره؟
نمایه کاربر
CNC_IR
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 54
تاریخ عضویت: 27 ژانویه 2009, 00:31
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: تبریز

Re: سیستم اموبلایزر و ارتباط آن با ECU و CPHو BSI

پست توسط CNC_IR » 29 نوامبر 2009, 21:05

Ghazarian نوشته شده:
Arash_323 نوشته شده: -سوالی که برام پیش اومده اینه که یونیت ایمو و BSI و ECU و کلید با هم ارتباط دارن؟
-و این کد توی کدام قسمت نگه داری میشه؟ BSI یا ECU یا یونیت ایمو و کلید؟
-وقتی یه ماشین کد میپرونه (به اصطلاح) کدوم یکی از این واحد ها مشکل پیدا میکنه؟
-هنوز سوالای زیادی دارم...
سلام

- باهم ارتباط دارن.
- در ECU
- آنتن ایموبلایزر دور سویچ جا سازی شده و کلید خود حاوی یک تراشه است که حاوی کد ECU منحصر بفرد خودرو شماست. حالا چنانچه این کد با کد ECU یکی نباشه، سیستم جرقه یا پمپ سوخت یا ...از طریق ECU غیر فعال میشه. در برخی نرم افزارهای ECU بگونه ای طراحی شده که اگه کد یکی نباشه تا مثلا n دقیقه ECU خودش رو قفل میکنه و اگر x مرتبه این عمل تکرار بشه، ECU کاملا قفل میشه!

امکان غیر فعال کردن این سیستم هم وجود داره.

لینک زیر جالبه:
http://wiki.answers.com/Q/How_does_an_i ... k_in_a_car
سلام
توی این لینک که داده بودین نحوه غیر فعال کردن سیستم ایموبلایزر رو توضیح نداده بود.
در مورد تراشه داخل کلید بهتره کمی توضیح بدم(تا جائی که میدونم):
داخل این تراشه‌ها بطور معمول سه قسمت اساسی وجود داره:
1- سیستم تبدیل امواج الکترومغناطیسی به ولتاژ مستقیم و ثابت.
2- میکروپروسسور برای پردازش اطلاعات .
3- حافظه ثابت برای نگهداری کدهای منحصربفرد و غیرقابل تغییر.
4- حافظه قابل تغییر(فقط در انواع گرانقیمت و خاص).

نحوه کار: هنگام چرخاندن کلید و آمادگی اتومبیل جهت استارت ، یک موج نسبتا" پرانرژی از سیم پیچ
دستگاه ایموبلایزر منتشر و بعد از رسیدن به کلید حاوی تراشه توسط واحد تغذیه تبدیل به ولتاژ شده و
مدار ترانسپوندر کلید را فعال میکند. فرکانس این موج معمولا" در حوالی 125 کیلوهرتز میباشد.
با فعال شدن تراشه دو نوع اتفاق قابل رخ دادن است . در بعضی سیستمهای گرانقیمت یک ارتباط دو
طرفه بین تراشه و سیستم ضدسرقت برقرار شده و شناسائی انجام میپذیرد.
در اکثر سیستمهای ضد سرقت موجود این ارتباط بصورت یک طرفه و از جانب تراشه به سوی سیستم
ضدسرقت میباشد. فرکانس ارتباط داده‌ای در حدود چند صد مگاهرتز است.

اطلاعات گرفته شده از کلید نخست در سیستم ضدسرقت مطابقت داده شده و سپس نتیجه آن به همراه
کد دریافتی از کلید با استفاده از یک پروتکل پیچیده به ECU ارسال میشود.
بسته به وضعیت شناسائی کلید ، ECU اجازه ادامه فعالیت جهت استارت را صادر و یا سلب مینماید.
Arash_323
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 281
تاریخ عضویت: 06 مارس 2009, 01:07
نوع خودرو: 405 - روان QM200

Re: سیستم اموبلایزر و ارتباط آن با ECU و CPHو BSI

پست توسط Arash_323 » 29 نوامبر 2009, 22:20

ممنون از پاسخ دوست عزیز
اما همچنان سوالی که برای بنده هست اینه که اگه رابطه ایمو (در پژو) بین یونیت ایمو و ecu هست پس چطوری ایموبلایزر رو از طریق بی اس آی غیر فعال میکنن؟
یا بوسیله بعضی برنامه ها کد 4 رقمی ایمو رو از تو BSI استخراج میکنن؟
یعنی فایل دامپ شده bsi رو به برنامه میدن اون کد 4 رقمی رو میده
نمایه کاربر
CNC_IR
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 54
تاریخ عضویت: 27 ژانویه 2009, 00:31
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: تبریز

Re: سیستم اموبلایزر و ارتباط آن با ECU و CPHو BSI

پست توسط CNC_IR » 01 دسامبر 2009, 18:42

Arash_323 نوشته شده:ممنون از پاسخ دوست عزیز
اما همچنان سوالی که برای بنده هست اینه که اگه رابطه ایمو (در پژو) بین یونیت ایمو و ecu هست پس چطوری ایموبلایزر رو از طریق بی اس آی غیر فعال میکنن؟
یا بوسیله بعضی برنامه ها کد 4 رقمی ایمو رو از تو BSI استخراج میکنن؟
یعنی فایل دامپ شده bsi رو به برنامه میدن اون کد 4 رقمی رو میده
سلام
آرش جان ، عبارت "غیر فعال کردن ایموبلایزر از طریق BSI " را میتوان قسما" درست خواند. در حقیقت هنگام بارگذاری(Download)
برنامه جدید با برنامه BSI از نوع فاقد ایموبلایزر ، عملا" روتین‌های برنامه جدید فاقد دستورات شناسائی کلید وسیستم ضد سرقت
میباشد. این عمل رو به اصطلاح خام کردن BSI هم میگن.
Arash_323
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 281
تاریخ عضویت: 06 مارس 2009, 01:07
نوع خودرو: 405 - روان QM200

Re: سیستم اموبلایزر و ارتباط آن با ECU و CPHو BSI

پست توسط Arash_323 » 02 دسامبر 2009, 01:55

سلام
پس اینطور که من فهمیدم با دانلود بی اس آی خام میشه (مثل ویندوز تازه نصب) وباید تک تک قطعات معرفی بشن؟
اما با دانلود بی اس آی اطلاعات ایموبلایزر داخل ECU باقی میمونه درسته؟ وباید همین کد 4 رقمی که داخل ECU هست رو دوباره برای BSI تعریف کرد.
راستی منظور از دانلود ECU چیه؟
یه سوال دیگه هم داشتم : کلیه اطلاعات BSI توی ای سی 95160 ذخیره میشه؟ یعنی با دانلود محتویات این آیسی تغییر میکنه؟

ممنون
mjalilian
پست: 1
تاریخ عضویت: 11 می 2018, 23:54
نوع خودرو: سمند ال ایکس مدل 87

Re: سیستم اموبلایزر و ارتباط آن با ECU و CPHو BSI

پست توسط mjalilian » 12 می 2018, 22:02

سلام لطفا اگه میتونید راهنمایی کنید
من یک سمند مدل 87 دارم چند وقته که یه مشکل براش پیش امده مشکلش هم اینه که خاموش که میکنی دیگه تا چند روز ماشین روشن نمیشه بعد دو سه روز خود به خود مشکلش رفع میشه وماشین روشن میشه و همین طور ادامه داره چند روز روشن میشه وچندروز نمیشه یه بار که ماشین روشن شد بردم دستگاه دیاگ زد خطای شناسایی ایموبلایزر زده بود.خطای رویecuرو پاک کرد چند روز ماشین خوب بودولی الان سه روزه که ماشین روشن نمیشه لطفا راهنمایی کنید مشکلش چیه ممنون
ارسال پست

بازگشت به “دزدگیر - ایموبلایزر و سیستمهای ایمنی خودرو”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان