پايين آمدن اتوماتيك آينه برقي به هنگام دنده عقب

مدیر انجمن: امير معيري

ارسال پست
نمایه کاربر
amirsadeghi
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 583
تاریخ عضویت: 28 ژوئن 2010, 23:29
نوع خودرو: لیفان
تماس:

Re: پايين آمدن اتوماتيك آينه برقي به هنگام دنده عقب

پست توسط amirsadeghi » 25 ژولای 2010, 18:32

اینم یه تصویر متحرک از نحوه کار رله برای همین روشن شدن چراغ که خواستی

تصویر

یه پایه ولتاژ ورودی هست که منبع روشن شدن لامپه. مثل برق کنتور که میاد تو کلید بعد میره تو لامپ

یه پایه زمانی که رله در حالت معمولیه به ورودی وصله
یه پایه زمانی که رله تو حالت تحریکه به ورودی وصله
و دو تا پایه دیگه سیم پیچ هستن که با اتصال مثبت و منفی ولتاژ بر اساس ولتاژ رله می تونی حالت تحریک رله رو پیش بیاری.
اینم بگم که ولتاژی که برای رله عنوان میشه مثلا رله 5ولت 10 آمپر منظور اینه که سیم پیچ با 5 ولت تحریک میشه و میتونه بار 10 آمپری رو از خودش عبور بده
نمایه کاربر
bigwig
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 681
تاریخ عضویت: 18 آپریل 2010, 20:29
نوع خودرو: پيش بسوي پورشه
محل اقامت: رضائيه

Re: پايين آمدن اتوماتيك آينه برقي به هنگام دنده عقب

پست توسط bigwig » 25 ژولای 2010, 19:08

يه پايه يه پايه....!!! 5تا پايه است من از كجا بدونم كدوم اون پايه است كه شما ميگين؟
نمایه کاربر
amirsadeghi
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 583
تاریخ عضویت: 28 ژوئن 2010, 23:29
نوع خودرو: لیفان
تماس:

Re: پايين آمدن اتوماتيك آينه برقي به هنگام دنده عقب

پست توسط amirsadeghi » 25 ژولای 2010, 19:37

دعوا داری داداش؟؟؟؟ :smile:
ببین دوست عزیز شما یک طرف رله 3 تا پایه داری و اونطرفش 2 تا
طرف سه تایی
وسطی برق ورودی
چپ و راست هم تحریک رله که یکیش به منفی و یکیش به مثبت وصل میشه. که هر وقت هر دوی این سیمها وصل باشه رله جذب و هر وقت یکیشون قطع بشه رله دفع می کنه.

طرف دو تایی هم یکیش normal opene هست و یکیش normal close
یعنی یکیش خروجی در حالت جذبه و یکیش خروجی در حالت دفع که با یه تست ساده با مولتی متر یا ولتاژ می تونی بفهمی کدوم یکی اونیه که تو لازم داری
نمایه کاربر
bigwig
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 681
تاریخ عضویت: 18 آپریل 2010, 20:29
نوع خودرو: پيش بسوي پورشه
محل اقامت: رضائيه

Re: پايين آمدن اتوماتيك آينه برقي به هنگام دنده عقب

پست توسط bigwig » 25 ژولای 2010, 19:42

رله دو كنتاكت چطور؟
نمایه کاربر
amirsadeghi
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 583
تاریخ عضویت: 28 ژوئن 2010, 23:29
نوع خودرو: لیفان
تماس:

Re: پايين آمدن اتوماتيك آينه برقي به هنگام دنده عقب

پست توسط amirsadeghi » 25 ژولای 2010, 19:51

گفتم الان بدون عکسه باز میای فحشمون میدی میری!!!! :-(
یه عکس گرفتم شماره گذاری کردم.
توضیح مجدد
تصویر

پایه 1 برق ورودی که از باطری میاد و رله قراره وصلش کنه به لاکپ یا موتور یا هر چیز دیگه ای. مشخصه که سیم منفی مستقیم وارد لامپ شده

پایه 2 و 3 دو سر سیم پیچ هست که یکیش رو وصل می کنی به منفی و یکیش رو هم برای تحریک وصل می کنی به +

پایه 4 رو بهش می گن no یا normal open که وقتی که رله وقتی جذب میشه ولتاژ ورودی میاد تو این پایه
پایه 5 هم nc یا normal close هست که در حالت عادی به ورودی وصله.
حله داداش؟ باز بگین امیر پسر بدیه! :o
بازم سئوالی داشتی بپرس. در خدمتیم :wink:
نمایه کاربر
amirsadeghi
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 583
تاریخ عضویت: 28 ژوئن 2010, 23:29
نوع خودرو: لیفان
تماس:

Re: پايين آمدن اتوماتيك آينه برقي به هنگام دنده عقب

پست توسط amirsadeghi » 25 ژولای 2010, 19:53

رله دو کنتاکت هم فرقش اینه که به جای یه ورودی و 2 تا خروجی 2 تا ورودی و 4 تا خروجی داره.
به این صورت که قکر کن یه ورودی + و یه ورودی - میره تو رله.
در حالت عادی یه خروجی + و یه خروجی - داریم. که با تحریکش از 2 تا پایه دیگه این خروجی ها رو داریم.

تصویر
maserati_tun
پست: 1
تاریخ عضویت: 25 ژولای 2010, 00:07
نوع خودرو: maserati

Re: پايين آمدن اتوماتيك آينه برقي به هنگام دنده عقب

پست توسط maserati_tun » 25 ژولای 2010, 21:09

bigwig نوشته شده:من در كل كار مشكل دارم... طراحي.. قطعات مورد نياز... و كلا همه چيز...
عوضش الگوريتم ساده كه واسه خودم حلاجي كردم رو ميتونم بگم.
آينه برقي 3 تا سيم داره كه واسه حركتشه... در هر حركت 2 تاش مثبته يكيش منفي...
مداري كه مي خوام از برق چراغ دنده عقب تامين خواهد شد همچنين يك برق هم مستقيم واسه وقتي كه ميدم دنده جلو... بايد رله قطع وصل مدار داشته باشه و رله به سيم موتور آينه برقي وصل باشه
حالا
وقتي دنده عقب مي دم با روشن شدن چراغ دنده عقب و رسيدن برق به مدار... يك تايمر برنامه ريزي شده به رله فرمان ميده و رله مدار رو وصل مي كنه برق به آينه مي رسه و آينه حركت مي كنه سمت پايين.فرض كنيم تايمر واسه 2.5 ثانيه تايم شده. وقتي 2.5 ثانيه تموم شد، تايمر فرمان رو قطع ميكنه و رله قطع ميشه... برق به آينه نميرسه و آينه واي ميسته.
وقتي دنده جلو ميدم. اينجا يه مشكلي دارم. اونم اينكه حالا برق مدار چطوري تامين بشه؟؟؟ خودم دو تا نظر دارم
1- فكري كه به نظرم مياد استفاده از خازني هست كه وقتي مدار در دنده عقب روشنه برق را براي مثلا 3 ثانيه بتونه در خودش ذخيره كنه و وقتي كه دنده جلو ميدم و ديگه برق به مدار نمي رسه... اين خازن برق رو تامين كنه
2- يك مكانيزمي مثل دنده عقب وصل كنم كه مثل دنده عقب وقتي جلو مي دم باشه و وقتي ميدم دنده جلو برق وصل بشه... (اما كمي بنظرم مشكله چون مكانيزمشو بلد نيستم)
بنظرم حالت اول راحت تره.
حالا فرض كه در اين حالت برق داريم.. در اين صورت يه تايمر ديگه برنامه ريزي شده مجددا رله ديگه اي رو وصل ميكنه و و توسط اين رله برق به آينه ميرسه و آينه بالا مياد. اين تايمر بايد دقيقا به اندازه تايمر اول برنامه ريزي بشه تا آينه دقيقا جاي اولش برگرده.

عمليه؟؟؟؟
اگه این کار به صورت مکرر تکرار بشه هر از چند گا شما باید آینه رو دو باره تنظیم کنید واین کار 100 در 100 شما را نارحت می کند شما باید از استپر موتور در گردش آینه به پا این استفاده کنید که دقیق آینه رو به حالت اول بر گردونه
فقد مشکل این جاس که باید واسه چهار جهت طرا حی کنی واینکه هر کس که پشت ماشین میشینه سیستم باید دوباره برنامه بشه مثلا شما آینه رو در حالت های دل خواه خود قرار بدین به صورت دستی بعد با فشار یه کلید ابعاد xy استپر موتور ها در میکرو ذخیره شده و آینه ها را در حالت پایین قرار داده و دوباره این حالت هم ذخیره بشه مثل مبدآ و قصد بعد دیگه هر بار میشه این کارو تکرار کرد و هیچ مشکلی پیش نمیاد واینکا بسیار هزینه بر خواهد بود اگر به این شکل ساخته بشه ولی یه کاره درسته با این ترتیبی که شما در اول بار گفته بودین با هزنیه بسیار کم هم میشه این کارو انجام داد
www.nos.blogsky.com
www.superstreet.blogsky.com
other blog
www.realtrials.blogsky.com
www.yourbike.blogsky.com
نمایه کاربر
bigwig
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 681
تاریخ عضویت: 18 آپریل 2010, 20:29
نوع خودرو: پيش بسوي پورشه
محل اقامت: رضائيه

Re: پايين آمدن اتوماتيك آينه برقي به هنگام دنده عقب

پست توسط bigwig » 25 ژولای 2010, 23:51

مرسي
من يه رله 2 كنتاكت گرفتم 5 تا پايه داره مثل اون عكس بالايي.يعني اشتباهي بهم تك كنتاكت داده؟
نم ميخوام با اين رله وقتي مثلا موتور 1 روشنه موتور 2 خاموش باشه.وقتي موتور 2 رو روشن كردم موتور 1 خودش خاموش بشه.فقط موتور 1 قراره هميشه به برق وصل باشه.و موتور 2 دستي روشن و خاموش بشه.بايد رله تكم كنتاكت باشه يا دوبل؟؟؟
نمایه کاربر
amirsadeghi
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 583
تاریخ عضویت: 28 ژوئن 2010, 23:29
نوع خودرو: لیفان
تماس:

Re: پايين آمدن اتوماتيك آينه برقي به هنگام دنده عقب

پست توسط amirsadeghi » 26 ژولای 2010, 00:31

رله دو کنتاک 8 پایه است
یه کنتاکت 5 پایه.

دقیقا بگو چی تو ذهنته شاید راحت تر بتونم کمک کنم
نمایه کاربر
bigwig
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 681
تاریخ عضویت: 18 آپریل 2010, 20:29
نوع خودرو: پيش بسوي پورشه
محل اقامت: رضائيه

Re: پايين آمدن اتوماتيك آينه برقي به هنگام دنده عقب

پست توسط bigwig » 27 ژولای 2010, 16:12

بخوام ساده بگم:
ميخوايم دو تا لامپ 1 و 2 رو روشن كنيم اما به اين صورت كه:
وقتي سوئيچ رو روشن كردم بلافاصله لامپ 1 روشن بشه يعني هميشه + و - وصل باشن.
اما وقتي لامپ 2 رو بوسيله كليد روشن كردم لامپ 1 خاموش بشه و لامپ 2 فقط روشن بمونه.بعد كه لامپ 2 رو مجددا خاموش كردم، لامپ 1 روشن بشه.
ارسال پست

بازگشت به “آینه برقی”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان