مشورت برای ساخت توربو شارژ الکتریکی

تصویر بحث درباره تيونينگ خودرو

مدیر انجمن: كوروش پيروز

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا پیش از ایجاد تاپیک جدید، به وسیله ی گزینه جستجو، از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست

ساخت این وسیله شدنی است؟

پايان نظرسنجي در 24 اکتبر 2015, 12:44

بله
47
53%
خیر
15
17%
هزینه ی ساخت معقول نیست
2
2%
بازده ی کمی نسبت به هزینه ی ساخت داره
24
27%
 
مجموع رای گیری: 88
نمایه کاربر
AMIR N
دنده 1
پست: 1841
تاریخ عضویت: 26 ژانویه 2013, 16:20
نوع خودرو: slx&206
محل اقامت: کره زمین(اصفان)
Has thanked: 0
Been thanked: 0
تماس:

Re: مشورت برای ساخت توربو شارژ الکتریکی

پست توسط AMIR N » 23 آپریل 2018, 10:27

chevy350 نوشته شده:
23 آپریل 2018, 03:04
هزار افرین ب شما دوست عزیز ک هم تا حالا خطای نوشتاری نداشتی و هم با این همه اطلاعات و مشغله زیاد ک بین 2 کشور هست وقت داری توی این سایت ها سر بزنی
انشالله بتونی ی توربو برقی داشته باشی با 2 بار بوست
شما هنوز متوجه نشدی توربو چیکار میکنه
شما میخوای ی توربو برقی بزاری با حالا مثلا 5 پی اس ای از اون طرف 2 تا باطری و ..ب وزن ماشین اضافه کنی از سمت دیگه همون انرژی رو از طریق دینام ک توست انجین به چرخش در میاد رو از دینام بگیری؟؟؟
ینی فکر نمیکنی 15 اسب بخار ک اضافه میکنی ب موتور داری از اونطرف حداقل 5 اسبشو خرج دینام میکنی تا دینام بتونه شارژ کنه؟؟؟
کلی قدرت دیگه هم بخاطر وزن اضافه داری ب حدر میدی؟؟؟
در هر صورت انشالله بتونی کاری ک شرکت های بزرگ خودرو سازی انجام ندادره رو شما انجام بدی
البته توربو شارژ برقی داریم توی ماشین های ب روز ولی مکمل توربو مکانیکی هستن
اون هم نه توی دور بالا ک شما میگی با ی سویچ تا تخت گاز کردی شروع ب کار کنه بلکه توی دور های پایین مثلا 750 تا 1500 دور در دقیقه ک نیاز ب فلو هوا بالا نداشته باشیم
باز هم از ته قلب ارزو میکنم بتونی کاری کنی ک حداقل فراری بنز bmw اینا نتونستن انجام بدن و ما با افتخار بگیم هم وطنمون و سایت tt تونست انجام بده
به این تاپیک سر بزنید ((حتما)) و منو تو ساخت این امپلی فایر همراهی کنید
viewtopic.php?f=5&t=104674
نمایه کاربر
chevy350
شروع حركت
پست: 35
تاریخ عضویت: 24 سپتامبر 2014, 17:19
نوع خودرو: Camaro Z28-BMW 530
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: مشورت برای ساخت توربو شارژ الکتریکی

پست توسط chevy350 » 23 آپریل 2018, 13:40

Dr. Midnight نوشته شده:
23 آپریل 2018, 08:54
سوپرشارژر های مکانیکی برای تولید 4-5 PSI بوست بسته به حجم موتور حداقل 10 اسب بخار از توان موتور رو مصرف میکنن، میشه حدود 7400 وات، پس به یه موتور الکتریکی 7400 وات احتیاج داریم که با 12 ولت حدود 600 آمپر جریان لازم داره.

اما مثلا با 1500 وات که در حد سشوار هست میشه تاثیری رو قدرت موتور داشت یا نه رو نمیدونم.
درود بر شما بله دقیقا ده اسب میشه 7360 وات یا 7400 وات حدودی که شما فرمودید . قطعا با توجه به اتلاف انرژی هنگام تبدیل به صورتهای مختلف یعنی از مکانیکی به الکتریکی و مجددا از الکتریکی به مکانیکی هنوز سوپرشارژ های الکتریکی راندمان Direct drive ها یا توربینی ها را ندارند اما صرفنظر از چیزهای عجیب و غریبی مثل یک هوزینگ پلاستیکی که داخلش یک الکتروموتور اسباب بازی و یک پروانه هست و گویا اتفاقا خوب هم فروش میره اینطورکه چندوقت پیش راجع بهش میخوندم کمپانیهای اروپایی و آمریکایی مثل Garrett - Valeo- HKS با استفاده از الکتروموتورهای پیشرفته انواع سوپرشارژهای برقی سنتریفیوژال و اسکرو را ساختند و وارد بازار کرده اند البته اشتباه نشه که مدلهای بزرگ مخصوص موتورهای ثابت زمینی هست که محدودیت تامین نیروی الکتریکی ندارند اما انواع مخصوص خودرو با حدودKW 2.4 تا 2.2 بوست میکنن . من حیث مجموع هدف ایجاد شرایط بهسوزی و تقویت بازده موتور توسط خود مالک بدون دستکاری سامانه اگزوز و پولی و تسمه های اتومبیل هست وگرنه برای کمپانی ها که خودشون طراح و سازنده انجین هستند تا وقتی امکان نصب توربو و سوپرشارژ روی موتورها موجوده توجیهی برای صرف وقت و سرمایه و نصب چنین چیزی نیست .
راجع به مثال سشوار هم جسارتا عرض میکنم که حتما میدونید که عمده اون 1500 وات مربوط به المانهای حرارتی هست و الکترو موتور داخلش شاید حدود 100 وات باشه . موفق باشید.
نمایه کاربر
chevy350
شروع حركت
پست: 35
تاریخ عضویت: 24 سپتامبر 2014, 17:19
نوع خودرو: Camaro Z28-BMW 530
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: مشورت برای ساخت توربو شارژ الکتریکی

پست توسط chevy350 » 23 آپریل 2018, 14:07

Dr. Midnight نوشته شده:
23 آپریل 2018, 08:54
سوپرشارژر های مکانیکی برای تولید 4-5 PSI بوست بسته به حجم موتور حداقل 10 اسب بخار از توان موتور رو مصرف میکنن، میشه حدود 7400 وات، پس به یه موتور الکتریکی 7400 وات احتیاج داریم که با 12 ولت حدود 600 آمپر جریان لازم داره.

اما مثلا با 1500 وات که در حد سشوار هست میشه تاثیری رو قدرت موتور داشت یا نه رو نمیدونم.
درود بر شما بله دقیقا ده اسب میشه 7360 وات یا 7400 وات حدودی که شما فرمودید . قطعا با توجه به اتلاف انرژی هنگام تبدیل به صورتهای مختلف یعنی از مکانیکی به الکتریکی و مجددا از الکتریکی به مکانیکی هنوز سوپرشارژ های الکتریکی راندمان Direct drive ها یا توربینی ها را ندارند اما صرفنظر از چیزهای عجیب و غریبی مثل یک هوزینگ پلاستیکی که داخلش یک الکتروموتور اسباب بازی و یک پروانه هست و گویا اتفاقا خوب هم فروش میره اینطورکه چندوقت پیش راجع بهش میخوندم کمپانیهای اروپایی و آمریکایی مثل Garrett - Valeo- HKS با استفاده از الکتروموتورهای پیشرفته انواع سوپرشارژهای برقی سنتریفیوژال و اسکرو را ساختند و وارد بازار کرده اند البته اشتباه نشه که مدلهای بزرگ مخصوص موتورهای ثابت زمینی هست که محدودیت تامین نیروی الکتریکی ندارند اما انواع مخصوص خودرو با حدودKW 2.4 تا 2.2 بوست میکنن . من حیث مجموع هدف ایجاد شرایط بهسوزی و تقویت بازده موتور توسط خود مالک بدون دستکاری سامانه اگزوز و پولی و تسمه های اتومبیل هست وگرنه برای کمپانی ها که خودشون طراح و سازنده انجین هستند تا وقتی امکان نصب توربو و سوپرشارژ روی موتورها موجوده توجیهی برای صرف وقت و سرمایه و نصب چنین چیزی نیست .
راجع به مثال سشوار هم جسارتا عرض میکنم که حتما میدونید که عمده اون 1500 وات مربوط به المانهای حرارتی هست و الکترو موتور داخلش شاید حدود 100 وات باشه . موفق باشید.
AMIR N نوشته شده:
23 آپریل 2018, 10:27
chevy350 نوشته شده:
23 آپریل 2018, 03:04
هزار افرین ب شما دوست عزیز ک هم تا حالا خطای نوشتاری نداشتی و هم با این همه اطلاعات و مشغله زیاد ک بین 2 کشور هست وقت داری توی این سایت ها سر بزنی
انشالله بتونی ی توربو برقی داشته باشی با 2 بار بوست
شما هنوز متوجه نشدی توربو چیکار میکنه
شما میخوای ی توربو برقی بزاری با حالا مثلا 5 پی اس ای از اون طرف 2 تا باطری و ..ب وزن ماشین اضافه کنی از سمت دیگه همون انرژی رو از طریق دینام ک توست انجین به چرخش در میاد رو از دینام بگیری؟؟؟
ینی فکر نمیکنی 15 اسب بخار ک اضافه میکنی ب موتور داری از اونطرف حداقل 5 اسبشو خرج دینام میکنی تا دینام بتونه شارژ کنه؟؟؟
کلی قدرت دیگه هم بخاطر وزن اضافه داری ب حدر میدی؟؟؟
در هر صورت انشالله بتونی کاری ک شرکت های بزرگ خودرو سازی انجام ندادره رو شما انجام بدی
البته توربو شارژ برقی داریم توی ماشین های ب روز ولی مکمل توربو مکانیکی هستن
اون هم نه توی دور بالا ک شما میگی با ی سویچ تا تخت گاز کردی شروع ب کار کنه بلکه توی دور های پایین مثلا 750 تا 1500 دور در دقیقه ک نیاز ب فلو هوا بالا نداشته باشیم
باز هم از ته قلب ارزو میکنم بتونی کاری کنی ک حداقل فراری بنز bmw اینا نتونستن انجام بدن و ما با افتخار بگیم هم وطنمون و سایت tt تونست انجام بده
قانع شدم . متشکرم .
نمایه کاربر
babak5452
دنده 2
پست: 2979
تاریخ عضویت: 05 آگوست 2012, 04:18
نوع خودرو: xu7slx nib24 2f 206
محل اقامت: اصفهان و تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0
تماس:

Re: مشورت برای ساخت توربو شارژ الکتریکی

پست توسط babak5452 » 27 آپریل 2018, 17:47

chevy350 نوشته شده:
21 آپریل 2018, 14:36
:old:
حضور احمد آقای محمدی و تمام دوستانی که علاقمند به ساخت و بهره گیری از بوست شارژر برقی هستند
منهم مثل شما سالهاست که به این موضوع علاقمند و درحال تحقیق و آزمایش هستم :zz: و همیشه هم معتقد بوده و هستم که نتایجی را که بهش میرسیم باید با سایر دوستان به اشتراک بزاریم تا زودتر به نتیجه برسیم و همگی ازش بهره مند بشیم و خلاصه بخیل بازی در نیاریم :smile: .
آخرین چیزی که در این زمینه بهش دست یافتم اینه که گرداندن پمپ هوای سانتریفیوژ نیاز به دور بالا بعلاوه گشتاور نسبتا قوی داره که مطلقا کار موتورهای جاروبکی یا ذغال خور نیست و نیاز به موتور براشلس داره که بازهم موتورهای براشلس آبی و قرمز که بیشتر مورد استفاده در اسباب بازیهایی مثل ماشینها و هواپیماهای رادیو کنترل RC بدرد اینکار نمیخوره و باید از موتورهای براشلس بزرگتر استفاده کرد که نوع 12 ولتش بسختی پیدا میشه و اکثرا 24 و 48 ولت هستند و قیمت بالایی هم دارند .
حالا آخرین نتیجه تحقیقات من :
اگر بخواهیم موتور براشلس با قدرت و RPM کافی داشته باشیم که ضمنا با 12 ولت هم کار کنه و با قیمت مناسب هم بشه تهیه اش کردباید آستین ها را بالا بزنیم .
اساس اینکار تبدیل یک عدد آلترناتور (دینام) اتومبیل به موتور براشلس هست که کوچکترین سایزش مثلا دینام رنو 5 جواب اینکار را خواهد داد . برای تبدیل دینام به موتور باید دل و روده دینام را باز کنید دینام اتومبیل در واقع یک ژنراتور 3 فاز هست که با دیودهای رکتیفایر باهم کوپل میشن و بصورت تناوبی 12 ولت را تولید و به ترمینال خروجی دینام انتقال میدن بنابر این باید بعداز بازکردن دینام واحد یکسو ساز یا دیودهای سه گانه را از سیم پیچ های بالشتک جدا کنید حالا 3 جفت سر سیم بالشتک دارید که دوتا دوتا مربوط به 3 سیم پیچ بالشتک هستند .
میدانیم که برای راه اندازی موتورهای سه فاز از دو حالت ستاره و مثلث استفاده میکنیم که اینجا هم دینام ما تبدیل به یک موتور سه فاز شده و بهتره از حالت مثلت استفاده کنیم و 3 سیم را بعد از ایجاد حالت مثلث به بالشتک ها لحیم میکنیم و از دینام بیرون میاریم .
حالا با توجه باینکه موتورهای براشلس کوچک از آهنرباهای دائمی استفاده میکنند که داخل دینام وجود نداره برای ایجاد میدان مغناطیسی از روتور یا آرمیچیر استفاده میشه باید دو تا سیم هم به دو سر جا ذغالی آرمیچر لحیم میکنیم و آنها را هم از دینام بیرون میاریم و دینام را دوباره سرهم کرده پیچهاشو میبندیم . حالا ما صاحب یک موتور براشلس بسیار قوی با دور بالا هستیم که حتی میتونیم باهاش یک اتومبیل کارتینگ برقی بسازیم و سوارش بشیم تا چه برسه که بخواهیم یک پمپ بوست شارژر توربو را باهاش بچرخونیم :) فقط یادتون باشه که این موتور براشلس نیاز به یک درایور قوی حدود 1200 تا 1500 وات لازم داره که نایاب نیست و براحتی میشه تهیه کرد . فراموش نشه که برای ایجاد میدان مغناطیسی لازم برای گردش موتور باید دوسیم متصل شده به جاذغالی دینام را هم به باطری 12 ولت وصل کنیم . :-?
با خیال راحت روی این پروژه کار کنید و از نتیجه اش مطمئن باشید . سوالی داشتین در خدمتم.
این پست شما بار اموزشی خیلی خوبی داشت و شاید برای خیلیا که اشنایی با الکترونیک ندارن ولی فنی باشن فوقلاده اموزنده و مفید باشه
در مورد بقیه بحث ها هم به نظرم قضاوت بذارید با خواننده
نمایه کاربر
chevy350
شروع حركت
پست: 35
تاریخ عضویت: 24 سپتامبر 2014, 17:19
نوع خودرو: Camaro Z28-BMW 530
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: مشورت برای ساخت توربو شارژ الکتریکی

پست توسط chevy350 » 26 می 2018, 15:23

babak5452 نوشته شده:
27 آپریل 2018, 17:47
chevy350 نوشته شده:
21 آپریل 2018, 14:36
:old:
حضور احمد آقای محمدی و تمام دوستانی که علاقمند به ساخت و بهره گیری از بوست شارژر برقی هستند
منهم مثل شما سالهاست که به این موضوع علاقمند و درحال تحقیق و آزمایش هستم :zz: و همیشه هم معتقد بوده و هستم که نتایجی را که بهش میرسیم باید با سایر دوستان به اشتراک بزاریم تا زودتر به نتیجه برسیم و همگی ازش بهره مند بشیم و خلاصه بخیل بازی در نیاریم :smile: .
آخرین چیزی که در این زمینه بهش دست یافتم اینه که گرداندن پمپ هوای سانتریفیوژ نیاز به دور بالا بعلاوه گشتاور نسبتا قوی داره که مطلقا کار موتورهای جاروبکی یا ذغال خور نیست و نیاز به موتور براشلس داره که بازهم موتورهای براشلس آبی و قرمز که بیشتر مورد استفاده در اسباب بازیهایی مثل ماشینها و هواپیماهای رادیو کنترل RC بدرد اینکار نمیخوره و باید از موتورهای براشلس بزرگتر استفاده کرد که نوع 12 ولتش بسختی پیدا میشه و اکثرا 24 و 48 ولت هستند و قیمت بالایی هم دارند .
حالا آخرین نتیجه تحقیقات من :
اگر بخواهیم موتور براشلس با قدرت و RPM کافی داشته باشیم که ضمنا با 12 ولت هم کار کنه و با قیمت مناسب هم بشه تهیه اش کردباید آستین ها را بالا بزنیم .
اساس اینکار تبدیل یک عدد آلترناتور (دینام) اتومبیل به موتور براشلس هست که کوچکترین سایزش مثلا دینام رنو 5 جواب اینکار را خواهد داد . برای تبدیل دینام به موتور باید دل و روده دینام را باز کنید دینام اتومبیل در واقع یک ژنراتور 3 فاز هست که با دیودهای رکتیفایر باهم کوپل میشن و بصورت تناوبی 12 ولت را تولید و به ترمینال خروجی دینام انتقال میدن بنابر این باید بعداز بازکردن دینام واحد یکسو ساز یا دیودهای سه گانه را از سیم پیچ های بالشتک جدا کنید حالا 3 جفت سر سیم بالشتک دارید که دوتا دوتا مربوط به 3 سیم پیچ بالشتک هستند .
میدانیم که برای راه اندازی موتورهای سه فاز از دو حالت ستاره و مثلث استفاده میکنیم که اینجا هم دینام ما تبدیل به یک موتور سه فاز شده و بهتره از حالت مثلت استفاده کنیم و 3 سیم را بعد از ایجاد حالت مثلث به بالشتک ها لحیم میکنیم و از دینام بیرون میاریم .
حالا با توجه باینکه موتورهای براشلس کوچک از آهنرباهای دائمی استفاده میکنند که داخل دینام وجود نداره برای ایجاد میدان مغناطیسی از روتور یا آرمیچیر استفاده میشه باید دو تا سیم هم به دو سر جا ذغالی آرمیچر لحیم میکنیم و آنها را هم از دینام بیرون میاریم و دینام را دوباره سرهم کرده پیچهاشو میبندیم . حالا ما صاحب یک موتور براشلس بسیار قوی با دور بالا هستیم که حتی میتونیم باهاش یک اتومبیل کارتینگ برقی بسازیم و سوارش بشیم تا چه برسه که بخواهیم یک پمپ بوست شارژر توربو را باهاش بچرخونیم :) فقط یادتون باشه که این موتور براشلس نیاز به یک درایور قوی حدود 1200 تا 1500 وات لازم داره که نایاب نیست و براحتی میشه تهیه کرد . فراموش نشه که برای ایجاد میدان مغناطیسی لازم برای گردش موتور باید دوسیم متصل شده به جاذغالی دینام را هم به باطری 12 ولت وصل کنیم . :-?
با خیال راحت روی این پروژه کار کنید و از نتیجه اش مطمئن باشید . سوالی داشتین در خدمتم.
این پست شما بار اموزشی خیلی خوبی داشت و شاید برای خیلیا که اشنایی با الکترونیک ندارن ولی فنی باشن فوقلاده اموزنده و مفید باشه
در مورد بقیه بحث ها هم به نظرم قضاوت بذارید با خواننده
بابک خان عزیز
درود بر شما ، سپاسگزارم . در مورد توصیه تان هم ، حق باشماست . چشم .
نمایه کاربر
emanoelson
پست: 2
تاریخ عضویت: 13 دسامبر 2017, 22:18
نوع خودرو: 132
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: مشورت برای ساخت توربو شارژ الکتریکی

پست توسط emanoelson » 08 آگوست 2018, 15:57

سلام خسته نباشین.اینکه بخایم خودمون یک کاری رو انجام بدیم و از فکر خودمون استفاده کنیم خیلی خوبه اما باید دو دوتا چارتا کنیم اول.بنظرم شما راه ورودی دریچه گاز رو بدون پیچ و خم به هوای ازاد برسون با فیلتر اسپرت.و از هدرز استفاده کن و خروجی انباری رو قطور و طولشش رو کم کن.مطمعنا 5 اسب قدرت ماشین بیشت میشه
خون رو چنگامه و بدنم میلرزه,بدون قتل کار ساده ایه اگه بیارزه
ارسال پست

بازگشت به “مباحث تيونينگ”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان