!!?smoke

تصویر بحث درباره تيونينگ خودرو

مدیر انجمن: كوروش پيروز

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا پیش از ایجاد تاپیک جدید، به وسیله ی گزینه جستجو، از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
قفل شده
نمایه کاربر
كوروش
راننده پيست
پست: 383
تاریخ عضویت: 27 ژانویه 2006, 17:14
نوع خودرو: مشخص نشده!

!!?smoke

پست توسط كوروش » 20 ژوئن 2006, 17:36

بعد از نمايشگاه تيونينگ يكي از مواردي كه براي من جالب بود سيستم دود بود كه در آنجا به قيمت 160 تومان فروخته مي شد!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بعد از كمي بررسي و سوتي فروشنده (مبني بر آنكه دماي موتور بايد به 90 برسد!!) و كمك يكي از دوستان (عليرضا مقدم به همراه پدرشان رفتند و مخزن شيشه شور را با كلكي كه مخصوص خودشان بود ديدند :-( )به اين نتيجه رسيدم كه صحبتهايي را كه آنجا در مورد dry ice ارايه دهنده سيستم مي نمود .خالي بندي محض بود.
با كمي دقت روي اگزوز ماشين و دود ملايم آن در حالت عادي به دو نكته پي بردم يكي اينكه اسانس درون اگزوز تزريق مي شد و دود ملايم حاصل از تبخير كم باقيمانده آن بود .
پس تا به اينجاي كار نياز به يك منبع شيشه شور با پمپ داريم و اتصال هدايت كننده مواد به اگزوز و ترجيحا بعد از كاتاليزور با لوله هاي فلزي به قطر يك سانت.
تا اينجاي كار كه خيلي ساده بود.
بعد از مدتي كمي بيشتر روي آن دود ملايم فكر كردم و به اين نتيجه رسيدم كه احتمالا مكش ايجاد شده بر اثر تخليه اگزوز مقداري مايع را درون اگزوز مي كشد و به همين دليل شاهد آن حالت روغن سوزي مانند در آن اتومبيل بودم .(يك نقص در آن سيستم!!)
در اين مرحله تنها چيزي كه به ذهنم رسيد استفاده از يك شير برقي بعد از پمپ شيشه شور بود
در ابتدا بدنبال شير سولنوييد با مگنت 12 ولت بودم كه پس از مدتي نظرم عوض شد.
راه حل ساده تري وجود داشت.
شير مخصوص بوق بادي ميني بوس 12 ولت با سرعت قطع و وصل سريع و قيمت ناچيز موجود است.
در نهايت به اين نتيجه رسيدم كه اين سيستم با حدود نهايت 30-40 تومان قابل اجراست
از آنجاييكه اين ماشين خيلي حالم را گرفته ميلي به اجراي اين سيستم روي آن نداشتم علاوه بر اينكه هنوز نكات مبهمي در اين طرح بايد موجود باشد فكر كردم اگر قبل از اجرا از نظر دوستان راجع به معايب اين روش پيشنهادي با خبر شوم بهتر باشد.


(((((((به سفارش يكي از مديران اين مطلب را ذكر مي نمايم كه بدليل اجرايي بودن اين طرح آنرا در قسمت پروژه ها مطرح نمودم)))))
فروش جواهرات لوکس نقره
http://www.javaherbazar.com/shop/انگشتر ... 1769/2562/
نمایه کاربر
سازمان ملل
دانا
پست: 1429
تاریخ عضویت: 04 سپتامبر 2004, 09:56
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست توسط سازمان ملل » 21 ژوئن 2006, 08:45

راستي اون ماده دود سازش رو چي مي خواي بريزي؟
از همين ماده هاي دستگاه Fog MAker مي خواي استفاده كني؟
لوله به قطر 1 سانت زياد نيست ؟
اينجوري خيلي يهويي دود مي كنه ها :(
نمایه کاربر
مهرداد كشتكار
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 239
تاریخ عضویت: 07 ژانویه 2006, 14:58
نوع خودرو: 206-1600cc-3dr
محل اقامت: سوئد

سلام

پست توسط مهرداد كشتكار » 21 ژوئن 2006, 09:02

من هم خيلي از اون سيستم خوشم اومد و بدم نمياد كه با قيمت كمتري رو ماشينم داشته باشم.
يكي از خوبي هاش هم اين هست كه وقتي ميري براي معاينه فني طرف كلي حال ميكنه :cool:
نمایه کاربر
كوروش
راننده پيست
پست: 383
تاریخ عضویت: 27 ژانویه 2006, 17:14
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست توسط كوروش » 21 ژوئن 2006, 13:18

سازمان ملل نوشته شده:راستي اون ماده دود سازش رو چي مي خواي بريزي؟
از همين ماده هاي دستگاه Fog MAker مي خواي استفاده كني؟
لوله به قطر 1 سانت زياد نيست ؟
اينجوري خيلي يهويي دود مي كنه ها :(
يكي از دلايلي كه مساله را اينجا مطرح كردم همين بود كه با همفكري دوستان ايرادات كار را بررسي كنيم.
در مورد ماده دودساز هنوز اطلاعاتم كامل نيست البته اين پيشنهاد شما را بايد امتحان نمود و ظاهرا خوب است (اين ماده را از كجا مي شود تهيه كرد؟)
در مورد لوله قطر يك سانت براي اتصال به اگزوز زياد كه نيست هيچ فكر كنم كم هم باشد چون اگر اتصال قوي نباشد ممكن است زود بشكند اما اين اتصال يك سانتي براي مثلا 20 سانتي متري اتصال به اگزوز لازم است و ما بقي ماجرا را بقول شما بايد با يك اتصال در حد قطر شلنك كولر آبي تكميل كنم
فروش جواهرات لوکس نقره
http://www.javaherbazar.com/shop/انگشتر ... 1769/2562/
نمایه کاربر
رسول
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 522
تاریخ عضویت: 25 ژانویه 2006, 18:11
نوع خودرو: Galant 7G & VR4
محل اقامت: گرگان

پست توسط رسول » 27 ژوئن 2007, 01:00

يه تاپيك قديمي.
خب سواله ديگه.
آخرش معلوم نشد از چه مادهيي بايد استفاده كرد واسه دود معطر.
آخه ما رو يه پرايد بستيمش براي دود هم گازوييل ريختيم.خوب دود ميكنه فقط بديش اينه بوي خيلي بدي ميده(گازوييل سوخته).
ماده ديگه اي نيست در اثر گرما دود غليظ بكنه بوشم خيلي بد نباشه ؟
نمایه کاربر
دامون
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 336
تاریخ عضویت: 21 اکتبر 2007, 23:26
محل اقامت: شیطان بزرگ
تماس:

smokeچيه؟؟

پست توسط دامون » 05 آگوست 2008, 10:58

سلام من دوباره با سوالات روستاييم اومدم :cool:
يه ادم از جان گذشته بياد smoke رو براي ما توضيح بده
نمایه کاربر
محسن.بایرن
دنده 3
پست: 3927
تاریخ عضویت: 16 آگوست 2007, 17:12
نوع خودرو: BMW E36 celica

پست توسط محسن.بایرن » 05 آگوست 2008, 11:22

سلام دوست عزيز.رسيدن به خير.
تا حالا چندين بار راجع به اين مورد صحبت شده يك كم سرچ ميكردين بهتر بود :cool:
اين اسموك كه ميگن بدين صورت عمل ميكنه كه شما يك منبع شيشه شور رو داخل كاپوت نصب ميكني و بعد لوله ي اون رو (بايد از لوله ي مسي استفاده كني)به اگزوز(بعد از كاتاليزور و قبل از منبع)وصل ميكني كليدش رو هم ميزاري داخل ماشين دم دست.بعد باي مايعش رو بخري كه اون موقع ها كه من اسموك داشتم ليتري حدودا 10 تومن بود.حالا وقتي ماشين گرمه دكمه رو ميزني مايع تزريق ميشه داخل اگزوز و با گرماي اگزوز تبخير ميشه و به صورت دودي سفيد رنگ از اگزوز خارج ميشه. :cool:
نمایه کاربر
دامون
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 336
تاریخ عضویت: 21 اکتبر 2007, 23:26
محل اقامت: شیطان بزرگ
تماس:

پست توسط دامون » 05 آگوست 2008, 11:36

محسن جان دستت درد نكنه ممنونم اما من گشتم چيزي پيدا نكردم بعد ميشه در مورده قيمتو معايب اين موجود عجيب برام بگي؟
نمایه کاربر
محسن.بایرن
دنده 3
پست: 3927
تاریخ عضویت: 16 آگوست 2007, 17:12
نوع خودرو: BMW E36 celica

پست توسط محسن.بایرن » 05 آگوست 2008, 11:43

يك وسيله ايه كه خودت بايد درست كني(البته شايد جايي هم بشه پيدا كرد.من خودم درست كردم حدود 10 تومن هزينش شد.)معايبي نداره.چون اصلا ربطي به موتور نداره.شما از گرماي اگزوز براي تبخير مايع استفاده ميكنين
نمایه کاربر
AminZ4
دنده 2
پست: 2594
تاریخ عضویت: 23 فوریه 2006, 09:09
نوع خودرو: MAZDA3-N
محل اقامت: 8&6-11

پست توسط AminZ4 » 05 آگوست 2008, 11:55

محسن جان پمپ هم ميخواد كه مايع رو پمپ كنه به سمت اگزوز ديگه؟ يعني قطعات مورد نياز رو ميگي ؟
خلاصه 700 صفحه ابتدایی تاپیک MAZDA3 NEW : (http://uplod.ir/9bmlrlxee91o/mazda_note.pdf.htm)
قفل شده

بازگشت به “مباحث تيونينگ”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان