استفاده از گاز نيتروژن به جاي هوا در لاستيك

تصویر بحث درباره تيونينگ خودرو

مدیر انجمن: كوروش پيروز

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا پیش از ایجاد تاپیک جدید، به وسیله ی گزینه جستجو، از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
hosseinIT
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 201
تاریخ عضویت: 25 آگوست 2012, 16:02
نوع خودرو: Hyundai IX35
محل اقامت: عقب افتاده ترین کشور

Re: استفاده از گاز نيتروژن به جاي هوا در لاستيك

پست توسط hosseinIT » 21 می 2013, 19:07

فکرکنم بهترين راهش اين باشه که بعداز مدتى رانندگى پياده شيد به لاستيکها دست بزنيز ببينيد نسبت به باد معمولى خنک تر هست يا نه چوت نيتروژن چندين برابر کمتر گرم ميشه ولاستيک بايد خنک بمونه قيمتشم نبايد براى کل تايرها البته براى بار اول که کلا هواى معمولى تخليه ميشه کمتراز ده تومن باشه کمتر ازين قيمت مشکوکه حالا نميدونم ميشه به سورنا اعتماد کرد يىا نه دوستان نظرشون چيه کسى اونجازده وجاى مطمئن ميشناسه معرفى کنه ماهم اونجا بزنيم !!

---- اضافه شده در تاریخ 31 اردیبهشت 1392, 19:10 ( قوانین انجمنهای تیونینگ تاک را مطالعه کنید!! ) ----

من امروز 15 تومن دادم کلشو نيتروژن زدم ! خداکنه واقعا نيتروژن باشه حالا بايد يک مدت استفاده م ببينم چه فرقى ميکه .
نمایه کاربر
mamad_sport
دنده 1
پست: 1871
تاریخ عضویت: 14 سپتامبر 2011, 21:26
نوع خودرو: Cerato Yd-Soren Ef7
محل اقامت: Tehran...Ferdows blvd

Re: استفاده از گاز نيتروژن به جاي هوا در لاستيك

پست توسط mamad_sport » 21 می 2013, 19:27

آقا حسین این روشی که میفرمایین واقعا نمیشه بهش اعتماد کرد.هرچقدر هم که نیتروژن کمتر گرم بشه بازهم روش جالبی نیست.چون هیچوقت نمیشه یکسان رانندگی کرد.کافیه یک ترمز شدید بگیرید یا کمی تند تر برید یا جاده کوهستانی رانندگی کنید.همه اینها روی حرارت لاستیک تاثیر دارن.گذشته از فصل و حتی ساعتی که توش رانندگی میکنید.
چه چرک بدبویی دارد لباس پاکی در تن ناپاکی که به تبلیغ پاکی مشغول است
نمایه کاربر
hosseinIT
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 201
تاریخ عضویت: 25 آگوست 2012, 16:02
نوع خودرو: Hyundai IX35
محل اقامت: عقب افتاده ترین کشور

Re: استفاده از گاز نيتروژن به جاي هوا در لاستيك

پست توسط hosseinIT » 22 می 2013, 00:43

درسته منظورمن رانندگىه عادى بودالبته راه ديگه اين هستکه نبايد باين زوديها وباتغييرفصول باد لاستيک کم بشه ونياز به تنظيم داشته باشه البته درجه خلوص نيتروژن هم مهمه که ديگه نبايدزير 90 درصدباشه خلاصه اين نرم تر حرکت کردن براى ماشينهاييکه کيفيت ساختشون بالاست مثل وارداتيا با کمک فنرهاى آنچنانى !!! خيلى شايد محسوس نباشه .
درضمن اگ دوستان جواب سؤالات منوبدن ممنون ميشم !
نمایه کاربر
vaziri69
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 72
تاریخ عضویت: 12 آگوست 2011, 19:06
نوع خودرو: 206
محل اقامت: تهران

Re: استفاده از گاز نيتروژن به جاي هوا در لاستيك

پست توسط vaziri69 » 20 ژولای 2013, 14:52

دوستان عزیز بهترین جایی که گاز نیتروژن با خلوص بالا داره کجاست؟
نمایه کاربر
Grey
سرعت : 60 كيلومتر در ساعت
پست: 900
تاریخ عضویت: 29 ژوئن 2009, 15:43
نوع خودرو: (LX EF7(Bifuel

Re: استفاده از گاز نيتروژن به جاي هوا در لاستيك

پست توسط Grey » 26 ژولای 2013, 15:57

بنظر من هم نیتروژن بهتره.نرم شدن ماشین کاملا احساس میشه و تو مسافرت های برون شهری واقعا ضروری و لازم هست.روی لاستیکهای خارجی هم بهتر جواب میده خودم تجربشو داشتم
Can't Stop

HaMeD
نمایه کاربر
black405
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 122
تاریخ عضویت: 16 آپریل 2011, 08:58
نوع خودرو: EF7 بنزيني 94 سخنگو
محل اقامت: Iran-15

Re: استفاده از گاز نيتروژن به جاي هوا در لاستيك

پست توسط black405 » 27 ژولای 2013, 10:22

يه تجربه اي كه بنده دارم و با دوستانم كنترل كرديم اينه كه نيتروژن براي لاستيكهايي كه كيفيت خوبي دارن مثل لاستيكهاي خارجي بيشترين تاثير رو داره و براي لاستيكهاي بيكيفيت ايراني و چيني كمترين تاثير رو داره. و اين دليل اينه كه بعضي از دوستان عزيزمون اعلام ميكنند كه تاثيرش رو ديدن و بعضيها نه. براي خود بنده كه از لاستيك ميشلن استفاده ميكنم تاثيرش واقعا محسوسه. هم دماي لاستيك كه بعد از رانندگي زياد در حد كم باقي ميمونه و هم كم نكردن باد.
يه نكته اي رو هم در مورد خلوص نيتروژن بگم كه سعي كنيد از آپاراتي هايي گاز بزنيد كه از اين دستگهاي ايستاده بزرگ دارند كه روش هم دقيقا خلوص گاز زو روي ال سي دي نشون ميده . از اين دستگهاي كوچيك كه بعضي از اين اپارتي ها دارند و قابل حمل دستي هست استفاده نكنيد چون اعتباري بهشون نيست
ياعلي
نمایه کاربر
milad206
سرعت : 60 كيلومتر در ساعت
پست: 906
تاریخ عضویت: 11 نوامبر 2011, 01:20
نوع خودرو: 206sd v8-kia cd5
محل اقامت: تهران

Re: استفاده از گاز نيتروژن به جاي هوا در لاستيك

پست توسط milad206 » 28 ژولای 2013, 14:47

سلام
من از جایی نیتروژن میزدم که میدونستم طرف واقعا نیتروژن میزنه اما مغازشو بست و ....
الان چند باره از جاهای مختلف نیتروژن میزنم اما متاسفانه هیچکدومشون خوب نبوده

برای مسافرت چون نرمی برام مهم بود 27 تا باد زدم
چند روز پیش چون شتاب میخواستم بردم که بادمو زیاد کنه طرف همین که وصل میکرد به لاستیک میکشیدش ( 2 ثانیه هم نمیشد ) بهش گفتم چی زدی پس؟ گفت 32 تا زدم :(
2 تومان پول بی زبون به زور از ما گرفت به خاطر اینکه 32 تا باد زده

من چون مشکوک بودم بردم یه جا دیگه و فهمیدم همون 27 تای خودم توشه

اصل مطلب : اکثر این تعویض روغنیا همون باد معمولی میزنن و فشارسنجشون 5-6 درجه بیشتر نشون میده اما در اصل باد کمتر میزنن و شما فکر میکنین که نیتروژن بوده و ماشین نرم شده


دلیل اصلی دزدیشونم اینه که فیلتر های این دستگاه ها گرونه و براشون سود آنچنانی نداره
----------------------------
----------------------------
مشکل جای پارک ( تهدید به اسید پاشی و پنچری و ....)
viewtopic.php?f=26&t=103651
Dr.thrax
پست: 6
تاریخ عضویت: 03 مارس 2011, 23:58
نوع خودرو: 2000
محل اقامت: بام تهران

Re: استفاده از گاز نيتروژن به جاي هوا در لاستيك

پست توسط Dr.thrax » 14 سپتامبر 2013, 13:44

سلام به همگی خسته نباشید. :eek:
آقا میگن این گاز نیتروژن بعد چند وقت باعث پوسیدگی لاستیک میشه! درسته؟!؟!؟ :(
amir-arsalan
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 868
تاریخ عضویت: 26 اکتبر 2008, 01:03
نوع خودرو: تیپ 5
محل اقامت: اوه اوه

Re: استفاده از گاز نيتروژن به جاي هوا در لاستيك

پست توسط amir-arsalan » 14 سپتامبر 2013, 18:30

دروغ و عوام فریبی بیش نیست
ارسال پست

بازگشت به “مباحث تيونينگ”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: navid3 و 1 مهمان