کیت power race یا spr

تصویر بحث درباره تيونينگ خودرو

مدیر انجمن: كوروش پيروز

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا پیش از ایجاد تاپیک جدید، به وسیله ی گزینه جستجو، از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
قفل شده
نمایه کاربر
mohamad_lx
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 670
تاریخ عضویت: 29 آپریل 2008, 13:12
نوع خودرو: پارس 89
محل اقامت: بابلسر

Re: کیت power race یا spr

پست توسط mohamad_lx » 27 نوامبر 2008, 21:32

Sport Samand نوشته شده:
dark_nokia نوشته شده:
کاک بهزاد نوشته شده:شرمنده پا برهنه میپرم وسط ها
ولی در رابطه با این قطعه قدیما کلی تو سایت بحث شده ولی یادم نمییاد تاپیکش کجاست!
یکی از دوستان تو سایت میگفت که نمایندگی یکی از این شرکت ها(شاید دار و دسته منوچ) برای پژوی دوستش بسته (شاید 40 تومن- خوب ماله چند سال پیش بود دقیق یادم نمیاد دیگه) و اونم میگفت شتاب و .... خوب شده - حتی عکسی هم گرفته بود و این دستگاها چند مدل بودن که یکیش همینه که دوستمون اشاره کرده ولی کلا ً فکر میکنم هر چه هست مربوط به ایجاد اختلال در ای سی یو میشه و ...(شاید هم کارش ایجاد توهم هست؟ :-( )
(ام اس دی میگفتی یه چیزی!)
اون تاپیک مال من بود :smile:
1000 بار گفتم بازم میگم شتابش و مصرفش هر دو بالا رفت
مصرفش چقدر بالا رفت؟ :cool:
شاید max صدی 2تا اونم به خاطر اینکه شتابشو زیاد کرد کلا افزایش مصرفش محسوس نیست ولی به شتابش میارزه 1 بار با ماشینش تابستون رفتم دانشگاه خیلی حال کردم شبش که با lx خودم میخواستم برم بیرون حالم ازش به هم خورد به خاطر شتاب مزخرفش تو دنده 5 بیشتر خودشو نشون میده مثلا وقتی 80 تا با 5 داری میری خیلی زودتر از 1 پارس یا سمند دور موتور و سرعتت زیاد میشه
کلا باحاله :smile:
نمایه کاربر
ماشين باز
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 278
تاریخ عضویت: 22 نوامبر 2004, 14:13
نوع خودرو: رنو 5
محل اقامت: اصفهان نصف جهان

Re: کیت power race یا spr

پست توسط ماشين باز » 28 نوامبر 2008, 01:10

سلام :)
اون تاپیک مال من بود :smile:
1000 بار گفتم بازم میگم شتابش و مصرفش هر دو بالا رفت
خداییش من یکی حرفت رو قبول دارم هم مصرف بالا میره و هم قدرت و گشتاور،ولی شهرام گفت هم مصرف پایین میاد هم قدرت بالا میره ،من گفتم آخه با دستکاری توی سیستم مدیریت پاشش که نمیشه این کارو کرد این میره توی بحث بالا بردن راندمان که با دستکاری مدیریت سوخت باید خیلی پیچیده کار بکنی تا پاشش سوخت رو در مواقع غیر ضروری کم کنی و در مواقع خیلی حساب شده ای پاشش رو زیاد کنی که البته فکر نمیکنم این کار رو هیچ سیستمی بهتر از سیستم استاندارد بتونه انجام بده. :-)

راستی اوون 700 کیلومتر کارکرد :div: رو واسه شما هم داشت؟ :shock:
شهرام123
شروع حركت
پست: 19
تاریخ عضویت: 29 آپریل 2008, 11:56

Re: کیت power race یا spr

پست توسط شهرام123 » 28 نوامبر 2008, 09:38

سلام
افزایش مصرف اصلا محسوس نیست , حالا یا ماشین من صفر(از نظر تنظیم موتور) و یا واقعا من افزایش حس نمیکنم.ولی اینو بگم شتاب خیلی تعغیر کرده.اولش فک میکردم تلقین یا جو گیر شدم. ولی وقتی سوار یه پرشیا 87 شدم اصلا باورم نمیشد.تا میخاست یک و پر کنه کفرت درمیومد. وتو دنده های بالتر هم که بدتر.
در ضمن من شمع ها رو هم عوض کردم و پلاتین بوش انداختم و از سایکلونم استفاده میکنم.
نصاب به من گفت بیا یه دست شمع خوب با سایکلون و چیپ برات وصل کنم ماشینت یه دنده تعغیر میکنه .خدائیش هم راست گفت.
یه مسئله دیگه :
من یه سیستم اتقویت ترمز گذاشتم.یکی از بچه ها راجع به سیف بودن پرسید که من از دیشب تا حالا تو فکر رفتم .آخه نصیب شما نشه یکی از آشناهای ما با پراید , ترمز خالی میکنه که یکیشون فوت شد و آون یکی icu بود.(حالا تو دلتون نگید : ولش کن سیستم تقویت ترمز بیخوده و.....)
تو رو خدا از دوستان اگه کسی نظری فنی و علمی راجع به این سیتم داره تو تاپیک تقویت ترمز با استفاده از صافی بنزین نظرشو بده
نمایه کاربر
حمید.
متخصص فنی تخصصی
پست: 2441
تاریخ عضویت: 10 ژوئن 2007, 19:28

Re: کیت power race یا spr

پست توسط حمید. » 28 نوامبر 2008, 11:05

شهرام123 نوشته شده: نصاب به من گفت بیا یه دست شمع خوب با سایکلون و چیپ برات وصل کنم ماشینت یه دنده تعغیر میکنه .خدائیش هم راست گفت.
یعنی چی یک دنده تغییر میکنه؟!
یه مسئله دیگه :
من یه سیستم اتقویت ترمز گذاشتم.یکی از بچه ها راجع به سیف بودن پرسید که من از دیشب تا حالا تو فکر رفتم .آخه نصیب شما نشه یکی از آشناهای ما با پراید , ترمز خالی میکنه که یکیشون فوت شد و آون یکی icu بود.(حالا تو دلتون نگید : ولش کن سیستم تقویت ترمز بیخوده و.....)
تو رو خدا از دوستان اگه کسی نظری فنی و علمی راجع به این سیتم داره تو تاپیک تقویت ترمز با استفاده از صافی بنزین نظرشو بده
در این مورد هم بهتره تو تاپیک خودش ادامه بدین...
   No one 
شهرام123
شروع حركت
پست: 19
تاریخ عضویت: 29 آپریل 2008, 11:56

Re: کیت power race یا spr

پست توسط شهرام123 » 28 نوامبر 2008, 11:23

یعنی چی یک دنده تغییر میکنه؟!
نقل قول:
یه مسئله دیگه :
من یه سیستم اتقویت ترمز گذاشتم.یکی از بچه ها راجع به سیف بودن پرسید که من از دیشب تا حالا تو فکر رفتم .آخه نصیب شما نشه یکی از آشناهای ما با پراید , ترمز خالی میکنه که یکیشون فوت شد و آون یکی icu بود.(حالا تو دلتون نگید : ولش کن سیستم تقویت ترمز بیخوده و.....)
تو رو خدا از دوستان اگه کسی نظری فنی و علمی راجع به این سیتم داره تو تاپیک تقویت ترمز با استفاده از صافی بنزین نظرشو بده

در این مورد هم بهتره تو تاپیک خودش ادامه بدین...
شهرام123 نوشته شده: نصاب به من گفت بیا یه دست شمع خوب با سایکلون و چیپ برات وصل کنم ماشینت یه دنده تعغیر میکنه .خدائیش هم راست گفت.
یعنی چی یک دنده تغییر میکنه؟!
یه مسئله دیگه :
من یه سیستم اتقویت ترمز گذاشتم.یکی از بچه ها راجع به سیف بودن پرسید که من از دیشب تا حالا تو فکر رفتم .آخه نصیب شما نشه یکی از آشناهای ما با پراید , ترمز خالی میکنه که یکیشون فوت شد و آون یکی icu بود.(حالا تو دلتون نگید : ولش کن سیستم تقویت ترمز بیخوده و.....)
تو رو خدا از دوستان اگه کسی نظری فنی و علمی راجع به این سیتم داره تو تاپیک تقویت ترمز با استفاده از صافی بنزین نظرشو بده
در این مورد هم بهتره تو تاپیک خودش ادامه بدین...
دوست عزیز منم گفتم تو تاپیک تقویت ترمز با استفاده از صافی بنزین, ادامه بدین
اگه میشه خوب مطلب منو بخون.
بازم مرسی
نمایه کاربر
mohamad_lx
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 670
تاریخ عضویت: 29 آپریل 2008, 13:12
نوع خودرو: پارس 89
محل اقامت: بابلسر

Re: کیت power race یا spr

پست توسط mohamad_lx » 28 نوامبر 2008, 15:59

ماشين باز نوشته شده:سلام :)
اون تاپیک مال من بود :smile:
1000 بار گفتم بازم میگم شتابش و مصرفش هر دو بالا رفت
خداییش من یکی حرفت رو قبول دارم هم مصرف بالا میره و هم قدرت و گشتاور،ولی شهرام گفت هم مصرف پایین میاد هم قدرت بالا میره ،من گفتم آخه با دستکاری توی سیستم مدیریت پاشش که نمیشه این کارو کرد این میره توی بحث بالا بردن راندمان که با دستکاری مدیریت سوخت باید خیلی پیچیده کار بکنی تا پاشش سوخت رو در مواقع غیر ضروری کم کنی و در مواقع خیلی حساب شده ای پاشش رو زیاد کنی که البته فکر نمیکنم این کار رو هیچ سیستمی بهتر از سیستم استاندارد بتونه انجام بده. :-)

راستی اوون 700 کیلومتر کارکرد :div: رو واسه شما هم داشت؟ :shock:

نه بابا رفیقم ماشین رو صفر گرفتاز نمایندگی خود نماندگی واسش بست از اون موقع تا الان هم اون راضیه هم م :smile:
نمایه کاربر
بـهزاد
يار قديمي
پست: 163
تاریخ عضویت: 15 آگوست 2005, 16:12
نوع خودرو: شاسی کوتاه!
محل اقامت: 0441
تماس:

Re: کیت power race یا spr

پست توسط بـهزاد » 29 نوامبر 2008, 18:24

dark_nokia نوشته شده:اون تاپیک مال من بود :smile:
1000 بار گفتم بازم میگم شتابش و مصرفش هر دو بالا رفت
محمد جان تاپیک شما که یادمه
منظور من از قدیما ، دو سه سال پیش بود که بازارش داغ بود و دوستان در موردش مینوشتن ،حالا چون بحثش توی تاپیک مجزایی نبود(شایدم بود) و پراکنده بود دقیق یادم نمیاد ، اما این دستگاه(!) انواع و اقسام مختلف و تحت نامهای مختلف بود ، طبق معمول هم بعضی دوستان میگفتن آره بعضی نه(!)
ولی اینکه دوستان میگن گشتاور زیاد میشه بعدشم قبل از اون دوستان دیگه ای میگن شتاب هم اینهوا زیاد میشه ، این مسائل برای من کمی گنگ و نامفهوم میزنه اصلا ً مگه اینا در یک راستا هستن که ما بشینیم و چنین نطری بدیم ، تو پست قبلیم اشاره ای کردم که این دستگاه! ، یحتمل روی ای سی یو (سی سی یو)(سی پی یو و ...)اختلال ایجاد میکنه که علی فراهانی عزیز هم اومد و توضیح کاملتر داد (بنزین و ..)(سنسور اکسیژن و ..)
علي فراهاني نوشته شده:تاپیک دستکاری داده های ورودی به ای سی یو رو بخونین اینکار با هزینه خیلی کمتر قابل انجامه اساس کارشم اینه که فشنگی رو گول میزنه که فکر کنه دما پایینه و ماشین سرده و ای سی یو فرمان میده تا سوخت رو ریچ کنه
اما مسئله اینه که این چطوری میشه که میگید بنزین فلان قدر(کم) مصرف میکنه و شتاب رو میبره بالا و ....
چون به نظرم مصرف باید بیشتر از اینا باشه(بستگی به کنترل راننده هم..) ولی اینکه بگیم هر صد کیلومتر 2 لیتر میاد روش یه ذره منطقی(منوچ رو نمیگم)نمیاد ،از کجا معلوم صد تای دیگه 5 تا نزنه تو رگ؟ (داخل شهر و ترافیک و ...)
هرچند تعدادی از دوستان میگن مصرف بنزین رو هم کم میکنه :(
قیمت هم مشکل داره دیگه ، خود طرف میاد با نصب 45 تومان میگیره ، خب فکر میکنم که شما همچین نظری ندارید که این دار و دسته آدمای خوب لطیف و ...هستن میبینید که همون ال ایکس رو وقتی به ع*به میده(یک دوم)(یا یه همچین چیزی) به ما که میرسه12 13 14 15 16 17 18 (شونصد) هر چی که عشقش بکشه تحت عنوان تکتو تو تو ژی روز میکنه تو پاچمون و ...
منظور اینکه، اینا 2 تومن رو برای ما 8 حساب میکنن...
این قطعه هم یا ساخته چینه یا کار دارو دسته همین منوچ یا دوستاش یا یکی از این کشورای ...
اینام لابد 10 تومن میخرن 20 تومن درجا طرف میکشه روش 15 تومن هم برا نصب ، پس با یه دستگاه 10 15 تومنی طرف هستیم.... بعد این همه کارایی ...
یارو برمیداره برای ریمپ ، هترز(هدرز)،سیستم تخلیه و.... شونصد تومن پول پیاده میشه(طرف بهش زور میاد بگه 5 کره اسب زیاد شد) ...بعد این 10 تومنی به کره افاقه نکرده ، و صحبت شیش 7 تا اسب تر*من میکنه...

هدف از اون کلمه توهم ، جسارتی به دوستان نبوده (همینطوری پریده وسط)
حب اگه بازم پا فشاری میکنید که مؤثره شاید مام طالب شدیم (چند تا از این سی سی یو دارا( :smile: ) حیاط ول معتلن) قبلا ً هم خودم اون آهن پاره سایکلون رو روی پراید ایشان بستم(دو سال پیش)(70پیاده شدم) فقط میتونم بگم قشنگ برای فروختن همچین چیزایی واسه افرادی مثل من تبلیغات توهم دار میزنن.

کلا ً به نظرم تا زمانی که موتور تیون نشده باشه(برق،مکش،تخلیه و...) اثری رو که ادعا میکنند سازنده هاش نخواهد داشت(یک سوم ادعاشون منطورم بود(در بهترین حالت))

که به جای این کارا میشه روی خود ای سی یو کار کرد یا قسمت برق مثلا ً ام اس دی :grin:
اما به لحاظ قیمت اگه 10 تومن بود ارزش تست داره (کنجکاوی)(دام تبلیغاتی) نشد هم بیخیال...مثل سایکلون می ندازیم آشغال ...

(بحث هم تخصصی هست و من هیچی سر در نمیآرم ، فقط چند تا سوال آماتوری بود....)
نمایه کاربر
ماشين باز
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 278
تاریخ عضویت: 22 نوامبر 2004, 14:13
نوع خودرو: رنو 5
محل اقامت: اصفهان نصف جهان

Re: کیت power race یا spr

پست توسط ماشين باز » 29 نوامبر 2008, 23:37

سلام :)
بهزاد جان من که این قطعه و کلا این کارها رو قبول ندارم،یعنی این چیزها اصولی نیست،ولی اگه هدف زیاد کردن پاشش باشه به خدا با 2 تا ولوم که هر کدوم 200 تومن قیمتشونه میشه پاشش رو هرجور عشقت کشید تنظیم کنی یعنی قیمت نمیتونه معیار خوبی واسه سنجش باشه.
روی همین پرشیا یا پراید یا 405 شما یه ولوم متناسب با مقاومت با مت سری کن یه دونه هم با پایه ی برگشتی پتانسیومتر گاز اینقدر راحت میشه مقدار پاشش رو زیاد کرد که نگو.البته باید سنسور اکسیژن رو هم دور از مدار خارج کنی یعنی یه پتانسیومتر به جاش ببندی که اختلاف ولتاژبین پایه های کناریش 1 ولت باشه و شما با چرخوندن محور این پتانسیومتر (همون ولوم) کار سنسور اکسیژن رو شبیه سازی کنی،ولی فایدش چیه؟چقدر تاثیر داره؟یعنی اصلا سیستم میتونه این همه بنزین رو با حالت استاندارد بسوزونه؟معلومه که نمیتونه پس بهتره به افزایش پاشش برای افزایش توان در آخرین مرحله نگاه کنیم ،یعنی بعد از تقویت مکش و تخلیه وجرقه و....
آقا شهرام 2 تا نکته رو از نصاب نقل کرد که فکر آدم رو مشغول میکرد،یکی این که این قطعه مصرف رو پایین و توان رو بالا میبره و یکی اوون 700 کیلومتر کارکرد واسه آب بندی که انصافا قابل هضم نیستن.(به خصوص اوون 700 کیلومتر :-( )
نتیجه گیری من با صحبتها و اطلاعاتی که شهرام عزیز داد این بود که بهترین کار قبل از هر اقدامی سنجیدن اوون اقدام با تجربیات خودمون و دیگرانه از شهرام 123 واقعا ممنونم. :grin:
نمایه کاربر
بـهزاد
يار قديمي
پست: 163
تاریخ عضویت: 15 آگوست 2005, 16:12
نوع خودرو: شاسی کوتاه!
محل اقامت: 0441
تماس:

Re: کیت power race یا spr

پست توسط بـهزاد » 30 نوامبر 2008, 00:38

ماشين باز نوشته شده:(به خصوص اوون 700 کیلومتر :-( )
محمد جان تو هم موقعی که این 700 رو میشنوی میخندی ؟
من که غش میکنم میرم پی کارم بابا ،
اون فولوکسه بود فولوس بوی چی بود؟
اون رو یه زمانی میگفتن باید 2000 تا راه بری بعدا ً اثرش رو بزاره :-(
یارو بعده 2000 کیلومتر اصلا ً یادش میرفت که یه زمانی فولوس فولوکس بسته :-(
ارادت :grin:
نمایه کاربر
ماشين باز
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 278
تاریخ عضویت: 22 نوامبر 2004, 14:13
نوع خودرو: رنو 5
محل اقامت: اصفهان نصف جهان

Re: کیت power race یا spr

پست توسط ماشين باز » 30 نوامبر 2008, 00:59

کاک بهزاد نوشته شده:
ماشين باز نوشته شده:(به خصوص اوون 700 کیلومتر :-( )
محمد جان تو هم موقعی که این 700 رو میشنوی میخندی ؟
من که غش میکنم میرم پی کارم بابا ،
اون فولوکسه بود فولوس بوی چی بود؟
اون رو یه زمانی میگفتن باید 2000 تا راه بری بعدا ً اثرش رو بزاره :-(
یارو بعده 2000 کیلومتر اصلا ً یادش میرفت که یه زمانی فولوس فولوکس بسته :-(
ارادت :grin:
خط یکی مونده به آخر هم که نوشتی خداییش خنده داره ،واقعا همینطوره اصلا شاید این کیلومتر کارکرد رو میگذارن تا توی این مدت راننده بتونه به خودش بقبولولنه که ماشین بهتر شده :-( :-(
من به این میگم آبگوشتاسیون چون اوون کسی که میره طرف این قطعات اطلاعاتش رو از افراد آبگوشتی میگیره، واقعا به نظر من افرادی که اطلاع دارن، وظیفه دارن :old: آگاه سازی کنند تا به کسانی که اطلاعات تخصصی ندارن آسیب مالی یا جانی و حتی شخصیتی نخوره.

ما بیشتر :wink:
قفل شده

بازگشت به “مباحث تيونينگ”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 3 مهمان