تقویت ترمز

تصویر بحث درباره تيونينگ خودرو

مدیر انجمن: كوروش پيروز

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا پیش از ایجاد تاپیک جدید، به وسیله ی گزینه جستجو، از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
armin_gera
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 250
تاریخ عضویت: 01 ژوئن 2012, 13:19
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: تقویت ترمز

پست توسط armin_gera » 16 ژانویه 2015, 21:53

babak5452 نوشته شده:
armin_gera نوشته شده: نه بابک اینطور نیست بوستر فقط رله نیست!! بوستر بزرگتر نیروی بیشتری اعمال میکنه!! من رو پراید بوستر نیسان بستم که بزرگتره و با یه فشار کوچیک به پدال ترمز چرخا قفل میکردن با بوستر نیسانی فشار خیلی کمتری باید به پدال وارد میکردم تا ترمز کنم! این رو از لحاظ علمی هم میشه ثابت کرد بوستر بزرگتر سطح مقطع بزرگتری داره و خلعی که توسط موتور تو بوستر ایجاد میشه فشارش به سطح مقطع بزرگتی تاثیر میکنه و فشار بیشتری به پمپ وارد میکنه! فرمولشم F=pa که p فشار هست و a سطح مقطع و هرچی a بیشتر باشه با p ثابت F بیشتر میشه

"مپ قوی تر نیروی بیشتر نیروی بیشتر لغزندگی کمتر لغزندگی کمتر توقف زودتر
پمپ شما مثلا 10 بار فشار داره حالا شما میای ی پمپ می ذاری با 20 بار فشار این فشار دو برابر باعث می شه لنت با دوبرابر نیرو بچسبه به دیسک شما دو برابر نیروی بیشتری برای چسبندگی لنت به دیسک داری اعمال می کنی
اینا که خیلی ساده هست رابطه هاش من نمی دونم چرا توجه نمی کنید
"
بابک تمام این موردایی که گفتی برا چیه برا اعمال نیروی اصطحکاک بیشتر به دیست درسته؟ خوب وقتی ما این قدر نیرو داریم که چرخو قفل کنیم خوب چه نیازی به پمپ قوی تر داریم؟ چه نیازی به لنت بزرگتر داریم؟! برای مثال وقتی به دیست از طرف لنت 10 بار فشار وارد شه چرخ قفل میکنه (نهایت ترمز) حالا سیستم ترمز ما این 10 بار رو به راحتی تامین میکنه , حالا ما بیایم پمپی بندازیم که 20 بار میده یا اصلا 50 بار میده, چه فرقی به حالمون میکنه وقتی رو 10 بار چرخ قفل میکنه؟! حد نهایت ترمز حدیه که ترمز رو تا حد نزدیک قفل شدن تایر ببریم و نزاریم قفل شه تایر برای اینکار 9 بار نیرو نیاز داریم برای مثال خوب وقتی سیستم ترمز ما این 9 بار رو به راحتی تامین میکنه دیگه پمپ قوی و... چه نازی هست؟
حتما عوامل دیگه ای هم هست که ما نمیدونیم و من دنبال اونام , فرمول 1 ترمزاش تا -6 جی میتونن شتاب منفی تولید کنن!! پمپ و بوستر و دیسک بزرگ و... همهشون عاملای خیلی مهمن اینو میدونم ولی تا کی تا وقتی که تایر قفل نکرده
شما چرا پیچیدش می کی وقتی ما با بوستر فابریک می تونیم چرخ رو قفل کنیم چرا بوستر نیسان من دارم ساده توضیح می دم شما نمی گیری حرف منو چون بی خودی خودت رو سر ی چیز ساده در گیر فرمول می کنی ؟؟
من میگم وقتی با بوستر فابریک هم وقتی پدال رو فشار می دی تا ته چرخا قفل می کنه چه احتیاجی به بوست بزرگتر هست بوستر بزرگتر فقط کورس پدال رو کم می کنه فشار پمپ ی چیز ثابته دیگه
درسته پای شما ی نیروی کمتری وارد می کنه اما فشاری که به پمپ وارد می شه همون فشاره و پمپ هم فشار ثابت خودش رو پیستون ها وارد می کنه
حالا شما هی باز بگو بوستر رو بزرگ کنیم این که ی چیز ساده هست شما هرچقدر هم بوستر رو بزرگ کنی فشاری که به چرخ اعمال میشه ثابته
مثل ی اهرم می مونه شما برای جا به جا کردن ی جسم 100 نیوتن نیرو لازم داری میای ی اهرم می کنی زیرش به طول یک متر همون 100 نیوتون رو وارد می کنی جسم رو تکون می دی حالا همون جسم رو داری بازم 100 نیوتون متر می خوای میای ی اهرم 2 متری می کنی زیرش این دفعه شما 5 نیوتون متر نیرو وارد می کنی چون طول بازو دو برابر شده جسم تکون می خوره اما شما 50 نیوتن متر نیرو وارد کردی به جسم 100 نیوتون وارد می شه چرا چون در طول بازو ضرب می شه می شه همون 100 حالا بوستر شما حکم همون اهرم رو داره شما با بزرگتر کردنش درسته نیروی کمتری وارد می کنی ولی نیرویی که به پمپ اعمال می شه همون نیروی قبلیه شما هر چقد هم بزرگش کنی تاثیری تو قدرت ترمز ماشین نداره چون پمپ شما توانش رو نداره که نیروی بیشتر اعمال کنه به چرخ
شما فکر نکن بوستر رو بزرگتر کردی مسافت ترمزگیریت کمتر می شه مسافت ترمز گیری همونه شما 30 متره مسافت ترمزگیری حالا بوستر رو بکن 2 برابر بازم مسافت ترمزگیری وقتی چرخ قفل بشه همونه کمتر نمی شه
بابک جان شما پستای قبلی منو با دقت بخونی میبینه که منم همین حرفو گفتم!! منم میگم وقتی تایرا در حالت عادی میشه قفل شه چه نیازی به بوستر و دیسک و پمپ بزرگتر هست!
درضمن چرا میزنی ؟!
حالا شما میگی فشار وارده پمپ به لنت ثابته اگرم بوستر بزرگ بندازیم فرق نمیکنه, خوب عزیزه من وقتی شما بوسترت بزرگه نیروی وارده به پمپ بیشتر میشه در نتیجه نیروی خروجی پمپ هم زیاد میشه! و بوستر بزرگ کورس حرکتی رو کم نمیکنه کورس حرکتی ثابته بوستر بزرگ مثل اهرم بزرگتر میمونه
این رو هم وقتی رو پراید بوستر نیسان انداختیم کاملا مشهود بود که فشاری که پا وارد میکنه ظریب تقویتش توسط بوستر بیشتر شده ! همون کورس رو داشت ولی با فشار کمتری تایر قفل میکرد که میشه همون مثال اهرم شما ولی شما اینجارو در نظر نمیگیری که این اهرم کار افزایش نیرو رو انجام میده و هر چی اهرمت بزرگتر باشه در اضای نیروی ورودی ثابت خروجی بزرگتری میگیری
در حال طراحی کروز کنترل برای خودرو های داخلی :)
نمایه کاربر
babak5452
دنده 2
پست: 2979
تاریخ عضویت: 05 آگوست 2012, 04:18
نوع خودرو: xu7slx nib24 2f 206
محل اقامت: اصفهان و تهران
تماس:

Re: تقویت ترمز

پست توسط babak5452 » 16 ژانویه 2015, 22:48

armin_gera نوشته شده:
babak5452 نوشته شده:
armin_gera نوشته شده: نه بابک اینطور نیست بوستر فقط رله نیست!! بوستر بزرگتر نیروی بیشتری اعمال میکنه!! من رو پراید بوستر نیسان بستم که بزرگتره و با یه فشار کوچیک به پدال ترمز چرخا قفل میکردن با بوستر نیسانی فشار خیلی کمتری باید به پدال وارد میکردم تا ترمز کنم! این رو از لحاظ علمی هم میشه ثابت کرد بوستر بزرگتر سطح مقطع بزرگتری داره و خلعی که توسط موتور تو بوستر ایجاد میشه فشارش به سطح مقطع بزرگتی تاثیر میکنه و فشار بیشتری به پمپ وارد میکنه! فرمولشم F=pa که p فشار هست و a سطح مقطع و هرچی a بیشتر باشه با p ثابت F بیشتر میشه

"مپ قوی تر نیروی بیشتر نیروی بیشتر لغزندگی کمتر لغزندگی کمتر توقف زودتر
پمپ شما مثلا 10 بار فشار داره حالا شما میای ی پمپ می ذاری با 20 بار فشار این فشار دو برابر باعث می شه لنت با دوبرابر نیرو بچسبه به دیسک شما دو برابر نیروی بیشتری برای چسبندگی لنت به دیسک داری اعمال می کنی
اینا که خیلی ساده هست رابطه هاش من نمی دونم چرا توجه نمی کنید
"
بابک تمام این موردایی که گفتی برا چیه برا اعمال نیروی اصطحکاک بیشتر به دیست درسته؟ خوب وقتی ما این قدر نیرو داریم که چرخو قفل کنیم خوب چه نیازی به پمپ قوی تر داریم؟ چه نیازی به لنت بزرگتر داریم؟! برای مثال وقتی به دیست از طرف لنت 10 بار فشار وارد شه چرخ قفل میکنه (نهایت ترمز) حالا سیستم ترمز ما این 10 بار رو به راحتی تامین میکنه , حالا ما بیایم پمپی بندازیم که 20 بار میده یا اصلا 50 بار میده, چه فرقی به حالمون میکنه وقتی رو 10 بار چرخ قفل میکنه؟! حد نهایت ترمز حدیه که ترمز رو تا حد نزدیک قفل شدن تایر ببریم و نزاریم قفل شه تایر برای اینکار 9 بار نیرو نیاز داریم برای مثال خوب وقتی سیستم ترمز ما این 9 بار رو به راحتی تامین میکنه دیگه پمپ قوی و... چه نازی هست؟
حتما عوامل دیگه ای هم هست که ما نمیدونیم و من دنبال اونام , فرمول 1 ترمزاش تا -6 جی میتونن شتاب منفی تولید کنن!! پمپ و بوستر و دیسک بزرگ و... همهشون عاملای خیلی مهمن اینو میدونم ولی تا کی تا وقتی که تایر قفل نکرده
شما چرا پیچیدش می کی وقتی ما با بوستر فابریک می تونیم چرخ رو قفل کنیم چرا بوستر نیسان من دارم ساده توضیح می دم شما نمی گیری حرف منو چون بی خودی خودت رو سر ی چیز ساده در گیر فرمول می کنی ؟؟
من میگم وقتی با بوستر فابریک هم وقتی پدال رو فشار می دی تا ته چرخا قفل می کنه چه احتیاجی به بوست بزرگتر هست بوستر بزرگتر فقط کورس پدال رو کم می کنه فشار پمپ ی چیز ثابته دیگه
درسته پای شما ی نیروی کمتری وارد می کنه اما فشاری که به پمپ وارد می شه همون فشاره و پمپ هم فشار ثابت خودش رو پیستون ها وارد می کنه
حالا شما هی باز بگو بوستر رو بزرگ کنیم این که ی چیز ساده هست شما هرچقدر هم بوستر رو بزرگ کنی فشاری که به چرخ اعمال میشه ثابته
مثل ی اهرم می مونه شما برای جا به جا کردن ی جسم 100 نیوتن نیرو لازم داری میای ی اهرم می کنی زیرش به طول یک متر همون 100 نیوتون رو وارد می کنی جسم رو تکون می دی حالا همون جسم رو داری بازم 100 نیوتون متر می خوای میای ی اهرم 2 متری می کنی زیرش این دفعه شما 5 نیوتون متر نیرو وارد می کنی چون طول بازو دو برابر شده جسم تکون می خوره اما شما 50 نیوتن متر نیرو وارد کردی به جسم 100 نیوتون وارد می شه چرا چون در طول بازو ضرب می شه می شه همون 100 حالا بوستر شما حکم همون اهرم رو داره شما با بزرگتر کردنش درسته نیروی کمتری وارد می کنی ولی نیرویی که به پمپ اعمال می شه همون نیروی قبلیه شما هر چقد هم بزرگش کنی تاثیری تو قدرت ترمز ماشین نداره چون پمپ شما توانش رو نداره که نیروی بیشتر اعمال کنه به چرخ
شما فکر نکن بوستر رو بزرگتر کردی مسافت ترمزگیریت کمتر می شه مسافت ترمز گیری همونه شما 30 متره مسافت ترمزگیری حالا بوستر رو بکن 2 برابر بازم مسافت ترمزگیری وقتی چرخ قفل بشه همونه کمتر نمی شه
بابک جان شما پستای قبلی منو با دقت بخونی میبینه که منم همین حرفو گفتم!! منم میگم وقتی تایرا در حالت عادی میشه قفل شه چه نیازی به بوستر و دیسک و پمپ بزرگتر هست!
درضمن چرا میزنی ؟!
حالا شما میگی فشار وارده پمپ به لنت ثابته اگرم بوستر بزرگ بندازیم فرق نمیکنه, خوب عزیزه من وقتی شما بوسترت بزرگه نیروی وارده به پمپ بیشتر میشه در نتیجه نیروی خروجی پمپ هم زیاد میشه! و بوستر بزرگ کورس حرکتی رو کم نمیکنه کورس حرکتی ثابته بوستر بزرگ مثل اهرم بزرگتر میمونه
این رو هم وقتی رو پراید بوستر نیسان انداختیم کاملا مشهود بود که فشاری که پا وارد میکنه ظریب تقویتش توسط بوستر بیشتر شده ! همون کورس رو داشت ولی با فشار کمتری تایر قفل میکرد که میشه همون مثال اهرم شما ولی شما اینجارو در نظر نمیگیری که این اهرم کار افزایش نیرو رو انجام میده و هر چی اهرمت بزرگتر باشه در اضای نیروی ورودی ثابت خروجی بزرگتری میگیری
اشتباه شما همینجاست دیگه فکر می کنی بوستر بزرگ فشار به پمپ رو که زیاد کرد پمپ فشارش زیاد میشه در صورتی که اینجوری نیست دیگه پمپ فشارش ثابته چون نمی تونه بیشتر از اون مقدار فشار تولید کنه
شما فشار پمپت عدد ثابت 20 بار باشه 1000 هم که بوستر رو بزرگتر کنی اون فشارش 20 باره شما داری نیروی بیشتر وارد می کنی ولی اون همون فشار 20 بار رو داره حالا با بوستر بزرگتر شما زودتر به اون فشار 20 بار می رسی با بوستر کوچیکتر دیرتر اما وقتی جفت پا میری رو ترمز دیگه فرقی نداره شما تو کثری از ثانیه نهایت فشار رو می یاری پمپ هم نهایت فشاری که می تونه تولید کنه رو اعمال می کنه
بعله شما اگه بخوای تو نیش ترمز قدرت ترمز با ته ترمز برابر باشه هرچی بوستر رو بزرگتر کنی به نفعته در اصل شما قدرت ترمز گیری رو بیشتر نکردی سرعت ترمزگیری رو بیشتر کردی
شما بوستر رو هر قدر کنی وقتی جفت پا رفتی رو ترمز همون مسافت قبل رو طی می کنی اما با بزرگ کردن بوست آره تو نیش ترمز بهبود داریم چون نهایت نیروی ترمز رو تو نیش ترمز هم داریم اما تو ترمز محکم هیچ بهبودی نداری
نمایه کاربر
armin_gera
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 250
تاریخ عضویت: 01 ژوئن 2012, 13:19
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: تقویت ترمز

پست توسط armin_gera » 17 ژانویه 2015, 00:40

اشتباه شما همینجاست دیگه فکر می کنی بوستر بزرگ فشار به پمپ رو که زیاد کرد پمپ فشارش زیاد میشه در صورتی که اینجوری نیست دیگه پمپ فشارش ثابته چون نمی تونه بیشتر از اون مقدار فشار تولید کنه
شما فشار پمپت عدد ثابت 20 بار باشه 1000 هم که بوستر رو بزرگتر کنی اون فشارش 20 باره شما داری نیروی بیشتر وارد می کنی ولی اون همون فشار 20 بار رو داره حالا با بوستر بزرگتر شما زودتر به اون فشار 20 بار می رسی با بوستر کوچیکتر دیرتر اما وقتی جفت پا میری رو ترمز دیگه فرقی نداره شما تو کثری از ثانیه نهایت فشار رو می یاری پمپ هم نهایت فشاری که می تونه تولید کنه رو اعمال می کنه
بعله شما اگه بخوای تو نیش ترمز قدرت ترمز با ته ترمز برابر باشه هرچی بوستر رو بزرگتر کنی به نفعته در اصل شما قدرت ترمز گیری رو بیشتر نکردی سرعت ترمزگیری رو بیشتر کردی
شما بوستر رو هر قدر کنی وقتی جفت پا رفتی رو ترمز همون مسافت قبل رو طی می کنی اما با بزرگ کردن بوست آره تو نیش ترمز بهبود داریم چون نهایت نیروی ترمز رو تو نیش ترمز هم داریم اما تو ترمز محکم هیچ بهبودی نداری[/quote]
شما میگی هر چقدر به پمپ فشار وارد کنیم خروجی پمپ ثابته و مثلا همون 20 باره! تو همه پمپای هیدرولیکی و پنوماتیکی فشار خروجی تابعی از فشار ورودی هست.شاید من اشتباه فکر میکنم نمیدونم تاحالا توی پمپ ترمز رو باز کردید ببینید توش چی هست یا نه ولی پمپ چیز خاصی نداره یه سیلندر کوچیکه که توش پیستون با فشاری که از بوستر بهش میاد روغن رو داخل لوله ها فشار میده!
برای اون حرفت که میگی خروجی پمپ ثابته یه منبع بگو شاید من اشتباه میگم

درضمن بحث من رو بوستر و... نیست من فقط چیزی که دنبالشم اینه که وقتی سیستم ترمز قدرت کافی برای قفل کردن چرخ داره چرا مسافت ترمز ماشینا با هم متفاوته؟ همین نه بحثم بوستره نه چیزه دیگه! شما گفتید لنت بزرگتر اسطکاک بیشتر پس ایست زودتر این در حالیه که لنتا و پمپای فابریک نتونن نیروی مورد نیازو تامین کنن که در واقعیت میتونن و قدرت کافی رو دارن
در حال طراحی کروز کنترل برای خودرو های داخلی :)
نمایه کاربر
babak5452
دنده 2
پست: 2979
تاریخ عضویت: 05 آگوست 2012, 04:18
نوع خودرو: xu7slx nib24 2f 206
محل اقامت: اصفهان و تهران
تماس:

Re: تقویت ترمز

پست توسط babak5452 » 17 ژانویه 2015, 01:30

armin_gera نوشته شده: شما میگی هر چقدر به پمپ فشار وارد کنیم خروجی پمپ ثابته و مثلا همون 20 باره! تو همه پمپای هیدرولیکی و پنوماتیکی فشار خروجی تابعی از فشار ورودی هست.شاید من اشتباه فکر میکنم نمیدونم تاحالا توی پمپ ترمز رو باز کردید ببینید توش چی هست یا نه ولی پمپ چیز خاصی نداره یه سیلندر کوچیکه که توش پیستون با فشاری که از بوستر بهش میاد روغن رو داخل لوله ها فشار میده!
برای اون حرفت که میگی خروجی پمپ ثابته یه منبع بگو شاید من اشتباه میگم

درضمن بحث من رو بوستر و... نیست من فقط چیزی که دنبالشم اینه که وقتی سیستم ترمز قدرت کافی برای قفل کردن چرخ داره چرا مسافت ترمز ماشینا با هم متفاوته؟ همین نه بحثم بوستره نه چیزه دیگه! شما گفتید لنت بزرگتر اسطکاک بیشتر پس ایست زودتر این در حالیه که لنتا و پمپای فابریک نتونن نیروی مورد نیازو تامین کنن که در واقعیت میتونن و قدرت کافی رو دارن
شما اول تکلیف رو روشن کن ماشینت ABS داره یا نه
من که هرچی می گم شما حرف خودت رو می زنی پمپ من کنترلش الکترونیکی هست آسمون برم زمین بیام سیستم الکتریکیش نمی ذاره فشارش از ی حدی بیشتر بشه
من هیچ منبعی هم ندارم چون مثال هم که می زنم شما تفسیر خودت رو می کنی قطعا منبع هم بدم شما تفسیر خودت رو می کنی کاری به منبع نداری که منظورش چی
شما اگه می خوای بدونی چرا ماشینت ترمزش در حد پژو نیست رو ی نگاه به ابعاد لاستیک پژو بنداز ی نگاه به دیسک و کاسه چرخ پژو بنداز بعد بیا با ماشین خودت مقایسه کن قطعا به نتیجه می رسی
شما اگه تجربت در حد ی بوستر عوض کردن من تجربه ی تعویض کل مجموعه ترمز پژو با کیت ترمز دارم که دیسک ترمزش فقط دو اینچ از دیسک فابریک سمند های جدید معروف به EF7 بزرگتر و کالیپر ترمز در هر طرف کالیپر 3 تا پیستون داشت یعنی هر کالیپر 6 تا پیستون
نمایه کاربر
armin_gera
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 250
تاریخ عضویت: 01 ژوئن 2012, 13:19
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: تقویت ترمز

پست توسط armin_gera » 17 ژانویه 2015, 01:49

babak5452 نوشته شده:
armin_gera نوشته شده: شما میگی هر چقدر به پمپ فشار وارد کنیم خروجی پمپ ثابته و مثلا همون 20 باره! تو همه پمپای هیدرولیکی و پنوماتیکی فشار خروجی تابعی از فشار ورودی هست.شاید من اشتباه فکر میکنم نمیدونم تاحالا توی پمپ ترمز رو باز کردید ببینید توش چی هست یا نه ولی پمپ چیز خاصی نداره یه سیلندر کوچیکه که توش پیستون با فشاری که از بوستر بهش میاد روغن رو داخل لوله ها فشار میده!
برای اون حرفت که میگی خروجی پمپ ثابته یه منبع بگو شاید من اشتباه میگم

درضمن بحث من رو بوستر و... نیست من فقط چیزی که دنبالشم اینه که وقتی سیستم ترمز قدرت کافی برای قفل کردن چرخ داره چرا مسافت ترمز ماشینا با هم متفاوته؟ همین نه بحثم بوستره نه چیزه دیگه! شما گفتید لنت بزرگتر اسطکاک بیشتر پس ایست زودتر این در حالیه که لنتا و پمپای فابریک نتونن نیروی مورد نیازو تامین کنن که در واقعیت میتونن و قدرت کافی رو دارن
شما اول تکلیف رو روشن کن ماشینت ABS داره یا نه
من که هرچی می گم شما حرف خودت رو می زنی پمپ من کنترلش الکترونیکی هست آسمون برم زمین بیام سیستم الکتریکیش نمی ذاره فشارش از ی حدی بیشتر بشه
من هیچ منبعی هم ندارم چون مثال هم که می زنم شما تفسیر خودت رو می کنی قطعا منبع هم بدم شما تفسیر خودت رو می کنی کاری به منبع نداری که منظورش چی
شما اگه می خوای بدونی چرا ماشینت ترمزش در حد پژو نیست رو ی نگاه به ابعاد لاستیک پژو بنداز ی نگاه به دیسک و کاسه چرخ پژو بنداز بعد بیا با ماشین خودت مقایسه کن قطعا به نتیجه می رسی
شما اگه تجربت در حد ی بوستر عوض کردن من تجربه ی تعویض کل مجموعه ترمز پژو با کیت ترمز دارم که دیسک ترمزش فقط دو اینچ از دیسک فابریک سمند های جدید معروف به EF7 بزرگتر و کالیپر ترمز در هر طرف کالیپر 3 تا پیستون داشت یعنی هر کالیپر 6 تا پیستون
خوب از اول میگفتی الکتریکیه من کف دستمو بو کردم بدونم سیستم پمپ شما چیه؟! من کلا حرف رو پمپ پراید زدم و شما الان داری این موضوعو میگی!
داداشه من من ماشین ندارم و فقط سوالیه که تو ذهنم بود و دنبال جوابشم
نمیدونم مشکل شما چیه که طوری برخورد میکنی انگار من دارم جهل میکنم یا دعوا دارم! من سوال میپرسم شما جواب میدی بعد من از جواب شما اشکال میگیرم شما نمیتونی دفاع کنی جای جواب دادن تجربهتو به رخ میکشی یا با اینطور لحن برخورد میکنی!! من یه بحث علمی رو باز کردم اگه میتونید جواب علمی با دلیل بدید لطف میکنید اگرم نه که هیچی دیگه من دلیل این لحن شمارو نمیدونم !!
در حال طراحی کروز کنترل برای خودرو های داخلی :)
amirno8
پست: 8
تاریخ عضویت: 21 آپریل 2015, 11:49
نوع خودرو: سمند

Re: تقویت ترمز

پست توسط amirno8 » 21 آپریل 2015, 12:15

سلام.
دوستان کسی میدونه فرق بین بوستر تکلانتوس با ماندو چیه؟
در حقیقت میخواستم روی سمند مدل 82 که بوسترش کوچکتره (فکر کنم 8 یا 9 اینچه) نصب کنم. از فروشنده پرسیدم گفت اگر شیر سر بوستر چدنی باشه تکلانتوس و اگر آلومینیومی باشه ماندوه.
اگر کسی تجربه داره لطفا بفرمایید که الان میخوام بوستر رو عوض کنم شیر و مخزن سر بوستر رو عوض کنم یا نه؟ یعنی ماندو بهتره یا تکلانتوس؟
سپاس.
نمایه کاربر
ghalandar
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 627
تاریخ عضویت: 24 ژولای 2010, 03:23
نوع خودرو: کرسیدا - سمند فروشی

Re: تقویت ترمز

پست توسط ghalandar » 22 آپریل 2015, 18:50

تویوتا کریسیدای من ترمز بریده و باید با جرثقیل برده بشه به بوستر ساز و در نظر دارم کار اساسی انجام بشه.

دیسک ترمز ها و کالیپر های بزرگ تر در حد معقول پشت و جلو
بوستر بزرگ تر
نو کردن روغن ترمز
نصب سیستم ABS

میخوام ترمز تا حد استاندارد ماشین های اسپرت روز قوی بشه.
اگر کسی تجربه داره منو راهنمایی کنه حساب و کتاب نصب کالیپر ها روی مجموعه چرخ به چه صورت هست. اگر بتونم از لوازم تویوتا کمری میخوام استفاده کنم اما قطعا لوازم ماشین دیف جلو به این نمی خوره. تو اینترنت هم گشتم لوازم اسکایلاین مدل پایین می بندند... که اینجا موجود نیست
نه خود خوری- نه کس دهی - گنده کنی - به سگ دهی!
نمایه کاربر
Mohammad 145
دنده 1
پست: 1096
تاریخ عضویت: 27 ژوئن 2013, 00:33
نوع خودرو: Roa G1
محل اقامت: مـــشـــهـــد

Re: تقویت ترمز

پست توسط Mohammad 145 » 22 آپریل 2015, 19:22

سلام دوستان
دیسکی کردن چرخای عقب روآ (پیکان)چقد خرج داره؟
خسته شدم از بس این ترمز کفشکی ها مشکل دارن یه بار نشتی میده یه بار لنت بد میسابه ،
کاسه لبه دار میشه، ترمز دست ضعیفه،ریگلاژ می خواد و...
فک کنم بشه دیسک عقب سمند سورن و پارس رو بشه بست چون جا پیچا یکیه ولی پایه و کالیبرو باید یه جوری بهش خوروند
و اینکه قدرت ترمز عقب از جلو بیشتر نمیشه؟چون خطرناکه
ما از اوناش نیستیم چیزی بنویسیم....!
نمایه کاربر
ghalandar
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 627
تاریخ عضویت: 24 ژولای 2010, 03:23
نوع خودرو: کرسیدا - سمند فروشی

Re: تقویت ترمز

پست توسط ghalandar » 23 آپریل 2015, 03:17

Mohammad 145 نوشته شده:سلام دوستان
دیسکی کردن چرخای عقب روآ (پیکان)چقد خرج داره؟
خسته شدم از بس این ترمز کفشکی ها مشکل دارن یه بار نشتی میده یه بار لنت بد میسابه ،
کاسه لبه دار میشه، ترمز دست ضعیفه،ریگلاژ می خواد و...
فک کنم بشه دیسک عقب سمند سورن و پارس رو بشه بست چون جا پیچا یکیه ولی پایه و کالیبرو باید یه جوری بهش خوروند
و اینکه قدرت ترمز عقب از جلو بیشتر نمیشه؟چون خطرناکه
من اگر بودم از دست اون فنر شمشی ها راحت می شدم. خیلی ها هستند از جمله من که با ترمز کاسه ای راحت هستند. ترمز رو دست ترمز ساز (بوستر ساز)‌ بدید. و بله. تقویت ترمز چرخ های پشت بالانس ماشین رو به هم می زنه. اما بعید می دونم ایران خودرو برای طراحی روآ زحمتی کشیده باشه که در حالت استوک ترمز متعادل باشه. ترمز کاسه ای هم به دلیل ضعیف شدن طی زمان (نزدیک شدن به زمان رگلاژ) بار ترمز می افته روی چرخ جلو و این هم خوب نیست
نه خود خوری- نه کس دهی - گنده کنی - به سگ دهی!
amirno8
پست: 8
تاریخ عضویت: 21 آپریل 2015, 11:49
نوع خودرو: سمند

Re: تقویت ترمز

پست توسط amirno8 » 26 آپریل 2015, 14:05

amirno8 نوشته شده:سلام.
دوستان کسی میدونه فرق بین بوستر تکلانتوس با ماندو چیه؟
در حقیقت میخواستم روی سمند مدل 82 که بوسترش کوچکتره (فکر کنم 8 یا 9 اینچه) نصب کنم. از فروشنده پرسیدم گفت اگر شیر سر بوستر چدنی باشه تکلانتوس و اگر آلومینیومی باشه ماندوه.
اگر کسی تجربه داره لطفا بفرمایید که الان میخوام بوستر رو عوض کنم شیر و مخزن سر بوستر رو عوض کنم یا نه؟ یعنی ماندو بهتره یا تکلانتوس؟
سپاس.
اگر کسی از دوستان اطلاعات داره لطفا راهنمایی کنید. نیاز به اصلاح سیستم ترمز دارم...
سپاس.
ارسال پست

بازگشت به “مباحث تيونينگ”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان