تزريق آب water injection system

تصویر بحث درباره تيونينگ خودرو

مدیر انجمن: كوروش پيروز

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا پیش از ایجاد تاپیک جدید، به وسیله ی گزینه جستجو، از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
hamedheidar
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 535
تاریخ عضویت: 24 ژوئن 2016, 11:09
نوع خودرو: persia-maxima-suzuki
محل اقامت: 68

تزریق آب به موتور

پست توسط hamedheidar » 26 آپریل 2017, 16:50

سلام دوستان
چند وقتیه ذهنمو این موضوع تزریق آب به موتور مشغول کرده :div:
موضوع از اونجایی شروع شد که با سیستم تزریق آب BMW M4 آشنا شدم بعدش یکم سرچ کردم دیدم رو ماشینای دیگه هم سوار میکنن به این صورت که ورودی آب رو به ورودی هوا وصل میکنن و سنسور یا شیری که حساس به فشار هست سر راه قرار میدن حالا اگه به موتور فشار بیاریم تزریق آب به صورت پودری شروع میشه که نتیجه اون محفظه احتراق خنک تر و احتراق بهتر هست در ضمن آب تقریبا کار یه کربن زدا هم انجام میده

حالا نظر دوستان چیه که این سیستم رو روی پرشیا سوار کنیم چون دیدم دریچه گاز یه جای خالی داره که برای این کار مناسبه :srch:
کویر عین کویر است، این بس است مرا

تاپیک مکملهای ترمیم کننده:
viewtopic.php?f=279&t=105895

حامد هستم
نمایه کاربر
Kayhan3773
فعال خودروهای داخلی
پست: 2494
تاریخ عضویت: 19 اکتبر 2012, 10:53
نوع خودرو: 405GTI

Re: تزریق آب به موتور

پست توسط Kayhan3773 » 27 آپریل 2017, 18:18

فکنم در مورد این سیستم یه تاپیک توی سایت هست .
ولی اگه بحث رو عملی کردین حتما عکس بذارین .
WORK SMARTER , NOT HARDER
mehdi713
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 243
تاریخ عضویت: 08 ژولای 2016, 08:45

Re: تزریق آب به موتور

پست توسط mehdi713 » 27 آپریل 2017, 18:38

فکر نکنم این سیستم واسه موتورای قدیمی خوب باشه.احتمال خیلی قوی موتورای جدید هم که این تکنولوژی داخل اونا پیاده شده هم از الیاژ های خاصی تولید میشن.البته منم مشتاقم از ته دل که بشه پیاده کرد رو ماشینای ایرانی و این تاپیکو دنبال میکنم

Sent from my SM-N910C using Tapatalk
نمایه کاربر
__Pontiac__
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 415
تاریخ عضویت: 18 دسامبر 2008, 06:21
نوع خودرو: PARS ELX

Re: تزریق آب به موتور

پست توسط __Pontiac__ » 27 آپریل 2017, 19:57

در این تاپیک در موردش کلی بحث شده
viewtopic.php?f=4&t=8486

منم خودم در حال انجام اینکار هستم اکثر وسایلش رو تهیه کردم و فقط مونده خرید سوزن هاش
محاسبه حجم موتورسیلندر و تراکم موتور
www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=106760
افزایش تراکم و تاثیر ان بر اسب بخار
www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=73&t=108343
نمایه کاربر
hamedheidar
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 535
تاریخ عضویت: 24 ژوئن 2016, 11:09
نوع خودرو: persia-maxima-suzuki
محل اقامت: 68

Re: تزريق آب water injection system

پست توسط hamedheidar » 28 آپریل 2017, 00:28

سلام
تشکر بابت ادغام تاپیک
امروز به موضوع جدیدی برخوردم که فکر کنم راحت تر از بحث تزریق آب باشه ولی با آب کار میکنه
به جای تزریق آب میشه هیدروژن رو جداسازی کرد وگاز هیدروژن رو به محفظه فرستاد فکر کنم تاثیر بیشتری داشته باشه نیازی به نازل هم نیست گاز رو خود مکش موتور میکشه سیستم ساده ای هم داره
تصویر

یکی دیکه هم که دیدم تقریبا مثل سیستم قلیون بود نمیدونم تاثیری داره یا نه :srch:
ولی تو این یکی حتما الکل هم میریزن
تصویر

برای پاشش آب هم باید یه سیستمی باشه مثلا تو دور موتور 5000 پاشش شروع بشه که نیاز به سنسور فشار داره و یکم پیچیدگی داره

همه اینا شدنیه ولی فکر کنم تاثیر هیدروژن بهتر باشه
کویر عین کویر است، این بس است مرا

تاپیک مکملهای ترمیم کننده:
viewtopic.php?f=279&t=105895

حامد هستم
نمایه کاربر
__Pontiac__
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 415
تاریخ عضویت: 18 دسامبر 2008, 06:21
نوع خودرو: PARS ELX

Re: تزريق آب water injection system

پست توسط __Pontiac__ » 29 آپریل 2017, 11:23

چرا فکر میکنید تاثیر هیدروژن بیشتر هست ؟

بخار یا پودر شدن اب دو تا حسن بزرگ داره

اولیش خنک کردن هوای ورودی به موتور (بستگی زیادی به دما اب داره) (هر چی هوای ورودی خنکتر -> موتور پر قدرتر)
دومیش افزایش زیاد حجم بخار اب (همون پودریش) بعد از احتراق کامل (از تبخیر یک مول آب در 100 درجه سانتی گراد، در حدود 1700 میلی لیتر بخار آب تولید می شود !)

یعنی افزایش بسیار زیاد قدرت موتور

پ.ن : یک مول آب ۱۸.۰۱۵۲ گرم وزن دارد (همون 18 گرم رندش میشه)
محاسبه حجم موتورسیلندر و تراکم موتور
www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=106760
افزایش تراکم و تاثیر ان بر اسب بخار
www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=73&t=108343
نمایه کاربر
hamedheidar
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 535
تاریخ عضویت: 24 ژوئن 2016, 11:09
نوع خودرو: persia-maxima-suzuki
محل اقامت: 68

Re: تزريق آب water injection system

پست توسط hamedheidar » 29 آپریل 2017, 14:52

__Pontiac__ نوشته شده:چرا فکر میکنید تاثیر هیدروژن بیشتر هست ؟

بخار یا پودر شدن اب دو تا حسن بزرگ داره

اولیش خنک کردن هوای ورودی به موتور (بستگی زیادی به دما اب داره) (هر چی هوای ورودی خنکتر -> موتور پر قدرتر)
دومیش افزایش زیاد حجم بخار اب (همون پودریش) بعد از احتراق کامل (از تبخیر یک مول آب در 100 درجه سانتی گراد، در حدود 1700 میلی لیتر بخار آب تولید می شود !)

یعنی افزایش بسیار زیاد قدرت موتور

پ.ن : یک مول آب ۱۸.۰۱۵۲ گرم وزن دارد (همون 18 گرم رندش میشه)

نقل قول از ویکی پدیا:
از هیدروژن در نیروگاه‌های برق به عنوان خنک کنندهٔ ژنراتورها بهره برده می‌شود. این به دلیل ظرفیت گرمایی بسیار بالای این گاز است که از همهٔ گازها بالاتر است.
خنک کاری هیدروژن که حرفی برای گفتن نمیذاره

بازم نقل قول از منبع قبلی:
هیدروژن می‌تواند در موتورهای درون‌سوز سوخته شود و یا در پیل‌های هیدروژنی، انرژی الکتریکی تولید کند. تاکنون چند خودروی آزمایشی توسط چند شرکت خودروسازی از جمله BMW (موتور گرمایی) و بنز، تویوتا، اپل و ... (پیل هیدروژنی) تولید شده است. پیل‌های سوختی هیدروژنی، به‌عنوان راه کاری برای تولید توان بالقوهٔ ارزان و بدون آلودگی، مورد توجه قرار گرفته‌است.
اگه هیدروژن توان احتراق داشته باشه که داره پس شاید حتی میتونه تو مصرف سوخت هم کمک کنه
در ضمن هیدروژن ساز خشک هم میشه ساخت (آموزشش هست) برای همین نیازی به نازل و پمپ نیست نگران تموم شدن آب هم نیستیم

در آخر هم پاشش آب اگه کم باشه تاثیر چندانی نداره زیاد هم باشه بدتر میکنه بلکم باعث خودرگی بشه
ببخشید پر حرفی کردم :-o
کویر عین کویر است، این بس است مرا

تاپیک مکملهای ترمیم کننده:
viewtopic.php?f=279&t=105895

حامد هستم
نمایه کاربر
__Pontiac__
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 415
تاریخ عضویت: 18 دسامبر 2008, 06:21
نوع خودرو: PARS ELX

Re: تزريق آب water injection system

پست توسط __Pontiac__ » 29 آپریل 2017, 17:15

hamedheidar نوشته شده:
__Pontiac__ نوشته شده:چرا فکر میکنید تاثیر هیدروژن بیشتر هست ؟

بخار یا پودر شدن اب دو تا حسن بزرگ داره

اولیش خنک کردن هوای ورودی به موتور (بستگی زیادی به دما اب داره) (هر چی هوای ورودی خنکتر -> موتور پر قدرتر)
دومیش افزایش زیاد حجم بخار اب (همون پودریش) بعد از احتراق کامل (از تبخیر یک مول آب در 100 درجه سانتی گراد، در حدود 1700 میلی لیتر بخار آب تولید می شود !)

یعنی افزایش بسیار زیاد قدرت موتور

پ.ن : یک مول آب ۱۸.۰۱۵۲ گرم وزن دارد (همون 18 گرم رندش میشه)

نقل قول از ویکی پدیا:
از هیدروژن در نیروگاه‌های برق به عنوان خنک کنندهٔ ژنراتورها بهره برده می‌شود. این به دلیل ظرفیت گرمایی بسیار بالای این گاز است که از همهٔ گازها بالاتر است.
خنک کاری هیدروژن که حرفی برای گفتن نمیذاره

بازم نقل قول از منبع قبلی:
هیدروژن می‌تواند در موتورهای درون‌سوز سوخته شود و یا در پیل‌های هیدروژنی، انرژی الکتریکی تولید کند. تاکنون چند خودروی آزمایشی توسط چند شرکت خودروسازی از جمله BMW (موتور گرمایی) و بنز، تویوتا، اپل و ... (پیل هیدروژنی) تولید شده است. پیل‌های سوختی هیدروژنی، به‌عنوان راه کاری برای تولید توان بالقوهٔ ارزان و بدون آلودگی، مورد توجه قرار گرفته‌است.
اگه هیدروژن توان احتراق داشته باشه که داره پس شاید حتی میتونه تو مصرف سوخت هم کمک کنه
در ضمن هیدروژن ساز خشک هم میشه ساخت (آموزشش هست) برای همین نیازی به نازل و پمپ نیست نگران تموم شدن آب هم نیستیم

در آخر هم پاشش آب اگه کم باشه تاثیر چندانی نداره زیاد هم باشه بدتر میکنه بلکم باعث خودرگی بشه
ببخشید پر حرفی کردم :-o
شما درست میگید
مطمعنا هیدروژن خنکتر هست

مسئله تولید مقدار مورد نیاز هیدروژن برای مسافت مثلا 200-300 کیلومتر یا بیشتر هست
ایا با این پیشنهاد شما میشه
انقدر هیدروژن میشه تولید کرد که هم هوا رو به مقدار مناسب خنک کنه که کار کرد موتور بهتر بشه هم برای مدت و مسافت طولانی بشه ازش استفاده کرد ؟

در مورد نسبت هم حق با شماست نمیشه همینطور دیمی اب بست به موتور باید محاسبه بشه
امیدوارم باقی دوستان هم به این موضوع ورود کنند و نظرشون رو بدن :hb:
محاسبه حجم موتورسیلندر و تراکم موتور
www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=106760
افزایش تراکم و تاثیر ان بر اسب بخار
www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=73&t=108343
نمایه کاربر
hamedheidar
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 535
تاریخ عضویت: 24 ژوئن 2016, 11:09
نوع خودرو: persia-maxima-suzuki
محل اقامت: 68

Re: تزريق آب water injection system

پست توسط hamedheidar » 29 آپریل 2017, 19:40

__Pontiac__ نوشته شده:
hamedheidar نوشته شده:
__Pontiac__ نوشته شده:چرا فکر میکنید تاثیر هیدروژن بیشتر هست ؟

بخار یا پودر شدن اب دو تا حسن بزرگ داره

اولیش خنک کردن هوای ورودی به موتور (بستگی زیادی به دما اب داره) (هر چی هوای ورودی خنکتر -> موتور پر قدرتر)
دومیش افزایش زیاد حجم بخار اب (همون پودریش) بعد از احتراق کامل (از تبخیر یک مول آب در 100 درجه سانتی گراد، در حدود 1700 میلی لیتر بخار آب تولید می شود !)

یعنی افزایش بسیار زیاد قدرت موتور

پ.ن : یک مول آب ۱۸.۰۱۵۲ گرم وزن دارد (همون 18 گرم رندش میشه)

نقل قول از ویکی پدیا:
از هیدروژن در نیروگاه‌های برق به عنوان خنک کنندهٔ ژنراتورها بهره برده می‌شود. این به دلیل ظرفیت گرمایی بسیار بالای این گاز است که از همهٔ گازها بالاتر است.
خنک کاری هیدروژن که حرفی برای گفتن نمیذاره

بازم نقل قول از منبع قبلی:
هیدروژن می‌تواند در موتورهای درون‌سوز سوخته شود و یا در پیل‌های هیدروژنی، انرژی الکتریکی تولید کند. تاکنون چند خودروی آزمایشی توسط چند شرکت خودروسازی از جمله BMW (موتور گرمایی) و بنز، تویوتا، اپل و ... (پیل هیدروژنی) تولید شده است. پیل‌های سوختی هیدروژنی، به‌عنوان راه کاری برای تولید توان بالقوهٔ ارزان و بدون آلودگی، مورد توجه قرار گرفته‌است.
اگه هیدروژن توان احتراق داشته باشه که داره پس شاید حتی میتونه تو مصرف سوخت هم کمک کنه
در ضمن هیدروژن ساز خشک هم میشه ساخت (آموزشش هست) برای همین نیازی به نازل و پمپ نیست نگران تموم شدن آب هم نیستیم

در آخر هم پاشش آب اگه کم باشه تاثیر چندانی نداره زیاد هم باشه بدتر میکنه بلکم باعث خودرگی بشه
ببخشید پر حرفی کردم :-o
شما درست میگید
مطمعنا هیدروژن خنکتر هست

مسئله تولید مقدار مورد نیاز هیدروژن برای مسافت مثلا 200-300 کیلومتر یا بیشتر هست
ایا با این پیشنهاد شما میشه
انقدر هیدروژن میشه تولید کرد که هم هوا رو به مقدار مناسب خنک کنه که کار کرد موتور بهتر بشه هم برای مدت و مسافت طولانی بشه ازش استفاده کرد ؟

در مورد نسبت هم حق با شماست نمیشه همینطور دیمی اب بست به موتور باید محاسبه بشه
امیدوارم باقی دوستان هم به این موضوع ورود کنند و نظرشون رو بدن :hb:
اگه هیدروژن سازمون به اندازه کافی بزرگ باشه حتما میشه مسافت های طولانی رو باهاش رفت حتی اگه سرچ کنید بعضی ها ماشین رو هیدروژن سوز کردن که جواب هم داده فقط تنها سوختی هم که نیاز داره آب نمک (بعضی ها بیکینگ پودر هم میزنن) هست


این سایت رو ببنید : http://www.fuelingdynamics.co.nz/products/hydrogen.html فروشنده کیت آماده هیدروژن هست

کیتی که این سایت میفروشه سلول خشک هیدروژن ساز هست
اما میشه کیت با سلول تر هم ساخت که با چندتا واشر هم میشه ساخت مثل زیر:
تصویر
که این یه تک سلولی هست که تو آب نمک قرار میگیره که تولید هیدروژن کنه
حالا اگه مثلا چهار تا چهار سلولی بسازیم که به صورت موازی وصل باشن هیدروژن با فشار کافی رو تولید میکنن
کویر عین کویر است، این بس است مرا

تاپیک مکملهای ترمیم کننده:
viewtopic.php?f=279&t=105895

حامد هستم
نمایه کاربر
__Pontiac__
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 415
تاریخ عضویت: 18 دسامبر 2008, 06:21
نوع خودرو: PARS ELX

Re: RE: Re: تزريق آب water injection system

پست توسط __Pontiac__ » 29 آپریل 2017, 20:16

hamedheidar نوشته شده:
__Pontiac__ نوشته شده:
hamedheidar نوشته شده:
__Pontiac__ نوشته شده:چرا فکر میکنید تاثیر هیدروژن بیشتر هست ؟

بخار یا پودر شدن اب دو تا حسن بزرگ داره

اولیش خنک کردن هوای ورودی به موتور (بستگی زیادی به دما اب داره) (هر چی هوای ورودی خنکتر -> موتور پر قدرتر)
دومیش افزایش زیاد حجم بخار اب (همون پودریش) بعد از احتراق کامل (از تبخیر یک مول آب در 100 درجه سانتی گراد، در حدود 1700 میلی لیتر بخار آب تولید می شود !)

یعنی افزایش بسیار زیاد قدرت موتور

پ.ن : یک مول آب ۱۸.۰۱۵۲ گرم وزن دارد (همون 18 گرم رندش میشه)

نقل قول از ویکی پدیا:
از هیدروژن در نیروگاه‌های برق به عنوان خنک کنندهٔ ژنراتورها بهره برده می‌شود. این به دلیل ظرفیت گرمایی بسیار بالای این گاز است که از همهٔ گازها بالاتر است.
خنک کاری هیدروژن که حرفی برای گفتن نمیذاره

بازم نقل قول از منبع قبلی:
هیدروژن می‌تواند در موتورهای درون‌سوز سوخته شود و یا در پیل‌های هیدروژنی، انرژی الکتریکی تولید کند. تاکنون چند خودروی آزمایشی توسط چند شرکت خودروسازی از جمله BMW (موتور گرمایی) و بنز، تویوتا، اپل و ... (پیل هیدروژنی) تولید شده است. پیل‌های سوختی هیدروژنی، به‌عنوان راه کاری برای تولید توان بالقوهٔ ارزان و بدون آلودگی، مورد توجه قرار گرفته‌است.
اگه هیدروژن توان احتراق داشته باشه که داره پس شاید حتی میتونه تو مصرف سوخت هم کمک کنه
در ضمن هیدروژن ساز خشک هم میشه ساخت (آموزشش هست) برای همین نیازی به نازل و پمپ نیست نگران تموم شدن آب هم نیستیم

در آخر هم پاشش آب اگه کم باشه تاثیر چندانی نداره زیاد هم باشه بدتر میکنه بلکم باعث خودرگی بشه
ببخشید پر حرفی کردم :-o
شما درست میگید
مطمعنا هیدروژن خنکتر هست

مسئله تولید مقدار مورد نیاز هیدروژن برای مسافت مثلا 200-300 کیلومتر یا بیشتر هست
ایا با این پیشنهاد شما میشه
انقدر هیدروژن میشه تولید کرد که هم هوا رو به مقدار مناسب خنک کنه که کار کرد موتور بهتر بشه هم برای مدت و مسافت طولانی بشه ازش استفاده کرد ؟

در مورد نسبت هم حق با شماست نمیشه همینطور دیمی اب بست به موتور باید محاسبه بشه
امیدوارم باقی دوستان هم به این موضوع ورود کنند و نظرشون رو بدن :hb:
اگه هیدروژن سازمون به اندازه کافی بزرگ باشه حتما میشه مسافت های طولانی رو باهاش رفت حتی اگه سرچ کنید بعضی ها ماشین رو هیدروژن سوز کردن که جواب هم داده فقط تنها سوختی هم که نیاز داره آب نمک (بعضی ها بیکینگ پودر هم میزنن) هست


این سایت رو ببنید : http://www.fuelingdynamics.co.nz/products/hydrogen.html فروشنده کیت آماده هیدروژن هست

کیتی که این سایت میفروشه سلول خشک هیدروژن ساز هست
اما میشه کیت با سلول تر هم ساخت که با چندتا واشر هم میشه ساخت مثل زیر:
تصویر
که این یه تک سلولی هست که تو آب نمک قرار میگیره که تولید هیدروژن کنه
حالا اگه مثلا چهار تا چهار سلولی بسازیم که به صورت موازی وصل باشن هیدروژن با فشار کافی رو تولید میکنن
ظاهراً تاثیر داره
هزینه تهیه ای این وسایل چقدر هست برای ما ؟
قیمت سایتش نزدیک ۴ میلیون در میاد !
ماشینی که این کیت روش نصب شده رو داینو رفته در عمل چقدر کارای داره ؟
باید دید نسبت به روش واتر اینجکشن تاثیرش بیشتر هست بعلاوه هزینه ساخته شدنش

Sent from my XT1562 using Tapatalk
محاسبه حجم موتورسیلندر و تراکم موتور
www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=106760
افزایش تراکم و تاثیر ان بر اسب بخار
www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=73&t=108343
ارسال پست

بازگشت به “مباحث تيونينگ”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان