ژیان - Citroen 2CV

تصویر مباحث مربوط به بقيه خودروهاي سيتروئن به غير از زانتيا

مدیران انجمن: whiteshark, Monarch

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
محمد.
راننده حرفه اي
پست: 3232
تاریخ عضویت: 19 نوامبر 2004, 02:19
نوع خودرو: 605,607,VR,A80Q,FJ75
محل اقامت: پشت فرمون !

ژیان - Citroen 2CV

پست توسط محمد. » 27 نوامبر 2004, 22:32

سلام به همگي
مصطفي جان من ژيان رو تست فني نكردم الان هم دم دستم نيست ولي با تجربه 2 ماهه كه 3 سال پيش باهاش داشتم ميشه گفت در اون سال ها ( دهه 70 ) و با موتور 600CC ( فكر كنم آرايشش مثل باكسر باشه ... شايدم وي !!! ) هوا خنك واقعاٌ‌شاهكار بوده .
لازم به ذكره كه در ژيان شما قادريد زاويه چراغهاي جلو را از داخل كنترل كنيد ! ( مثل 206 خودمون فقط دستيه نه برقي ) از نظر تحمل فشار هم عاله ( من 7 نفري باهاش تو شيراز چرخ ميزديم ) :cool:
هم با استارت روشن ميشه هم با هندل !!!! ( هول فري !!!! )
سانروف كامل داره ! يعني ميتوني نمام سقف رو باز كني.
بخاريش از هواي گرم روي اگزوز استفاده ميكنه .
باكش تفريباٌ‌30 تا جاميگيره كه با توجه به مصرف ناچيزش برد خوبي داره.
البته اگه دلت بياد و بهش فشار بياري بعد از 3-4 دقيقه به 120 ميرسي كه البته اگه ادامه بدي حتما تبديل به فولكس 59 ميشه!! چون خمره اي هاي اگزوزش زود نابود ميشه ( با توجه به سنش )
يه عكس ازش دارم كه 7 نقري سوارش بوديم نميدونم ميتونم پيداش كنم يا نه!!!

ولي واقعاٌ با فنر بندي عاليش حال كردم.. با 80 پيچيدم تو كوچه ماشين فكر كنم 45 درجه كج شد حتي ركابش كشيده شد زمين ولي چپ نشد.! :grin:
فنر ها و كمك هاش بصورت طولي در امتداد چرخ ها نصب شده و هر كدوم كاملا مجزا عمل ميكنن .
خلاصه اون موقع خيلي حرفا براي گفتن داشته.
ضمنا اگه خواستين بخرين فقط تو اصفهان پيدا ميشه اونم به علت سوخت كمش!!!!!!

محمد.
نمایه کاربر
Mostafa
مدير كل سايت
پست: 2855
تاریخ عضویت: 01 ژولای 2004, 15:27
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست توسط Mostafa » 27 نوامبر 2004, 23:45

دستت درد نكنه محمد جان :hb: من آرزو دارم يدونه برونم
هر چه بیشتر به دنبال یاد گرفتن رفتم ، متوجه این شدم که هنوز هیچ چیز نمیفهمم ، حالا که میدانم نفهمم ، با فهمیده ها چه کار دارم ؟
نمایه کاربر
محسن
پيشکسوت
پست: 7281
تاریخ عضویت: 04 سپتامبر 2004, 11:30
محل اقامت: اصفهان

پست توسط محسن » 28 نوامبر 2004, 07:45

1- سلام عليكم
2- ژيان در هر كوره دهي از ايران هم پيدا ميشه
3- موتور ژيان 602 سي سي حجم دقيق داره :o
4- بله موتورش باكسر هست
5- ژيان با هوا و فشار روغن خنك ميشه نه فقط با هوا :lol:
6- براي اينكه هوا راحت اونو خنك بكنه موتور در داخل يه محفظه قرار داره كه هوا داخلش ميپيچه
7- براي تنظيم زاويه چراغهاي جلو از داخل،زير داشبورد پيچي وجود داشته كه مسلما الان هيچ ژياني پيدا نميشه كه اون پيچش كار كنه
8- هندل ژيان در واقع اون سر آچار چرخش هست كه ميشه باهاش پروانه رو چرخوند :cool:
9- بخاري از هواي گرم روي اگزوز استفاده نميكنه بلكه از همون هواي گرم داخل محفظه موتور تغذيه ميشه :-(
10- ژيان در سيستم تعليق خودش تخته فنر و فنر لول نداره و فقط در اكسلها فنر وجود داره كه از بيرون هم اصلا ديده نميشه و شما اگه زير ژيان رو نگاه كنين فقط كمك فنرها رو ميبينين :???:
به رغم مدعيان، روز شب نخواهد شد ......... فروغ مهر، به شب منتسب نخواهد شد
اگر تمامی دنيا به فتنه برخيزد ......... خليج فارس، خليج عـرب نخواهد شد
نمایه کاربر
فرهاد
پيشکسوت
پست: 3762
تاریخ عضویت: 04 سپتامبر 2004, 23:28
نوع خودرو: مشخص نشده!

پست توسط فرهاد » 28 نوامبر 2004, 10:27

سلام

مشكل ژيان تو تهران اينه كه شيب شمالي جنوبي تهران خيلي زياده و گرنه در شهر هاي شمالي كه شيب ندارن (به علت همجواري با دريا) ژيان زياده.

يه دوستي دارم زمان دانشجوييش وسط زمستون با ژيان مي رفت شمال. بعد تعريف مي كرد كه بايد شونصد تا لباس مي پوشيدم چون تو ماشين سوز ميومد و دراش لاشون باز بود و صدا مي داد.

خودش ميگفت موتورش نوحه مي خونه دراش سينه مي زنن :-) :smile:
نمایه کاربر
رضا
دانا
پست: 1592
تاریخ عضویت: 03 سپتامبر 2004, 14:00
نوع خودرو: Hyundai Tucson/206
محل اقامت: تهران

پست توسط رضا » 28 نوامبر 2004, 10:58

ژيان خيلي ماشين باحاليه. :grin:

فقط من هيچ وقت از دنده ش سر در نياوردم :-( يكي بايد بياد فيلم آوزشي بذاره!

:-o
نمایه کاربر
علي هافكلاچ
کاربر ويژه
پست: 13294
تاریخ عضویت: 12 اکتبر 2004, 10:47
نوع خودرو: FormulaSilverBird400
محل اقامت: كرانه ي درياي پارس، شهر باستاني ليان (آفتاب تابان)
تماس:

پست توسط علي هافكلاچ » 28 نوامبر 2004, 11:46

يه خاطره از يكي از آشناهام در مورد ژيان
ميگفت يه ژيان داشتم مدل 56 بود
يه روز كه از بوشهر پرواز داشت به تهران و خودشم شيراز بود ژيان رو انداخته بود تو جاده ولي با عجله
تو پيچهاي اين جاده كمتر پيكاني به پاش ميرسيد ولي روغن لباسش رو كثيف كرده بود مث مكانيكها شده بود
البته بعد از برگشتن از تهران متوجه شده بود كه با نصف سيلندر ماشين كار كرده
يكي از سيلندرها به هيچ وجه كار نميكرد اون يكي هم سوپاپ سوزونده بود و نصفه نيمه كار ميكرده
اين ژيان بعد از اين اتفاق به قيمت 9000 تومان به فروش رسيد و يكراست به سمت تعميرگاه حركت كرد البته به صورت دنده عقب مسير پاركينگ تا تعميرگاه رو طي كرد چون بعد از جا زدن دنده عقب ديگه دنده از جا در نيومد كلي از مردم هم او را تشويق ميكردند :-) :-) :-)
ماشالله به ژيان
نمایه کاربر
matin
يار قديمي
پست: 5344
تاریخ عضویت: 04 سپتامبر 2004, 08:01
نوع خودرو: Suzuki Grand Vitara
محل اقامت: تهران

پست توسط matin » 28 نوامبر 2004, 11:48

ولي من بيتل رو ترجيح ميدم
Five Doors, Four Wheel Drive, Three Differentials,Two People, One Goal = Having Fun
نمایه کاربر
محسن
پيشکسوت
پست: 7281
تاریخ عضویت: 04 سپتامبر 2004, 11:30
محل اقامت: اصفهان

پست توسط محسن » 28 نوامبر 2004, 13:00

رضا نوشته شده:ژيان خيلي ماشين باحاليه. :grin:

فقط من هيچ وقت از دنده ش سر در نياوردم :-( يكي بايد بياد فيلم آوزشي بذاره!

:-o
من قبلا چند باري روندمش .... دنده باحالي داره :-)
به رغم مدعيان، روز شب نخواهد شد ......... فروغ مهر، به شب منتسب نخواهد شد
اگر تمامی دنيا به فتنه برخيزد ......... خليج فارس، خليج عـرب نخواهد شد
نمایه کاربر
فرزاد
شروع حركت
پست: 38
تاریخ عضویت: 04 نوامبر 2004, 10:38
نوع خودرو: مشخص نشده!
تماس:

پست توسط فرزاد » 28 نوامبر 2004, 18:27

آره ژيان دو سيلند بوكسر0.6 ليتري 32 اسب هم قدرتشه. بايد گفت جد اعظم هچ بكهاي امروزي محسوب ميشه.فكر كن 40 سال پيش يه ماشين ديف جلوي 5 در كم مصرف طراحي كردند . البته فكر كنم اون موقع دمپر تو فرانسه اختراع نشده بود! والّا...
نمایه کاربر
محمد.
راننده حرفه اي
پست: 3232
تاریخ عضویت: 19 نوامبر 2004, 02:19
نوع خودرو: 605,607,VR,A80Q,FJ75
محل اقامت: پشت فرمون !

پست توسط محمد. » 28 نوامبر 2004, 19:52

يادم رفته بود بگم ترمزاش بصورت كاسه ايه
و بوستر هم نداره ( مثل رنو و بيتل قديمي )

ببينم جدي جدي 34 اسب؟؟؟؟؟ :shock: :shock:
اگه اين باشه با يه حساب سر انگشتي رنو بايد حداقل 55 اسب بشه!!!!
ارسال پست

بازگشت به “سیتروئن Citroën”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان