کمپینگ دو دفرانسیل ( شورلت کاستوم + تویوتا لندکروز )

اتومبیلهای مسافرتی

مدیر انجمن: FARHAD CAMPER

آلکامی
دنده 3
پست: 3575
تاریخ عضویت: 05 اکتبر 2014, 16:30
نوع خودرو: عشق رنجرور ولی ندارم
محل اقامت: شهرک چوکا-بندرانزلی

Re: کمپینگ دو دفرانسیل ( شورلت کاستوم + تویوتا لندکروز )

پست توسط آلکامی » 05 ژوئن 2017, 16:01

سلام
بسیار عالی
فرمان برقی کجاش میشه؟ یعنی مثل مگان؟ سروو
بخار شور هم دقیقا مثل بخار شورهای خانگی هست ولی بزرگ تر پر فشار تر
برای شستشوی داخل و خارج ماشین استفاده میشه حتی روی لوازم برقی حساس هم تاثیری نداره
برای گرد و خاک و چربی های سبک عالیه ولی گل و روغن گریس رسوب کرده رو نمیبره
به نظرم برای موتور شما عالیه چون زیاد کثیف نیست و آسیبی هم به بخش های حساس وارد نمیکنه
بازسازی و نگهداری لندرور 9 نفره 1978
viewtopic.php?f=195&t=101992
_____________________
محسن مرادی آلکامی

نمایه کاربر
ALI-MUFC
سرعت : 60 كيلومتر در ساعت
پست: 920
تاریخ عضویت: 07 نوامبر 2012, 19:55
نوع خودرو: سامورایی
محل اقامت: عروس زاگرس

Re: کمپینگ دو دفرانسیل ( شورلت کاستوم + تویوتا لندکروز )

پست توسط ALI-MUFC » 06 ژوئن 2017, 22:56

خیلی عالی شده ،تبریک میگم
همش نگران بودم نکنه بیخیال کار شده باشین.....
ولی متوجه نشدم،الان موتور روشن میشه یا هنوز قضیه سیمکشی مشکل داره؟
دینام 300 امپر برای چه ماشینیه؟

نمایه کاربر
ye_mojud
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 623
تاریخ عضویت: 28 ژانویه 2010, 05:44
نوع خودرو: لندکروز FZJ80

Re: کمپینگ دو دفرانسیل ( شورلت کاستوم + تویوتا لندکروز )

پست توسط ye_mojud » 07 ژوئن 2017, 00:47

آلکامی نوشته شده:سلام
بسیار عالی
فرمان برقی کجاش میشه؟ یعنی مثل مگان؟ سروو
بخار شور هم دقیقا مثل بخار شورهای خانگی هست ولی بزرگ تر پر فشار تر
برای شستشوی داخل و خارج ماشین استفاده میشه حتی روی لوازم برقی حساس هم تاثیری نداره
برای گرد و خاک و چربی های سبک عالیه ولی گل و روغن گریس رسوب کرده رو نمیبره
به نظرم برای موتور شما عالیه چون زیاد کثیف نیست و آسیبی هم به بخش های حساس وارد نمیکنه
ممنونم آلکامی جان از توضیحاتت درباره بخار شور . فرمان برقی لندکروز چهار جهت داره تنظیم ارتفاع فرمان به بالا و پایین و همین طور به سمت داخل یعنی داشبورد و بیرون یعنی به سمت راننده . مگان رو نمیدونم چطوریه ولی یحتمل باید همین طوری باشه .
ALI-MUFC نوشته شده:خیلی عالی شده ،تبریک میگم
همش نگران بودم نکنه بیخیال کار شده باشین.....
ولی متوجه نشدم،الان موتور روشن میشه یا هنوز قضیه سیمکشی مشکل داره؟
دینام 300 امپر برای چه ماشینیه؟
سلام علی جان ممنونم از همراهی و حضور همیشگی تون . نه بیخیال که نمیشیم ولی خب به خاطر مشکلات گاهی سرعت اجرای کار پایین میاد و یا برای مدتی متوقف میشه .
نه موتور که روشن شده ولی سیم کشی باید مرتب بشه و بعضی سیم ها بلند بشه و از مسیرهای مناسب وارد اتاق بشه و یک سری سیم کشی لوازم و تجهیزات برقی جدید هم اضافه میشه و همینطور سیم کشی درها و چراغ ها و اینطور موارد از دسته سیم داشبورد شناسایی بشه و به لوازم برقی فابریک کاستوم متصل و مچ بشه .
دینام 300 آمپر در واقع فابریک ماشین خاصی نیست . یک شرکت تو امریکا وجود داره که پوسته دینام فابریک ماشین های مختلف رو بر میداره و داخل دینام رو تغییر میده و میزان خروجی آمپر دینام رو افزایش میده این دینامی که گرفتم برند ac delco هست پوسته اش فابریک شورلت وانت و استیشن مثل سابربن ولی داخل دینام رو تغییر دادن همونطور که گفتم و زحمت خریداری و ارسال دینام از امریکا به ایران رو هم دوست خوبم سینا پویا کشیدن که باید از کمک ها و مشورت ها و لطف همیشگی سینا هم همینجا تشکر کنم ایشون از دوستان بسیار با دانش و متخصص تیونینگ تاک هستن .
کمپینگ دو دفرانسیل ( شورلت کاستوم + تویوتا لندکروز )
پروژه طراحی و ساخت تراک کمپر
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=402&t=99095

آلکامی
دنده 3
پست: 3575
تاریخ عضویت: 05 اکتبر 2014, 16:30
نوع خودرو: عشق رنجرور ولی ندارم
محل اقامت: شهرک چوکا-بندرانزلی

Re: کمپینگ دو دفرانسیل ( شورلت کاستوم + تویوتا لندکروز )

پست توسط آلکامی » 07 ژوئن 2017, 22:17

سلام
سیستم فرمان مگان سروو الکتریک هست
یعنی پمپ هیدرولیک حذف شده و به جاش از یه موتور الکتریکی استفاده میشه
مزایای زیادی داره که یکیش حذف پمپ هیدرولیک و تسمه هست که قدرت موتور دیگه افت نمیکنه
شما اول گفتید فرمان برقی یه لحظه فکر کردم همچین کاری کردید
بازسازی و نگهداری لندرور 9 نفره 1978
viewtopic.php?f=195&t=101992
_____________________
محسن مرادی آلکامی

نمایه کاربر
Milad Abasian
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 110
تاریخ عضویت: 04 مارس 2012, 00:58
نوع خودرو: پراید هاچ بک - x60
محل اقامت: 0172
تماس:

Re: کمپینگ دو دفرانسیل ( شورلت کاستوم + تویوتا لندکروز )

پست توسط Milad Abasian » 16 ژوئن 2017, 20:55

سلام
خسته نباشید پشت کار و تلاش شما واقعا عالیه
مشخصات کمپرسوری که تو موتور نصب شده چیه؟ از همین کمپرسسور هایه معمولیه تو بازاره؟؟!
از همین کمپرسور برایه سیستم کمک بادیاستفاده می کنید؟؟! قدرت این کمپرسور چند PSI??
این کمپرسوری که شما استفاده کردی از همین معمولیه هایه بازاریه و توان اینو نداره که برایه سیستم پنوماتیک استفاده بشه این در اصل پمپ باد ه شما باید از کمپرسور هایه مخصوص این کا استفاده کنی مثل این کمپرسور

تصویر
برند V AIR ساخت امریکا قدرت 250 PSI

برایه یک پرشیا با وزن حدودا 1200 کیلو دو عدد از این کمپرسور با یک مخزن سی لیتری استفاده میشه برایه ماشین شما 2 تا کمپرسور با مخزن بزرگ نیازه

تصویر

شرمنده زیاد حرف زدم.
حواست باشه با کی "دست" میدی !
وگرنه همه چیتو از "دست" میدی!!؟

نمایه کاربر
ye_mojud
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 623
تاریخ عضویت: 28 ژانویه 2010, 05:44
نوع خودرو: لندکروز FZJ80

Re: کمپینگ دو دفرانسیل ( شورلت کاستوم + تویوتا لندکروز )

پست توسط ye_mojud » 01 ژولای 2017, 18:54

Milad Abasian نوشته شده:سلام
خسته نباشید پشت کار و تلاش شما واقعا عالیه
مشخصات کمپرسوری که تو موتور نصب شده چیه؟ از همین کمپرسسور هایه معمولیه تو بازاره؟؟!
از همین کمپرسور برایه سیستم کمک بادیاستفاده می کنید؟؟! قدرت این کمپرسور چند PSI??
این کمپرسوری که شما استفاده کردی از همین معمولیه هایه بازاریه و توان اینو نداره که برایه سیستم پنوماتیک استفاده بشه این در اصل پمپ باد ه شما باید از کمپرسور هایه مخصوص این کا استفاده کنی مثل این کمپرسور

تصویر
برند V AIR ساخت امریکا قدرت 250 PSI

برایه یک پرشیا با وزن حدودا 1200 کیلو دو عدد از این کمپرسور با یک مخزن سی لیتری استفاده میشه برایه ماشین شما 2 تا کمپرسور با مخزن بزرگ نیازه

تصویر

شرمنده زیاد حرف زدم.
سلام میلاد جان تشکر از همراهی و حضورتون . والا پمپ بادی که گذاشتم 150 psi هست . قبلا توی خرید هایی که از امریکا داشتم یک جفت از این کمپرسور v air گرفته بودم که متاسفانه پست امریکا نمیدونم چه بلایی سرشون اورد و گم شد و هیچ اثری هم ازش پیدا نکردیم و مجبور شدیم این رو ببندیم و اگر بعدا جواب نده کمپرسور قوی تری رو جایگزینش میکنیم . ولی با توجه به منبع باد 30 لیتری که داریم و اینکه فنرهای بادی عقب چون زیر بار هست و احتمالا همیشه پر باقی بمونه خیلی نیازی به پر و خالی کردن متناوب فنرها و استفاده از منبع باد نداریم و همین یک پمپ هم کارمون رو راه میندازه علاوه بر اینکه پمپ دومی رو هم یدک دارم اگر نیاز بشه میتونم اضافه کنم به مسیر و از قبل پیش بینی هاش رو توی لوله کشی میکنیم برای اضافه شدن پمپ دوم . بازم ممنونم از تذکر و پیشنهاد تون .
درباره پرشیا و سیستم پنوماتیکی که میبندن براش و نحوه کارکرد اون اطلاعی ندارم حالا انشالله به زودی تست میزنیم رو ماشین خودمون و نتیجه رو می نویسم .
کمپینگ دو دفرانسیل ( شورلت کاستوم + تویوتا لندکروز )
پروژه طراحی و ساخت تراک کمپر
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=402&t=99095

نمایه کاربر
ye_mojud
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 623
تاریخ عضویت: 28 ژانویه 2010, 05:44
نوع خودرو: لندکروز FZJ80

Re: کمپینگ دو دفرانسیل ( شورلت کاستوم + تویوتا لندکروز )

پست توسط ye_mojud » 01 ژولای 2017, 19:17

در ادامه کارهای ماشین . اینترکولر ماشین از شارجه رسید و قسمت اینتر کولر رو که ترکیبی از رادیات اب و هوا هست رو بستیم . خوشبختانه لوله های خروجی و ورودی اینتر دقیقا مستقیم با موتور در اومد با کمترین فاصله و پیچ و خم که لگ پایینی ایجاد کنه . البته هنوز رادیاتور اب که در زیر جلو پنجره باید نصب کنیم رو نتونستم پیدا کنم چون محدودیت فضا داریم و فعلا فقط رادیاتور اب پراید جا میشه که حجم اب خیلی کمی حدود 1200 سی سی میگیره و به دنبال رادیاتور ابی در ابعاد 40 در40 با ضخامت حداکثر 7 سانت هستم که حدود 3 لیتر آب بگیره . اگر دوستان رادیاتور آبی با این مشخصات سراغ دارن لطفا معرفی کنن ممنون میشم .
تصویر
تصویر

تصویر

همچنین سیم کشی داشبورد رو نصب کردیم و سیم های فابریکی مربوط به چراغ های جلو ، پرژکتور سپرها ، راهنما ، بوق و برف پاک کن و همینطور سیم های مربوط به راهنمای عقب ، چراغ استپ ترمز ، چراغ شب رو از داخل سوکت ها و جعبه تقسیم های دو طرف سیم کشی پیدا کردیم .
فعلا از بخش سیم کشی ، طراحی و نصب سیم کشی abs سری 80 که مجزا از سیم کشی فابریک این ماشین هست و همینطور سیم کشی دفلاک های دفرانسیل و قفل دف مرکزی باقی مونده که زحمتش با محمد قیدی هست و اخر هفته انجام میدیم .

تصویر

بخش دیگه ای از سیم کشی مربوط به نصب و اضافه کردن سیم کشی مربوط به کلیدهای جدید و لوازم برقی جدید هست که به ماشین اضافه میشه و همینطور دزد گیر و سیم کشی درها و اینه ها ...
کمپینگ دو دفرانسیل ( شورلت کاستوم + تویوتا لندکروز )
پروژه طراحی و ساخت تراک کمپر
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=402&t=99095

نمایه کاربر
ALI-MUFC
سرعت : 60 كيلومتر در ساعت
پست: 920
تاریخ عضویت: 07 نوامبر 2012, 19:55
نوع خودرو: سامورایی
محل اقامت: عروس زاگرس

Re: کمپینگ دو دفرانسیل ( شورلت کاستوم + تویوتا لندکروز )

پست توسط ALI-MUFC » 07 اکتبر 2017, 21:45

علی اقا قرار بود یه گزارشی بدی داداش...........................

نمایه کاربر
ye_mojud
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 623
تاریخ عضویت: 28 ژانویه 2010, 05:44
نوع خودرو: لندکروز FZJ80

Re: کمپینگ دو دفرانسیل ( شورلت کاستوم + تویوتا لندکروز )

پست توسط ye_mojud » 09 اکتبر 2017, 16:26

ALI-MUFC نوشته شده:علی اقا قرار بود یه گزارشی بدی داداش...........................
سلام علی جان خوبی شما . معذرت میخوام از شما و دوستان دیگه که این تاپیک رو پیگیری میکنن بابت بدقولی کمی سرم شلوغ بود و از طرفی میخواستم ماشین به وضعیت مشخصی برسه تا اپدیت کنم که با تذکر شما انجام وظیفه شد .

بعد از اخرین مرحله ای که گزارشش رو توی تاپیک گذاشتم ، سیم کشی لوازم و قسمت هایی که به اتاق ماشین اضافه شده بود نظیر کلید های جدید لوازم ، آینه های روی در ، و همینطور سیم کشی و لوله کشی یونیت کنترل فنرهای بادی ، کنسول سقفی ، اینورتر و کنسول یخچال و اینطور چیزا رو تموم کردیم و بعد از تست این لوازم و اوکی بودن سیم کشی ، فعلا لوازم باز شد تا انشالله در مرحله بستن داشبورد اصلی مجددا لوازم و سیم کشی رو نصب کنیم .

تصویر

نحوه چیدمان کلیدهای جدید بر روی پنل مرکزی داشبورد . این پنل مجهز به یک ال سی دی تاچ 10 اینچ در بالا و کلیدهای لوازم در وسط و یونیت کنترل بخاری و کولر فابریک شورلت کاستوم در پایین هست که زحمت طراحی و ساخت پنل رو فرهاد مدیر انجمن کشیده و پنل طراحی شده بر روی این پنل اضافه میشه و به قولی با هم میکس میشه . در حال حاضر تصویری از پنل طراحی شده نداشتم انشالله به زودی عکس پنل رو هم اضافه میکنم. همچنین این ال سی دی به یک کامپیوتر مرکزی کوچیک متصل میشه که وظیفه کنترل سنسورهای به کار رفته در اتاق کمپ بار نمایش اطلاعات مورد نیاز رو بر عهده داره که در زمان خودش درباره اش توضیح کامل رو میدم .
تصویر

سیم کشی و لوله کشی شیر برقی کنترل فنرهای بادی که در کف اتاق و زیر کنسول یخچال بین صندلی قرار میگیره
تصویر
تصویر

نصب اینورتر در پشت صندلی راننده و همچنین سیم کشی لوازم برقی اضافه شده به اتاق و ماشین و استفاده از فیوز باکس برای هر قطعه برقی که البته این سیم کشی ها در هنگام تو دوزی در زیر قرار میگیره و دیده نمیشه
تصویر
تصویر

نصب ریموت کنترل اینورتر و چراغ های مطالعه بر روی ستون ها
تصویر

همچنین سیم کشی abs چرخ ها توسط محمد قیدی که همیشه تو تمام مراحل این پروژه کمک حال و همراه بوده . قسمت های اصلی سیم کشی abs از روی سیم کشی داشبورد لندکروز سری 80 جداسازی و بیرون آورده شد و زحمت بقیه مراحل اصلاح و نصب رو محمد قیدی از روی نقشه های سیم کشی کشید .
تصویر

نصب نهایی اینتر کولر و فیلتر هوا
تصویر

ساخت رادیاتور آلمینیومی دو لول برای اینتر کولر که حدود 4 لیتر ظرفیتش شد
تصویر

نصب آینه های سیلورادو بر روی درها
تصویر
تصویر

نصب فلاپ روی گلگیرها به طور موقت برای تست که متاسفانه فلاپ ها با اینکه فابریک این ماشین و گلگیرها هست ولی کمی بزرگتر طراحی شده و باید فرهاد زحمت بکشه و کمی کوتاه کنه فلاپ ها رو
تصویر

دوتا فیلم کوتاه هم از تست حرکتی ماشین میذارم اگر دوستان خواستن دانلود کنن و ببینند.
http://uupload.ir/view/bl4l_video_2017- ... -20-00.mp4

http://uupload.ir/view/rnhj_video_2017- ... -19-59.mp4

پس از اتمام بخش فنی ، ماشین رو به کارگاه فرهاد منتقل کردیم تا فرهاد زحمت یک سری کارهای فایبر و تزیینات داخل اتاق و لوازم دور ماشین رو بکشه که این موارد شامل:
- طراحی و ساخت قاب یا فریم دور چراغ های جلو
- طراحی و ساخت کنسول مانیتور و کلیدها روی داشبورد
- طراحی و ساخت رو دری ها
- طراحی و ساخت کنسول سقفی
- طراحی و ساخت کنسول وسط لیور دنده و نصب کنسول یخچال بین صندلی و باکس روی کنسول یخچال
- طراحی و ساخت کاور دور اینه های روی درها
- طراحی و ساخت هود برای کاپوت
- اصلاح فلاپ های گلگیر و کوتاه کردن آن
- نصب آینه های روی گلگیرهای جلو

در مرحله اول از موارد بالا ، فرهاد زحمت طراحی و ساخت فریم دور چراغ های جلو رو کشید و تموم شده که تصاویرش رو در پایین می بینید .

تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر

انشالله در روزهای آینده مطالب و تصاویر جدید تر از ایتم هایی که در گروه کمپرسازان ایران توسط فرهاد عزیز طراحی و ساخته میشه رو در اختیار دوستان قرار میدم .
کمپینگ دو دفرانسیل ( شورلت کاستوم + تویوتا لندکروز )
پروژه طراحی و ساخت تراک کمپر
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=402&t=99095

نمایه کاربر
hexagon
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 92
تاریخ عضویت: 25 نوامبر 2012, 19:50
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: کرج
تماس:

Re: کمپینگ دو دفرانسیل ( شورلت کاستوم + تویوتا لندکروز )

پست توسط hexagon » 10 اکتبر 2017, 12:36

سلام
خیلی عالی پیش میره کارهاتون
لیست امکانات و آپشن هایی که شما اضافه کردید انقد زیاده که فکر میکنم نوشتنشون از یه صفحه بیشتر بشه
شما یه ماشین کاستوم (با بیس شورلت کاستوم :smile: ) طراحی کردید که سیستم تولید و انتقال قدرت و تکنولوژی های روز رو در قالب یک ماشین کلاسیک ارائه میده :-)
پیگیر ادامه بازسازیتون هستیم. :eek:

ارسال پست

بازگشت به “اتو کمپینگ”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان