تاپیک جامع تقویت یا تعویض موتور پیکان

مباحث مربوط به پيكان
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
paykanbaz
شروع حركت
پست: 30
تاریخ عضویت: دو شنبه 15 دی 1393, 4:39 pm
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: تاپیک جامع تقویت یا تعویض موتور پیکان

پستتوسط paykanbaz » جمعه 13 اسفند 1395, 9:48 pm



سلام به دوستان عزیز
عرض ارادت به اقا پژمان عزیز و هاشم گرامی :
دوستان قطر پیستون روا و پیکان فابریک دقیقا یکی است ؟
دوستان از نصب پیستون و شاتون روا روی پیکان چقدر جواب گرفتند ؟
ماشین من Rd کاربراتوری است ، گیربکس گتراگ ، دلکو مگنت و کویل پاترولی ، فن برقی ، پورت و پولیش شده ، سر سیلندر الومینیومی ، کاربراتور solex
میخوام پیستون و شاتون روا ببندم نظر چیه ؟

نمایه کاربر
t51
متخصص سمند
پست: 9350
تاریخ عضویت: چهار شنبه 16 دی 1394, 12:10 pm
نوع خودرو: EF7بنزینی92

Re: تاپیک جامع تقویت یا تعویض موتور پیکان

پستتوسط t51 » شنبه 12 فروردین 1396, 6:31 pm



روغن معادل SCودیگرروغنها:
http://www.resco.ir/pages/88/%D8%AC%D8% ... %B1%DB%8C/
سهیل _عبادت بجزخدمت خلق نیست.

gti6
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 592
تاریخ عضویت: یک شنبه 15 فروردین 1395, 12:06 pm
نوع خودرو: tondar90/chery tiggo

Re: تاپیک جامع تقویت یا تعویض موتور پیکان

پستتوسط gti6 » پنج شنبه 24 فروردین 1396, 12:15 pm



سلام دوستانی که سوپاپ اورز سایز کردن وسوپاپ 405 1800 نصب کردن هزینه سیت تراشی و.. چقد میشه حدودا؟؟

نمایه کاربر
pejipejman
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 91
تاریخ عضویت: یک شنبه 18 دی 1390, 1:36 am
نوع خودرو: پیکان 1600 مدل 76
محل اقامت: رشت
تماس:

Re: تاپیک جامع تقویت یا تعویض موتور پیکان

پستتوسط pejipejman » یک شنبه 27 فروردین 1396, 10:01 am



یاروفادار... نوشته شده:سلام به دوستان گلم . می‌خواستم درمورد برقو زدن سیلندر پیکان بپرسم ، میتونم سیلندر پیکان برقو بزنم ؟آیا رینگ و پیستون بزرگتر هست که درصورت برقو خوردن از اون ها استفاده کنم،؟ در سرسیلندر مشکلی ایجاد نمیشه ؟؟


واسه برقو زدن بلوک سیلندر رو میبری تراشکاری.
شما میتونید بوش سیلندر رو تا قطر 89 میلیمتر برقو بزنید .
که با این سایز میتونید پیستون Bmw e21
و یا پیستون نیسان وانت 2400 سی سی رو نصب کنید.
افزایش حجم از طریق افزایش قطر سیلندر ، به سرسیلندر مشکلی ایجاد نمیکنه که هیچ ،
اگر سوپاپ ها با نمونه بزرگتر تعویض کنید که بهتر هم میشه .
چون با افزایش قطر سیلندر ، دیواره سیلندر از دور سوپاپ ها (محل تنفس سیلندر) فاصله میگیره ،
شما میتونید سوپاپ بزرگتر هم نصب کنید که در نتیجه تنفس موتور بهتر هم میشه.

نمایه کاربر
pejipejman
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 91
تاریخ عضویت: یک شنبه 18 دی 1390, 1:36 am
نوع خودرو: پیکان 1600 مدل 76
محل اقامت: رشت
تماس:

Re: تاپیک جامع تقویت یا تعویض موتور پیکان

پستتوسط pejipejman » یک شنبه 27 فروردین 1396, 10:09 am



gti6 نوشته شده:سلام دوستانی که سوپاپ اورز سایز کردن وسوپاپ 405 1800 نصب کردن هزینه سیت تراشی و.. چقد میشه حدودا؟؟

سلام بین 200 تا 300
به ازای کیفیت کار متغیره

نمایه کاربر
pejipejman
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 91
تاریخ عضویت: یک شنبه 18 دی 1390, 1:36 am
نوع خودرو: پیکان 1600 مدل 76
محل اقامت: رشت
تماس:

Re: تاپیک جامع تقویت یا تعویض موتور پیکان

پستتوسط pejipejman » یک شنبه 27 فروردین 1396, 10:12 am



paykanbaz نوشته شده:سلام به دوستان عزیز
عرض ارادت به اقا پژمان عزیز و هاشم گرامی :
دوستان قطر پیستون روا و پیکان فابریک دقیقا یکی است ؟
دوستان از نصب پیستون و شاتون روا روی پیکان چقدر جواب گرفتند ؟
ماشین من Rd کاربراتوری است ، گیربکس گتراگ ، دلکو مگنت و کویل پاترولی ، فن برقی ، پورت و پولیش شده ، سر سیلندر الومینیومی ، کاربراتور solex
میخوام پیستون و شاتون روا ببندم نظر چیه ؟


قطر پیستون پیکان فابریک و روا معمولی 1600 یکی هست.
پیستون و شاتون روا معمولی نصب بشه ، حجم تغییری نمیکنه همون 1600 ولی تراکم بالا میره.
دوستان که پیستون و شاتون روا نصب کردن راضی بودن. ولی سرسیلندر هم باید عوض بشه.

نمایه کاربر
Hashem_Driver
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 294
تاریخ عضویت: پنج شنبه 23 آبان 1387, 10:05 pm
نوع خودرو: پژو 405 2000 و پیکان
محل اقامت: اصفهان شهرضا
تماس:

Re: RE: Re: تاپیک جامع تقویت یا تعویض موتور پیکان

پستتوسط Hashem_Driver » یک شنبه 27 فروردین 1396, 10:17 am



pejipejman نوشته شده:
paykanbaz نوشته شده:سلام به دوستان عزیز
عرض ارادت به اقا پژمان عزیز و هاشم گرامی :
دوستان قطر پیستون روا و پیکان فابریک دقیقا یکی است ؟
دوستان از نصب پیستون و شاتون روا روی پیکان چقدر جواب گرفتند ؟
ماشین من Rd کاربراتوری است ، گیربکس گتراگ ، دلکو مگنت و کویل پاترولی ، فن برقی ، پورت و پولیش شده ، سر سیلندر الومینیومی ، کاربراتور solex
میخوام پیستون و شاتون روا ببندم نظر چیه ؟


قطر پیستون پیکان فابریک و روا معمولی 1600 یکی هست.
پیستون و شاتون روا معمولی نصب بشه ، حجم تغییری نمیکنه همون 1600 ولی تراکم بالا میره.
دوستان که پیستون و شاتون روا نصب کردن راضی بودن. ولی سرسیلندر هم باید عوض بشه.

سلام دوست عزیز
فرمایشات آقا پژمان عزیز کاملا تایید میشه
سر سیلند پورت و پولیش استیج چند خورده؟
پورتها و سوپاپ و سیت آورسایز شدند؟

نمایه کاربر
pejipejman
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 91
تاریخ عضویت: یک شنبه 18 دی 1390, 1:36 am
نوع خودرو: پیکان 1600 مدل 76
محل اقامت: رشت
تماس:

Re: تاپیک جامع تقویت یا تعویض موتور پیکان

پستتوسط pejipejman » یک شنبه 27 فروردین 1396, 10:31 am



saber94 نوشته شده:سلام ب دوستان عزیز
من یک پیکان کاربراتی مدل ۸۰ دارم ک مال پدرم بوده و از سال ۸۶ تو پارکینگ خونه خوابیده بوده و حدود سه ماهه ک روشنش کردم الان بعد از سه ماه ک ازش استفاده میکنم ب نظرم نیاز ب تعمیر داره البته موتورش تا حالا باز نشده واسه تعمیر ینی ی جورایی پلمپه ... حالا از دوستان کمک میخوام ک راهنماییم کنن میخوام ی جورایی موتورش رو تقویت کنم ک مث جوانان بشه از چند نفر از دوستام ک تعمیر کار هستن پرسیدم میگفتم موتور روا ی جورایی مث جوانانه از نظر سرسیلندر المینیومی و تراکم و...
ب نظرتون میشه سرسیلندرشو با المینومی و سوپاپ پژو (گشاد کردن سیت)
و تعویض پستوناش با روا اینکارو بکنم
ی سوال دیگه میشه منیفولدشو با جوانان عوض کنم ک دو کاربرات شه؟؟؟
درضمن سیستم برقشم با نوع سوپر دلکو لیزری عوض کردم ک هم شتابش بهتر شده و هم مصرف سوختش
ببخشید ک زیاد شد :wink:


سلام
میتونید موتورتون رو به روا سال هم ارتقا بدید ولی چون اون انژکتوری هست و موتور شما کاربراتوری ، هیچ نتیجه خوبی از
تراکم بالا نمیبینید جز درد سر روشن شدن تو هوای سرد و گرم کار کردن موتور در حالت نرمال و ناک موتور هم زیاد هست.
نسبت تراکم بالا موقعی بدرد میخوره که میل سوپاپ خوبی هم روش نصب شده باشه و
جنس قطعات طوری طراحی شده باشن که تحمل گرما و دفع گرمای خوبی داشته باشن که خودسوزی
اتفاق نیفته !
با این تفاسیر
2راه دارید :
1- موتور رو با لوازم پیکان جمع کنید.(پیشنهاد بنده)
پیستون سایز 30 - سوپاپ پژو جای سوپاپ پیکان بتراشید رو سرسیلندر خودش.
واسه تقویت برق موتور هم از کیت cdi استفاده کنید.
2- از پیستون و شاتون روا معمولی 1600 همراه با سرسیلندرش استفاده کنید.

msh.3000
پست: 3
تاریخ عضویت: سه شنبه 11 مهر 1391, 8:23 am
نوع خودرو: پراید

Re: تاپیک جامع تقویت یا تعویض موتور پیکان

پستتوسط msh.3000 » چهار شنبه 17 آبان 1396, 11:28 am



سلام دوستان
میخواستم ببینم مکانیکی سراغ دارید موتور 405 رو بندازه رو پیکان دولوکس؟
شدنی که هست چون یکی از دوستان اینکارو‌کرده چون نسبت دوستی مستقیمی باهش ندارم نمیتونم بپرسم ازش
ولی چند تا سوال
1 پیکان میل گاردون داره وقتی موتور تعویض بشه کلا اتاق باید کفش بریده بشه و صاف بشه ؟
2 کلا زیر و بند و جعبه فرمون پژو میخوره به پیکان ؟ از لحاظ جاشو میگم
3- این بنده خدایی که موتور تیو فایو اندخته بود رو پیکانش گفت به هزار بدبختی تونستم جلوشو ABSکنم و عقبشو راهی پیدا نکردم هنوز . شدنی هست که 4 چرخ ABS بشه ؟
5- برقکار میتونه سیستم برقی پژو رو رو داشبورد پیکان 48 سوار کنه ؟
6- کانال کشی میشه کرد رو داشبورد پیکان برای کولر ؟ منظورم اینه کولر خود 405 رو روش راه انداخت
7 به نوعی اتاق برای اینکه موتور و گیر بکس و اکسل جلو عقب و حتی مسیر اگزوز پژو بهش بخوره باید طراحی زیرش عوض بشه ؟؟؟

نمایه کاربر
MOHSEN820
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 381
تاریخ عضویت: جمعه 21 اسفند 1388, 9:48 am
نوع خودرو: کریسیدا&پیکان
محل اقامت: ایران 33

Re: تاپیک جامع تقویت یا تعویض موتور پیکان

پستتوسط MOHSEN820 » پنج شنبه 18 آبان 1396, 5:00 pm



msh.3000 نوشته شده:سلام دوستان
میخواستم ببینم مکانیکی سراغ دارید موتور 405 رو بندازه رو پیکان دولوکس؟
شدنی که هست چون یکی از دوستان اینکارو‌کرده چون نسبت دوستی مستقیمی باهش ندارم نمیتونم بپرسم ازش
ولی چند تا سوال
1 پیکان میل گاردون داره وقتی موتور تعویض بشه کلا اتاق باید کفش بریده بشه و صاف بشه ؟
2 کلا زیر و بند و جعبه فرمون پژو میخوره به پیکان ؟ از لحاظ جاشو میگم
3- این بنده خدایی که موتور تیو فایو اندخته بود رو پیکانش گفت به هزار بدبختی تونستم جلوشو ABSکنم و عقبشو راهی پیدا نکردم هنوز . شدنی هست که 4 چرخ ABS بشه ؟
5- برقکار میتونه سیستم برقی پژو رو رو داشبورد پیکان 48 سوار کنه ؟
6- کانال کشی میشه کرد رو داشبورد پیکان برای کولر ؟ منظورم اینه کولر خود 405 رو روش راه انداخت
7 به نوعی اتاق برای اینکه موتور و گیر بکس و اکسل جلو عقب و حتی مسیر اگزوز پژو بهش بخوره باید طراحی زیرش عوض بشه ؟؟؟

موتور 405 روی پیکان :hah: :hah:
خودتو بکشی هم موتور 405 روی پیکان سوار نمیشه
تازه اگر هم کار شدنی باشه ارزش نداره به اندازه پول یه پژو خرج یه پیکان کنی اخرش هم معلوم نباشه چی در بیاد...این کارهایی ک گفتی تنها راهش اینه پیکان بفروشی یه پژو بخری


بازگشت به “كلوپ پیکان”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 4 مهمان