مباحث و مشکلات مربوط به موتور پیکان

مباحث مربوط به پيكان
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
abbasGT
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 841
تاریخ عضویت: 28 دسامبر 2009, 16:57
نوع خودرو: LOGAN AUTO
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: مباحث و مشکلات مربوط به موتور پیکان

پست توسط abbasGT » 19 سپتامبر 2017, 19:39

موتور ماشینت در آستانه یاتاقان زدن هست . سریعا پیاده کن واسه تعمیر اساسی .
reza_yki
پست: 2
تاریخ عضویت: 10 سپتامبر 2017, 18:44
نوع خودرو: پیکان
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: مباحث و مشکلات مربوط به موتور پیکان

پست توسط reza_yki » 21 سپتامبر 2017, 18:36

abbasGT نوشته شده:موتور ماشینت در آستانه یاتاقان زدن هست . سریعا پیاده کن واسه تعمیر اساسی .
واقعا ؟!
من اویل پمپ هم دادم عوض کرد ولی تغییری نکرد این مشکل رو از زمان 5 سال پیش داره تغییری هم نداشته این تعمیر اساسی رو هم فقط یکی دوتا مکانیک گفتن بقیه سر در نیاوردن
هزینه اش حدودا چقدر هست ؟
نمایه کاربر
abbasGT
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 841
تاریخ عضویت: 28 دسامبر 2009, 16:57
نوع خودرو: LOGAN AUTO
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: مباحث و مشکلات مربوط به موتور پیکان

پست توسط abbasGT » 22 سپتامبر 2017, 13:32

اگه سرسیلندر ماشینت نخواد با دستمزد تراشکار و مکانیک یک و پانصد کنار بذار .الان هزینه تعمیر پژو 405 و پیکان زیاد تفاوت نداره
نمایه کاربر
abbasGT
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 841
تاریخ عضویت: 28 دسامبر 2009, 16:57
نوع خودرو: LOGAN AUTO
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: مباحث و مشکلات مربوط به موتور پیکان

پست توسط abbasGT » 22 سپتامبر 2017, 13:32

اگه سرسیلندر ماشینت نخواد با دستمزد تراشکار و مکانیک یک و پانصد کنار بذار .الان هزینه تعمیر پژو 405 و پیکان زیاد تفاوت نداره
نمایه کاربر
soroush_iaus
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 455
تاریخ عضویت: 19 ژولای 2012, 22:30
نوع خودرو: xu7jp/l3 & E46 S54
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: مباحث و مشکلات مربوط به موتور پیکان

پست توسط soroush_iaus » 05 آپریل 2018, 18:36

ُسلام دوستان، ماشین آردی کاربراتور مدل 81 با کارکرد 162 هزار، برای معاینه فنی مراجعه کردم، متاسفانه ایراد دود آبی و تنظیم موتور و نشتی اگزوز نوشتن. موتور تعمیر شد(رینگ ها تعویض شدن بهمراه پولیش سیلندر و سرویس سرسیلندر لاستیک سوپاپ و ...) قسمت ابتدایی اگزوز هم تعویض شد(که به گلویی متصل میشه) اما متاسفانه بازهم معاینه فنی رد شد(البته مشکل دود آبی رفع شد)

تصویر معاینه قبل از تعمیر موتور
http://s9.picofile.com/file/8323041326/ ... _45_53.jpg

تصویر معاینه بعد از تعمیر موتور
http://s8.picofile.com/file/8323041292/ ... _45_47.jpg

درضمن کاربرات تنظیمه، مگنت داره بجای پلاتین، و بجای پمپ بنزین مکانیکی هم، پمپ برقی بیرون باکی نصب هست، آیا امکان داره مشکل آلایندگی بدلیل ورود بیش از اندازه بنزین به پیاله کاربرات باشه؟ درضمن ماشین به هیچ عنوان دود نداره چه آبی چه مشکی. یه بنده خدایی میگفت اگزوز نو هم که انداختی، چون رنگش نو هست، میسوزه و آلایندگی ایجاد میکنه؟

و یه سوال دیگه درب روغن که بر میدارم، مقداری بخار روغن میاد این طبیعیه توی موتور پیکان؟
Regards
Mechanical Engineer
.
.
.
نمایه کاربر
ahmadpop80
فعال کلوپ اپل
پست: 4367
تاریخ عضویت: 12 می 2011, 15:56
نوع خودرو: وانت & کیاls
محل اقامت: اندیشه-تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: مباحث و مشکلات مربوط به موتور پیکان

پست توسط ahmadpop80 » 19 می 2018, 15:14

دود که نباید داشته باشه. ولی فکر میکنم که مشکل شما تنظیم نبودن کاربرات هست که امکانش هم هست که حدس خودتون درست باشه و بنزین زیاد بیاد داخل کاربرات.
نمایه کاربر
.cadillacusa
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 481
تاریخ عضویت: 10 ژانویه 2016, 17:39
نوع خودرو: کادیلاک
محل اقامت: تهران
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: مباحث و مشکلات مربوط به موتور پیکان

پست توسط .cadillacusa » 21 می 2018, 10:00

سلام
خدمت دوستان
ماشین روا مدل 88 برای تعمیر گیربکس اقدام کردم منتهی موقع بیرون اوردن از چال سنسور دور موتور که سیم اون از سمت موتور میاد وبه پورت سنسور وصل میشه سوکت دسته سیم شکست ورنگ 3تا سیم اونا مشخص نیست که به کدوم پایه سنسور نصب میشه
اگر دوستان تونستن یه نگاه کننن یا عکس قرار بدن تا بتونم وصلش وصلش کنم
البه سنسور اکسیزن هم همین اتفاق براش اوفتاده
ممنون
نمایه کاربر
.cadillacusa
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 481
تاریخ عضویت: 10 ژانویه 2016, 17:39
نوع خودرو: کادیلاک
محل اقامت: تهران
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: مباحث و مشکلات مربوط به موتور پیکان

پست توسط .cadillacusa » 21 می 2018, 10:03

ببخشید منظورم سنسور کیلومتر شمار روی گیربکس بودکهاشتباها سنسور دور موتور نوشتم
نمایه کاربر
samreza
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 365
تاریخ عضویت: 25 مارس 2015, 12:49
نوع خودرو: سمندef7مدل93بنزینی
Has thanked: 28 times
Been thanked: 9 times

Re: مباحث و مشکلات مربوط به موتور پیکان

پست توسط samreza » 21 می 2018, 14:06

.cadillacusa نوشته شده:
21 می 2018, 10:00
سلام
خدمت دوستان
ماشین روا مدل 88 برای تعمیر گیربکس اقدام کردم منتهی موقع بیرون اوردن از چال سنسور دور موتور که سیم اون از سمت موتور میاد وبه پورت سنسور وصل میشه سوکت دسته سیم شکست ورنگ 3تا سیم اونا مشخص نیست که به کدوم پایه سنسور نصب میشه
اگر دوستان تونستن یه نگاه کننن یا عکس قرار بدن تا بتونم وصلش وصلش کنم
البه سنسور اکسیزن هم همین اتفاق براش اوفتاده
ممنون

درود بر شما. پایه های سنسور کیلومتر:
پايه یک: کابل 12 ولت مثبت
پايه دو: کابل منفي بدنه
پايه سه: فرستادن سيگنال به ECU

با یه ولت متر به آسونی میتونی دو سر 12 ولت و منفی رو پیدا کنی. سوکت هم میتونی نو از بازار یدکی بخری. واسه همه ی خودروهای ایرانی یک نمونه بیشتر نیست. سنسور اکسیژن هم اگه 4 پایه باشه، پایه ی 3 خاکستری و پایه ی 4 مشکی رنگه. پایه ی یک 12 ولت و پایه ی دو منفی ست. واسه من که این جوریه.شاید رنگ بندی دسته کابل شما جور دیگه ای باشه که با آزمایش کردن میشه پیداشون کرد.
رضا هستم.خودروهایی که داشتم: پیکان جوانان - پراید - آردی - 405 - پیکان وانت - سمندXU7 - سمندef7
نمایه کاربر
.cadillacusa
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 481
تاریخ عضویت: 10 ژانویه 2016, 17:39
نوع خودرو: کادیلاک
محل اقامت: تهران
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: مباحث و مشکلات مربوط به موتور پیکان

پست توسط .cadillacusa » 22 می 2018, 07:54

samreza نوشته شده:
21 می 2018, 14:06
.cadillacusa نوشته شده:
21 می 2018, 10:00
سلام
خدمت دوستان
ماشین روا مدل 88 برای تعمیر گیربکس اقدام کردم منتهی موقع بیرون اوردن از چال سنسور دور موتور که سیم اون از سمت موتور میاد وبه پورت سنسور وصل میشه سوکت دسته سیم شکست ورنگ 3تا سیم اونا مشخص نیست که به کدوم پایه سنسور نصب میشه
اگر دوستان تونستن یه نگاه کننن یا عکس قرار بدن تا بتونم وصلش وصلش کنم
البه سنسور اکسیزن هم همین اتفاق براش اوفتاده
ممنون

درود بر شما. پایه های سنسور کیلومتر:
پايه یک: کابل 12 ولت مثبت
پايه دو: کابل منفي بدنه
پايه سه: فرستادن سيگنال به ECU

با یه ولت متر به آسونی میتونی دو سر 12 ولت و منفی رو پیدا کنی. سوکت هم میتونی نو از بازار یدکی بخری. واسه همه ی خودروهای ایرانی یک نمونه بیشتر نیست. سنسور اکسیژن هم اگه 4 پایه باشه، پایه ی 3 خاکستری و پایه ی 4 مشکی رنگه. پایه ی یک 12 ولت و پایه ی دو منفی ست. واسه من که این جوریه.شاید رنگ بندی دسته کابل شما جور دیگه ای باشه که با آزمایش کردن میشه پیداشون کرد.
سلام
خیلی منمون از لطفت
فقط سوالم اینکه که رنگ بندی که میخوای سنسنور کیلومتر را وصل کنم چیه ؟
مثلا 3تا سیم که از موتور اومده سوکتش شکسته وسیم ها جابجا شده من سنسور کیلومتر نو هم خریدم اما موقع نصب چند بار سیم ها را جابجا کردم نشد
سیم های سوکت سنسور ماشینتون رنگش چیه ؟
برای من زرد وقرمز ودیگری یادم نیست چون روغنی شده
ممکنه خواهش کنم یه نگاه کنید ترتیب رنگ سیم های چیه ؟از سمت دف کدوم رنگ سیم میشه ؟یا عکسی قرار بدید
------
درمورد سنسور اکسیژن هم درسته سیم طوسی ومشکی هست و2تای دیگه سفید که المنت میشه
حالا چون سوکت دسته سیم شکسته جای وصل شدنش به پورت سنسو یه زائده داشت که برعکی میزدی نصب نمیشد وچون اون شکسته ترتیب سیم ها مشخص نیست
ممنون
ارسال پست

بازگشت به “كلوپ پیکان”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 4 مهمان