تاپیک جامع تقویت یا تعویض موتور پیکان

مباحث مربوط به پيكان
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
Mohammad 145
دنده 1
پست: 1096
تاریخ عضویت: 27 ژوئن 2013, 00:33
نوع خودرو: Roa G1
محل اقامت: مـــشـــهـــد
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تاپیک جامع تقویت یا تعویض موتور پیکان

پست توسط Mohammad 145 » 05 سپتامبر 2016, 09:40

pejipejman نوشته شده:
Mohammad 145 نوشته شده:سلام دوستان
واسه اور سایز کردن سوپاپ ها شما سوپاپ چه ماشینی رو پیشنهاد میکنید؟؟
سوپاپ های ماشینای 16 سوپاپ که مسلما کوچیک هستند
میمونه ماشینای 8 سوپاپ
1-پژو 405(که یکی از دوستان انجام داده بود)


یه نمونه سوپاپ پژو هست که مشکیه اونا چه فرقی با سوپاپ کروم داره؟

2-نیسان وانت Z24
و یا ...
سلام داداش . من سوپاپ پژو رو نصب کردم رو سرسیلندر چدنی
اگر قصد تراش سیلندر رو ندارید و سیلندر تعمیر 1 هست ، سوپاپ مزدا بهترین گزینه واسه شماست.
منتها اگر قصد تراش سیلندر دارید و از تعمیر سوم و یا بزرگتر پیستون نصب میشه ،
سوپاپ پژو نصب کنید خیلی خوب جواب میگیرید.
منتها تراش سوپاپ پژو با سیت جدید روی سرسیلندر چدنی قلق داره که اگه درست انجام نشه سرسیلندر
دگ قابل به استفاده نیست .
ساق سوپاپ پژو 1 میلیمتر از سوپاپ پیکان کوتاهتره. واسه همین سیت سوپاپ رو 1 سانتیمتر باید پایینتر بتراشن.
روی سرسیلندر الومینیومی پیکان(مدل 82-83 ) پیشنهاد میشه.
ولی روی مدلهای بالاتر و روا و روا سال پیشنهاد نمیشه چون جا ندارن واسه تراش و اگر هم نصب بشه،
نتیجه مطلوب رو نمیده.
اگر قصد انجام اینکارو دارید من تراشکار میشناسم کاربلد .واسه خیلی از بچه های
پیست رو اون درست میکنه.معرفیت کنم.
ممنون دادا
سال 82 و 83 که سرسیلندر پیکان و آردی چدنی بود بعد از سال 85 که روآ اومد سرسیلندر روآ و پیکان وانت آلومینیوم شد!یا من اشتباه میکنم
نظرتون رو درباره سوپاپ نیسان رو سرسیلندر آلومینیوم چیه؟؟(با تغییراتی در محفظه احتراق)
سوپاپ مزدا منظورتون مزدا های 8 سوپاپ هست یا 12 سوپاپ ها؟
ما از اوناش نیستیم چیزی بنویسیم....!
نمایه کاربر
صادق شوی
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 236
تاریخ عضویت: 14 ژولای 2012, 17:05
نوع خودرو: پیکان
محل اقامت: سنندج
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تاپیک جامع تقویت یا تعویض موتور پیکان

پست توسط صادق شوی » 17 سپتامبر 2016, 02:06

سلام خدمت دوستان گرامی
بنده موتور ماشینم کج یا دولوکس یا 1725 سی سی هستش چند ماه پیش تعمیر شده
روغنش تو جاده کم بود 1 لیتر توش ریختم بعد یه ربع صدای تق تق از تو موتور اومد که صدای یاتاق متحرکش هستش
روغنم عوض کردیم درست نشد الانم راه میره مشکل نداره فقط صدا میده
اگه کسی واسش پیش اومده راهنمایی کنه ممنون
گفتم از زیر کارتل رو باز کنیم عوض میشه یا نه چون خدا شاهده توانه خرج کردن ندارم
اگه کسی قبلا انجام داده بگه راهنمایی کنه ممنونش میشم این یاتاقارو
عالم همه هیچو خلق عالم همه هیچ
ای هیچ به هر هیچ در هیچ مپیچ
نمایه کاربر
Mohammad 145
دنده 1
پست: 1096
تاریخ عضویت: 27 ژوئن 2013, 00:33
نوع خودرو: Roa G1
محل اقامت: مـــشـــهـــد
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تاپیک جامع تقویت یا تعویض موتور پیکان

پست توسط Mohammad 145 » 18 سپتامبر 2016, 10:10

صادق شوی نوشته شده:سلام خدمت دوستان گرامی
بنده موتور ماشینم کج یا دولوکس یا 1725 سی سی هستش چند ماه پیش تعمیر شده
روغنش تو جاده کم بود 1 لیتر توش ریختم بعد یه ربع صدای تق تق از تو موتور اومد که صدای یاتاق متحرکش هستش
روغنم عوض کردیم درست نشد الانم راه میره مشکل نداره فقط صدا میده
اگه کسی واسش پیش اومده راهنمایی کنه ممنون
گفتم از زیر کارتل رو باز کنیم عوض میشه یا نه چون خدا شاهده توانه خرج کردن ندارم
اگه کسی قبلا انجام داده بگه راهنمایی کنه ممنونش میشم این یاتاقارو
سلام دادا
کاش شما راش نمیبردین احتمال داره میل لنگ رو الان خط انداخته باشه
ما از اوناش نیستیم چیزی بنویسیم....!
نمایه کاربر
صادق شوی
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 236
تاریخ عضویت: 14 ژولای 2012, 17:05
نوع خودرو: پیکان
محل اقامت: سنندج
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تاپیک جامع تقویت یا تعویض موتور پیکان

پست توسط صادق شوی » 19 سپتامبر 2016, 02:33

یعنی همین صدای یاتاقا امکانش هست میلنگو خط انداخته باشه؟بعد میلنگ خط بخوره با عوض کردن یاتاقا درست نمیشه؟
سوال اصلیمم این بود بدون باز کردن موتور از تو کارتل رو باز کنیم،تعمیر و عوض میشه؟؟؟؟
سپاس از راهنماییتون
واسه راه بردنم کلا صد کیلومتر با سرعت 50تا نرفته.
عالم همه هیچو خلق عالم همه هیچ
ای هیچ به هر هیچ در هیچ مپیچ
نمایه کاربر
Mohammad 145
دنده 1
پست: 1096
تاریخ عضویت: 27 ژوئن 2013, 00:33
نوع خودرو: Roa G1
محل اقامت: مـــشـــهـــد
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تاپیک جامع تقویت یا تعویض موتور پیکان

پست توسط Mohammad 145 » 19 سپتامبر 2016, 10:33

صادق شوی نوشته شده:یعنی همین صدای یاتاقا امکانش هست میلنگو خط انداخته باشه؟بعد میلنگ خط بخوره با عوض کردن یاتاقا درست نمیشه؟
سوال اصلیمم این بود بدون باز کردن موتور از تو کارتل رو باز کنیم،تعمیر و عوض میشه؟؟؟؟
سپاس از راهنماییتون
واسه راه بردنم کلا صد کیلومتر با سرعت 50تا نرفته.
دادا اگه میل لنگ رو خط انداخته باشه باید میل لنگ باز بشه بره تراشکاری و یاتاقان ها هم عوض بشه
با تعویض تنها یاتاقان مشکل حل نمیشه
درضمن اینجا تاپیک تقویت موتور پیکانه کاش تو تاپیک مشکلات موتور پیکان پست میذاشتی
ما از اوناش نیستیم چیزی بنویسیم....!
نمایه کاربر
صادق شوی
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 236
تاریخ عضویت: 14 ژولای 2012, 17:05
نوع خودرو: پیکان
محل اقامت: سنندج
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تاپیک جامع تقویت یا تعویض موتور پیکان

پست توسط صادق شوی » 21 سپتامبر 2016, 01:00

سپاس
پیدا نکردم وگرنه اونجا میذاشتم
عالم همه هیچو خلق عالم همه هیچ
ای هیچ به هر هیچ در هیچ مپیچ
نمایه کاربر
pejipejman
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 95
تاریخ عضویت: 08 ژانویه 2012, 05:06
نوع خودرو: پیکان 1600 مدل 76
محل اقامت: رشت
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تاپیک جامع تقویت یا تعویض موتور پیکان

پست توسط pejipejman » 22 سپتامبر 2016, 02:36

Mohammad 145 نوشته شده:
pejipejman نوشته شده:
Mohammad 145 نوشته شده:سلام دوستان
واسه اور سایز کردن سوپاپ ها شما سوپاپ چه ماشینی رو پیشنهاد میکنید؟؟
سوپاپ های ماشینای 16 سوپاپ که مسلما کوچیک هستند
میمونه ماشینای 8 سوپاپ
1-پژو 405(که یکی از دوستان انجام داده بود)


یه نمونه سوپاپ پژو هست که مشکیه اونا چه فرقی با سوپاپ کروم داره؟

2-نیسان وانت Z24
و یا ...
سلام داداش . من سوپاپ پژو رو نصب کردم رو سرسیلندر چدنی
اگر قصد تراش سیلندر رو ندارید و سیلندر تعمیر 1 هست ، سوپاپ مزدا بهترین گزینه واسه شماست.
منتها اگر قصد تراش سیلندر دارید و از تعمیر سوم و یا بزرگتر پیستون نصب میشه ،
سوپاپ پژو نصب کنید خیلی خوب جواب میگیرید.
منتها تراش سوپاپ پژو با سیت جدید روی سرسیلندر چدنی قلق داره که اگه درست انجام نشه سرسیلندر
دگ قابل به استفاده نیست .
ساق سوپاپ پژو 1 میلیمتر از سوپاپ پیکان کوتاهتره. واسه همین سیت سوپاپ رو 1 سانتیمتر باید پایینتر بتراشن.
روی سرسیلندر الومینیومی پیکان(مدل 82-83 ) پیشنهاد میشه.
ولی روی مدلهای بالاتر و روا و روا سال پیشنهاد نمیشه چون جا ندارن واسه تراش و اگر هم نصب بشه،
نتیجه مطلوب رو نمیده.
اگر قصد انجام اینکارو دارید من تراشکار میشناسم کاربلد .واسه خیلی از بچه های
پیست رو اون درست میکنه.معرفیت کنم.
ممنون دادا
سال 82 و 83 که سرسیلندر پیکان و آردی چدنی بود بعد از سال 85 که روآ اومد سرسیلندر روآ و پیکان وانت آلومینیوم شد!یا من اشتباه میکنم
نظرتون رو درباره سوپاپ نیسان رو سرسیلندر آلومینیوم چیه؟؟(با تغییراتی در محفظه احتراق)
سوپاپ مزدا منظورتون مزدا های 8 سوپاپ هست یا 12 سوپاپ ها؟
سرسیلندر الومینیومی با نصب سوپاپ پژو.
کفتراشی شده
شستشو شده
با سرویس گیت ها
تعویض لاستیک ساق سوپاپ
اماده نصب
650 تومن.
اگه خواستید بگید که بهتون بدم.
نمایه کاربر
Mohammad 145
دنده 1
پست: 1096
تاریخ عضویت: 27 ژوئن 2013, 00:33
نوع خودرو: Roa G1
محل اقامت: مـــشـــهـــد
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تاپیک جامع تقویت یا تعویض موتور پیکان

پست توسط Mohammad 145 » 22 سپتامبر 2016, 11:44

pejipejman نوشته شده:
Mohammad 145 نوشته شده:
pejipejman نوشته شده:
Mohammad 145 نوشته شده:سلام دوستان
واسه اور سایز کردن سوپاپ ها شما سوپاپ چه ماشینی رو پیشنهاد میکنید؟؟
سوپاپ های ماشینای 16 سوپاپ که مسلما کوچیک هستند
میمونه ماشینای 8 سوپاپ
1-پژو 405(که یکی از دوستان انجام داده بود)


یه نمونه سوپاپ پژو هست که مشکیه اونا چه فرقی با سوپاپ کروم داره؟

2-نیسان وانت Z24
و یا ...
سلام داداش . من سوپاپ پژو رو نصب کردم رو سرسیلندر چدنی
اگر قصد تراش سیلندر رو ندارید و سیلندر تعمیر 1 هست ، سوپاپ مزدا بهترین گزینه واسه شماست.
منتها اگر قصد تراش سیلندر دارید و از تعمیر سوم و یا بزرگتر پیستون نصب میشه ،
سوپاپ پژو نصب کنید خیلی خوب جواب میگیرید.
منتها تراش سوپاپ پژو با سیت جدید روی سرسیلندر چدنی قلق داره که اگه درست انجام نشه سرسیلندر
دگ قابل به استفاده نیست .
ساق سوپاپ پژو 1 میلیمتر از سوپاپ پیکان کوتاهتره. واسه همین سیت سوپاپ رو 1 سانتیمتر باید پایینتر بتراشن.
روی سرسیلندر الومینیومی پیکان(مدل 82-83 ) پیشنهاد میشه.
ولی روی مدلهای بالاتر و روا و روا سال پیشنهاد نمیشه چون جا ندارن واسه تراش و اگر هم نصب بشه،
نتیجه مطلوب رو نمیده.
اگر قصد انجام اینکارو دارید من تراشکار میشناسم کاربلد .واسه خیلی از بچه های
پیست رو اون درست میکنه.معرفیت کنم.
ممنون دادا
سال 82 و 83 که سرسیلندر پیکان و آردی چدنی بود بعد از سال 85 که روآ اومد سرسیلندر روآ و پیکان وانت آلومینیوم شد!یا من اشتباه میکنم
نظرتون رو درباره سوپاپ نیسان رو سرسیلندر آلومینیوم چیه؟؟(با تغییراتی در محفظه احتراق)
سوپاپ مزدا منظورتون مزدا های 8 سوپاپ هست یا 12 سوپاپ ها؟
سرسیلندر الومینیومی با نصب سوپاپ پژو.
کفتراشی شده
شستشو شده
با سرویس گیت ها
تعویض لاستیک ساق سوپاپ
اماده نصب
650 تومن.
اگه خواستید بگید که بهتون بدم.
ممنون دادا
این سرسیلندر که دارین پورت و پولیش هم شده؟؟چه مقدار؟؟
راستش میخواستم ببینم که سوپاپ نیسان وانت یا نیسان پاترول رو میشه روی سرسیلندر آلومینیومی نصب کرد که یه قدم فراتر بذارم!
و همینطور تغییراتی در محفظه احتراق و پورت و پولیش با دستگاه سی ان سی
ما از اوناش نیستیم چیزی بنویسیم....!
نمایه کاربر
pejipejman
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 95
تاریخ عضویت: 08 ژانویه 2012, 05:06
نوع خودرو: پیکان 1600 مدل 76
محل اقامت: رشت
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تاپیک جامع تقویت یا تعویض موتور پیکان

پست توسط pejipejman » 01 اکتبر 2016, 15:31

تو ایران من ندیدم کسی با cnc محفظه احتراق رو تغییر بده یا پورت و پولیش کنه.
اگر هم دستگاهش موجود باشه ، شکل مورد نظر باید به دستگاه داده بشه
که خود همین کلی هزینه داره.که مطمئنن رو پیکان نمیارزه اصن همچین کاری.
اگر شکل سرسیلندر ماشین من رو تو صفحات قبل هست یادتون باشه ،
همون سرسیلندر الومینیومی هم وجود داره تو بازار که کیفتیت خوبی داشتن اونا.
روی اونا هم میشه سوپاپ تراشید.
جدا از محدودیت های انتخاب سوپاپ و زاویه های سیت و سیت تراشی و ...
اینکه بدونید موتورتون قراره تو چه دور موتوری بیشترین گشتاور رو تولید کنه خیلی مهمه.
سوپاپ زیاد بزرگ بشه ، ازونجایی که سیلندر از دور سوپاپ ها هوا میمکه داخل
و از دور سوپاپ ها هم هوا رو میده بیرون ، در نتیجه سوپاپ بزرگتر ، یعنی کوچکتر کردن این فضا در
نزدیکی دیواره ها و سیلندر .
سرعت ورود هوا زیاد میشه ولی احتمال اینکه حجم ورود هوا کم بشه وجود داره.
بهمین خاطر همزمان با افزایش سایز سوپاپ ، سایز سیلندر هم بزرگ تر میکنن که از کناره ها جا برای ورود هوای بیشتر باز بشه.
بزرگ کردن سوپاپ باید با بزرگ کردن سیلندر و پیستون باشه تا نتیجه دلخواه بده و راندمان رو زیاد کنه.
به تنهایی تغییر چندانی حس نمیکنید.
در مورد سوپاپ نیسان من اطلاعاتی ندارم که میشه نصب کرد یا خیر چون سایز و شکلش رو نمیدونم.
باید از تراشکارتون سوال کنید.
نمایه کاربر
Mohammad 145
دنده 1
پست: 1096
تاریخ عضویت: 27 ژوئن 2013, 00:33
نوع خودرو: Roa G1
محل اقامت: مـــشـــهـــد
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تاپیک جامع تقویت یا تعویض موتور پیکان

پست توسط Mohammad 145 » 06 اکتبر 2016, 21:08

pejipejman نوشته شده:تو ایران من ندیدم کسی با cnc محفظه احتراق رو تغییر بده یا پورت و پولیش کنه.
اگر هم دستگاهش موجود باشه ، شکل مورد نظر باید به دستگاه داده بشه
که خود همین کلی هزینه داره.که مطمئنن رو پیکان نمیارزه اصن همچین کاری.
اگر شکل سرسیلندر ماشین من رو تو صفحات قبل هست یادتون باشه ،
همون سرسیلندر الومینیومی هم وجود داره تو بازار که کیفتیت خوبی داشتن اونا.
روی اونا هم میشه سوپاپ تراشید.
جدا از محدودیت های انتخاب سوپاپ و زاویه های سیت و سیت تراشی و ...
اینکه بدونید موتورتون قراره تو چه دور موتوری بیشترین گشتاور رو تولید کنه خیلی مهمه.
سوپاپ زیاد بزرگ بشه ، ازونجایی که سیلندر از دور سوپاپ ها هوا میمکه داخل
و از دور سوپاپ ها هم هوا رو میده بیرون ، در نتیجه سوپاپ بزرگتر ، یعنی کوچکتر کردن این فضا در
نزدیکی دیواره ها و سیلندر .
سرعت ورود هوا زیاد میشه ولی احتمال اینکه حجم ورود هوا کم بشه وجود داره.
بهمین خاطر همزمان با افزایش سایز سوپاپ ، سایز سیلندر هم بزرگ تر میکنن که از کناره ها جا برای ورود هوای بیشتر باز بشه.
بزرگ کردن سوپاپ باید با بزرگ کردن سیلندر و پیستون باشه تا نتیجه دلخواه بده و راندمان رو زیاد کنه.
به تنهایی تغییر چندانی حس نمیکنید.
در مورد سوپاپ نیسان من اطلاعاتی ندارم که میشه نصب کرد یا خیر چون سایز و شکلش رو نمیدونم.
باید از تراشکارتون سوال کنید.
ممنون دادا
چرا یه شرکت تیونینگی بود که هر سرسیلندری که بهشون میدادیم با سی ان سی پورت و پولیش میزد اسمش ولی خاطرم نیست
یه لطفی میکنید از اون سرسیلندر آلومینیومی که دارید عکس بذارید مخصوصا سوپاپ هاش
ما از اوناش نیستیم چیزی بنویسیم....!
ارسال پست

بازگشت به “كلوپ پیکان”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 5 مهمان