تاپیک جامع مشکلات مربوط به جلو بندی و فرمان پیکان

مباحث مربوط به پيكان
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
Paykan76
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 347
تاریخ عضویت: 14 ژانویه 2010, 13:57
نوع خودرو: پیکان 76
محل اقامت: 1wp.ir
تماس:

Re: تاپیک جامع مشکلات مربوط به جلو بندی و فرمان پیکان

پست توسط Paykan76 » 05 ژولای 2015, 16:30

reza omid نوشته است:
سلام داداشی گلم خوبی ، فکر کنم درجریان باشی که من دادم جلوبندی کارم هزارخاری فرمون رو برام کوتاه کرده ،البته از نظر مقدار چرخش چرخها مشکلی ندارم و به نظرم خوبه ، ضمنا فقط هزارخاری سمت راننده رو کوتاه کرده وامروز که نگاه کرده دیدم به همین دلیل میل فرمون یک شونه شده ، و یکم هم موقع ترمز ماشین به سمت شاگرد میکشه و در حالت حرکت به سمت چپ ، خودم فکر میکنم دلیلش همینه که هزار خاری یک سمت کوتاه شده . نظرت چیه هزارخاری سمت شاگرد رو هم کوتاه کنم یا هزارخاری کوتاه شده رو عوض کنم ویه هزار خاری به اندازه فابریک ببندم ، در ضمن اینکارو خودم میتونم انجام بدم ، آیا بعد از تعویض هزار خاری دوباره باید تنظیم فرمون بزنم ؟
اومدم تو بخش فرمون کلوب پبکان مشکلم رو بنویسم که دیدم آقا رضا امید زحمتش رو کشیده ؛ قبلش هم دوستان توصیه کرده بودن که برای نرم شدن فرمون پیکان باید بدم هزارخار کوتاه بندازن اما من فکر می کردم این هزار خاری یه چیزی هست توی جعبه فرمون اما چند روز قبل دیدم اون اهرمی که از جعبه فرمون به میل وسط جلوبندی وصل میشه سمت راننده انگار بریده شده و در حد 5 سانتی متر از وسطش برداشتن و بعدش دوسرش رو جوش دادن اما سمت شاگرد فکر کنم اسمش سگ دست هست که به شاسی وصل هست بلند تر هستش ...

طبق نوشته دوستمون من هم موقع ترمز ماشین به یک سمت می کشید و همش برای من سوال بود که چرا ماشین به یه سمت می کشه مخصوصا اگر توی سرعت بالا بودم و شدت ترمز کردنم هم بیشتر بود و قاعدتا اگر خط ترمزی هم باید می بود باید توی مسیر مستقیم بود ...

و چیز دیگه که توی تابستون بیشتر خودش رو نشون می ده چون سمت راننده اون اهرم کوتاه تر هست و سمت شاگرد بلند تر ، وقتی فرمون و چرخ ها در حالت عادی قرار دارند چرخ ها موازی هستند و مشکلی پیش نمیاد اما وقتی فرمون رو می چرخونیم مثلا هنگام دور زدن از بریدگی ها و یا پیچیدن 90 درجه صدای لاستیک ها در میاد و فکر کنم به خاطر این هست که بعد از فرمون گرفتن چرخ ها در حالت موازی قرار نمی گیرن و و این باعث میشه صدای جیغ لاستیک ها در بیاد ...

الان فقط یه سوال برام پیش اومده :

1- این قطعه هزار خاری جدا هم دارن که من بخوام که این رو بخرم ؟ اگه دارن قیمتش چقدره ؟ میشه از اوراقی ها تهیه کرد ؟

2- اگر تونستم اون رو تهیه کنم آیا می تونم خودم هم اون رو عوض کنم ؟

و یه سوال دیگه ( ببخشید تعداد سوالات زیاد شد )

اون دفعه رفتم که جلوبندی رو عوض کنم وقتی فرمون رو به سمت راننده و شاگرد تا آخر می چرخوندم یه صدای چرخ چروخی از داخل می اومد و احساس می کنم خلاصی اش بیش از حد شده... حالا جلویندی ساز گفته که باید جعبه فرمون باز بشه و یه قطعه اش بره برای تراشکاری ... و حدود 150 تومن خرج داره ؟

آیا همچین چیزی صحت داره ؟ آیا امکان قفل شدن جعبه فرمون وجود داره ؟ چون جلوبندی ساز می گفت اگر تعمیر نکنم مجبور میشم با یدک کش ماشین رو وردارم بیارم ؟


ممنون و سپاسگزارم

کوچیک و اراتمند همیشگی سعید
سعیدم . یه پیکان 76 دارم و یه وب سایت طرح توجیهی که سفارش طرح توجیهی می گیرم و 3 تا دسته گل و یک دنیا آرزو و یک جیب خالی و ... همین.

نمایه کاربر
mazda1000ute
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 370
تاریخ عضویت: 17 مارس 2015, 02:01
نوع خودرو: پیکان وانت بود
محل اقامت: خونمون

Re: تاپیک جامع مشکلات مربوط به جلو بندی و فرمان پیکان

پست توسط mazda1000ute » 05 ژولای 2015, 17:51

وقت بخیر
دوست گرامی 10صفحه اخرهمین کلوپ روبخون من قبلاراجب این مشکل مطالبی روقراردادم
اگر بخام به طورخلاصه توضیخ بدم با کوتاه کردن رابط یه سمت دراصل درست که درحالت عادی دوچرخ موازی هست اما هنگامی که میخواهید دوربزنید چرخهاطبق زاویه ازپیش تعین شده قرارنمیگیرن وباعث میشه هنگام دورزدن زاویه چرخ درجای مناسبی نباشه(این مسله روهم درنظرداشته باش که چرخی که درهنگام دورزدن درسمت داخل قرارمیگیره دایره کوچک تری رونسبت به چرخ خارجی طی میکنه)
برای مشکل کشیدن هم اول این موارد روچک کنیداگر نتیجه ندادممکنه از رابط باشه
مقدارخلاصی بلبرینگ هرچرخ
مقدارخلاصی جلوبندی وسیبک ها
گیرنکردن ترمزهای دوسمت
هم اندازه بودن اج لاستیکها
تنظیم بودن باد لاستیک ها
یک جنس بودن لاستیک جلو
برای سوالی که فرمودین
رابط نودربازاریافت میشه
تعویضش هم کارسختی نیست فقط بعدتعویض بایدزاویه دهنه چرخ دوباره تنظیم بشه
همین
می بینی چه دنیای ساکتی است،
انگار هیچکسی در دنیا نیست !
یا شاید
من در دنیای هیچکس نیستم...!

نمایه کاربر
Paykan76
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 347
تاریخ عضویت: 14 ژانویه 2010, 13:57
نوع خودرو: پیکان 76
محل اقامت: 1wp.ir
تماس:

Re: تاپیک جامع مشکلات مربوط به جلو بندی و فرمان پیکان

پست توسط Paykan76 » 05 ژولای 2015, 18:36

ممنون از راهنمایی شما...
دقیقا صفحات قبل رو مرور کردم ...

فقط یه چیز ...

الان باید چیز هایی که برم بخرم اینا هستن دیگه

1- واسکازین برای جعبه فرمون

2- اورینگی

3- بلبرینگ که فکر کنم توی جعبه فرمون 2 تا باشه

4- با یه هزار خار بلند

5- فنر مخصوص تنظیم خلاصی

فقط یه چیز فکر کنم برای در اوردن بلبرینگ از روی میل فرمون باید برم تراشکاری .... درسته ؟ نمی تونم خودم بلبرینگ رو باز کنم و بلبرینگ جدید رو عوض کنم ...

با همه این تفاسیر فکر کنم 100 تومنی بشه وسایل
سعیدم . یه پیکان 76 دارم و یه وب سایت طرح توجیهی که سفارش طرح توجیهی می گیرم و 3 تا دسته گل و یک دنیا آرزو و یک جیب خالی و ... همین.

نمایه کاربر
mazda1000ute
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 370
تاریخ عضویت: 17 مارس 2015, 02:01
نوع خودرو: پیکان وانت بود
محل اقامت: خونمون

Re: تاپیک جامع مشکلات مربوط به جلو بندی و فرمان پیکان

پست توسط mazda1000ute » 05 ژولای 2015, 21:12

وقت بخیر
دوست گرامی وسایلی که گفتین تقریبا درسته(فقط تاجایی که یادم دراین مدل فنری وجودنداره شایدهم من اشتباه میکنم) امااگر نیاز بشه بایددنده مارپیچ باساچمها هم عوض بشه که اگرخرابی جعبه فرمون تااین حدباشه پیش نهادمیکنم کل جعبه فرمون روعوض کنیدولی درهر صورت این لوازمی که فرمودین زیرصدتومن میشه
بیشترین مشکل هم موقعه جمع کردن جعبه فرمون هست که جمع کردن دنده مارپیچ وکشویی یکم دردسرسازه وقلق خودش رو داره ویکی دیگه هم شفت هزارخارهست که باید درست دروسط دنده کشویی جای گزاری بشه بقیه مواردمثل دراوردن بلبرینگ وکاسه نمدواورینگ کارسختی نیست
دوست عزیزراجب این صدایی که گفتین یکم بیشترتحقیق کنیدچون به حرف این جماعت تعمیرکاراعتمادی نیست
می بینی چه دنیای ساکتی است،
انگار هیچکسی در دنیا نیست !
یا شاید
من در دنیای هیچکس نیستم...!

نمایه کاربر
Paykan76
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 347
تاریخ عضویت: 14 ژانویه 2010, 13:57
نوع خودرو: پیکان 76
محل اقامت: 1wp.ir
تماس:

Re: تاپیک جامع مشکلات مربوط به جلو بندی و فرمان پیکان

پست توسط Paykan76 » 06 ژولای 2015, 03:39

mazda1000ute نوشته شده:وقت بخیر
دوست گرامی وسایلی که گفتین تقریبا درسته(فقط تاجایی که یادم دراین مدل فنری وجودنداره شایدهم من اشتباه میکنم) امااگر نیاز بشه بایددنده مارپیچ باساچمها هم عوض بشه که اگرخرابی جعبه فرمون تااین حدباشه پیش نهادمیکنم کل جعبه فرمون روعوض کنیدولی درهر صورت این لوازمی که فرمودین زیرصدتومن میشه
بیشترین مشکل هم موقعه جمع کردن جعبه فرمون هست که جمع کردن دنده مارپیچ وکشویی یکم دردسرسازه وقلق خودش رو داره ویکی دیگه هم شفت هزارخارهست که باید درست دروسط دنده کشویی جای گزاری بشه بقیه مواردمثل دراوردن بلبرینگ وکاسه نمدواورینگ کارسختی نیست
دوست عزیزراجب این صدایی که گفتین یکم بیشترتحقیق کنیدچون به حرف این جماعت تعمیرکاراعتمادی نیست
ممنونم از راهنمایی شما و اینکه اطلاعات و تجربیات خودتون رو در اختیار من و سایرین قرار می دید ...
منظور من از فنز این بود - اون قسمت کوچیک وسطی که دو تا پیچ داره که زیرش یه فنر هست که تا اونجایی که صفحات قبل رو خوندم مربوط به خلاصی فرمون هست و اگر ضعیف بشه خلاصی زیاد میشه
تصویر
یه سری اطلاعات هم از صفحه بازسازی آقای Rowdy horse عزیز برداشتم که کل جعبه فرمون رو باز کرده بودن توی این صفحه که تشکر می کنم ازشون چون توی کل اینترنت هیچ عکس و یا فیلمی در این مورد نبود الات یه سوال دیگه برام پیش اومده این حعبه فرمون با خود میل فرمون یکسره هست دیگه ، یعنی اگع بخوام نو بگیرم کل فرمون هم بهش وصل هست چون اون حلزونی به میل فرمون وصل هست .... ؟

حالا یه اوراقی میشناسم چه ماشینایی نازی هم داره که اوراق شده یعنی هر ماشینی که آرزو داری داشته یاشه از جیپ و ون و بی ام و داره ؛ ببینم داره و قیمتش چقدره حداقلش خودم بازش می کنم ببینم چه جوریاس ..

بعدش

می خوام برای هزار خاری ها هر دو سمت رو یک اندازه بزارم یعنی یا هر دو کوتاه باشن یا هر دو بلند، اینجور که فهمیدم اگر هزار خاری ها کوتاه باشن فرمون خیلی نرم (!؟) میشه اما در عوض حساسیتش کمتر میشه و مثلا برای دور زدن داخل یه کوچه باید 1 دور فرمون چرخیده بشه ( تا حالا امتحان نکردم کلا از هر سمت چقدر می چرخه) ولی اگر هزار خاری بلند باشه فرمون سفت تر میشه ولی فابریک و استانداردش همین هست .

من فقط دوبار اون هم در حد چند دقیقه پشت سیلو نشستم و هیچ ذهنیتی یا پیش زمینه ندارم که بفهمم فرمون نرم یا سفت چیه :o - تا حالا هم مشکلی با فرمون پیکان نداشتم به جز موقع پارک کردن و از پارک در اومدن که هم صدای شکستن قلنج های من و فرمون ماشین با هم در میاد


- ( قبل از اینکه این پست رو بزنم از روی بی خوابی ( ساعت 3:22 am ) خواب دیدم نمی دونم چه جوری سر از بنگاه ماشن در اوردم و ماشین خودم رو با یه بی ام و سفید دو درب طاق زدم ؛ و صبح شده بود و من از بابام خواسته بودم بیاد ماشین رو ببینه ؛ من و بابام هم ذاشتیم می رفتیم می گفت که ماشین شاسی اش خورده و منم توی دلم داشتم فکر می کردم که تا 24 ساعت میشه معامله رو فسخ کرد البته توی خوابم هم به ذهتم رسید ماشین رو توی اینترنت بزارم برای فروش ؛ البته داشتم می رفتم سمت ماشین که یه ذوری بزنم ؛ که بیدار شدم ولی اتصافا تودوزیش تمیز بود .... خدایا حالا ما باز به این پیکان راضی هستیم ولی اگر قسمت باشه فعلا رنجرور دو درب سبز لجنی توی اولویت اول هستش ... )

- این چند روزی زیاد سایت باما و دیوار و شیپور می رفتم و هی قیمتای ماشین رو در می اوردم ؛ دوباره وقتی اسم یه ماشین دیگه میاد ؛ این باوفای ما ناز کردنش شروع میشه و البته سواریش و منم نمتونم ارش دل بکنم

شب و روز خوش

ارادتمند سعید
سعیدم . یه پیکان 76 دارم و یه وب سایت طرح توجیهی که سفارش طرح توجیهی می گیرم و 3 تا دسته گل و یک دنیا آرزو و یک جیب خالی و ... همین.

نمایه کاربر
عبد درگاه الله
دنده 2
پست: 2013
تاریخ عضویت: 29 ژانویه 2008, 12:15
نوع خودرو: .پیکان75.پراید82.
محل اقامت: ملک الله(قرچک-ورامین)

Re: تاپیک جامع مشکلات مربوط به جلو بندی و فرمان پیکان

پست توسط عبد درگاه الله » 06 ژولای 2015, 12:57

سلام
دوستان جعبه فرمون پیکان الان نو چه قیمته؟ دست دوم چه قیبمته
Click & Visit My Tuning Automobile Project
▓▒░◄زیبا سازی روا در حد دانشجویی►░▒▓
بعد از رفتنت دیگه دنیا رنگ و بویی نداره مادر

نمایه کاربر
عبد درگاه الله
دنده 2
پست: 2013
تاریخ عضویت: 29 ژانویه 2008, 12:15
نوع خودرو: .پیکان75.پراید82.
محل اقامت: ملک الله(قرچک-ورامین)

Re: تاپیک جامع مشکلات مربوط به جلو بندی و فرمان پیکان

پست توسط عبد درگاه الله » 06 ژولای 2015, 13:08

دقیقا مشکل ماشین ما هم همینه و ماشین فرمونش سفت شده و صدای قلنج میده و رفتن پارک و خارج شدن دردسر سازه و مکانیک گفته ۱۰۰ هزینه داره و تصمیم دارم بعد ماه رمضان باز کنم و درستش کنم
Click & Visit My Tuning Automobile Project
▓▒░◄زیبا سازی روا در حد دانشجویی►░▒▓
بعد از رفتنت دیگه دنیا رنگ و بویی نداره مادر

نمایه کاربر
mazda1000ute
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 370
تاریخ عضویت: 17 مارس 2015, 02:01
نوع خودرو: پیکان وانت بود
محل اقامت: خونمون

Re: تاپیک جامع مشکلات مربوط به جلو بندی و فرمان پیکان

پست توسط mazda1000ute » 07 ژولای 2015, 00:32

وقت بخیر
دوست گرامی درباره فنرحق باشماست الان اکثرجعبه فرمون هایی که دربازارهست به مزدایی معرفه که این مدل یه پیچ تنظیم به جای فنرداره وازنظرکیفیت زیادچنگی به دل نمیزنه
برای میله فرمون که فرمودی ن این میله دراصل ازمارپیچ جداست وبعدازنصب بلبرینگ میله میله به مارپیج برس میشه اما برای اینکه یه وقت درنیاداین دورا به هم جوش میدن اگربه عکس هایی که درتایپک علی اقا هست دقت کنیدمتوجه این مسله میشید
می بینی چه دنیای ساکتی است،
انگار هیچکسی در دنیا نیست !
یا شاید
من در دنیای هیچکس نیستم...!

نمایه کاربر
ehsan_balvardi
دنده 1
پست: 1906
تاریخ عضویت: 03 آگوست 2014, 21:22
نوع خودرو: MB.G class lover
محل اقامت: SIRJAN

Re: تاپیک جامع مشکلات مربوط به جلو بندی و فرمان پیکان

پست توسط ehsan_balvardi » 09 ژولای 2015, 09:37

این شیوه نرم کردن فرمان با هزار خاری کوتاه بسیار جالب بود :-)

نمایه کاربر
mehdiebadi1987
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 230
تاریخ عضویت: 27 ژولای 2012, 18:59
نوع خودرو: پیکان 79
محل اقامت: تبریز-پلاک1

Re: تاپیک جامع مشکلات مربوط به جلو بندی و فرمان پیکان

پست توسط mehdiebadi1987 » 18 ژولای 2015, 00:14

سلام رفقا
من جعبه فرمونم وضعش بدجور خراب بود که یه ماه پیش تعویض شد. من جعبخ فرمون تعمیری گرفتم یه سری تراشکارهایی هستن که کارشون فقط همینه جعبه فرمون اوراقی میگیرن و تعمیر میکنن و می فروشن یعنی همون نو هست فقط پوسته قدیمی هست که اونم رنگ میکنن با نو مو نمیزنه. درمورد ماشین من جعبه فرمون خودم رو برداشت و جعبه نو شده رو داد 80 تومن حدود 30 تومن هم مکانیک دست مزد گرفت که نوش جونش. مزیت هاش که خیلی زیاده اگه میدونستم اینقدر تاثسر داره تاحالا نگه نمیداشتم. الان فرمونم خیلی نرم تر شده صدای جلو بندی کلا صفر شده واقعا مثل ماشین صفر. کشیدگی نداره با سرعت 120 رو جاده پر از دست انداز دستمو از رو فرمون بر میدارم یک میلیمتر تکون نمیخوره.
در مورد هزار خوار: ماشین منم هزار خوار کوتاه داشت که باعث میشه فرمون نرمتر بشه ولی دور فرمون کمتر میشه که اینم با کم کردن دور راست و اضافه کردن به سمت راننده که بیشتر کاربرد داره حل میشه. مشگل هزار خوار کوتاه اینه که باعث لاستیک سایی میشه ولی جدیدا یه هزار خواری کوتاه اومده بازار بهش میگن پله ای یعنی وسطش یه پله می خوره به پایین و مشگل لاستیک سایی نداره من تبریز گرفتم 15 تومن.
فقط دوستان به هیچ وجه هزار خواری رو برش ندید خیلی خطرناکه.
یاعلی

ارسال پست

بازگشت به “كلوپ پیکان”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 5 مهمان