مباحث و مشکلات مربوط به بخاری پیکان

مباحث مربوط به پيكان
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
Rowdy horse
دنده 2
پست: 2199
تاریخ عضویت: 17 ژانویه 2011, 01:47
نوع خودرو: paykan78-GLX83
محل اقامت: AHVAZ
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: مباحث و مشکلات مربوط به بخاری پیکان

پست توسط Rowdy horse » 21 نوامبر 2013, 01:49

سلام
یه دستی به اون اهرم تنظیم بزن،خیلی تاثیر داره
همون قطعه طوسی رنگ در عکس بالا
باید کاملا در جهت عکس عقربه ساعت بپیچه
مهم نیست که به چی اعتقاد داری / مهم نیست که به کی اعتماد داری
*******یا با فکر باز بساز زندگیتو / یا دهنتو ببندو زندگی کن*******
نمایه کاربر
Paykan76
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 347
تاریخ عضویت: 14 ژانویه 2010, 13:57
نوع خودرو: پیکان 76
محل اقامت: 1wp.ir
Has thanked: 0
Been thanked: 0
تماس:

Re: تاپیک جامع سیستم خنک کننده. رادیاتور . ترموستات و... پیک

پست توسط Paykan76 » 22 نوامبر 2013, 19:49

موتورش رو خریدم 50 تومن چون یکی از پره هاش شکسته بود 8 تومن کم کرد ( قیمتش 58 تومن بود) دیروز متوجه این نکته شدم که فروشندگان محترم برای قیمت امسال از فرمول زیر استفاده می کنن

قیمت پارسال ضرب در 2

رادیاتور رو با رادیات بخاری بردم پیش رادیاتور ساز سیخ زد و تمیز کرد و 50 تومن گرفت که فکر کنم یک کم زیاد گرفت

تا اینجا شد 100 تومن

بعدش مجبور شدم شیلنگ های بخاری رو هم عوض کنم که شد 14 تومن و امروز هم کارم این شده بود که بخاری رو در بیارم و تمیز کنم و ببندم 2 روز وقتم رو گرفت

موتور قبلی یکی از پره هاش سیم پیچش سوخته بود برای همین اگر اتفاقی روی اون سیم پیچ خاموش می شد دیگه روشن نمی شد یا باید رو یه دست انداز می رفت و یه تکونی می خورد تا روشن بشه

خلاصه با هر بد بختی بود بستمش ولی اون بخاری که من می خواستم نشد؛ تقریبا تمام وسایلش رو عوض کردم ولی زیاد جالب نشد

رادیاتور چهار لول مسی هست و ترموستات 74

درجه اب هم دو میل بالاتر از خط آبی وایمیسته ....

یعنی من توی پیکان هر کس نشستم بخاری اش کوره بود الا این بخاری ما ؛ یعنی آرزو موند به دلم این بخاری اش رو روش کنم و توی ماشین گرم بشه ...

خلاصه کلی بابت این بخاری پیاده شدم و الان مطمئنم از فردا هوا گرم میشه ...
نمایه کاربر
Paykan16
فعال کلوپ پیکان
پست: 2577
تاریخ عضویت: 08 می 2012, 10:27
نوع خودرو: paykan 1.6
محل اقامت: on earth
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: مباحث و مشکلات مربوط به بخاری پیکان

پست توسط Paykan16 » 24 نوامبر 2013, 23:16

سلام

دوستان همونطور که میدونید یکی از مشکلات بخاری و تهویه پیکان اینه که مثل پژو و ... حالتی نداره که دریچه بیرون بسته باشه و هوا رو از داخل بکشه .
و همچنین دو دریچه وجود داره یکی زیر برف پاک کن ها و یکی هم پشت موتور .
اول اینکه راه حلی برای حل یا بهتر شدن مشکل اول دارید یا پیشنهاد میکنید؟
دوم هم تو زمستون ، وقتی که اهرم سمت راست پایین هستش هوا رو از زیر برف پاک کن یکشه یا پشت موتور ؟حالتهای دیگه اهرم چی ؟

ممنون
نمایه کاربر
ahmadpop80
فعال کلوپ اپل
پست: 4368
تاریخ عضویت: 12 می 2011, 15:56
نوع خودرو: وانت & کیاls
محل اقامت: اندیشه-تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: مباحث و مشکلات مربوط به بخاری پیکان

پست توسط ahmadpop80 » 08 دسامبر 2013, 16:25

سلام- این خروسک های تنظیم که میگین کجا هست دقیقا؟ چه کاری انجام میده. بخاری من باد سرد میزنه. اولین اقدام واسه رفع عیب چی باشه؟ آمپر زمستون و تابستون یکیه. ترموستات فکر کنم 76 هست. شیر بخاری سفت باز و بست میشه. دریچه سفت تر. کانالای رو داشبورد(شیشه نه ها؟) رو کور کردم. پشت شیشه باد نسیتا سرده زیر پا بعد 15-20 دیقه رانندگی گرم میشه یه کم. نوک دماقم یخ میزنه!
1. شیر بخاری رو با نمونه نو عوض کن+اورینگ و اون شیلنگ کوچیکه
2.ترموستات 82 درجه بنداز. کاری هم به حرفهای فروشنده نداشته باش.
3. رادیات بخاری اگر مشکل داره یا بده برات سیخ بزنن یا اینکه با نمونه نو عوض کن.
4خروسکیها رو بدنه بخاری و دقیقا بالا پدال گاز و نزدیک شیر بخاری هست اونا رو هم چک کن که در حالت گرم باشه. به اون سیمهای روی داشبرد زیاد اطمینان نکن. واسه اکثر پیکانها کار نمیکنه.
H413
شروع حركت
پست: 19
تاریخ عضویت: 04 می 2012, 19:23
نوع خودرو: مشخص نشده!
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: مباحث و مشکلات مربوط به بخاری پیکان

پست توسط H413 » 12 دسامبر 2013, 01:07

با سلام
اگه زحمتی نیست لطفا محل ونحوه تعویض ترموستات ورادیات بخاری را به صورت تصویری آموزش بدهید
ممنون
H413
شروع حركت
پست: 19
تاریخ عضویت: 04 می 2012, 19:23
نوع خودرو: مشخص نشده!
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: مباحث و مشکلات مربوط به بخاری پیکان

پست توسط H413 » 22 دسامبر 2013, 01:28

با سلام
چون جواب ندادید واز آنجاکه جوینده یابنده است خودم از طریق سایتهای دیگه جواب خودمو پیدا کردم ولی سوالی دارم که انشاالله اینو جواب دهید:من امسال بخاری پیکانم گرمایی نداشت به همین خاطر ابتدا شیر بخاریو عوض کردم باگذاشتن سرعت فن روی دورتند کمی گرما تو میداد ولی غقربه دمای آب به سرجای اول خودش برمیگشت ترموستات 82 انداختم گرماش فوق العاده شد به طوری که الان بدون روشن کردن فن چند برابر بیشتر ازگرمایی که دور تند فن گرما میدادگرما رو به داخل میده بطوری که مجبور میشم شیشه ماشینو کمی باز کنم سوال:عقربه دما بین خط دوم وخط عمود می ایسته وبالاتر نمیره ولی گرمای زیادی از دریچه های بخاری خارج میشه آیا این گرمای زیادبرای موتور ویا سایر قطعات ماشین آسیب نمیزنه آگه آسیب میزنه با ترموستات 74 عوض کنم آب هم خیلی کم کم میکنه بطوریکه به نظر من با توجه به گرمای فوق العادش طبیعیه.
نمایه کاربر
Rowdy horse
دنده 2
پست: 2199
تاریخ عضویت: 17 ژانویه 2011, 01:47
نوع خودرو: paykan78-GLX83
محل اقامت: AHVAZ
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: مباحث و مشکلات مربوط به بخاری پیکان

پست توسط Rowdy horse » 22 دسامبر 2013, 02:42

سلام
صفحه گذشته اولین پست طریقه تعویض رادیاتور بخاری و سرویس بخاری به صورت مصور توضیح داده شد :arrow:
و ترموستات هم بارها در تاپیک خودش بحثش شده

احتمالا ماشین شما ترموستات نداشته که آمپر میامد پایین
اگر شهر سردسیر نیستی ترموستاتتو با 76درجه ژاپنی عوض کن(برو لوازم نیسانی)

چقدر آب کم میکنه در روز؟
اتصالاتت و رادیاتورت رو چک کن،چون آب کم کردن فکر نمیکنم خیلی ربط به ترموستات داشته باشه
مهم نیست که به چی اعتقاد داری / مهم نیست که به کی اعتماد داری
*******یا با فکر باز بساز زندگیتو / یا دهنتو ببندو زندگی کن*******
H413
شروع حركت
پست: 19
تاریخ عضویت: 04 می 2012, 19:23
نوع خودرو: مشخص نشده!
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: مباحث و مشکلات مربوط به بخاری پیکان

پست توسط H413 » 24 دسامبر 2013, 00:16

سلام
واقعا از جواب دهی شما ممنونم ناراحت نشید چون ناشی هستیم وابتدای آموزش .چون این اولین بارم بود محل ترموستات را فقط با دیدن واشر آن پیدا کردم چند روزی است که آب آنرا کنترل میکنم ولی آب کم نمیکنه فقط نگرانیم از حرارت زیادشه که اگه به موتور یا قطعات دیگه آسیب نمیزنه بمونه والا ترموستات رو عوض کنم ضمنا ساکن تهران هستم
BazarGardan
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 128
تاریخ عضویت: 28 ژانویه 2011, 19:43
نوع خودرو: الان پی کی!
محل اقامت: Iran - Tabriz
Has thanked: 0
Been thanked: 0
تماس:

Re: مباحث و مشکلات مربوط به بخاری پیکان

پست توسط BazarGardan » 08 ژانویه 2014, 19:22

دوستان پروانه بخاری ماشین من خیلی صدا میده چیکار کنم بعضی موقع ها صداش قطع میشه بعضی موقع هام اعصاب کشی میکنه
نمایه کاربر
Paykan76
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 347
تاریخ عضویت: 14 ژانویه 2010, 13:57
نوع خودرو: پیکان 76
محل اقامت: 1wp.ir
Has thanked: 0
Been thanked: 0
تماس:

Re: مباحث و مشکلات مربوط به بخاری پیکان

پست توسط Paykan76 » 08 ژانویه 2014, 21:41

به غیر از باز کردن و سرویس کردن فکر نکنم راه دیگه ایی داشته باشه.... اگر باز کردید حتما بدید اون ردایاتش رو هم سیخ بزنن براتون پیش رادیاتور ساز با اجرت حدود 10-15 تومن - شیر بخاری ها هم اگر قدیمی هست احتمالا جرم بسته که بهتره عوض بشه ... ترموستات هم 82 فکر کنم بهتر از 74 باشه چون من 74 بستم اونطور که باید گرم نمی کنه .... با توجه اینکه تبریز هستین از داخل و جلو رادیاتور هم یه صفحه حالا مقوا یا کارتن پلاست یا آلومینیوم بزارید که جریان هوا هم کمتر به رادیات بخوره ...

برای بیرون اوردن بخاری ، با باز کردن محفظه پلاستیکی پشت داشبرد سمت شاگرد با کج کردن بخاری در میاد
از همون جا هم میشه جا زد البته یک کم جا دست نداره و سخت هست
ارسال پست

بازگشت به “كلوپ پیکان”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان