مباحث و مشکلات مربوط به سیستم قفل مرکزی پیکان (آموزش نصب)

مباحث مربوط به پيكان
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
sam302
شروع حركت
پست: 19
تاریخ عضویت: 14 ژولای 2012, 17:51
نوع خودرو: 407

Re: مباحث و مشکلات مربوط به سیستم قفل مرکزی پیکان (آموزش نصب

پست توسط sam302 » 10 فوریه 2014, 00:12

ببخشیدا متوجه نشدم:(

-- 20 بهمن 1392, 01:23 --

من پمپ 405 گرفتم فقط 5 تا فیشه میشه رو پمپ ها رو هم مشخص کنید؟؟؟

-- 21 بهمن 1392, 18:27 --

من پمپ 405 گرفتم فقط 5 تا فیشه میشه رو پمپ ها رو هم مشخص کنید؟؟؟

-- 21 بهمن 1392, 21:11 --

کسیییییییییییییییییی نیست؟

-- 21 بهمن 1392, 00:00 --

تو نقشه لطفا تمام قسمت هارا نام گذاری کنید من گیج شدم:(

-- 21 بهمن 1392, 00:01 --
shayan16 نوشته شده:سلام

ببخشید دیر شد
:-D

اینم توضیحات و نحوه تبدیل کردن سیم کشی برای یونیت پژو

این شماتیک سوکت قفل مرکزی فابریکیه :

تصویر


روی یونیت ، بقل پایه هاش یسری شماره ریز خورده (1-2-3- ...) ، این جدول طبق اوناست

تصویر

سمت راست جدول شماره پایه سوکت فابریکه (طبق اون شماره بندی ای که بالا گذاشتم) و شماره سمت راستی ، پایه ای از یونیت که باید بهش وصل شه :old:

اگر برعکس کارکرد (بجای قفل باز کرد)
جای پایه 2و6 توی سوکت فابریک رو عوض کنید


نکته :

پایه 5 سوکت رو که نوشتم به پایه 4 وصل بشه ، بعلت اینه که توی رله پرایدی خودش به این پایه منفی میده اما توی یونیت پژو چنین پایه ای موجود نیست و منفی پمپ در راننده از همون داخل در گرفته شده . :arrow:

اما ، برای اینکه قفل مرکزی از هردودرب جلو کنترل بشه (برخلاف سیم کشی فابریک)

طبق نقشه (روش کلیک کنید که بزرگ بشه)

تصویر

سیم سبز و آبی پمپ درب راننده و شاگرد ، باید به پایه 3و4 یونیت وصل بشه
بر اساس اینکه توی در راننده کدوم یک از سیم ها (قهوه ای یا سفید) رو به سیمی که داخل در موجود بوده و انتهاش به پایه 7 سوکت قفل مرکزی متصل شده ، وصل شده باشه ؛ توی در شاگرد هم همون سیم رو میارید و وصلش میکنید به پایه 5 یونیت قفل مرکزی

اون یکی سیمش میمونه (از قهوه ای و سفید) ، که باید به پایه 8 یونیت قفل مرکزی وصل بشه

بنابراین برای این حرکت شما به دوسیم اضافه توی در شاگرد و راننده نیاز دارید ، در شاگرد برای سیم قهوه ای و سفید پمپ ، در راننده برای سیم سبز و آبی پمپ



بازم سوالی بود در خدمتم


بخشیدا متوجه نشدم:(




من پمپ 405 گرفتم فقط 5 تا فیشه میشه رو پمپ ها رو هم مشخص کنید؟؟؟




تو نقشه لطفا تمام قسمت هارا نام گذاری کنید من گیج شدم:(

:lol:
sam302
شروع حركت
پست: 19
تاریخ عضویت: 14 ژولای 2012, 17:51
نوع خودرو: 407

Re: مباحث و مشکلات مربوط به سیستم قفل مرکزی پیکان (آموزش نصب

پست توسط sam302 » 11 فوریه 2014, 12:57

کسییییییییییییییییی نبود؟
نمایه کاربر
Paykan16
فعال کلوپ پیکان
پست: 2577
تاریخ عضویت: 08 می 2012, 10:27
نوع خودرو: paykan 1.6
محل اقامت: on earth

Re: مباحث و مشکلات مربوط به سیستم قفل مرکزی پیکان (آموزش نصب

پست توسط Paykan16 » 11 فوریه 2014, 13:53

دوست من دیگه از این واضح تر ؟
پمپ 405 درای جلو یه سوکت دوتایی داره ، که اون میشه مربوط به موتور پمپ(سیم سبز و آبی ذکر شده)
یه سوکت سه تایی داره که اونم مال میکروسوییچش هست( سیم های سفید و قهوه ای و مشکی ذکر شده )


شما دقیقا بگو کجاشو متوجه نشدی تا من راهنمایی کنم ؟
:grin:
sam302
شروع حركت
پست: 19
تاریخ عضویت: 14 ژولای 2012, 17:51
نوع خودرو: 407

Re: مباحث و مشکلات مربوط به سیستم قفل مرکزی پیکان (آموزش نصب

پست توسط sam302 » 11 فوریه 2014, 13:58

shayan16 نوشته شده:دوست من دیگه از این واضح تر ؟
پمپ 405 درای جلو یه سوکت دوتایی داره ، که اون میشه مربوط به موتور پمپ(سیم سبز و آبی ذکر شده)
یه سوکت سه تایی داره که اونم مال میکروسوییچش هست( سیم های سفید و قهوه ای و مشکی ذکر شده )


شما دقیقا بگو کجاشو متوجه نشدی تا من راهنمایی کنم ؟
:grin:
شما لطف کن ششمارتونو به من بدین
09393024198
امیر هستم
میتونین یصورت دستی نقشه رو بکشین؟؟؟

-- 22 بهمن 1392, 15:01 --

این دوتا پمپ در جلو دو سوکته یکی 2 سیم(ابی و زرد)و 3سیم(سبزپر رنگ وقرمز و سبز کم رنگه)
پمپ های عقب هم (سبز و زرد)هست
نمایه کاربر
Paykan16
فعال کلوپ پیکان
پست: 2577
تاریخ عضویت: 08 می 2012, 10:27
نوع خودرو: paykan 1.6
محل اقامت: on earth

Re: مباحث و مشکلات مربوط به سیستم قفل مرکزی پیکان (آموزش نصب

پست توسط Paykan16 » 11 فوریه 2014, 14:03

شما اون نقشه پارس رو ولش کن ، اون رو گذاشتم برای اطلاعات عمومی

یه سووال : ماشین شما مدل چنده ؟ سیم کشی فابریک داره ؟

:eek: :grin:

-- 22 بهمن 1392, 14:11 --

خب
آبی زرد ، مال موتور پمپ هست ، که گفتم برابر سیم سبزو آبی توی پمپ های پرایدیه
پمپ های عقب هم که تکلیفش مشخصه
میمونه سه تا سیمی که گفتید : سبز پرنگ قرمز و سبز کم رنگ
ولی متاسفانه به خاطر ندارم که هر کدوم از اینا دقیقا برابر کدوم یک از سیم های سفید و قهوه ای و مشکی توی پمپ پرایده
با امتحان کردن میشه بدست آورد

یه لامپ معمولی رو ، ی سیمشو وصل کن به مثبت ، یکی از اون سیم های سبز و قرمز و ... وصل کن به منفی
حالا اون یکی سیم لامپ رو ، دونه دونه بزن به سیم های دیگه سوکت ، و پمپ رو با دست بالا پایین کن
به فرض اگر در حالت بالا لامپ روشن ، حال سیم لامپ رو وصل کن به اون یکی پایه از سوکت و پمپ رو بده پایین ، اگر لامپ روشن شد ، اون سیمی که بهش منفی دادی میشه برابر سیم مشکی توی پمپ پراید و توضیحات پستهای قبلی ، و اون دوتای دیگه میشه قهوه ای و سفید توی توضیحات قبلی
sam302
شروع حركت
پست: 19
تاریخ عضویت: 14 ژولای 2012, 17:51
نوع خودرو: 407

Re: مباحث و مشکلات مربوط به سیستم قفل مرکزی پیکان (آموزش نصب

پست توسط sam302 » 11 فوریه 2014, 14:13

مدل 77 هس
سیم کشی نداره
میشه لطف کنید نقشه دستی رو کاغذ بکشین«؟؟؟

-- 22 بهمن 1392, 15:16 --

من کاری به پرایدو یونیتش ندارم یونیت من405هس

-- 22 بهمن 1392, 15:18 --

منظورم اینه ک نقشه سیم کشی بین پمپ ها (عقب و جلو) رو با یونیت رو کامل بکشین در صورت امکان
نمایه کاربر
Paykan16
فعال کلوپ پیکان
پست: 2577
تاریخ عضویت: 08 می 2012, 10:27
نوع خودرو: paykan 1.6
محل اقامت: on earth

Re: مباحث و مشکلات مربوط به سیستم قفل مرکزی پیکان (آموزش نصب

پست توسط Paykan16 » 11 فوریه 2014, 14:52

خب دیگه ، شما اون بالا نخوندید که من نوشتم
نحوه تبدیل کردن سیم کشی برای یونیت پژو
بخاطر همین دچار سردرگمی شدین

--------------

اینم نقشه و توضیحات برای سیم کشی کامل قفل مرکزی پیکان با یونیت و پمپ های پژو

نقشه ، آپلود در دوسرور مختلف :

تصویر


http://paykan16.persiangig.com/jgjgjgjgjg.jpg


حالا توی این نقشه ، پمپ های در عقب که هیچی
میمونه پمپ های در جلو

پایه 1 و 2 پمپ های در جلو (سوکت دوتایی) ، برابر سیم آبی و زرد سوکت شماست

پایه 1و2و3 توی سوکت سه تایی ، برابر سیم های سبز پررنگ و قرمز و سبز کم رنگ سوکت شماست
البته همونطور که بالا گفتم دقیق خاطرم نیست که کدوم سیم توی این سوکت مال کدوم شماره است ، ار کنار پایه ها روی سوکت یا پمپ شماره خورده که هیچ ، اگر نخورده ، با یک لامپ تست کنیدش
به اینصورت که یکی از سیمهای لامپ رو مثبت میدید ، و سیم قرمز پمپ رو منفی ، حالا اون یکی سیم لامپ رو به یکی از سیمهای سبز پررنگ یا کم رنگ وصل میکنید ، و سر پمپ رو با دست تا آخر به سمت بالا و پایین میکشید
اگر لامپ روشن شد ، سیمی از لامپ که به پمپ وصل کردید رو به سیم باقی مونده وصل میکنید
و دوباره پمپ رو بالا و پایین میبرید
اگر باز هم لامپ روشن شد ، سیم قرمز پایه 3 پمپ شماست ، سیم سبز کم رنگ و پررنگ هم پایه 1 و 2 شما هستند
اگر لامپ روشن نشد ، سیمهای دیگه رو با این روش امتحان کنید

نکته :اگر توی درراننده پایه 1 رو سیم سبز کم رنگ گرفتید ، توی پمپ شاگرد هم حتما باید پایه 1 سیم سبز کم رنگ بگیرید

پس از تموم شدن کامل سیم کشی ، اگر هر دری برعکس عمل کرد ، سوکت دوپایه پمپش رو برعکس کنید .


اگر سوالی بود یا جایی رو متوجه نشدید درخدمتم

:eek:
sam302
شروع حركت
پست: 19
تاریخ عضویت: 14 ژولای 2012, 17:51
نوع خودرو: 407

Re: مباحث و مشکلات مربوط به سیستم قفل مرکزی پیکان (آموزش نصب

پست توسط sam302 » 11 فوریه 2014, 16:30

مرسی نقشه جواب داد کار کرد
دمت گرم کاکو

-- 22 بهمن 1392, 17:45 --

بلاخره حل شد

عکس:

http://uplod.ir/ddy1io8f1g9d/DSC_0017.jpg.htm

http://uplod.ir/wwinxiv8mfpx/DSC_0018.jpg.htm
http://uplod.ir/pxg64ejl3h8u/DSC_0019.jpg.htm
kh-hamid
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 156
تاریخ عضویت: 15 آپریل 2010, 12:22
نوع خودرو: تیبا 93
محل اقامت: شاهرود

Re: مباحث و مشکلات مربوط به سیستم قفل مرکزی پیکان (آموزش نصب

پست توسط kh-hamid » 29 مارس 2014, 09:26

سلام
ضمن تبریک نوروز و تشکر از بچه های سایت بخاطر راهمایی هاشون دیروز رفتم لوازم قفل مرکزی پراید خریدم و خودم تنها ( هیچکی نبود کمک کنه) نصب کردم . ولی خسته شدما . سیم کشی هیچی نداشت منم حساس و با سلیقه کار کردم و برای تمام پمپ ها و اتصالات سوکت زدم و دورش رو با چسب برق عایق کردم .
پمپ ها پرایدی دونه ای 7200 تومان
یونیت مرکزی پرایدی 10000 تومان
سیم حدود 15 متر 6500 تومان
سوکت نر و ماده و لاستیک پوشاننده سوراخ های ایجاد شده در درب های عقب+ نوار چسب برق 5400 تومان
------------
البته مقدار سیم و سوکت اضافه اومد . بعلاوه اینکه برای درب های عقب کلید لادری هم نصب کردم تا در صورت تصمیم به نصب دزدگیر مشکلی نداشته باشم.
--------------------------------
یک تجربه:
من نتونستم وارنیش پیدا کنم یعی حوصله هم نداشتم . خودم درست کردم
مقداری لوله هوای آکواریوم نیاز داریم . یک قطعه حدود 3 سانتی متر جدا کردن و سر دمباریک را داخل آن با فشار قرار می دیم و در همین حالت با فندک کمی ان را گرم کرده و سپس به آرامی دهانه دمباریک را از هم جدا می کنیم تا حدی که سر سوکت که حالت مستطیل شکل دارد داخل آن قرار گیرد . سپس در همان حالت دمباریک را نگه داشته می گذاریم خنک شود ( فقط چند ثانیه ، با فوت هم میشه خنکش کرد) سپس وارنیش ما آماده است . سوکت را داخل وارنیش میگذاریم و در آخر قسمت وسط وارنیش را با فندک گرم کرده و به حالت مارپیچ پیچانده و نگه میداریم تا خنک شود . این کار باعث پلمپ شدن وارنیش ابتکاری می شود .
نمایه کاربر
hesam_ghawami
دنده 1
پست: 1309
تاریخ عضویت: 16 سپتامبر 2009, 20:55
نوع خودرو: type 5
محل اقامت: مشهد

Re: مباحث و مشکلات مربوط به سیستم قفل مرکزی پیکان (آموزش نصب

پست توسط hesam_ghawami » 30 مارس 2014, 07:23

سلام دوستان من وانت تازگیا خریدم صفر . سوکت یونیت پرایدیو داره منم یه یونتیت پراید فلا بش زدم خوب دوتا پمپ ۴۰۵ هم خریدم که سوکت و میله نداره . میخاستم بدونم پیکانایی که فابریکی روشون پمپ بوده چجوری نصب بوده ؟ آیا پمپاش همین ۴۰۵ بوده و اینکه میله های پمپ فابریکی مخصوص بوده یا نه با گیره سه پیچای پرایدی و میله های پرایدی نصب کرده کارخونه ؟ اگر فابریکی داره من میتونم پیدا کنم ؟ سوال بعدی اینه که داخل سوکت فابریک سمت راننده ۵ سیم هست که تا زیر داشبرده و سمت شاگرد ۴ سیم که هر طرف دو سیمش ماله باندا میباشد . من اون دوسیمی که سمت شاگرد هستو مستقیم باید بدم سمت پمپ یا باید منفیو از در بگیرم (با یونیت پرایدی (تک مرکزی) ) سمت راننده چی دوتاش برقه و یکیش میکرو سویچ فرما؟ راستی دزگیر چی پیشنهاد میدین ؟

-- يکشنبه فروردین 10, 93 7:24 am --

یه سوال خیلی مهم پیکان واسه دزگیر سوکت فابریکم داره که سیمارو جر ندم؟
ارسال پست

بازگشت به “كلوپ پیکان”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان