تجربه رانندگی با پژو ۲۰۰۸

مدیران انجمن: whiteshark, Monarch

ارسال پست
omid-sl
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 107
تاریخ عضویت: 23 آگوست 2010, 03:19
نوع خودرو: دوو سیلو، مگان ۲۰۰۰

تجربه رانندگی با پژو ۲۰۰۸

پست توسط omid-sl » 26 دسامبر 2017, 15:56

خوب فکر کنم الان دیگه وقتش باشه این تاپیک جدید ایجاد بشه ،دوستان ذره ذره دارن تحویل میگیرن و جناب باقرپور هم لطف کردن و وقت گذاشتن از تجربه اولیه خودشون گفتن و چون فکر کنم این قسمت اهمیت بالایی داره تا انواع و اقسام تجربیات و سلیقه ها تو برخورد با این خودرو و رانندگیش دیده بشه، واقعا نیاز داره تاپیک جداگانه ای داشته باشه تا در انبوهی از مطالب تاپیک عمومی دفن نشه.
امیدوارم دوستانی که تحویل گرفتن ما رو هم از تجربیاتشون بی سهیم نذارن چون که این ریویو ها اگر منصفانه و به دور از تعصب باشه میتونه از صدها عدد و رقم تو کاتالوگ ها و سایت ها بهتر و قابل درک تر عمل کنه
نمایه کاربر
CorvetteZ6
دنده 2
پست: 2358
تاریخ عضویت: 27 ژانویه 2012, 15:27

Re: تجربه رانندگی با پژو ۲۰۰۸

پست توسط CorvetteZ6 » 26 دسامبر 2017, 17:52

با سپاس امید عزیز بابت ایجاد تاپیک لطفا به ایشون هم پیام بدید که مطالب رو اینجا اضاف کنن
:eek:
ویدئوهای پژو 2008
https://www.aparat.com/peugeot2008
omid-sl
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 107
تاریخ عضویت: 23 آگوست 2010, 03:19
نوع خودرو: دوو سیلو، مگان ۲۰۰۰

Re: تجربه رانندگی با پژو ۲۰۰۸

پست توسط omid-sl » 26 دسامبر 2017, 19:46

CorvetteZ6 نوشته شده:
26 دسامبر 2017, 17:52
با سپاس امید عزیز بابت ایجاد تاپیک لطفا به ایشون هم پیام بدید که مطالب رو اینجا اضاف کنن
:eek:
بهشون پيام دادم
نمایه کاربر
CorvetteZ6
دنده 2
پست: 2358
تاریخ عضویت: 27 ژانویه 2012, 15:27

Re: تجربه رانندگی با پژو ۲۰۰۸

پست توسط CorvetteZ6 » 27 دسامبر 2017, 16:18

باقرپور نوشته شده:
26 دسامبر 2017, 14:10
خوب ، دومین تجربه شخصیم رو (توجه بفرمایید اینها فقط نظرات حقیر هست ) حضور عزیزانم عرض میکنم . دیروز بعدازظهر خودرو رو تحویل گرفتم ، 50 کیلومتر باهاش دور دور زدم ، تو جاده و تو شهر ! بعدش گذاشتم خونه و برگشتم سر محل کار لعنتی ! دوباره ساعت 8 شب خودم رو رسوندم خونه و علیرغم اینکه امروز باید دوباره سروقت محل کار حاضر میشدم و همینطور فرزند کوچکم میرفت مدرسه ، دل رو زدم دریا و با زن و بچه دیشب تا پاسی از شب دنبال خوشگذرانی و تست و رانندگی با این خودرو بودم ، امروزم که دیر رسیدن سر کار و غرولند صاحبکار و زنگ از مدرسه که چرا پسرتون نیومد !!!! بگذریم ، بریم سر اصل مطلب : دیشب مجموعا 144 کیلومتر با این ماشین رانندگی کردم ، تند ، آروم ، پرشتاب ، کورس ، لایی و ... ، خلاصه حسابی آببندی کردمش !!! اول از ضعفهاش (از نظر فقط بنده ) شروع میکنم : وقتی گاز رو تخته میکنید کاملا صدای موتور بداخل میرسه ، یعنی غرش موتور رو بوضوح احساس میکنید . دومین موردی که برخوردم (واقعا تاسف باره که تست خودرو تو این کشور قبل از خرید نداریم ) ، حقیر عادت دارم پای چپم رو در خودروی اتوماتیک یا رو تکیه گاه بعد از ترمز بزارم یا گاهی که وضعیت خسته کننده میشه ، پام رو عقب بکشم و زانوم رو در حالت 90 درجه قرار بدم ، در حالت دوم کاملا بغل چپ زانوی پای چپ بنده با دستگیره درگیر میشه و این دیشب برام آزاردهنده بود . سومین مسئله ای که بهش برخوردم وضعیت خشکی تعلیقات این خودرو هست ، بمانند یک 206 وطنی همون احساسی بهم دست میداد وقتی با یک 206 دارم از عاجهای جاده ، سرعتگیرها ، دست اندازها ، موج آسفالت رد میشدم . حقیر فرق چندانی در هیچکدام از خودروهای اروپایی که تا به امروز سوار شدم ازین حیث ندیدم ، چه مگان ، چه 206 ، چه رنو لاتیتود و چه همین 2008 برای بنده در عبور از موارد بالا یک احساس رو داشتند ! مورد دیگری که برخوردم و امروز هم اتفاقا خانمم هم در تماس تلفنی با من عنوان کرد ، خالی بودن سرگاز خودرو هست . طوریکه در بریدگیها و ترافیک و جایی که میخواهید راه بگیرید و یا حتی در حال حرکت جایی که ماشین از دور میفته ، احساس میکنید سرگازش خالی هست ، یعنی راه نمیفته ، مگر اینکه یهو کلی فشار بدید که مثل گلوله از جاش در میره ، اگه کم گاز بدید احساس میکنید بیشتر ترمز موتور میخواد خودرو رو نگه داره تا اینکه دور بگیره !!!
باقرپور نوشته شده:
26 دسامبر 2017, 15:17
اما خوبیهاش : آی کوک پیت فقط یک تبلیغ صرف نیست !!! واقعا متدی از ارگونومی بسیار خیره کننده پژو هست ! بعد از یکربع که بهش عادت میکنید ، واقعا شما رو مسحور خودش میکنه ! بنده فرمان رو تا آخر دادم تو و پایین ، صندلی در پایینترین وضعیت و دور به فرمون ، آمپرها دقیق جلوی چشماتون و شما سوار بر رول کوچک و نرم و تیز اون ! هرچند که عدم ریگلاژ درست بدنه خودرو و میزان نبودن درها بخصوص در موتور در لحظه اول حسابی تو ذوقتون میزنه ، اما بعد از اندکی رانندگی معقولانه متوجه بیصدایی و کیفیت خوب مونتاژ این خودرو میشید ، با سرعت ثابت و مداوم ، هیچ صدایی از تزیینات ،داشبورد ،ستونها ، طاقچه عقب ، موتور ، گیربکس ، زوزه هوا و ... شنیده نمیشه ! گل و بلبل بشینید با زن و بچه و مادر و برادر و عشق و .... صحبت کنید درحالیکه مثلا عقربه 140 رو نشون میده ! احساس بلند بودن هم از کف جاده اصلا بهتون دست نمیده ، عزیزانی که به بالا نشینی عادت دارن اصلا به این خودرو فکر نکنن ، حتی به اندازه جوک هم بالانشینی رو تجربه نمیکنید ! به یکی از دوستان میگفتم : سالها بعد کلی 2008 چپی و تصادفی و ... در بازار خواهد بود !!! چرا ؟ چون موتور و گیربکس بسیار سرکشی داره ، پشتش که میشینید سرگاز شما مساوی با فول تراتل اکثر ماشینهای کناریتون هست و فول تراتلتون ، خوب چندثانیه بعد فقط چند خودرو تو آینه وسطتون دارید . اصلا تعویض دنده رو در این خودرو حتی در حالت تخته گاز متوجه نمیشید مگر از روی نشانگر دور موتور یا صدای موتور ، کوئیک شیفت بی نقص هست ! ترمزهاش یکی از نقاط قوت این خودرو هست طوریکه حقیر عادت به اونهمه قدرت ترمزگیری نداشتم علیرغم اینکه اکثر خودروهای همرده یا بهتر رو تست کردم با این وجود ناخودآگاه ترمزهای تیزی میگرفتم . تواناییهای تغییر مسیر و فرمانهای ناگهانی رو بخوبی داره و به لطف موتور و گیربکس تواناش تو لاییهای دیشب سربلند دراومد . نور عالی نیست اما راضی کننده هست ، هرچند حقیر انتظار بیشتری داشتم . کیفیت سیستم صوتی خودرو هم هرچند که از کلیه تولیدات داخلی بهتر هست ، اما برای من پیرمرد خوبه ولی اصلا برادران جوان و سرحال و شاد و زنده دل حقیر رو به وجد نمیاره . بواسطه گشتاور زیاد در دور پایین در جاده برای اینکه اصلا نیازی به معکوس حس نمیشد ، دنده رو دستی و به عدد 4 یا 5 میزاشتم تا دیگه با نیش گازم معکوس نکشه و در عین حال راحت در همون دنده برای سبقت و سرعت شتاب میگرفت . دوربین دید عقبش که از نظر کیفیت اصلا چنگی بدل نمیزد اما خوب کارش رو درست انجام میده . کروزش بسیار سافت عمل میکنه طوریکه آب تو دلتون تکون نخوره ، هرچند که حقیر عملکرد سریع دریچه گاز به کروز رو بیشتر دوست دارم .صندوق عقبش با توجه به کلاس خودرو مناسبه و بخصوص اگه صندلی عقب رو بخوابونید ، میشه با یه پتو راحت با اندکی خمیدگی بدن و یه بالش توش بخوابید ، چون کاملا یک محیط تخت رو به شما میده ! فرمون برقیش حتی تو ایست کامل ، سفت نیست و نه آنقدر نرم که احساس بی امنیتی کنید . بازم فرصت کنم برای حضراتم مینویسم .
باقرپور نوشته شده:
26 دسامبر 2017, 16:57
davo0d-s000t نوشته شده:
26 دسامبر 2017, 15:44
اقا عالی واقعا خوب توصیف کردین :-) :-)
لاستیک های شما مارکش چی هست؟ایا باد لاستیک ها رو تنظیم کرده بودین؟(در ریویو ها خیلی از نرمی این خودرو(نسبت به سایر خودروهای این کلاس)تعریف شده!)
دقت فرمان رو در چه حدی ارزیابی میکنید؟در حد206های قدیمی هست؟!
باز هم ممنون از وقتی که صرف میکنید :hb:
سلام قربان ، از ابراز محبت برادر بزرگوارم بسیار سپاسگزارم . لاستیکها مارکش continental هست (همین یک مورد میارزه به کل یک ماشین ... البته باز از نظر حقیر ، هرچند که به پای بریجستون آدرنالینی که با همیاری دوستان همین فروم چندین سال گذشته تهیه کرده بودم نمیرسه ، یادش بخیر من با اون لاستیکها برعکس کومهو و مکسیس تا آخرین روز استفاده اشون صدای جیغ رو تو پیچها نشنیدم ، با وجودیکه چندبار رو پیچها یکی از چرخهای عقب بلند میشد . باطری فیام ایتالیا . یک قطعه ساخت وطن توش پیدا نمیکنید . در خصوص بادلاستیکها باید عرض کنم که خیر اما گویا خودش سنسور تشخیص کاهش فشار باد لاستیک داره و از طرفی مسلما این قضیه رو خود کارخونه بدرستی تنظیم کرده . شایدم نه ، درسته حق با شماست حتما چک میکنم چون یه چیزی یادم اومد : سال 82 یه تیپ 2 گرفته بودم . ماشین 6 ماه میکوبید و همش رو هوا بود ، منم اونموقع زیاد تو حال و هوای خودرو و ... نبودم ، فقط سوار میشدم برای دور دور :smile: (راستش اصلا عاشق بودم اونزمان اونم بدجور) . بعد از شش ماه که حسابی خودرو به سروصدا هم افتاد و لگن شد اتفاقی یک روز رفتم پمپ باد ! وای خدایا 6 ماه این ماشین بدبخت داشت با باد 50 راه میرفت !!! :x
فرمان از نظر بنده بسیار دقیقه ، دودستی اون رو بگیرید و در صحنه های مورد نظرتون (البته آسفالت خشک ) با اطمینان فرمون بدید ! :-x
وقت حقیر متعلق به سروران عزیزمه :grin:
ویدئوهای پژو 2008
https://www.aparat.com/peugeot2008
نمایه کاربر
mojtaba.f
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 92
تاریخ عضویت: 06 اکتبر 2016, 20:02
نوع خودرو: peugeot2008-pride111
محل اقامت: اصفهان

Re: تجربه رانندگی با پژو ۲۰۰۸

پست توسط mojtaba.f » 26 فوریه 2018, 10:28

سلام.من هم چند روزه که ماشینمو تحویل گرفتم در مورد رانندگی با این خودرو نظرمو مختصر عرض میکنم.
هرچه قدر که از نداشتن آپشنهایی مثل سانروف و کیلس و شیفتر و غیره ناراحت باشین در عوض قدرت و شتاب خیلی خوبش جذابه و جبران کاستیهاش میشه.فرمون برقیش عالیه واقعا لذت بخشه.صندلی عقب جا برای راحت نشستن داره ولی خب سه نفر یکم اذیت میشن.سیستم صوتی همیشه فعاله حتی وقتیکه سوییچو در آورده باشین همین باعث شده سوییچ یک پله بیشتر نداشته باشه و نیازی به حالت accنداشته باشه.راهنمای سریع که روی برخی ماشینا آپشن حساب میشه هم داره و با اشاره به دسته راهنما سه بار راهنما چشمک میزنه و در آخر یه نکته منفی که برای من مخصوصا خیلی مهمه اینه که قفل مرکزیش در هارو از داخل قفل نمیکنه و اگر مثل بنده بچه کوچیک ردیف جلو میشونید مدام باید حواستون باشه که دسته درو نکشه.
نمایه کاربر
mojtaba.f
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 92
تاریخ عضویت: 06 اکتبر 2016, 20:02
نوع خودرو: peugeot2008-pride111
محل اقامت: اصفهان

Re: تجربه رانندگی با پژو ۲۰۰۸

پست توسط mojtaba.f » 26 مارس 2018, 15:13

سلام تجربه ی من از ۱۰۰۰کیلومتر مسافرت به بندر عباس: ماشین از نظر راحتی صندلی ،سیستم تعلیق شتاب و قدرت کاملا راضی کننده بود و با وجود ۱۲ ساعت رانندگی به اندازه ی دفعات قبلی که با ماشینای دیگه ای اومده بودم خسته نشدم،سرنشینای عقب هم راضی بودن.خوشبختانه تو مسیر بنزین سوپر بود و معمولی نزدم مصرف با میانگین سرعت ۹۵ تا ۶.۳شد البته در حالت ۴سرنشین با صندوق پر و کولر کاملا روشن.شتاب با کولر روشن و خاموش تفاوت محسوسی نداره سردی کولر خوبه ولی خاموش کردنش دردسر داره چون باید اونقدر کمش کنین تا خاموش بشه،کیلومتر دو رقم بیشتر از جی پی اس نشون میده و شاید با رینگ ۱۷ این خطا اصلاح بشه،خداروشکر لیمیتر روش گذاشتن واقعا بدرد خورد به لطفش دم به تله ی دوربینا ندادم ولی لیمیتر و کروز یک کیلومتر کم و زیاد میکرد گاهی ،مثلا روی ۱۱۵ تنظیم شده باشه گاهی تا ۱۱۶ میره و گاهی از۱۱۴ بالاتر نمیره.اکثر ماشینایی که سبقت میگرفتن تلاش میکردن جلوی ماشینو ببینن و صحنه ی چرخیدن چند تا کله همزمان تو ماشین بغلیو زیاد دیدم!!
نمایه کاربر
akmepe
شروع حركت
پست: 24
تاریخ عضویت: 08 می 2011, 13:18
نوع خودرو: سورن ELX جدید

Re: تجربه رانندگی با پژو ۲۰۰۸

پست توسط akmepe » 27 آپریل 2018, 10:24

ممنون از دوستان
ما هم همش چشم انتظاریم اما متاسفانه تحویل نمیشه.
به نظر من شتاب و نرمی و مصرف سوخت و ایمنی ماشین خیلی مهمه و در مقابل اینها سایر آپشنها به چشم نمیان. ماشین فول آپشن ولی تنبل به مفت نمی ارزه.
نمایه کاربر
akmepe
شروع حركت
پست: 24
تاریخ عضویت: 08 می 2011, 13:18
نوع خودرو: سورن ELX جدید

Re: تجربه رانندگی با پژو ۲۰۰۸

پست توسط akmepe » 27 آپریل 2018, 10:29

خشکی تعلیق تا حدودی لازمه. مخصوصا وقتی ارتفاع خودرو بیشتر میشه. مثلا مهم ترین دلیل اینهمه چپی در ال 90 همین تعلیق نرم ال 90 هست که حتی در جاده های ایران با ایجاد حرکات گهواره ای ناراحت کننده هم میشه
ارسال پست

بازگشت به “پژو 2008”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان