مباحث روغن موتور، فیلترها و سرویس های دوره ای پژو 2008

مدیران انجمن: Monarch, whiteshark

نمایه کاربر
davo0d-s000t
دنده 3
پست: 3267
تاریخ عضویت: 18 ژوئن 2010, 17:36
نوع خودرو: سمند
محل اقامت: 0.5جهان

Re: مباحث روغن موتور، فیلترها و سرویس های دوره ای پژو 2008

پست توسط davo0d-s000t » 07 می 2018, 16:19

این روغن،روغنhigh sapsهست وhigh sapsترین روغن0w30هست که میتونید خریدار کنید
روغن توصیه شده برای خودروی شماineo first 0w30هست که روغنیlow sapsهستش
در مورد مزایایsapsبیشتر میشه به شویندگی بالاتر وکاهش شدید استحکاک بین قطعات اشاره کرد
اینجا در مورد تاثیرsapsبین قطعات تستی قرار دادم که به خوبی تاثیر این مواد رو نشون میده(اینجا روغنtotan energy 5w40رو مثال زدم،روغنenergy 0w30هم از نظرsapsدر حدenergy 5w40هست(حتی مقداری بیشتر)
davo0d-s000t نوشته شده:
20 فوریه 2018, 16:26
یورو4بودن ربطی به اکتان نداره
برای موتور های توربو حتما باید بنزین سوپر استفاده بشه.
بحث روغن موتور تلیسمان هم بهتره در تاپیک جامع روغن موتور انجام بشه


ess_1362 نوشته شده:
19 فوریه 2018, 07:57
davo0d-s000t نوشته شده:
18 فوریه 2018, 17:07
ess_1362 نوشته شده:
17 فوریه 2018, 11:36
منم تا اینجا دو سری برای سورن توربو ادینول 5W30 C3DXII ریختم که 5 لیترش 150 تومن شده
مشکلی بابت استارت سرد ندارم و صدا هم نمی تونم نظر بدم بخار هم علیرقم فشار زیادی که آوردم چیزی کم نکرده و بخار هم نداشته
در کل راضی هستم و سری بعد هم همین را استفاده می کنم و برای ال ممد هم می خوام از همین استفاده کنم
فقط اینبار می خوام مدت کارکرد را از 6000 کیلومتر به 8000 کیلومتر افزایش بدم
احسان جان این روغن برای ال90مناسبه ولی برای سورن توربو مضر هستش!
متاسفانه ما یا از اینور بوم میفتیم یا اونطرف
محدودیتzddpرو جدی بگیرید
ممنون از نظر شما
ما چیزی به عنوان محدودیت ZDDP نداریم
احسان جان اغلب روغن هایxw30شامل محدودیتzddpهستن
اینجاpersian manو اروین عزیز توضیح دادن هم در صفحات قبل و هم در صفخات بعد:
viewtopic.php?t=8533&start=4270
viewtopic.php?t=8533&start=4410
اما این محدودیتzddpرو شخصا جدی نمیگرفتم ولی موضوع کاملا جدی و حیاتیه
به عنوان مثال دو روغنTOTAL ENERGY 5W40که فاقد محدودیت شدیدzddpهست و روغنTOTAL INEO FIRST 0W30 SNکه یک روغنmid sapsو دارای محدودیتzddpهست رو در نظر بگیرید
اول انالیز این دو روغن:
توتالineo first:
تصویر
توتال انرژی5w40:
تصویر
zddpدر روغن توتال انرژی معادل1036ppmو در توتالineo firstکه دارای قیمت بسیار بالاتری هست معادل547ppm!
فسفر توتال انرژی معادل933ppmو توتالineo firstمعادل497ppm!
از نظر شوینده هم محدودیت زیادی داره
کلسیم توتال انرژی معادل2792ppmو توتالineo firstمعادل1079ppmهست!
در عوض توتالineo firstدارای مقادیر زیادیmoهست که توتال انرژی فاقد اونه
اما در عمل کارایی این ها چگونه هست؟
اولا در سایتbobکاربران زیادی با مصرف روغنlow sapsبه این نتیجه رسیدن یاتاقان ها و اجزا موتور قدیمیشون دچار فرسایش میشه چون در انالیز بعد از5000مایل مقادیر زیادی المینیوم و اهن و کروم و...دیده میشه
فارق از اون ها تست های زیر به خوبی نشون میدن اوضاع از چه قراره،توصیه میکنم حتما مشاهده کنید
تست توتال ineo first 0w30:
https://youtu.be/qMtAZNSE-Ho
تست توتال انرژی5w40:
https://youtu.be/dzyrWnauYQc

نتیجه واقعا حیرت انگیزه.توتال انرژی5w40فقط0.02فرسایش داشته ولی توتالineo firstحدود0.14.یعنی7برابر استهلاک بیشتر!

موضوع دیگه بحثtbnهست که قبلا خدمتتون عرض کردم.اغلب روغن هایlow sapsو این ادینولی که شما مصرف میکنیدtbnزیر7.5دارن در صورتی که روغن ادینول سوپرلایتtbnمعادل11.5داره!

موضوع دیگه بحث ویسکوزیته هستش.بارها دیدم شما میگید چون دمای موتور بالاست و تحت فشاره باید روغن با ویسکوزیته کمتری داخلش استفاده بشه!که کاملا غلت هستش.الان توتال برای موتور های دوربالا و به اصطلاح ریسینگ روغنtotal racing 10w60داره که دارای ویسکوزیته کینماتیکی در دمای100حدود17.5هست یا لیکومولی روغنracing street 10w60رو داره.بنابراین این تفکر هم که هرچه ویسکوزیته کمتر باشه محافظت از قطعات بیشتره هم کاملا غلته
این موضوع رو به عینه خودم هم دیدم.ال90 که با روغنelf700stو900ftبه خوبی و روانی کار میکرد با روغنelf900sxr 5w30به شدت سر و صداش زیاد شد چون ویسکوزیته کینماتیکی معادل9.8داره که واقعا شله و مثل اب در دمای اتاق روان بود

ولی خب مزیتی که روغن های ویسکوزیته پایین دارن روغن کاری سریع قطعات در لحظه استارته.به عنوان مثال من با روغن ادینول سوپرلایت اول صبح تا5دقیقه بعد از استارت وقتی اقدام به شتاب گیری میکردم با توربوی جدید شدیدا صدای توربین میداد توربو و در لحظه وارد شدن و قطع شدن توربو ضربه میزد ولی با توتالenergy 0w30 api SLاصلا چنین مشکلی ندارم
در کل این توتالenergy 0w30رو واقعا پسندیدم.قبلا هم استفاده کرده بودم برای ماشین خودم ولی تفاوت خاصی حس نکرده بودم چونef7از نظر سر و صدا و شتاب خیلی نشون نمیده روغن خوب و بد رو.ولی در ماکسیما وxu7هم این دفعه استفاده کردم و نتایج خیلی بهتر از ادینول سوپرلایت هم بود!در ماکسیما و سورن خودم مصرف پایین تر هم اومده و موتورxu7واقعا بی صدا شد!
خوبی این روغن اینه که علارقم0w30بودن ویسکوزیته در دمای100ش معادل12.18هست که خیلی نزدیک به روغن های5w40هست و با شاخص گرانروی خوبی که داره میشه گفت تفاوت چندانی در دمای بالا با5w40های رایج نداره از نظر ویسکوزیته.همچنین با این که0w30ه ولی چونSLوa3هست محدودیتzddpنداره
انالیز این روغن:
calcium: 1865
magnesium: 21
zinc: 1127
phos: 693
barium: 0
molyb: 17
antim: 0

در کل برای زمستان و رانندگی عادی واقعا عالیه

من اطلاعی ندارم کهsapaزیاد مشکلی به وجود میاره یا نه ولی فکر میکنم با شرایط ما و خصوصا این کهineo firstموجود نیستtotal energy 0w30 جز بهترین گزینه ها هستش
البته باز هم میگم باید بررسی کرد و دید این مقدارzddpو کلسیم بیشتر مشکل زا هست یا همش خاصیته؟!

البته من جای شما بودم ریسک نمیکردم و دقیقا روغن توصیه شده رو استفاده میکردم.روغنی که توتال توصیه میکنه که متاسفانه تا الان وارد نشده.پیشنهاد های بیزول و لیکومولی و ادینول رو هم بررسی کنید و ببینید اگر روغن توصیه شده توسط اون ها برای2008در بازار موجوده همون رو تهیه کنید
فقط اروپایی
نمایه کاربر
CorvetteZ6
دنده 2
پست: 2393
تاریخ عضویت: 27 ژانویه 2012, 15:27

Re: مباحث روغن موتور، فیلترها و سرویس های دوره ای پژو 2008

پست توسط CorvetteZ6 » 09 می 2018, 16:46

sinasheikh نوشته شده:
07 می 2018, 15:47
الان این مناسب هستش؟

https://www.digikala.com/Product/DKP-14 ... techspecs/

Total Quartz 9000 Energy 5L 0W-30 Car Engine Oil
davo0d-s000t نوشته شده:
07 می 2018, 16:19
با شرایط ما و خصوصا این کهineo firstموجود نیستtotal energy 0w30 جز بهترین گزینه ها هستش
البته باز هم میگم باید بررسی کرد و دید این مقدارzddpو کلسیم بیشتر مشکل زا هست یا همش خاصیته؟!

البته من جای شما بودم ریسک نمیکردم و دقیقا روغن توصیه شده رو استفاده میکردم.روغنی که توتال توصیه میکنه که متاسفانه تا الان وارد نشده.پیشنهاد های بیزول و لیکومولی و ادینول رو هم بررسی کنید و ببینید اگر روغن توصیه شده توسط اون ها برای2008در بازار موجوده همون رو تهیه کنید
داوود جان توضیحات بسیار کامل و خوبی بود ولی اون روغن که دیجی کالا میفروشه چون گرید SL ـه مناسب نیست (باید SN باشه)
فعلا روغنی که به ineo first 0w30 نزدیکترین مشخصات رو داشته باشه ineo mc3 5w30 هست
ویدئوهای پژو 2008
https://www.aparat.com/peugeot2008
نمایه کاربر
davo0d-s000t
دنده 3
پست: 3267
تاریخ عضویت: 18 ژوئن 2010, 17:36
نوع خودرو: سمند
محل اقامت: 0.5جهان

Re: مباحث روغن موتور، فیلترها و سرویس های دوره ای پژو 2008

پست توسط davo0d-s000t » 09 می 2018, 19:41

corvetteجان تمام روغن های سری انرژی توتال به راحتی گریدSNرو پاس میکنن.حتی توتال7000هم به راحتیsnرو پاس کرده
منتها روغنی کهxw25یاxw30باشه وSNو یاsmباشه تحت شرایطی دارای محدودیتzddpبه مقدار600تا800ppmهست.توتال انرژی هم دارایzddpبه مقدار حدود1200ppmهست.روغن هایxw40حتی در گریدsmوsnدارای محدودیت خاصی نیستن از نظرzddp.به همین خاطر هست که شما میبینید توتال انرژی5w40و0w40دارای گریدsnهستن ولیtotal energy 0w30دارای گریدslهست
پ.ن:
When you add ZINC to an oil, you also add phosphorus and there have been limits on it since the days of API SH
(1994) when a 0.12% (1200ppm) limit was imposed. Prior to that, in the days of API SG (1989) many
manufacturers already had put a 0.10% (1000ppm) limit on phosphorus. So, “low” phosphorus has been with us
for quite some time.
The step from API SH to API SL was accomplished by a combination of new additives or adding additional anti
wear and anti-oxidant to existing blends. As an example, the Penrite HPR petrol oils and Pro upgrades from API
SJ to API SL required the addition of these components to pass the relevant engines tests. These were not
phosphorus based, but used organic molybdenum additives (not molybdenum disulphide) to keep phosphorus
levels at 1000ppm. Many other companies followed similar routes but there was certainly no loss of protection,
even if they started from scratch.
When API SM was introduced - for the first time, the limit on phosphorus was from 0.06-0.08%. (600-800ppm).
There were industry concerns about the applicability of these oils in older engines. However, the limit only applies
to 0W-20, 0W-30, 5W-20, 5W-30 and 10W-30 oils (so called “ILSAC” grades). Any other grades were exempt
from this. When HPR 10, 15 and 30 initially went to API SM technology, they maintained their phosphorus levels
of approximately 1000ppm (about 1100ppm zinc). None of the viscosity grades for these products are bound by
the 800ppm upper limit.

Therefore blanket statements about API SM oils were incorrect and further research will be needed by the end
user. The latest API SN specification has the same limits and ACEA C1 to C4 are also low zinc oils.
There is one other factor with non-ILSAC oil grades. If they also have the European ACEA A2/A3 with B2/B3 or
B4 performance levels, phosphorus levels will also be at 0.10 % to 0.12% as their tests have been more severe
than the API for some time. Hence an oil that is SL (SM)/CF/A3/B3 also well exceeds the anti-wear requirements
for older engines.
The irony is that API SF and SG oils formulated in recent years usually have phosphorus contents of around
0.08% (usually 0.1% maximum) anyway due to other advances in technology, unless the blender chooses to add
extra additive.
Currently, our traditional HPR 30, 40 and 50 products are all full zinc. In fact there is no HPR grade (petrol, gas or
diesel) with a zinc level of less than 1000ppm, regardless of its API rating.

We also have range of oils (Shelsley, Classic, Heritage) that are designed specifically for older motor vehicles that
feature full zinc anti-wear additive packs.
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... u8Z3VNDGoT
------
یاداوری:دوستانی که2008دارن به هیچ عنوان زیر بار نمایندگی مبنی بر استفاده از توتال7000نرید که هیچگونه هماهنگی با این موتور نداره :x
فقط اروپایی
نمایه کاربر
yoosefheidari
دنده 1
پست: 1217
تاریخ عضویت: 16 آپریل 2011, 12:44
نوع خودرو: RD-SLX TU5-سورنTURBO
محل اقامت: شهرکرد-آریاشهر

Re: مباحث روغن موتور، فیلترها و سرویس های دوره ای پژو 2008

پست توسط yoosefheidari » 09 می 2018, 23:43

اینکه روغن با zddp بالاتر داخل موتور بریزین مثلا توتال انرژی بجای ineo واسه موتور بهتر هم هست ولی اسیبش به کاتالیزور میرسه بیشتر و کلا مسائل زیست محیطی!!ولی خب واسه خود موتور بهتره
HU : CDA-137EBT RE : Helix H236 Precision FR : MX165PLUS
TNNNT
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 87
تاریخ عضویت: 22 نوامبر 2017, 18:29
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: مباحث روغن موتور، فیلترها و سرویس های دوره ای پژو 2008

پست توسط TNNNT » 01 ژوئن 2018, 20:47

دوستان که تعویض روغن انجام دادن روغن های موجود داخل بازار با قیمت که مناسب خودرو هست رو اعلام کنن لطفا ممنون میشم.
اگه سایر قطعات تعویضی هم اورجینال سراغ دارین بگین ممنون میشم
نمایه کاربر
SMTheGreat
شروع حركت
پست: 33
تاریخ عضویت: 30 دسامبر 2014, 00:58
نوع خودرو: MG 360T،Pegueot 2008
محل اقامت: لواسان

Re: مباحث روغن موتور، فیلترها و سرویس های دوره ای پژو 2008

پست توسط SMTheGreat » 09 ژوئن 2018, 18:38

سلام بر دوستان عزیز
اسفند ۹۶ یه پژو ۲۰۰۸ خریدم و اواخر اردیبهشت امسال برای سرویس اولیه بردمش نمایندگی ایرانخودرو.بعدازظهر که رفتم ماشین رو تحویل بگیرم با فاکتور جالبی مواجه شدم که ۴۰۰ هزارتومن هزینه بود با چه چیزهایی؟ روغن توتال ۷۰۰۰ با گرید ۱۰w40 برای این ماشین با این موتور (!) اونم با قیمت 208 هزار تومن ؟؟؟؟ همونی که توو پژو ۲۰۶ قبلیم با ۷۰ هزار تومن میریختم و از تعجب داشتم شاخ در میاوردم از طرف پرسیدم مطمئنید این روغن برای این ماشین مناسبه گفت بعله خیالتون راحت ! دیگه کارت کشیدم و اومدم بیرون و رفتم توو سایت های خودرویی خارجی درمورد موتور THP 160 تحقیق کردم و همونطور که حدس میزدم روغن پیشنهادی بسیار پیشرفته تر ۰w30 یا 5w30 پیشنهاد شده بود. من ساکن لواسان هستم و تا نیمه خرداد با ماشین راه رفتم ولی پرفورمنس ماشین توو سربالایی لشگرک و کلا توو پیچ و خم جاده نسبت به اولش کاهش پیدا کرده بود و دیدم دیگه ادامه دادن با این روغن میتونه به ماشینم آسیب بزنه برای همین رفتم دنبال روغن 5w30 توتال البته ترجیح میدادم توو لواسون پیدا کنم.تعویض روغنی که همیشه پیشش میرم روغن لیکومولی پنج لیتری 5w30 SN داشت که ساخت آلمان بود و گفت با روغن توتال 5w30 ineo از نظر تکنولوژی یکی هست و البته گرونتر که حدود 330 هزار تومن قیمت داشت البته زنگ زد تهران گفت الان توتال هم میتونم برات بیارم 260 تومن ولی دیگه گفتم این بهتره و همون رو دادم برام ریخت البته چون 4 لیتر استفاده شد حدود 265 تومن پام افتاد.حالا باید یه مدت با این روغن راه برم تا مشخص بشه فرقش.عکس از فاکتور ایرانخودرو و روغن لیکومولی براتون میزارم
تصویر
تصویر
تصویر
نمایه کاربر
mojtaba.f
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 95
تاریخ عضویت: 06 اکتبر 2016, 20:02
نوع خودرو: peugeot2008-pride111
محل اقامت: اصفهان

Re: مباحث روغن موتور، فیلترها و سرویس های دوره ای پژو 2008

پست توسط mojtaba.f » 12 ژوئن 2018, 22:35

سلام من هم دیروز رفتم دومین سرویس روغن و ۴۰۰پول دادم و تصمیممو گرفتم که به هیچ وجه دیگه روغن نمایندگی نریزم،دوستان اهل فن لطف کنن به یک جمع بندی روی یک گزینه برسند تا همه از همون استفاده کنیم و اثراتشو بررسی کنیم،ضمنا به مقدار کیلومتر تعویض روغن هم اشاره بفرمایید،۴۰۰تومن برای هر ۵۰۰۰کیلومتر واقعا هزینه نگهداریو بالا میبره .
نمایه کاربر
SMTheGreat
شروع حركت
پست: 33
تاریخ عضویت: 30 دسامبر 2014, 00:58
نوع خودرو: MG 360T،Pegueot 2008
محل اقامت: لواسان

Re: مباحث روغن موتور، فیلترها و سرویس های دوره ای پژو 2008

پست توسط SMTheGreat » 16 ژوئن 2018, 19:42

mojtaba.f نوشته شده:
12 ژوئن 2018, 22:35
سلام من هم دیروز رفتم دومین سرویس روغن و ۴۰۰پول دادم و تصمیممو گرفتم که به هیچ وجه دیگه روغن نمایندگی نریزم،دوستان اهل فن لطف کنن به یک جمع بندی روی یک گزینه برسند تا همه از همون استفاده کنیم و اثراتشو بررسی کنیم،ضمنا به مقدار کیلومتر تعویض روغن هم اشاره بفرمایید،۴۰۰تومن برای هر ۵۰۰۰کیلومتر واقعا هزینه نگهداریو بالا میبره .
من همون روزی که بردم به مسئول پذیرش گفتم دیگه نمیام اینجا گفت نیای گارانتی ماشینت باطل میشه گفتم دو سال یا ۴۰ هزار کیلومتر با این روغن چیزی از موتور ماشین باقی نمیمونه که شما بخواید گردن بگیرید گارانتیتون ارزونی خودتون.روغن هم بهترین گزینه ی پیشنهادی برای آب و هوای ایران توتال ۳۰-۵ ineo هست و کلا روغنهای ۳۰-۵ از برندهای معتبر پیشنهاد میشه. من لیکو مولی ریختم ماشینم قشنگ جون گرفت اصلا روغن آشغال ایرانخودرو رو استفاده نکن نه سینتیک هست نه میشه گفت SN باشه نه تکنولوژی sap که کیفیت بدون گوگرد و ناخالصی داره به هیچ وجه سمت روغن زیر گرید 30-۵ نرو اگر سلامتی موتور ماشینت برات اهمیت داره ایرانخودرو نرو. در ضمن حداقل ۱۰ هزارتا این روغنها کار میکنه همچنین عمر فیلترهای هوا و روغن ۱۰ هزارتاس نه پنج هزارتا... برندهای اصلی روغن پیشنهادی اگر پیدا کنی : توتال اِلف لیکومولی کاسترول موتول موریس. برند انگلیسی موریس تخصصش روغن های گرید ۲۰-۰ و ۳۰-۰ هست اگر پیدا کنی روغن فوق العاده ای هست من توو تویوتا پریوس مادرم ۲۰-۰ موریس میریزم قشنگ ۱۵ هزارتا کار میکنه
TNNNT
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 87
تاریخ عضویت: 22 نوامبر 2017, 18:29
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: مباحث روغن موتور، فیلترها و سرویس های دوره ای پژو 2008

پست توسط TNNNT » 26 ژوئن 2018, 19:47

دوستان روغن پیشنهادی addinol برای این موتور کسی میدونه چی هست؟!
نمایه کاربر
rezamjir
پست: 6
تاریخ عضویت: 15 نوامبر 2017, 10:19

Re: مباحث روغن موتور، فیلترها و سرویس های دوره ای پژو 2008

پست توسط rezamjir » 29 ژوئن 2018, 03:10

دوستان من این چند صفحه مربوط به روغن موتو رو خوندم و یه مقدار چیزهایی دستگیرم شد . راستش خودرو برای پدرم هست و ثبت نامی آذر ماهی بودیم که حدودا یک ماه پیش تحویل گرفتیم . حدود 3000 کیلومتر باهاش طی کرده . من دفترچه خودرو رو که خوندم چیزی در رابطه با سرویس دوره ای این خودرو ننوشته بود . اینجا دوستان نوشتن که باید سر 5000 تا ببریم گارانتی . حالا میخوام از شما بپرسم آیا باید ماشین حتما بره گارانتی ؟
روغن مناسب برای این خودرو میریزن ؟ پیشنهاد شما چیه ؟ من که گیج شدم . . . . .
ارسال پست

بازگشت به “پژو 2008”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 3 مهمان