آیودی R8 V10 پلاس در برابر نیسان GT-R Track Pack

تصویر مباحث مربوط به آئودي
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
arash6
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 205
تاریخ عضویت: 03 فوریه 2012, 19:13
نوع خودرو: مشخص نشده!

آیودی R8 V10 پلاس در برابر نیسان GT-R Track Pack

پست توسط arash6 » 07 آگوست 2013, 21:53

رقابت خدایان میدان نبرد
آیودی R8 V10 پلاس در برابر نیسان GT-R Track Pack
تصویر
لیاقت یا جسارت؟!

اگر قصد خرید یک ابر خودرو چهار چرخ متحرک و بی نظیر داشته باشید،گزینه شما چه خواهد بود؟لطفا نگویید که پول کافی ندارید،چرا که ما قصد اخذ مالیات از شما نداریم و خوب میدانیم زمانی که کسی قصد خرید یک ابر خودرو مهیج دارد،شکی نیست آنقدر ها ثروتمند هست که چندان بعد مالی برایش مطرح نباشد.اما برخی از اوقات هدف از این خرید تنها یک هیجان بیمانند است و بس؛نه برند اهمیت دارد،نه اصالت و نه تایید رفقا و همسایگان!اینجاست که انتخاب کمی آسان تر میشود و میتوانید گاو عبوس چکمه اروپا،لامبورگینی آونتادور را با آن بهای سرسام آور 400 هزار دلاری از لیست خریدتان با نهایت احترام کنار بیاندازید و یکراست راه خود را به سوی دو ابر خودروی متضاد و نسبتا ارزان و صد البته حیرت آور کج کنید؛یکی از دیار آفتاب تابان و دیگری محصولی از ارباب آریایی حلقه های اروپا!

تصویر

این بار رقابتی داغتر از تصور را میان دو ابر خودرو کم نظیر تقدیمتان خواهیم کرد؛جنگی تمام عیار میان خدایان میدان نبرد؛اعجوبه هایی که بر خلاف آنچه در ابتدا گفتیم هم با اصالتند،هم خوش قیمت و در عین حال دهان پر کن!این شما و این نیسان جی تی آر ترک پک و آیودی آر 8 V10 پلاس!

جنگجویان کوهستان!
نبرد این دو خودرو که یکی با طراحی کاملا مردانه خشم را به ذهن ما میاورد و دیگری با چهره ای جذاب و دلربا هنر طراحانش را به رخ میکشد،به این سادگی ها نخواهد بود.این جنگ خونین است که در آن هیچ کس به دیگری حتی سر سوزنی رحم نمیکند.زمانی که خواستیم این دو ابر خودرو را بیازماییم،با خود گفتیم این دو در همه زمینه ها شانه به شانه اندةبا چه آزمونی باید رقابت را آغاز کنیم؟ناگاه کلمه درگ در ذهنمان نقش بست!تستی که برای هردو جنگاور،مجهز به لانچ کنترل،آسان به نظر میرسید.پس درنگ نکردیم،پشت فرمان ها نشستیم و در چشم به هم زدنی با فشردن ترمز،جا زدن دنده و پس از آن گاز در جریان غلیظ شده ای از هوای سیال ناپدید شدیم.تا اینجای کار جی تی آر 116،710 دلاری با 0،3 ثانیه اختلاف برتر از آلمانی خوش بر و رو نشان داد،اما به نظر شما همه چیز به سرعت و شتاب بیشتر ختم میشود؟نظر م که اینگونه نیست!مهم نیست کدام سریعتر است؛مهم اینجاست که کدام یک برتر است!
برای یافتن این پرسش راهی یک بزرگراه کوهستانی کم نظیر در یک غروب بهاری شدیم تا قابلیت های این دو اعجوبه سرعت را بیشتر بیازماییم.آر 8 بی انصاف هرچه بیشتر سرعت میخواستید دست رد به سینه تان نمیزد و سرپیچ ها که میرسیدید،گویی به زبان می آمد و با اصراری وسوسه انگیز فشار بیشتری بر گاز طلب می کرد،اما در مقابل نیسان نیز جای هیچ انتقادی باقی نمی گذاشت و در سر پیچ ها و گوشه های مسیر آنچنان رام و در کنترل نشان میداد که حتی به خودتان جرات نمیدادید آیودی را اندکی برتر از آن بدانید!در زمان اعلام پیروز این رقابت نیز همه حضار در محل آزمون سعی داشتند به نوعی از زیر پاسخ در بروند.این جنگاوران لعنتی،هر دو آنقدر شایسته نشان دادند که نمی شد گفت کدام یک برتر از دیگری است!

تکرار جنگ تن به تن!
در این هوای لطیف بهاری کوهستان عرق از سر و روی همه ما جاری است و نمیدانیم چه کنیم؟به ناچار بار دیگر پشت فرمان دو خودرو مینشینیم و با ولعی غیر قابل توصیف مانور های سنگین را حین سرعت تجربه می کنیم و سرانجام به نتایجی متفاوت میرسیم! گیربکس دو کلاچه این دو خودرو هر دو فوق العاده است و چیزی کم از دیگری ندارد اما در جی تی آر گویی حلقه ای در زنجیر سیر به سوی موفقیت گم شده است!شیفتر های پشت فرمانش حین تعویض دنده ها صدای چندان خوشایندی ایجاد نمیکنند و آن حس تمام عیار کنترل بر یک مرکب چموش اهنی را به راننده انتقال نمیدهند.اما در مقابل آر 8 را خودروی مکانیکی تر و جذاب تری یافتیم که راننده را از محیط اطراف جدا نمیکند و تمام حواس انسان را با خود درگیر می سازد؛به خصوص زمانی که دور موتور را به RPM7000 برسانید.هنگامی که نعره حیرت آور و گوش نواز پیشرانه V10 آیودی و شتابگیری ورای تصورش،گردنتان را با سرعتی خرد کننده به پشت سری می چسباند!

تصویر

چند سانتی متر نا قابل؟
دو جنگجوی چموش را به پیست کشاندیم؛جایی که باز هم هر دو با رقابتی میلی متری سربلند بیرون آمدند!اما این بار نیسان جی تی آر ترک پک با ثبت زمان 1:19،55 ثانیه نثبت زمان 1:21،95 ثانیه ای آیودی آر 8 V10 پلاس برتر نشان داد.
البته گفتنی است آیودی نیز با برتری 0،4 ثانیه ای نسبت به فراری 458 ایتالیا که پیش از این در همین پیست آزموده بودیم،زمانی کاملا قابل احترام ثبت کرد و همچنین جالب است بدانید زمان جی تی آر 0،17 ثانیه نسبت به دوکاتی S1198 برتر بود؛عددی که نشان می دهد نیسان جی تی آى در قیاسی شانه به شانه و رقابتی همزمان تنها چند سانتی متر زودتر از خط پایان عبور خواهد کرد!

تصویر

قلبی که در سینه جنگجویان می تپد!
آیودی آر 8 V10 پلاس از یک پیشرانه 10 سیلندر خورجینی با زاویه 90 درجه و بلوک آلومینیومی بهره می برد و در مقابل نیسان جی تی آر ترک پک بهره مند از پیشرانه تویین توربوی V6ببا زاویه 60 درجه و بلوک آلومینیومی است.
قلب تپنده آیودی 550 اسب بخار را در RPM8000 و پیشرانه پر توان نیسان 545 اسب بخار را در دور 6400 روانه آسفالت و چهار چرخ جمنگجوی میزبان خود می کنند!
آیودی 398 پوند-فوت گشتاور را در 6500 دور در دقیقه تقدیم راننده اش میکند و نیسان 463 پوند-فوت ر در دور 3200!وهمچنین ردلاین آیودی 8500 را نشان میدهد و نیسان 7000!گیربکس هردو خودرو از نوع دو کلاچه و اتوماتیک است و در آیودی 7 و در نیسان 6 سرعته است.نسبت وزن به قدرت در آیودی 6,7 پوند بر اسب بخار است و در نیسان 7,1 و... .
اگر به همین صورت بخواهیم ادامه بدهیم تا ساعت ها می توان از خصوصیا فنی کم مانند این دو ابر خودروی چهار چرخ متحرک گفت و نوشت,اما به نظر شما این اعداد و ارقام تئوریک گره ای از مشکل ما برای معرفی پیروز این نبرد خونین خواهند گشود؟ما که اینگونه فکر نمی کنیم.از نظر ما برای این قبیل انتخاب ها باید به قلب خود رجوع کنیم!
تصویر
انتخاب احساس!
باید اعتراف کنیم که از همان ابتدا نیز قلبمان برنده را انتخاب کرده بود و تنها در پی یافتن دلیلی برای بیان آن بود!اما حالا که شرایط فرق کرده و اوضاع آنقدر ها هم مطابق میل ما پیش نرفته,باز هم ما با تمام شجاعت میخواهیم احساسمان را فریاد بزنیم...
آیودی آر 8 با آن چهره دلربا و مهندسی کم نقص آلمانی اش از همان آغاز تست چنان قلب و روح را با خود همراه ساخت که دیگر برایمان فرقی نمیکند که مشخصات نیسان جی تی آر روی کاغذ سروگردنی بالاتر از آیودی است و یا زمان بهتری را در پیست ثبت کرد.اصلا مهم نیست که بهای آیودی 182,595 دلاری قریب به 70 هزار دلار بیشتر از جی تی آر 116,710 دلاری است...
آیودی از نظر ما خودروی برتر این نبرد است؛سوپراسپرت ژرمنی که با شخصیت مکانیکی تر و روح کم نظیر اسپرتش روحمان را چنان به پرواز در آورد که فراموش کردیم جی تی آر آنقدر در سراسر دنیا و ژاپن طرفدار دارد که لقب گودزیلا به آن داده اند و برای ابراسپرت لوکسی چون لکسوس LFA شاخ و شانه می کشد!اما با تمام این برتری ها باز هم خللی بر انتخاب ما وارد نمیشود و دلمان میخواهد همچون یک پسر بچه لوس روی زمین بخوابیم و برای اثبات انتخابمان پا به زمین بکوبیم و گریه کنیم.پسر بچه ای چموش که شخصیتش بیشتر شبیه جی تی آر است تا آر 8! و در پایان باید بگوییم اگر چه جی تی آر از هر جهت خودرو لایق تری نشان داد,اما جسارت آر8 آلمانی در ارایه یک رانندگی اسپرت مکانیکی,نظر ما را به خود جلب کرد!خودرویی که بر خلاف رقیبش با آن هم میتوانید در نهایت وقار تا پارکینگ خانه رانندگی کنید و هم در پیست پوزه یک اسب مارنللویی را به خاک بمالی!

تصویر

لینک تست : http://www.motortrend.com/roadtests/cou ... track_pack
منبع : تست موتور ترند ترجمه مجله نسل برتر
نمایه کاربر
Ali.re
دنده 1
پست: 1467
تاریخ عضویت: 07 مارس 2008, 22:23
نوع خودرو: ...

Re: آیودی R8 V10 پلاس در برابر نیسان GT-R Track Pack

پست توسط Ali.re » 07 آگوست 2013, 22:31

مقایسه جالبی بود،از طرفی بازهم GT-R در عمل نشان داد حرف های زیادی برای گفتن داره بخصوص ثبت رکورد بهتر نسبت به یک سوپر بایک و شخصا" مهندسی نیسان تحسین میکنم چون این خودرو روی کاغذ از نظر وزن ، قدرت و گشتاور تولیدی و حتی ظاهر شاید نسبت به خودروهای گران تر از خودش پیچیدگی و برتری نداشته باشه ولی در عمل متفاوت ظاهر میشه و اگرهم بازنده باشه همانطور که در این تست اشاره شد قیمت 116 دلاری جای گله ای باقی نمیزاره
از طرفی هم انتظار نداشتم R8 بتونه در پیست سریع تر از 458 باشه البته موتور وسط بودن R8 در این مقایسه بی تاثیر نبود ولی چنین تعریف هایی از R8 آنهم در حضور GT-R جالب بود برام
...
نمایه کاربر
arash6
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 205
تاریخ عضویت: 03 فوریه 2012, 19:13
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: آیودی R8 V10 پلاس در برابر نیسان GT-R Track Pack

پست توسط arash6 » 07 آگوست 2013, 23:13

علی جان یعنی به آئودی شک داشتی ؟
نمایه کاربر
Ali.re
دنده 1
پست: 1467
تاریخ عضویت: 07 مارس 2008, 22:23
نوع خودرو: ...

Re: آیودی R8 V10 پلاس در برابر نیسان GT-R Track Pack

پست توسط Ali.re » 08 آگوست 2013, 03:18

نمیشه اسمش شک گذاشت آرش جان،قیمت R8 نسبت به فراری،لامبورگینی و مک لارن که رقبای اصلیش هستند کمتره پس یمقدار سطح انتظارات از R8 کمتر میشه از طرفی هم بخاطر برخی سیاست ها R8 باید تاحدودی زیر سایه گالاردو قرار بگیره.البته نتیجه این مقایسه نشون میده آئودی بخوبی داره از تجربیات لمان و DTM استفاده میکنه و خلا یک سوپر اسپرت اصیل آلمانی کاملا" پر کرده ، از طرفی هم در این زمینه خطری از طرف دو رقیب سنتی خودش یعنی بنز و ب ام و احساس نمیکنه.شاید زدن این حرف درست نباشه چون آئودی پیشرفت خیلی خوبی در این سالها داشته ولی وقتی بحث خودروهای اسپرت و پر قدرت آلمانی پیش میاد هنوز ناخودآگاه ذهن آدم سریع سمت پورشه و ب ام و های سری M میره ولی این تست و چیزهایی که از R8 دیدیم خلاف این قضیه نشون میده
یجوری بحث آئودی و خودرو های سری RS و R اون شبیه فوتبال آلمانه،سال 2006 همه میگفتن فوتبال آلمان ماشینی هست و ارزش دیدن نداره و... ولی گذر زمان نشان داد این فوتبال ماشینی میتونه خیلی سر زنده و درنده باشه...(البته بحث فوتبالی ممنوعه و قضیه فوتبال آلمان صرفا" جهت زدن مثال بود :o )
...
نمایه کاربر
arash6
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 205
تاریخ عضویت: 03 فوریه 2012, 19:13
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: آیودی R8 V10 پلاس در برابر نیسان GT-R Track Pack

پست توسط arash6 » 08 آگوست 2013, 10:19

علی جان از شما خیلی سپاس گذارم، خیلی خوب توضیح دادید، مشخص هست که از درک بالایی برخوردار هستین و بدون تعصب صحبت می کنید.
این رو به این خاطر میگم که به قدری بعضی از دوستان تعصب خاصی به یک برند دارند که اجازه نمی دهد موفقیت دیگران رو ببینید !
همینطوری که میدانید آئودی به دلیل مشکلاتی که داشته مدل های اسپرت خودش رو از اوائل دهه 80 استارت میزنه ولی شروع اصلی دهه نود هست که با معرفی اولین سری S , RS این راه رو آغاز میکنه که به قول شما شاید در زمان خودش جدی گرفته نشد ولی در حال حاظر اگر تحقیق کنیم می بینیم که همون مدل های قدیمی رو دوباره احیا میکنن و به دلیل بازدهی بالای موتور هاشون اون ها رو تیون میکنن و یا اون مدل هارو به خاطر طراحی خوبشون بازسازی میکنن و به فستیوال ها میاورن.
نمایه کاربر
behzad
دنده 1
پست: 1760
تاریخ عضویت: 26 دسامبر 2004, 17:52
نوع خودرو: Complicated ...
محل اقامت: هرجا Adrenaline باشه ...

Re: آیودی R8 V10 پلاس در برابر نیسان GT-R Track Pack

پست توسط behzad » 13 آگوست 2013, 04:40

متشکر از مطلب خوب شما
اگر بحث مالی وسط نباشه 100% ار8 انتخاب دوست داشتنی هست
ولی با توجه به بودجه جی تی ار تو ذهن میاد :cool:
پوکر...
AA...
All in...
و دیگر هیچ...
[MAVERiCK]
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 523
تاریخ عضویت: 07 فوریه 2011, 16:44
نوع خودرو: Lexus IS350 F Sport
محل اقامت: Ahwaz

Re: آیودی R8 V10 پلاس در برابر نیسان GT-R Track Pack

پست توسط [MAVERiCK] » 14 آگوست 2013, 02:46

مرسی اقا؛
مطلب بسیار جالب بود!
من ویدئویِ این مقایسه رو دیده بود ولی باز هم انتخاب برام خیلی سخت هست!
هر دو رو بیش از اندازه دوست دارم...
[PersuiT 0f PerfecTi0n]
نمایه کاربر
arash6
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 205
تاریخ عضویت: 03 فوریه 2012, 19:13
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: آیودی R8 V10 پلاس در برابر نیسان GT-R Track Pack

پست توسط arash6 » 14 آگوست 2013, 11:29

آئودی و نیسان دو رقیب خوبی هستن، چه در ارائه مدل های اسپرت خیابانی چه در مسابقات اتومبیل رانی
نمایه کاربر
Karabiner98k
مرجع تست خودرو
پست: 1616
تاریخ عضویت: 19 آگوست 2009, 14:16
نوع خودرو: LFY
محل اقامت: تهران، آفریقا

Re: آیودی R8 V10 پلاس در برابر نیسان GT-R Track Pack

پست توسط Karabiner98k » 14 آگوست 2013, 11:40

شتابگیری ثانویه آئودی با اینکه توربو نداره و تنفس طبیعی هستش خیلی عالیه اصلا فکرشو نمیکردم!

GTR تایم 0 تا 30 مایل = 1.0 ثانیه 0 تا 100 مایل = 6.9 ثانیه
R8 تایم 0 تا 30 مایل = 1.4 ثانیه 0 تا 100 مایل = 7.2 ثانیه

شتابگیری ثانویه اینجا میشه 30 تا 100 مایل که برای GTR میشه 5.9 ثانیه و برای R8 میشه 5.8 ثانیه!

تایم 45 تا 65 مایل هم برای جفتشون یکسانه. تو چنین تستی گشتاور حرف اول رو میزنه که آئودی با اینکه گشتاورش خیلی کمتره ولی خیلی خوب عمل کرده.
پنج شنبه 6 آبان 1389
نمایه کاربر
arash6
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 205
تاریخ عضویت: 03 فوریه 2012, 19:13
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: آیودی R8 V10 پلاس در برابر نیسان GT-R Track Pack

پست توسط arash6 » 14 آگوست 2013, 12:48

Karabiner98k خیلی ممنونم، اطلاعات خیلی خوبی دادید، می توانید بیشتر در مورد گشتاور توضیح دهید ؟
ارسال پست

بازگشت به “Audi”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان