نبرد موشک‌های بالستیک آلمانی

تصویر مباحث مربوط به آئودي
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
arash6
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 205
تاریخ عضویت: 03 فوریه 2012, 19:13
نوع خودرو: مشخص نشده!

نبرد موشک‌های بالستیک آلمانی

پست توسط arash6 » 01 دسامبر 2013, 19:25

2014 Audi RS7 vs. 2014 BMW M6 Gran Coupe, 2014 Mercedes-Benz CLS63 AMG S-model

تصویر

تصویر

http://s1.cdn.autoevolution.com/images/ ... 7865_1.jpg

به ما گفته شد که برای این تست به جای تسترهای حرفه‌ای خود از خلبان‌های جنگنده استفاده کنیم. مهمتر از آن، محلی بود که می‌بایست این سدان‌ها در آن جولان می‌دادند. به طرز غیر قابل باوری خود را در یکی از فرودگاه‌های جنگ جهانی دوم در ایالت Schwäbisch آلمان دیدیم. هنوز هم می‌شود در جای جای آن هواپیماهای پارک شده و آماده به تاکسی را مشاهده کرد. اما اکنون برای تیک‌آف و لندینگ جت‌های شخصی ثروتمندان آلمانی استفاده می‌شود.
فضایی بدون محدودیت سرعت. به نظر می‌رسد به اندازه کافی حساسیت به خرج داده‌ایم. گویا بهترین محل برای آزمایش این کلکسیون بیش از 100 هزار دلاری را پیدا کرده‌ایم.
بی‌تردید جایی بهتر از اینجا پیدا نمی‌شود که موطن آئودی RS7، ب‌ام‌و M6 گرن‌کوپه و مرسدس‌بنز CLS63 ای‌ام‌جی باشد. هر سه از پرچم‌داران شرکت‌هایشان هستند. سدان‌هایی زیبا با قابلیت‌های فوق‌‌العاده اشرافیت و اسپرت‌گرایی. گویی آنها را مهندسان دنیای مُد طراحی کرده و ساخته‌اند. گزینه‌هایی برای پرواز آزادانه. سفید پوش‌هایی که می‌توانند به سرعت بیش از 300 کیلومتر در ساعت دست پیدا کنند. ‌این سه را از وسط بزرگراه بیرون کشیده‌ایم تا ببینیم چه کارهایی از پس تایرهای چسبنده‌یشان برمی‌آید.
ابتدا آئودی را می‌بینیم. کسی که یکی از بهترین‌های خود را وارد بازی کرده است. او نسخه فوق اسپرت A7 به میدان دعوت کرده است. سپس یکی از جنجالی‌ترین تولیدات ب‌ام‌و سری 6 را می‌بینیم. تنها نسخه چهار درب این خانواده. و سرانجام عصاره مهندسی تیم AMG که روی سدان کوپه مانند CLS اجرا شده است. امروز باید دید جدال توربوشارژرها سرانجام به پیروزی کدام‌یک می‌انجامد.

رتبه سوم؛ مرسدس‌بنز CLS63

تصویر

خلاصه؛ نسبت به نسل قبلی‌اش یک جهش کهکشانی را تجربه کرده ولی نسبت به رقبایش یک جهش چند میلی‌متری داشته است. با این حال هنوز هم مثل چکش «ثور» مرگبار است.
این ستاره نقره‌فام بی معذرت‌خواهی و با غرور تمام رتبه سوم (آخر) را به دست آورده است. آیا او از بقیه ضعیف‌تر بوده یا اینکه دو نفر دیگر به شدت قوی‌تر بوده‌‌اند؟ مرسدس فوق یکی از صادقانه‌ترین تولیدات شرکت بوده است. یکی از بهترین خروجی‌های ساختمان AMG. در بین مهندسان به آن لقب چکش داده‌اند. از سویی دیگر خیلی‌ها او را با Red Sow (خودروی فوق مسابقه‌ای دهه 70 تیم ریس مرسدس) مقایسه می‌کنند. ترکیبی است از صدای با وقار یک خواننده باریتون (نوعی از آواز مردانه) و یک کشتی تندروی مسابقه‌ای.
به نظر می‌رسد آنقدر مشتش محکم است که حتی هوا را می‌دراند. شاید نزدیک به همان حسی که پیش‌تر با Sکلاس تجربه کرده بودیم. اما تجربه سواری با این خودروی لوکس، قدری لذتتان را در چارچوب قرار می‌دهد. اما راندن CLS63 تمام احساسات شما را آزاد می‌کند.
به دنیای واقعی برگردیم. جایی که مرسدس را با رتبه سوم می‌بینیم. همان خودرویی که شتاب بالایی دارد، قدرت بالایی دارد و سیستم‌های هوشمند سطح بالایی دارد. اما باید بیش از پیش مطمئن باشید که از نظر فکری و بدنی آمادگی روبه‌رویی با این همه فشار را دارید.
اوج وحشی‌گری مرسدس‌ را در دور موتور 6400 rpm می‌بینیم. آنقدر دور موتور سریع بالا می‌رود که مدام از خود می‌پرسید آیا الان وقت تعویض دنده است؟ اگر زیادی می‌ترسید، محدودکننده دور موتور را فعال کنید. جهش بی‌پروای گشتاور، شتاب 3.2 ثانیه را منطقی می‌کند. مخصوصاً آنکه سیستم انتقال چهار چرخ و کنترل پرتاب، شلیک بی‌نظیری را موجب می‌شود. شاید ایراد اصلی‌اش آن باشد که در بین گروه کوچک‌ترین تایرها و ساده‌ترین ترمزها را دارد. به همین دلیل دیرتر می‌ایستد و سخت‌تر می‌پیچد. با این حال به لطف توزیع وزن استادانه در اسلالوم رتبه دوم را به دست آورده است.
مرسدس از پس همه خواسته‌های ما برآمد غیر از وقتی که او را به تپه‌ها و سربالایی‌ها بردیم. انگار عملکرد آن در جاهایی که زاویه بالا می‌رود، پایین می‌آید. به وضوح حس می‌شود که مرسدس CLS63 از دو هم‌وطن دیگر خود تنبل‌تر است. شاید دلیل اصلی‌اش آن باشد که این خودرو فاصله کمتری نسبت به دو رقیب دیگر دارد. در حالی که از نظر وزنی بین دو مدل دیگر قرار می‌گیرد.

تصویر

رتبه دوم؛ ب‌ام‌و M6

تصویر

خلاصه؛ آرام، بزرگ و دوست‌داشتنی. این خودرو چیزی را برای شما به ارمغان می‌آورد که پیش‌تر با سدان‌های سنتی تجربه نشده بود. از راحتی صندلی‌های عقب آن نمی‌شود عبور کرد.
درباره کوپه‌ای حرف می‌زنیم که حتی در واقع کوپه (دو درب) هم نیست. یکی از همان ابداعات عجیب باواریایی‌ها سازه‌ای خاص در دنیای چهار درب‌‌ها و پنج‌ درب‌های سایز بزرگ. شاید باور کردنی نباشد ولی M6 فوق از M5 با آن همه داد و قالش قوی‌تر و سخت جان‌تر است. پهن پیکر عظیم‌الجثه‌ای که اصلاً پیش‌بینی نمی‌شد در اسلالوم بتواند رتبه اول را به دست بیاورد. به عقیده تسترهای ما ترمزهای کربن-سرامیکی آن بهترین بازده را بین رقبا دارد. فاصله ترمزگیری او با آئودی تنها 30 سانتی‌متر است. فرمان‌پذیری و هندلینگش به اندازه‌ای نیست که انتظارش را دارید. حرکاتش قدری شبیه به یک بازیگر ناشی است. این پدیده را اخیراً روی هیچ‌یک از تولیدات ب‌ام‌و ندیده‌ بودیم. حتی وقتی اهرم انتخاب وضعیت کلی خودرو را روی حالت Plus می‌گذاریم هم چنین حسی القا می‌شود. خیلی دوست داشتیم که از آن پیشرانه‌ محبوب 4.4 لیتری گشتاور بیشتری بیرون کشیده شود. اما به نظر می‌رسد باواریایی‌ها آنقدر که روی خواصی عملی تخیلی M6 کار کرده‌اند روی قابلیت‌های کاربردی‌اش کار نکرده‌اند. مخصوصاً آن اهرم انتخاب وضعیت دایره‌ای‌شکل که مثل یک مغز هوشمند همه‌ کار می‌کند.
البته این نکته در بررسی‌های فنی ما جای خاصی ندارد ولی پارک کردن با M6‌ یکی از لذت‌ بخش‌ترین کارهای دنیاست. با دور شدن از عالم آرام و بی سر و صدای شهری، این جیغ لاستیک‌های حرفه‌ای میشلین پایلوت SS است که راننده را از خواب خوش بیدار می‌‌‌کند. با اینکه شتاب اولیه‌اش فوق‌العاده است باز هم از آئودی چند دهم ثانیه‌ای عقب‌تر می‌ماند. هر سه این خودروها نامزد خوبی برای سرعت‌های سرسام‌آور در اتوبان‌های بی‌‌محدودیت هستند. ولی باید گفت که وقتی پشت فرمان ب‌ام‌و هستید باید بیشتر مراقب باشید.
وقتی سرعت از مرز 250 کیلومتر در ساعت عبور می‌کند،‌ دنیای اطراف موج‌دار شده و همه‌چیز کشیده می‌شود. این خودرو در میان سرعت است که به خوبی می‌توان تاثیر پرفشار نیرو G را روی بدن حس کرد. در این گروه ب‌ام‌و دارای کوچک‌ترین فضای داخلی است. به همین دلیل برای جبران کمبود دید راننده، از شیشه‌های بزرگ‌تری استفاده کرده است. این M6 از هر دو رقیبش سبک‌تر است. باید این موضوع را مدیون بدنه فیبر کربنی و آلومینیومی آن دانست. اما تسترهای ما در پایان روز به این نتیجه رسیدند که در یک دید کلی باز هم M5 قدیمی از این M6‌ مدرن جذاب‌تر است.‌

تصویر

رتبه اول؛ آئودی RS7

تصویر

خلاصه؛ پرستیژ کاری لوکس‌های سدان را به زبان دیگری تعریف کرده است. این حس باوقار اسپرت‌گرایی را پیش‌تر با آستون‌مارتین ونکوئیش تجربه کرده بودیم.
صادقانه بگوییم، مرسدس‌ و ب‌ام‌و آنقدر درگیر رقابت همیشگی‌اشان بودند که نفهمیدند هم‌وطنشان چطور سبقت گرفت.
در این فرودگاه دورافتاده، سر و صدای گوش خراش تایرهای 21 اینچی RS7 است که همه حواس‌ها را به خود جلب می‌کند. وقتی داخل کابین تا این اندازه باشکوه و تحسین برانگیز باشد، از نمای ظاهری توقعی غیر از این نمی‌رود. این سدان سبک جدیدی از کواتروها (خودروهای چهار چرخ) متحرک را به دنیا معرفی کرده است. وقتی 560 اسب‌بخار نیرو توسط دو دیفرانسیل منتقل می‌شود، انگار قرار نیست آسفالت دیگر تماسی با خودرو داشته باشد. فقط دو بال کم است تا ادامه مسیر در آسمان طی شود. این دقیقاً‌ همان حسی است که به شما می‌گوید: آیا باز هم گاز خواهید داد؟ درست برعکس مرسدس‌بنز CLS63، این آئودی گویی در شیب‌ها و سربالایی‌ها جان می‌گیرد. همه اینها در حالی است که حجم پیشرانه‌اش از بقیه اعضای گروه کمتر است. به طرز خیره‌‌کننده‌ای حتی مصرف سوختش نیز کمتر شده است.
پدیده تکرار نشدنی شرکت ZF را با ساخت آن جعبه‌دنده 7 سرعته دو کلاچه می‌شود به خوبی مشاهده کرد. وقتی یک دنده درگیر است، سیستم خود به خود قبل از به اوج رسیدن دور موتور دنده بعدی را آماده درگیر شدن می‌کند. سرعت پاسخ‌گویی آن به فرامین راننده باور نکردنی است. در حالی که دور موتور تنها 1900 rpm را نشان می‌دهد،‌ بیش از 50 درصد گشتاور وارد بازی شده است.
در یک چها‌رم مایل (402 متر) ‌‌ب‌ام‌و را راحت‌تر از چیزی که فکرش را بکنید پشت سر می‌گذارد ولی با خوش‌شانسی و یا شاید هم بدشانسی با مرسدس‌ یک رکورد را به ثبت می‌رساند. شباهت مرسدس و ب‌ام‌و در این است که هر دو ذهن راننده را به گاز دادن مشغول می‌کند. ولی در آئودی شما تنها کافی است پدال گاز را بفشارید. مابقی داستان به صورت خودکار تنظیم می‌شود.
این هوشمندی را می‌شود در سیستم تعلیق نیز دید. اصلاً به نظر نمی‌رسد هندلینگ RS7 عادی باشد. سبک و سنگین. این ترکیب فرمان‌پذیری روی کمتر خودرویی مشاهده شده است. در پیچ‌‌‌ها و گوشه‌ها مثل یک چیتا دور می‌گیرد. توازن قابل قبولی بین انتقال قدرت، توزیع وزن و فرمان‌پذیریش حاکم است. در سوپراسپرت‌های دیگر اگر حالت اصلی خودرو را روی Comfort‌ (راحت) قرار دهیم، انگار خودرو با یک تردید و خجالت خودش را رام نشان می‌دهد.
ولی در این آئودی حالت کامفورت شما را با یک تخت چرخ‌دار در ظاهر ترسو روبه‌رو می‌‌کند که تنها برای لذت بردن از میلی‌متر به میلی‌تر جاده طراحی شده است. اما وقتی حالت به Sport (مسابقه‌ای) تغییر پیدا می‌کند، از زیر پوست کالسکه سیندرلا،‌ بت‌موبیل (خودروی بت‌من) بیرون می‌آید.

تصویر

دنیای‌خودرو - car and driver
hamed68
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 700
تاریخ عضویت: 29 سپتامبر 2010, 10:45
نوع خودرو: ...
محل اقامت: نیاوران

Re: نبرد موشک‌های بالستیک آلمانی

پست توسط hamed68 » 02 دسامبر 2013, 21:31

با سلام و تشکر

اگر بتونید فیلم های تست این سه خودرو رو با کیفیت بالا پیدا کنید و در اینجا قرار دهید ممنون میشم!
نمایه کاربر
arash6
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 205
تاریخ عضویت: 03 فوریه 2012, 19:13
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: نبرد موشک‌های بالستیک آلمانی

پست توسط arash6 » 02 دسامبر 2013, 23:05

hamed68 نوشته شده:با سلام و تشکر

اگر بتونید فیلم های تست این سه خودرو رو با کیفیت بالا پیدا کنید و در اینجا قرار دهید ممنون میشم!
در یوتیب سرچ کردم نبود، مجله car and driver احتمالا هنوز ویدئو تست رو بیرون نداده.
ارسال پست

بازگشت به “Audi”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان