عیب یابی مشکلات مکانیکی و سوخت رسانی در مرسدس بنز

تصویر مباحث مربوط به مرسدس بنز
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
omidn900
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 289
تاریخ عضویت: 11 مارس 2011, 00:17
نوع خودرو: E46
محل اقامت: کرمانشاه
تماس:

Re: عیب یابی مشکلات مکانیکی و سوخت رسانی در مرسدس بنز

پست توسط omidn900 » 20 اکتبر 2014, 18:26

w123 منظور شما هست . دانشجویی اصطلاح غلط عام هستش . شما اول رادیاتور بخاری رو چک کنید . ظاهرا گرفتگی داره . یعنی آب با فشار استاندارد خودش توی مدار نیست . که لازمه این کار باز کردن داشبورد هستش. ماشین رو چه مدته دارید؟ . از ضد یخ استفاده کردید یا اب؟ آب باعث جرم گیری مدار میشه . بخار گرفتگی شیشه تا حدودی برای ماشینی که مدت زیادی استفاده نشده باشه طبیعیه . شیر بخاری هم کنار باطری روی فایروال رو که نگاه کنید دوتا شیلنگ بهش وصل هستش . دوتا اهرم پلاستیکی داره که در صورت سالم بودن سیم به اونها وصله و به داخل اتاق اومدن که برای باز و بسته شدن از کنسول وسط کنترل میشن. (طرف شاگرد و راننده) . عکس از وضعیت خودرو بزارید بهتر میشه نظر داد
ارادتمند :hb:
w1242640
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 66
تاریخ عضویت: 24 اکتبر 2013, 21:44
نوع خودرو: w126
محل اقامت: تهران

Re: عیب یابی مشکلات مکانیکی و سوخت رسانی در مرسدس بنز

پست توسط w1242640 » 20 اکتبر 2014, 23:26

سلام
یک شیلنگ ورودی آب به بخاری و دو شیلنگ خروجی از شیر بخاری دارید.
شیلنگ ها را باز کنید و با وصل کردن فشار آب یا باد (شیلنگ آب شهری) خروجی ها تست کنیدو رادیاتور بخاری هم از دوشبکه تشکیل شده که دوتا خروجی هر کدام به یک شبکه وصل هست. برای تعویض یا تمیز کردن رادیات بخاری هم باید داشبورد کامل باز بشه.(البته با ریختن جرم گیر به شیلنگ ورودی و تخلیه آن می توان رادیات را جرم گیری کرد که اگر جرم گیر زیاد داخل رادیات بمونه احتمال سوراخ شدن رادیات هست )
نمایه کاربر
raafatnia
متخصص مرسدس بنز
پست: 1348
تاریخ عضویت: 14 ژولای 2009, 23:17
نوع خودرو: 190E 2.6 Sportline

Re: عیب یابی مشکلات مکانیکی و سوخت رسانی در مرسدس بنز

پست توسط raafatnia » 23 اکتبر 2014, 10:42

نیازی به سرویس رادیات بخاری و مدارش نیست. گرفتگی رادیات بخاری بسیار بسیار کم پیش می آد و در ضمن هیچ ارتباطی هم به جوش آوردن انجین نداره!!! با کمی فکر کردن متوجه می شید که اگه چنین استدلالی درست باشه که خب پس تابستون ها که شیر بخاری رو می بندید باید ماشین همش جوش بیاره!!!!!!!! (دیگه گرفتگی بخاری، بیشتر از بسته بودن شیر بخاری مانع جریان آب نمیشه که!!! :smile: )

مشکل شما اتفاقا درست برعکس استدلال دوست عزیزمون امید آقا هست (البته با نهایت احترام :grin: ) به این شکل که مدار بخاری شما اتفاقا کاملا آزاد و بازه و برعکس مدار جریان آب موتور شما به شدت جرم داره. وقتی شیر بخاری بسته است، فشار واتر پمپ، آب رو مجبور می کنه که در انجین جریان داشته باشه، اما وقتی شیر بخاری رو باز می کنین، تمام فشار آب به بخاری منتقل می شه و جریان آب به انجین افت شدید پیدا می کنه و ماشین جوش می آره :smile:

بنابراین شما باید کانالهای انجین رو سرویس کنید.
موفق باشید
رافت نیا
:grin:
190E 2.6 Sportline
نمایه کاربر
omidn900
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 289
تاریخ عضویت: 11 مارس 2011, 00:17
نوع خودرو: E46
محل اقامت: کرمانشاه
تماس:

Re: عیب یابی مشکلات مکانیکی و سوخت رسانی در مرسدس بنز

پست توسط omidn900 » 23 اکتبر 2014, 11:26

آقای رافت نیا کاملا صحیح میفرمایند :smile:
البته من منظورم از این بابت بود مدت خواب شاید زیاد بوده .(123 همین دوست خودم این مشکل رو داشت. همین باعث تعجب خودمونم شده بود که اگه کرفتگی باشه نهایتا مثل بسته بودن شیر بخاری میشه ولی در کمال تعجب بعد از شستشو مشکل بالا رفتن دمای موتور هم حل شد. خودمون هم آخرش جریان این رابطه رو نفهمیدیم.شلنگها هم جای قبلش بسته شد . به جان خودم من بی تقصیرم :zz: ) . بیخیال :smile:
استدلال آقای رافت نیا کاملا منطقی و فنی هست .
استاد شما که اینجا سر میزنید یه تاپیک پایینتر از تاپیک ماشینتون مشغول جمع کردن ماشینم هستم . خو یه سری بزنید :smile: . خوشحال میشم
من همش میام توی تاپیک شما مطالب رو مرور میکنم .
نمایه کاربر
raafatnia
متخصص مرسدس بنز
پست: 1348
تاریخ عضویت: 14 ژولای 2009, 23:17
نوع خودرو: 190E 2.6 Sportline

Re: عیب یابی مشکلات مکانیکی و سوخت رسانی در مرسدس بنز

پست توسط raafatnia » 23 اکتبر 2014, 17:17

omidn900 نوشته شده:آقای رافت نیا کاملا صحیح میفرمایند :
البته من منظورم از این بابت بود مدت خواب شاید زیاد بوده .(123 همین دوست خودم این مشکل رو داشت. همین باعث تعجب خودمونم شده بود که اگه کرفتگی باشه نهایتا مثل بسته بودن شیر بخاری میشه ولی در کمال تعجب بعد از شستشو مشکل بالا رفتن دمای موتور هم حل شد. خودمون هم آخرش جریان این رابطه رو نفهمیدیم.شلنگها هم جای قبلش بسته شد . به جان خودم من بی تقصیرم ) . بیخیال
استدلال آقای رافت نیا کاملا منطقی و فنی هست .
استاد شما که اینجا سر میزنید یه تاپیک پایینتر از تاپیک ماشینتون مشغول جمع کردن ماشینم هستم . خو یه سری بزنید :smile: . خوشحال میشم
من همش میام توی تاپیک شما مطالب رو مرور میکنم .
مخلصم و کوچیک :-o از طرفی جای تعجب داره ولی خب بی نهایت ایراداتی رو همه مون تجربه کردیم که برعکس محاسبات منطقی و فنی، می بینیم که دلیل کاملا متفاوت و راه حل دیگه ای داشته. این مورد هم با وجودی که نمی تونم قبول کنم اما به هیچ عنوان تجربه شما رو نقض نمی کنم و اصولا چنین محافل بحثی هم برای همین موارد هست که آدم از نکات و تجربه همدیگه استفاده کنه.

ممنونم و متاسفانه مدت زیادیه که فعالیتم خیلی کم شده! البته بطورکلی سایت از مدتها پیش دچار یک رکود شده که امیدوارم دوباره رونق پیدا کنه.
ارادتمند
رافت نیا
:grin:
190E 2.6 Sportline
نمایه کاربر
ali4uv
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 129
تاریخ عضویت: 13 ژانویه 2007, 14:24
نوع خودرو: بنز mvm530
محل اقامت: آمل

Re: عیب یابی مشکلات مکانیکی و سوخت رسانی در مرسدس بنز

پست توسط ali4uv » 23 نوامبر 2014, 10:55

آقا ببخشید یه سوال برام پیش اومده
برا فیلر گیری موتور 123 مدل 1980 موتور سفید از کدوم قسمت فیلر باید گذاشته بشه
آخه یه آقایی فیلر گیری کرد گفت من از زیر سوپاپ فیلر گیری میکنم ولی دو روز بعد یه آقایی گفت از زیر میل سوپاپ فیلر گیری میکنم و زمانی که فیلر گیری کرد گفت قبلی خیلی فیلر روشل گرفته
البته من هیچ صدای سوپاپی نمیشنیدم
میخوام راهنمایی کنید محل اصلی چک کردن فیلر کجاست
ممنونم
نمایه کاربر
Unknown_MN
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 507
تاریخ عضویت: 06 ژانویه 2012, 02:54
نوع خودرو: W123
محل اقامت: اهواز

Re: عیب یابی مشکلات مکانیکی و سوخت رسانی در مرسدس بنز

پست توسط Unknown_MN » 29 نوامبر 2014, 22:29

سلام دوستان (ماشین 230E W123 )
1. ماشین وقتی عقبش سنگین میشه شروع میکنه به تقه زدن( نه تقه ، بیشتر مثل لرزش میمونه با صدای تقه ) ، وقتی سبک هست این حالت پیش نمیاد ، کلا هر طرفش سنگینی روش بیوفته ( موقعی که تو پیج میری ) این حالت بیشتر میشه !
2. فقط سیلندر 4 شمعش روغن میزنه فک کنم رینگ همون سیلندر ضعیف شده ، روغن هم هر 6000 7000 هزارتا شاید 0.5 لیتر کم کنه ، هزینه تعمیر موتور و همینطور لوازم ( اگر مارک بهترین لوازم رو بگید ممنون میشم ) ؟؟؟
3. وقتی ماشین سرد هست و استارت میزنم ، روشن میشه ولی اصلا نمیشه بهش گاز داد ، انگار خفه میکنه موقع گاز دادن !ماشین انژکتوره
لطفا راهنمایی کنید :o :o :o
Mojtaba
w1242640
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 66
تاریخ عضویت: 24 اکتبر 2013, 21:44
نوع خودرو: w126
محل اقامت: تهران

Re: عیب یابی مشکلات مکانیکی و سوخت رسانی در مرسدس بنز

پست توسط w1242640 » 29 نوامبر 2014, 23:02

[quote="Unknown_MN"]سلام دوستان (ماشین 230E W123 )
1. ماشین وقتی عقبش سنگین میشه شروع میکنه به تقه زدن( نه تقه ، بیشتر مثل لرزش میمونه با صدای تقه ) ، وقتی سبک هست این حالت پیش نمیاد ، کلا هر طرفش سنگینی روش بیوفته ( موقعی که تو پیج میری ) این حالت بیشتر میشه !

احتمال زیاد از پولوس هست
نمایه کاربر
A k b @ r
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 72
تاریخ عضویت: 15 دسامبر 2009, 00:22
نوع خودرو: 124و126و201و107وW140
محل اقامت: تهران

Re: عیب یابی مشکلات مکانیکی و سوخت رسانی در مرسدس بنز

پست توسط A k b @ r » 05 دسامبر 2014, 12:14

سلام
مدتي بود که ماشينهايم خوب راه نمي رفتند و اصلاً شتاب نداشتند:
190 اتاق201 مدل 1989 - 230 اتاق 124 مدل 1991- 260 اتاق 124 مدل 1986- 300 اتاق 126 مدل 1991- 500 اتاق 126 مدل 1985
با راهنمايي يکي از دوستان قديم لوازم تقسيم سوخت هر پنج بنزم را از بازار گرفتم و دادم تعويض کردند که نتيجه فوق العاده بود و ماشينها مثل ساعت کار ميکنند و شتاب و سرعت آنها در حد خودروهاي صفر کيلومتر شده است.
اين لوازم ساخت آمريکا هستند و سايت آن هم فعال است.
براي اطلاع ساير عزيزان مرسدس سوار آدرس و تلفن واردکننده اصلي اين کيتها را برايتان اينجا ميگذارم:

http://iranmashin.com/index.php?module= ... 689&mashin

آدرس سايت اصلي در آمريکا:

http://www.cis-jetronic.com

متن آگهي:

لوازم تقسیم سوخت انژکتور بنز

FUEL DISTRIBUTOR REPAIR KIT



***** کیت لوازم تقسیم سوخت انژکتور مرسدس بنز *****

تعداد محدودی کیت لوازم تقسیم سوخت ساخت آمریکا در سه نوع:

۴ و ۶ و ۸ سیلندر (برقی و ساده) موجود است.

باکیفیت بسیار عالی و تضمینی

عرضه در فروشگاه لوازم یدکی مرسدس بنز سواری:

************ اتــو بــنز فــرّخ ************

تهران خیابان امیرکبیر کوچه اشراقی پاساژ درخشان

تلفنها:

۳۳۹۳۱۶۸۱

۳۳۹۴۷۵۵۸

۳۳۹۳۱۱۷۲

۰۹۱۲۱۱۸۱۵۰۲
تصویر
تصویر
تصویر
من خودم خيلي راضيم و انشالله بقيه عزيزان هم امتحان کنند و نتيجه را بفرمايند.
با تشکر
اکبر
از مـكافات عمل غـافل مشو
گندم از گندم برويد جـو ز جـو
نمایه کاربر
ali4uv
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 129
تاریخ عضویت: 13 ژانویه 2007, 14:24
نوع خودرو: بنز mvm530
محل اقامت: آمل

Re: عیب یابی مشکلات مکانیکی و سوخت رسانی در مرسدس بنز

پست توسط ali4uv » 16 دسامبر 2014, 14:00

دوستان سلام
کسی میدونه که ارتفاع شناور داخل کاربراتور چه مقدار باید باشه
ماشین هم 123 مدل 1980 موتور سفید 200 هست
حتما میدونید که تنظیم شناور خیلی تو مصرف سوخت دور آرام تاثیر داره من هر چی تو فروم سرچ کردم برای آمریکاییها بود ولی برای استرومبرگ چیزی پیدا نکردم
نون میشم راهنمایی کنید
ارسال پست

بازگشت به “Mercedes Benz”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان